Huis stopcontacten

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer
Provider

Mathy schreef:
Dima_2005 schreef:En bijna alle hotels (waar je maar 1 type stekker hebt) hebben reisadaptors ter beschikking als je dat even aan de receptie vraagt.
En sommige vragen er schandalig veel geld voor, in Engeland een keer voor gehad: was de mijne vergeten en kon er aan de receptie enkel kopen tegen 20 euro per stuk, en dan was het nog eens geen universele.

Ik heb ze vriendelijk bedankt en mijn laptop en GSM "illegaal" opgeladen in de badkamer aan de scheermachine-stopcontacten. Die hebben geen aarding en beperkt vermogen maar de zekering is toch niet gesprongen :D
Nog nooit er voor moeten betalen. Kreeg vaak zelfs 5 naar mijn kamer gebracht...
Maar ik verblijf waarschijnlijk licht andere hotels dan jij ;-)

Pro-Tip: in UK, steek een pen of potlood als aardingspin, dan gaan de klepjes open en kun je een standaard EU stekker insteken (weliswaar zonder aarding) ;-)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 215 keer
Provider

Idem hier.. nog NOOIT moeten betalen voor een adapter en dat in zowat de halve wereld.
Werd altijd netjes naar de kamer gebracht.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer
Provider

Intussen polarisatiesleutels ontdekt, dis mss goed van pas gaan komen om bepaalde circuits te isoleren :-)

Also, als penaarding dan toch verplicht zou zijn, dan is er neem ik aan niks dat verbiedt om pen>rand adapters te steken?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:
Provider

heist_175 schreef:Keuring voor verkoop is een status, normaal krijg je dan ook een overzicht van de (grofste) inbreuken.
Die inbreuken moeten dan binnen de 18 (?) maanden in regel gebracht worden.
Zoals eerder al gezegd: zonder geldig keuringsattest (25 jaar geldig), komt uw verzekering niet tussen als een brand of schade het gevolg is van de elektriciteitsinstallatie. Je kan dat eenvoudig navragen bij uw verzekeringsagent.
Maar dat is het net: het ding is perfect in orde verklaard, zonder inbreuken. De dingen die ik ondertussen gevonden heb mochten opgenomen worden in een lijst met inbreuken (bijvoorbeeld een verdeelstekker met verlengdraad waar de stekker van is afgeknipt en de draadjes door de gaten van een stopcontact aan de achterkant vastgevezen zijn). Ik ben ze nu allemaal aan het rechtzetten, maar het is altijd een beetje spannend om nieuwe dingen te ontdekken.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”