Ik zit echter nog met enkele vragen...
Op mijn vorige adres had ik een "modem-only" toestel hangen (CV6181E) en dit zal hier in het huis ook komen (als Telenet zijn belofte houdt). Hierop was mijn router (Netgear Nighthawk R7000 router) aangesloten. Alle aansluitingen zaten vlak bij de televisie.
Aan de router hingen volgende toestellen via kabel:
- Synology NAS
- Televisie
- Apple TV
- PlayStation 3
De andere toestellen zou ik dan zoals voordien naast de televisie willen plaatsen.
Mijn vraag is nu de volgende.
Wat is nu de gemakkelijkste setup om alles in 1 netwerk te krijgen? Ik veronderstel dat de Telenet installateur zal zorgen dat alle kamers van internet voorzien zijn. Of deze in hetzelfde netwerk zitten weet ik niet, want met het "modem only" moet ik in principe zelf voor de aansluiting zorgen via mijn router.
Als dit het geval is zit ik met het probleem dat mijn router maar 4 LAN-poorten heeft achteraan en er 7 LAN kabels op aangesloten moeten worden die naar de kamers gaan.
Ik veronderstel dat het als volgt geconfigureerd zal/moet zijn:
///TELENET MODEM ---> SWITCH ---> Living (aansluiting naast televisie voor DIGICORDER)
////////////////////////////////////////---> ROUTER ---> Synology NAS
////////////////////////////////////////////////////////---> Woonkamer
////////////////////////////////////////////////////////---> Bureau
////////////////////////////////////////////////////////---> Slaapkamer 1
////////////////////////////////////////////////////////---> Slaapkamer 2
////////////////////////////////////////////////////////---> Slaapkamer 3
Probleem:
- Niet genoeg aansluitingen voor alle ruimtes op router
- Als het zoals hierboven gebeurt, kan ik mijn andere toestellen in de woonkamer niet meer aansluiten op de LAN omdat de LAN-aansluiting voor de Telenet Digcorder gebruikt wordt.
- Hoe krijg ik alle toestellen aan de televisie op hetzelfde netwerk (bekabeld)
Misschien ben ik al te vroeg aan het 'panikeren', maar wil toch wat voorbereid zijn .
Alvast dank voor jullie hulp.
J-J