iPhone-gebruikers lyrisch over Android

Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

raf1 schreef:Er blijft natuurlijk nog altijd het feit dat Apple-idioten minstens 30% meer betalen dan de rest van de smartphonegebruikers.
Je zou dan nog kunnen opperen dat je dan ook meer waar krijgt voor dat geld, maar dat klopt gewoon niet.
Of dat Apple dat geld investeert in nieuwe innovatieve producten, maar ook dat klopt niet. Integendeel, Apple zit op een berg cash geld waar het niets mee doet.

Idioter kan dus niet.
Om te beginnen dank u om te beginnen schelden inplaats van normaal te discussieren, ik ben hier nog maar en ben al meteen een idioot.

Ik raad u eens aan om de prijzen in de gaten te houden van het topmodel bij samsung om er slechts eentje op te noemen. Bv de samsung s6 edge.

Apple is met een Apple watch gekomen, komt met een nieuwe veel verbeterde apple tv. Zonder hen was er mss zelfs geen sprake van een goede of goede smartphones. Dankzij Apple die als 1ste met een perfect werkende smartphone naar buiten kwam, de anderen hebben toen ook zitten kopieren.

Ik heb wat van alles thuis of al van alles wat gehad; zowel android smartphones, al meerdere, eens een windows phone, een pc met win 10 nu op, een macbook, iPad, iPhones, Apple tv, een laptop met windows 7 nog op maar die begint stilaan de geest te geven , ik heb ook hoe kan het ook anders een google chromecast die soms heel handig kan zijn.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Die mensen uit het filmpje waren volgens jou toch idioten?
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Dat klopt, dat heb ik gepost. Wat jij post was wat anders; daar heb je het over wat anders "dat van die 30% meer betalen dan anderen" (wat trouwens al niet waar is of maar deels waar is) en scheer en maak je alle iPhone/Apple gebruikers uit van idioten.

Die mensen in zo'n filmpje zijn idioten ja, als je persee voor een camera wat wil zeggen zorg er dan voor dat je een beetje weet waarover je spreekt maar zo zijn vele mensen de dag van vandaag; ze hebben en willen overal wat op zeggen, geloven die dan echt hun eigen gezever vraag ik mij dan af? Je kan je eens vergissen of iets vergeten maar je zo doen , je moet het toch maar kunnen zeg ik haha.

Op de zender vier in zo'n programma doen ze dat ook; mensen gaan filmen en ze vragen bv heb je die of die film gezien en dan zeggen ze jaja en dan gaan ze een paar extra vragen stellen en dan vallen ze compleet door de mand en hebben ze die film niet eens gezien.
Of toen ze vroegen bent u al naar hier geweest naar dit land enz... jaja zegden ze dan manman, aub zeg. Dat zijn idiote mensen ja, hoe kunde zo'n mensen nu anders noemen? Als ze mij iets komen vragen; 1) ik ga al niet beginnen liegen en doordat ik niet lieg dan kunnen ze me ook al nooit belachelijk gaan maken. 2) als ik iets vergeten ben dan zeg ik dat gewoon van ik kan het me niet herinneren. 3) Als ze me vragen stellen waarvan ik weet daar kan ik op antwoorden dan zal ik dat doen maar dat zouden ze dus nooit tonen, ze kunnen me niet belachelijk maken.

Zelfde met die landen; ze tonen het vrijheidsbeeld en dan zegt die reporter wat anders en dan gaan die mensen gaan zeggen jaja, zucht. Dien ene wist nog niet eens dat het vrijheidsbeeld in New York staat, zelfs niet in het land Amerika manman. Ik ben nochthans ook geen slimme geweest op school ze maar als je dat niet weet? Dat vind ik wel bedroevend. Vooral omdat dit heel vaak op tv is geweest, in programma's en in films en dergelijke meer.

Daarmee dat ik dus heb gepost; degene die ze voor de camera halen dat zijn GEEN echte Apple fans. Een echte Apple fan die ga je niet voor de zot houden en al zeker niet op zo'n manier. En iedereen over dezelfde kam scheren is ook not done omdat je zo'n filmpjes evengoed kan maken met mensen die een android toestel hebben. Als ik morgen een smartphone koop voor mijn ouders, die kunde ook alles wijsmaken ze, die kennen der niks van. Maar als ze mijn ouders voor de camera halen en ze stellen zo'n vragen haha, het 1ste mijn pa zou doen is blazen en zo mee z'n ogen kijken, da weetk kik nie ze man zou em zeggen haha. Dus mijn ouwkes zouden ze niet liggen hebben.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Wat ik bedoel, de mensen in dit filmpje zijn geen idioten, dit zijn gewoon mensen die het geen bal kan schelen wat een bedrijf hun voorschotelt.
Net zoals wanneer je in een grootwarenhuis een proevertje wijn krijgt, dan zeg je ook gewoon "lekker"
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Iceke; ik deel uw mening niet ze. Als ik iets proef in een warenhuis en dat smaakt mij niet dan zeg ik dat gewoon dat is mijn ding nie ze zeg ik dat, bwerk.
Ik ben nogal rechtuit ;-).

Die mensen die voor de camera persee hun zegske willen doen zijn weldegelijk idiote mensen. Ook al heb je totaal geen interesse in wat je hebt of ze u voorschotelen, dan moede uzelf niet gaan belachelijk maken en zever gaan verkopen, niet weten waarover je spreekt maar toch maar hey want ik kom de camera toch maar zo'n zever te gaan verkopen, zielig is het.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Eekhoorn schreef:Ik raad u eens aan om de prijzen in de gaten te houden van het topmodel bij samsung om er slechts eentje op te noemen. Bv de samsung s6 edge.
Kan je nadien een 128 GB kaartje (69 €) toevoegen (die je ook voor andere zaken dan kan gebruiken?) bij Ifoon? Nee, je moet beslissen bij aankoop en voor 128 GB 1.000 € betalen.

Bij Samsung Note 4 vb. kan je dus voor prijs toestel + 69 € (of later als prijzen nog zakken) heb je 160 GB geheugen. ;) Keep on dreaming bij Apple.

aifoon 6+ 128 gb: 1000 € (dus eigenlijk nog 75 € bijtellen om aan 160 GB te komen) = 1075 €
http://www.apple.com/be-nl/shop/buy-iph ... 8gb-zilver

http://mobile-house.be/smartphones/sams ... b-wit.html 549 € + 69 € kaartje (amazon)
618 euro voor 160 GB
http://www.amazon.de/SanDisk-SDSDQUN-12 ... gb+microsd
Eekhoorn schreef:Dat klopt, dat heb ik gepost. Wat jij (Raf1) post was wat anders; daar heb je het over wat anders "dat van die 30% meer betalen dan anderen" (wat trouwens al niet waar is of maar deels waar is) en scheer en maak je alle iPhone/Apple gebruikers uit van idioten.
Dus 618 euro (Note 4) versus 1075 (iphone 6+) euro. Tja, ik zou het wel weten voor gelijkwaardige toestellen. (die sowieso na 3 jaar outdated zijn)

Das volgens mij +/- 42% duurder. Of vergelijk ik nu terug de verkeerde toestellen? Als ik de Oneplus two zou vergelijken, zou het hek helemaal van de dam zijn. :-D

Ik ben geen emo-man, maar kom liever met de harde -objectieve- feiten, waar Ifoon lovers zich proberen te verdedigen met 'non-argumenten'
Laatst gewijzigd door satsurfer 25 aug 2015, 09:23, in totaal 2 gewijzigd.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Wat ga je met 160Gb doen op een smartphone?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Flac muziekbestanden afspelen met Neutron high quality 32/64-bit audio rendering engine player.
https://play.google.com/store/apps/deta ... roncode.mp

Afbeelding

http://www.digitalaudioreview.net/2014/ ... er-review/
To my mind, Android devices as digital audio transports hold two key advantages over their iOS rivals:

1) Hi-res audio (HRA). With a suitable app, up to 24bit/96kHz appears possible. I say “appears” as the Dragonfly’s logo never lets go of magenta no matter what the input file; the HDTracks version of Bob Dylan’s Love And Theft played nicely and sounded lovely.

2) Background processes. It must bug other iOSers that they have to keep Spotify and Qobuz in constant motion in order to keep the offline download engine running? I know it bugs me. Leave it alone for more than five minutes and iOS pauses all downloads. I’m an adult, I can manage my own battery life – a consideration that Android embraces out of the box. I set the S5 to download a bunch of playlists overnight (‘Extreme’ quality) and come morning I’m set and ready to go offline with 320kbps Ogg Vorbis audio.

The HTC One Harman Kardan Edition aside, I’ve yet to hear an Android phone that I’ve liked the sound of. The Samsung Galaxy S3, the Google Nexus 5 and the Samsung Galaxy S5 – all dreadful. Initially, their ill-defined bass might make them sound warmer, more agreeable. After a I notice how music sounds congealed and mushy.

The AudioQuest Dragonfly v1.2 means Galaxy S5 users at least don’t have to suffer in silence. $150 down takes you up several serious sonic strata without the need to move to a separate device. This DAC is precisely the kind of device I had in mind when exhorting mainstreamers to consider better ancillary equipment before dropping cash on a Pono Player.

Pair the Dragonfly v1.2 with a nice pair of headphones – the Sennheiser Momentum or KEF M500 each strikes the right balance between sound quality and affordability – and you have a portable rig that would melt the heart of even the most ardent audiophile snob. One that would closely rival the original Astell&Kern AK100 in terms of quality but acing it on the interface and streaming service front. Hi-fi for the mainstream – huzzah!
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Blijkbaar wil Eekhoorn dat we een Android-toestel met dubbel zo snelle Wifi, dubbel zo grote schermresolutie en meer dan dubbel zo groot geheugen,etc... vergelijken met de goedkoopste iPhone 6.
Tja, dan ben je natuurlijk niet eerlijk. Maar dan ben je nog steeds minstens 10% goedkoper af en heb je een toestel dat een betere gebruikservaring en prestaties levert.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

http://www.alegrecompra.com/ecoo-aurora ... t6752.html
179,59US$ (152,7 € ) Android 5.1. Kan je ook zo'n goede prijs/kwaliteit vinden bij Apple? :eek:

Model: ECOO-E04(3GB)
Weight: 160g
CPU: MTK6752
GPU: ARM MALI-T760
RAM: 3GB
Storage: 16GB
Display: 5.5inch IPS,1920*1080pixels PPI=400
Battery: 3000mAh
Camera: Rear-16MP,front-8.0MP
SIM card: Dual SIM (Micro sim and normal sim)
Wi-Fi: 802.11b/g/n wireless
USB: 2.0 Micro USB
Bluetooth: 4.0
Positioning: GPS,A-GPS
Laatst gewijzigd door satsurfer 27 aug 2015, 11:40, in totaal 1 gewijzigd.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

:banana: Zielig topic aan het worden alweer.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

@ Zorba: iphone lover? :lol:
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 18 keer

Uiteraard zeggen specs niet alles
http://bgr.com/2015/08/25/galaxy-note-5 ... peed-test/
Hier staat een vergelijkend youtube filmpje van ene DroidModderX ROOT Master.
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

satsurfer schreef:@ Zorba: iphone lover? :lol:
Ja, maar dat doet niet terzake. Heel die merkendiscussie is gewoon belachelijk. Laat iedereen toch kopen wat hij of zij wilt, ffs.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member

Manman zeg; in een samsung s6 edge kan je geen sd kaartje bijsteken en je kan ook niet de batterij zomaar vervangen. Ze hebben wat hetzelfde gedaan als Apple haha.

Ik heb ook genoeg aan 64GB maar als ik echt wil dan krijg ik altijd 160GB vol natuurlijk maar dat gebruik je gewoonweg nooit.

Zelfs nu heb ik nog wat plaats vrij en staan er wel wat games op die ik zelden speel maar toch laat opstaan in geval dat ik er toch eens zin in heb.

Satasurfer is weer zo iemand die van niet beter weet; een iPhone is geen androidtoestel. Een iPhone heeft niet eens 3GB geheugen nodig.
Apple kan ervoor zorgen via hun software zij met een mindere processor dat toestel ong evensnel kan laten draaien als een android toestel met een veel zwaardere processor.

De iPhone 6 plus heeft een full hd scherm.

Een 8MP camera kan beter fotos trekken dan bv een 12MP camera, het zijn niet alleen de megapixels die tellen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

da's ook een taktiek....omdat je met feiten aankomt, mij wat belachelijk maken :evil: .

en ik vergelijk geen iphone 6+ van 800 € met een toestel van 150 €! Wil gewoon aangeven dat je voor die prijs ook een prima toestel krijgt.
Alsof enkel Apple een goed OS heeft, aangepast aan hun toestel. :-o

een 6 MP met Carl Zeiss lens en goede CMOS sensor overtreft een 18 MP van een aldi camera, dat weet ik ook. Ik staar me niet blind op MP.!!! :eek:

Ik vergeleek een Note 4 met een 6+ (ongeveer zelfde moment uitgekomen, nee....paar maand later als de note 4)

Enkel de Iphone 6+ heeft Full HD scherm? :oops:

Resolution Note 4: 1440 x 2560 pixels (~515 ppi pixel density) 5.7 inches (~74.2% screen-to-body ratio)
Ifoon 6+ : 1080 x 1920 pixels (~401 ppi pixel density) 5.5 inches (~67.8% screen-to-body ratio)
Oneplus 2: 1080 x 1920 pixels (~401 ppi pixel density) 5.5 inches (~73.3% screen-to-body ratio)
Moto X Style: 1440 x 2560 pixels (~520 ppi pixel density) 5.7 inches (~74.9% screen-to-body ratio)
Moto X Play: 1080 x 1920 pixels (~403 ppi pixel density) 5.5 inches (~74.4% screen-to-body ratio)

Dus de Brol van samsung heeft hogere pixeldensiteit en grootste scherm t.o.v. zijn body..de Motorola X Style spant de kroon

je kan die 64GB met moeite vullen? Wel, probeer eens een set 24 bit (96 kHz) flac files van 75-100 MB/file op uw sdkaartje te zetten. 't zal rap vol zijn.
http://www.whathifi.com/news/high-resol ... ed-to-know

Juust, specs mag ik niet vermelden... Apple 'IS' strijders are here :-o
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Zorba schreef:
satsurfer schreef:@ Zorba: iphone lover? :lol:
Ja, maar dat doet niet terzake. Heel die merkendiscussie is gewoon belachelijk. Laat iedereen toch kopen wat hij of zij wilt, ffs.
oei, argumenteren mag al niet meer.

Het gaat hier niet over merk, maar meer over image(building) en OS.

Ik wil gewoon niet dat mensen de wereld op zijn kop zetten. Ze kennen er geen knetter van, en toch beweren ze bij hoog en laag dat ZIJ het beste toestel id wereld in hun handen hebben en niets anders is goed.

Ik ga zeker niet beweren dat Apple slechts is of zo, want ik ken er quasi niets van. Maar ik leer hier dat je een ANdroid toestel niet mag vergelijken op basis van specs met een Ifoon.
De software is zo superieur (van de laatste), dat ze -zelfs met lagere specs-, de concurrentie ( Windows/Android) wegblaast. :-D
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Zolang de media en marketing zo hard blijven inzetten op iPhone, iPad etc... Weet de grote meerderheid zelfs nog niet wat onder de motorkap zit, zet er een win 10 op dan weten ze het nog niet... Het werkt, het is over het algemeen zeer stabiel daar maar 1 toestel aan verbonden is. Alles is in eigen beheer wat ook een voordeel is.
Ik hoor veel mensen zeggen ik wil een iPhone en je vraagt waarom... Hoe bestaat er dan nog iets anders zoals een iPhone, op den TV hebben ze het altijd over een iPhone...
Vorige keer enkele dagen met de 6+ mogen rondlopen en toegegeven werkt dat ding inderdaad wel stabiel. Voor de rest zullen ze van mekander blijven stelen en bekvechten. Maar dat is dan in ons voordeel.
Het grootste nadeel voor mij aan Apple is de prijs en ik zie te veel iPhone's stuk in liftputten liggen :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

satsurfer schreef:Ze kennen er geen knetter van, en toch beweren ze bij hoog en laag dat ZIJ het beste toestel id wereld in hun handen hebben en niets anders is goed
No offence maar doe je zelf niet net exact datzelfde door constant Android telefoons aan te halen en aan te duiden dat ze beter zijn dan de iPhones? Ik vind persoonlijk deze discussie ook compleet nutteloos en onder de spreekwijze "Des goûts et des couleurs on ne discute pas" vallen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

deze discussie is echt te vaak gedaan.

- over het clipje: zouden ze specifiek een bende idioten gezocht hebben die het niet snapten? en degene die het verschil kende, er gewoon uitgegooid?
after all, het is en blijft een media-ding en iedereen weet dat zoiets dus nooit gemanipuleerd zou worden, right? *kuch*

- over iphone vs android: ieder zijn eigen smaak, maar:

- iphone is gewoon véél beter om te runnen op lagere specs + enorm goed met memorymanagement en batterij (als ik ipad met tablet vergelijk)
- android is véél beter met customization, vrijheid en variatie (mijn phone lijkt niet op die van jou!)

persoonlijk verkies ik android net om al die vrijheid: je bent niet gebonden aan wat 1 partij je aan wil bieden: je kiest je telefoon, je schermgrootte, je android versie, je kernel, je modem/radio, ... en je kan vrij eenvoudig in de "guts" van android rondlopen.
maar iphone/ipad is een aanrader voor mensen die er weinig van kennen en ouderen: het werkt gewoon en je moet niet nadenken van niet teveel open te hebben of die dingen (ipad van mijn moeder heeft soms 50+ tabbladen open en 1+ week niet in de lader, probeer ik best niet met mijn android tablet)

vind ik de iphones hun prijs waard? absoluut niet, als je weet dat de onderdelen een pak minder kosten (komt nu eenmaal allemaal bijna uit dezelfde fabriek van foxconn)
kan je die kost dan afschrijven op de software ontwikkeling? tgoh, android is gratis, win10 geven ze gratis, en ios is volgens mij al lang terugbetaald sinds de originele iteratie. dus, imho, nee.
maar aan de andere kant is samsung ook niet van de domme met hun prijzen voor de s6 edge (al verkoopt die dus blijkbaar barslecht)
beetje vaag wel dat apple gegaan is van "does more, costs less", onbekend en bijna failliet, naar het exact omgekeerde op elk vlak...
en dat doordat ze notabene gered zijn door microsoft, ahum.

nu soit, in het kort komt het gewoon erop neer:

- wil je keuze van toestel, vrijheid, geen te hoge prijs, customization en open source => android
- wil je met de meute mee => samsung of iphone
- wil je gewoon "iets dat werkt" zonder er verder naar om te kijken en prijs maakt niet zo uit => iphone

redelijk goed opgesomd, nee? :)
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

splitter +1 ..goed verwoord :)

Hier en daar een beetje uitvergroot misschien om de tegenstellingen duidelijk te maken. Dat ios (net als windows phone) voor de meeste applicaties sneller zal werken en aanvoelen als een android met gelijkwaardige specs ga ik niet weerleggen.Al moet je ook dat nuanceren . We zijn hier 1000+ fabrikanten (en verschillende SOC fabrikanten) aan het vergelijken met 1 fabrikant. In harde (benchmark)cijfers zal er altijd een android toestel te vinden zijn dat sneller is dan Apple. Zeg ik hiermee dat apple traag is? Zeker niet en ze bewijzen ook betere ontwerpen te kunnen maken dan de de referentie-ontwerpen van ARM. Ik zeg enkel dat er significant snellere processors zijn dan de apple dual core A8/1.4GHZ. En dan kan je zoveel optimaliseren en HW/SW op elkaar afstemmen..er zijn gebruiksdoelen waar die harde cijfers ook tellen.

Kortom..zeggen dat de Iphone sneller is dan Android is dus intellectueel incorrect. En dat ergert mij aan dergelijke discussies. Het feit dat deze altijd zo subjectief zijn. Of zoals hier al gezegd is "Des goûts et des couleurs on ne discute pas".
Dus
Als je ios prettiger vind om mee te werken dan android en je hebt geld teveel ->mij niet gelaten, gelukkig is er keuze
Als je een aaiphone wil om 'erbij' te horen , als statussymbool of snobisme -> mij niet gelaten, ik zal er het mijne over denken en het zal u worst wezen ;)
Als je er weinig van kent , geld geen probleem is, iets dat 'out of the box' werkt, je het niet erg vind dat apple's wil wet is, je wil weinig vrijheid en geen 'customization' -> mij ook niet gelaten.

Maar probeer aub geen objectieve zaken aan te halen om te verantwoorden waarom ge 30-40% meer betaald voor een smartphone dan een ander. Objectief gezien kan je dat immers niet hardmaken. En anders moet je misschien eens de fabrieken van foxconn bezoeken.. misschien eerst een contract tekenen dat je geen zelfmoord pleegt..zoals de werknemers daar :-)
Laatst gewijzigd door Flup 27 aug 2015, 19:35, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik ga geen specifieke vergelijkingen maken, maar ik ga er wel dit over zeggen:

Verschillende mensen willen verschillende dingen.
Voor sommigen zijn de specs het belangrijkst, maar de meeste gewone mensen willen vooral "dat het vlot werkt".

Ik ben ietwat in die laatste categorie, maar hecht ook veel belang aan privacy settings (waar ios wint tegen android) en ben gevoelig aan prijs, toch wel.
Resultaat in mijn geval: vanwege privacy is android geen optie, iphone nieuw te duur, dus ik heb een refurbished model.

Komt daarbij dat ik mijn eerste gekocht heb toen android nog niet uit was, en er toch enige inertie zit in de aankopen op de appstore die ik niet allen noodzakelijk opnieuw wil doen.

Ieder zijn meug dus, en de een zijn mening is de ander zijn mening niet. Ik ben voorstander van vergelijkingen, maar niet van waardeoordelen in die vergelijkingen, a la "apple trekt op niks" of "android is bucht".

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

De laatste posts vergeten nog iets anders: je kan ook een iphone preferen als smartphone omdat je in het eco-systeem blijft. Als je thuis al met Macs en ipads zit, is het raar om dan voor android te kiezen...

Ik heb nu een Android, maar heb sinds mei de stap gezet naar Apple. De volgende zal dus een iphone worden.

Wat mij wel al langer mateloos ergert, is de update policy van Android. Je bent gewoon te afhankelijk van je merk (op bv nexus toestellen na). Bovendien heeft Google nog maar pas een maand geleden gezegd om toestellen 3 ipv 2 jaar up te daten (of te pushen bij de fabrikanten om dat te doen). Bij Apple zal iOS beschikbaar zijn voor de 4S, een toestel dat al 4 jaar oud is, of maw zeker 5 jaar ondersteund zal zijn.

Ik ben niet iemand die elk jaar of om de 2 jaar van smartphone wil veranderen. Ik loop nu ook al 2,5 jaar rond met een Xperia Z. Ik geef er wel wat geld aan uit als ik er 1 koop, maar dat is ook omdat ik een heel goede camera wil (ik gebruik geen apart fototoestel meer).
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Alles zal wel z'n voor- en nadelen hebben.

[youtube]ymDVr1gMEIQ[/youtube]
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

Niet vergeten, dan behoor je tot :
Als je ios prettiger vind om mee te werken dan android en je hebt geld teveel ->mij niet gelaten, gelukkig is er keuze
Buiten het instappen in het gesloten eco-systeem haal je ook het gebrek aan updates aan.
Jij vind dus ios prettiger werken dan android en hebt er het geld voor over.

Als het van levensbelang zou zijn dat alles van hetzefde zou zijn moet iedereen met windows phone rondlopen... 88% van de desktops zijn windows.
Natuurlijk hebben daar de boot gemist, ik geef alleen mee dat het voor mij niet echt een argument is.
Om verschillende apparaten beter met elkaar te integreren zouden er ook Apps kunnen zijn die dat zouden kunnen.. alleen natuurlijk niet in het gesloten apple eco systeem.

Bij updates hang je ook af van apple. Tot nu toe klopt uw 4 jaar wel als je kijkt naar de introductiedatum.. Als ge een iPhone 4 (het 8GB-model werd verkocht tot 10 september 2013) laat kocht gaat ge niet aan uw 4 jaar geraken omdat er geen upgrade naar iOS 8 was (beschikbaar sinds 17 september 2014).
Bij android is er dan nog een uitweg door met costum roms te klooien.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Dat klopt, maar hoeveel mensen installeren zo'n custom roms?? Dat zijn er echt niet veel hoor. Bovendien zegt je "kom je niet aan 4 jaar' bij een iphone 4. Ja, dat klopt, maar bij Android kwam je in het beste geval aan 2 jaar... En dan nog, hoeveel smartphones kregen bepaalde updates niet meer in die 2 jaar?

Maar het blijft een non-discussie die altijd maar blijft gevoerd worden... Het zal zijn omdat de nieuwe iphones voor de deur staan, denk ik :) Elk jaar is dat hetzelfde liedje :)

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
TiTanium
Moderator
Moderator

Mijn ma heeft nog steeds de S2, Die is al ondertussen 4 jaar :) Alles hangt er gewoon van af wat jij verwacht van uw toestel.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

en om een keer de discussie een andere richting uit te laten gaan:

als google en apple nu eens een keer echt ruzie zouden gaan maken, en google besluit om youtube bv niet meer toegankelijk te maken op apple devices...
wat zou er dan gebeuren? :)
volgens mij kunnen beide bedrijven elkaar best heel sterke stokken in de wielen steken.

andere vraag die ik me altijd stel is wat er zou gebeurd zijn, moest microsoft destijds apple niet gered hebben,
en er dus gewoon geen apple bestaan momenteel.

ach, de antwoorden zullen we nooit hebben, net zoals er nooit een eind komt aan de android/ios discussie.
persoonlijk prefereer ik trouwens android, maar dan niet van die galaxy zever (ik hou niet van fysieke buttons)

oh, en op de vraag van wie doet nu aan custom roms? degene die android toestellen kopen om te customizen obviously :)
warpozio
Pro Member
Pro Member

volgens mij kunnen beide bedrijven elkaar best heel sterke stokken in de wielen steken.
Ik denk dat ze dan snel een anti-trust aan hun broek zouden hebben.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef:oh, en op de vraag van wie doet nu aan custom roms? degene die android toestellen kopen om te customizen obviously :)
Het zal altijd een minderheid blijven, dit topic gaat dan ook over mensen die niet tot die categorie behoren en dan stoort Android mij op dat vlak.
TiTanium schreef:Mijn ma heeft nog steeds de S2, Die is al ondertussen 4 jaar :) Alles hangt er gewoon van af wat jij verwacht van uw toestel.
Ik zeg niet dat die toestellen niet langer meegaan, maar ook die mobiele besturingssystemen hebben beveiligingsupdates nodig. Dat vind ik belangrijk.

TiTanium
Moderator
Moderator

Met momenten zou ik graag terug gaan naar pakweg een 3310 of dergelijke, alles werkte naar behoren en dat ding crashte nooit! Maar langs de andere kant zijn de telefoon een verlening van uw dagelijks gebruik geworden. Ik zou het raar vinden om terug een telefoon te hebben waar snake bangelijk was :p
warpozio
Pro Member
Pro Member

Flup schreef:Maar probeer aub geen objectieve zaken aan te halen om te verantwoorden waarom ge 30-40% meer betaald voor een smartphone dan een ander.
Het blijft een feit dat nieuwe smartphones duur zijn.
Ik zie de nieuwe Samsung Edge plus aan 899 bij Coolblue. Dat is bijna evenveel als een iphone 6plus....

http://www.pdashop.be/product/639408/sa ... 7A3AD3346C
TiTanium
Moderator
Moderator

Dat is dan ook de reden waarom ik niet meer staan te springen om een nieuw toestel te kopen als hij uitkomt :) Ze zijn gewoonweg overdreven duur!
warpozio
Pro Member
Pro Member

TiTanium schreef:Met momenten zou ik graag terug gaan naar pakweg een 3310 of dergelijke, alles werkte naar behoren en dat ding crashte nooit! Maar langs de andere kant zijn de telefoon een verlening van uw dagelijks gebruik geworden. Ik zou het raar vinden om terug een telefoon te hebben waar snake bangelijk was :p
Ik heb jaren een 3210 gehad... fantastische telefoon... batterij ging bijna een week mee en je moest niet bang zijn om hem te laten vallen... oerdegelijk!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Vaganzza schreef:
Splitter schreef:oh, en op de vraag van wie doet nu aan custom roms? degene die android toestellen kopen om te customizen obviously :)
Het zal altijd een minderheid blijven, dit topic gaat dan ook over mensen die niet tot die categorie behoren en dan stoort Android mij op dat vlak.
en daar is hetgene waardoor mensen android als minderwaardig gaan beschouwen... ANDROID stoort je niet, de verschillende manieren en implementaties van de fabrikanten stoort je.
beetje zoals zeggen dat linux je stoort omdat het niet grafisch kan, terwijl dat gewoon aan de distributie ligt.
beetje het voor en nadeel van open-source maken van je OS, en daar ben ik het dan wel eens dat google er een aantal regels voor had moeten opleggen,
maarja... hoe leg je regels op aan fabrikanten als het over een open-source OS gaat?

de meerderheid van de mensen, overigens, als je dan de "minderheid" wil negeren, weet niet eens wat een update is tenzij het voor hun neus gepusht wordt. dus dat zal voor het merendeel van de smartphone gebruikers echt een non-argument zijn, "genoeg geupdate of niet" (net zoals dat voor velen is met hun OS - win xp zou nog zo'n 250 miljoen gebruikers hebben)
warpozio
Pro Member
Pro Member

warpozio schreef:Ik heb jaren een 3210 gehad... fantastische telefoon... batterij ging bijna een week mee en je moest niet bang zijn om hem te laten vallen... oerdegelijk!
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

niks beter dan een goede vergelijkende video:

[youtube]PhjUKkWZIVY[/youtube]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Splitter schreef:als google en apple nu eens een keer echt ruzie zouden gaan maken, en google besluit om youtube bv niet meer toegankelijk te maken op apple devices...
wat zou er dan gebeuren? :)
Dat doet Google liever bij kleintjes zoals Windows Phone ;) en dan komen er gewoon 3rd party apps die dat vervangen (en reclame uitfilteren) of het vastpinnen van de mobiele site.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Je hebt toch geen app nodig voor YouTube?
Dat kan toch ook via de website zelf?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef: en daar is hetgene waardoor mensen android als minderwaardig gaan beschouwen... ANDROID stoort je niet, de verschillende manieren en implementaties van de fabrikanten stoort je.
Ik beschouw Android zeker niet als minderwaardig en idd Android op zich stoort mij ook niet. Maar die implementatie van de fabrikanten wel, alhoewel Google dit had moeten voorzien. Daar zijn ze dus de fout ingegaan.

Bovendien vergelijk ik het met Windows: daar heb je toch ook allerlei fabrikanten die hun eigen OEM versie er op zetten en toch voorziet Windows rechtstreeks in de updates. Dus waarom in Android niet?
Splitter schreef:beetje zoals zeggen dat linux je stoort omdat het niet grafisch kan, terwijl dat gewoon aan de distributie ligt.
beetje het voor en nadeel van open-source maken van je OS, en daar ben ik het dan wel eens dat google er een aantal regels voor had moeten opleggen,
maarja... hoe leg je regels op aan fabrikanten als het over een open-source OS gaat?

de meerderheid van de mensen, overigens, als je dan de "minderheid" wil negeren, weet niet eens wat een update is tenzij het voor hun neus gepusht wordt. dus dat zal voor het merendeel van de smartphone gebruikers echt een non-argument zijn, "genoeg geupdate of niet" (net zoals dat voor velen is met hun OS - win xp zou nog zo'n 250 miljoen gebruikers hebben)
Het gaat niet over regels van hoe het eruit moet zien, wel over de beveiligingsupdates. Blijkbaar vindt iedereen het zo belangrijk op een vaste pc/laptop, maar mobiel niet? Android is de Windows van de smartphonemarkt, geen beveiligingsupdates krijgen zijn problemen in dezelfde orde als geen updates voor Windows meer krijgen. Zo bekijk ik dat.

Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”