geheugengebruik browsers

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Zoals ik het begrijp ligt de focus bij uBlock Origin nu meer op bugfixing en polishing in plaats van het blijven toevoegen van nieuwe features. Enkel Chrome en Firefox worden door Origin onderhouden, maar voor Safari moet je bij de nieuwe uBlock zijn. Die nieuwe is een fork van de originele, maar ze gaan nu wel elk hun eigen weg. Ik hou het in de gaten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Aangezien Firefox vanaf versie 42 geen unsigned addons meer gaat ondersteunen, is het aangeraden om uBlock Origin rechtstreeks van addons.mozilla.org te halen in plaats van via GitHub (voor wie nog zo'n versie draait). Zie startpost voor directe links.
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Dus t wordt hunne store of nikske. Ni braaf he; khoop da ge da kunt afzetten.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Bij Chrome wordt de µblock plugin regelmatig automatisch uitgeschakeld. Iemand een idee waarom en hoe dat te voorkomen?
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Slafes schreef:Bij Chrome wordt de µblock plugin regelmatig automatisch uitgeschakeld. Iemand een idee waarom en hoe dat te voorkomen?
uBlock, of uBlock Origin? Het verschil is hier en hier uitgelegd.

Ik gebruik, uiteraard, uBlock Origin. Gedownload via de Chrome Web Store; deze update dan ook vanzelf en wordt niet automatisch verwijderd.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Daar heb ik persoonlijk geen last van, of toch nog nooit gemerkt.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik heb het over µBlock Origin, het wordt niet verwijderd, het wordt gewoon regelmatig uitgeschakeld.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Een mooie vergelijkende test tussen verschillende adblockers waar uBlock Origin als eerste over de streep komt: https://www.raymond.cc/blog/10-ad-block ... /view-all/

Let vooral op de laadtijden als je geen blocker hebt... hallucinant gewoon!
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Die loadtimes zijn best wel mooi!
Raar dat ze DNS-blocking niet mee hebben genomen? Uiteindelijk is dat nog gemakkelijker dan een blocker, omdat het op heel uw pc werkt, niet browser-gebonden.
Mathy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 842
Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 74 keer
Contacteer:

Ik ben onlangs ook overgegaan van ABP naar uBlock, wat een verademing! ABP werkt goed behalve als je zoals ik de neiging hebt om 145981 tabbladen open te laten staan. Het geheugengebruik swingt dan na een aantal uren de pan uit met als gevolg dat OS begint te swappen en bla bla bla.

Ik had eerst gewoon ABP uitgeschakeld en mij neergelegd met de weinige reclame die de sites die ik bezoek bevatten maar zaken zoals "Promoted Tweets" en Facebook spam staken me toch snel tegen dus dan (mede dankzij dit topic) toch maar eens uBlock geprobeerd en het werkt opmerkelijk beter, het is zelfs strenger dan ABP, je kan bijvoorbeeld niet zomaar Sourceforge.net bezoeken owv hun introductie van allerlei "spyware".
Skynet Generation Internet

http://mathy.vanvoorden.be
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

heist_175 schreef:Raar dat ze DNS-blocking niet mee hebben genomen? Uiteindelijk is dat nog gemakkelijker dan een blocker, omdat het op heel uw pc werkt, niet browser-gebonden.
Je bedoelt die records in de hosts file? Bij uBlock kan je die ook aanvinken. OK, het werkt dan enkel in de browser, maar zijn er dan zoveel toepassingen op jouw pc waar reclame in zit? En zeg nu niet TIFKAM apps of Windows 10 hé. Mensen die van trackers en ads niet moeten weten, installeren die troep niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

utorrent :)
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Dat zit al lang over zijn hoogtepunt heen hoor. :-)

Tijd om over te schakelen naar bijvoorbeeld qBittorrent. Hier een migratiescriptje om van u naar q te gaan als je veel torrents hebt draaien: https://qbforums.shiki.hu/index.php/topic,3224.0.html
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”