Alle andere leidingen, tot aan je WC voeren toch zowel stads- als regenwater ?
Er mag geen terugloop mogelijk zijn van regenwater naar de stadswaterleiding om vervuiling tegen te gaan.
J.
Boorput
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Enige weetjes over een boorput:
- informeer eerst bij de oudere mensen uit de buurt. Vroeger had iedereen een put. Zij weten misschien iets over de kwaliteit van het water bij jou. Er wordt daar veel mee gesukkeld. Ook de puttenboorders uit je streek kunnen je hierbij helpen.
- Ik heb 8 jaar geleden 400 € betaald voor een putje van 10m diep. De put geeft nu al minder door kalkafzetting. Geen ijzer.
- Momenteel moet er op een nieuwe put een waterteller komen ivm met milieuheffingen.
- Leidingen van put/regenwater moeten volledig gescheiden zijn van de officiele waterleiding (drinkwater)
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 51 keer
Klopt, de enige toegestane manier is de volgende: als je regenwaterput leeg is en je toch nog wil wassen/WC doorspoelen leg je een tuinsluing vanaf een stadswater tapkraan naar je regenwater put om hem te vullen.Joe de Mannen schreef:Alle andere leidingen, tot aan je WC voeren toch zowel stads- als regenwater ?
Er mag geen terugloop mogelijk zijn van regenwater naar de stadswaterleiding om vervuiling tegen te gaan.
J.
Ik heb een stukje flexibel voorzien waarmee ik de collector van regenwater kan aansluiten op de stadswater collector. Beiden hebben een kraantje en terugslagkleop dus in theorie is besmetting onmogelijk. Uiteraard wordt dit niet goedgekeurd, dus dat stukje flexibel ligt gewoon in de kast. Moest mijn regenwater nu op zijn (nog nooit voorgevallen in 8 jaar) dan zet ik snel even tijdelijk dat flexibeltje ertussen. Wss iets meer dan 5mins werk, maar niet meer dan kwartiertje. Als 't weer geregend heeft haal ik de verbinding weer weg. Kans op besmetting nihil, kans op "tegen de lamp lopen" minimaal, want zolang dat stukje er niet tussenzit zijn 't 2 volledig gescheiden netten.
Ter info: officieël moet er ook overal waar je regenwater gebruikt aan de kraan een bordje niet drinkbaar hangen. Ja, ook bij je thuis
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
In de praktijk valt het idd nogal mee.
Bij renovatie kunnen ze niet weten dat je al dan niet regenwater gebruikt, bij nieuwbouw is dat wel geweten (en deels verplicht).
Zelfs bij een keuring voor nieuwbouw, met de flexibel aangesloten tussen putwater en leiding - duidelijk zichtbaar dat het een flexibel is om "in nood" over te schakelen - wordt gewoon gekeurd.
Ik zou het ook zo doen, met een dubbele terugslagklep op het stadswater.
Bij renovatie kunnen ze niet weten dat je al dan niet regenwater gebruikt, bij nieuwbouw is dat wel geweten (en deels verplicht).
Zelfs bij een keuring voor nieuwbouw, met de flexibel aangesloten tussen putwater en leiding - duidelijk zichtbaar dat het een flexibel is om "in nood" over te schakelen - wordt gewoon gekeurd.
Ik zou het ook zo doen, met een dubbele terugslagklep op het stadswater.
Als je plaatst hebt in bvb kruipkelder, dan kan je een wateropvangzak gebruiken.
http://www.regenwater.com/gep/regenwate ... t/waterzak
http://www.regenwater.com/gep/regenwate ... t/waterzak
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 41 keer
We hebben geen kruipkelder
Nu, maandag mag ik terug bellen en dan zal ze haar definitief antwoord geef normaal gezien. Ik wacht dus nog even af tot maandag, maar ik zie de kans heel klein dat er nog iets positief uitkomt...
Nu, maandag mag ik terug bellen en dan zal ze haar definitief antwoord geef normaal gezien. Ik wacht dus nog even af tot maandag, maar ik zie de kans heel klein dat er nog iets positief uitkomt...
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Ik snap het eigenlijk niet goed. Wordt een waterput nog echt 'gemetst'? Dus een echte put van een meter breed of zoiets?
Dat lijkt me erg gek.
De weinigen die het nog doen, kloppen toch buis, zoals ze het vroeger eigenlijk ook al deden.
Dat lijkt me erg gek.
De weinigen die het nog doen, kloppen toch buis, zoals ze het vroeger eigenlijk ook al deden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Een volautomatische regenwaterpomp zoals wij hebben in onze nieuwbouw mag ook (gekeurd). Leidingwater wordt via een bak met vlottersysteem gevoed aan de RW pomp als de put leeg is. (WILO Rainsystem)NickG schreef: Klopt, de enige toegestane manier is de volgende: als je regenwaterput leeg is en je toch nog wil wassen/WC doorspoelen leg je een tuinsluing vanaf een stadswater tapkraan naar je regenwater put om hem te vullen.
-
- Elite Poster
Vandaag de eigenares nog eens gecontacteerd. Een telefoongesprek van 15 seconden: "Ik kan hier dit jaar geen antwoord meer op geven. Ik zeg geen neen, en misschien is het voor volgend jaar". Yeah right, ik zal het tuinhuis nog eens volledig afbrekenen om volgend jaar een regenput te kunnen steken om daarna het tuinhuis opnieuw te bouwen...
Dus het is een neen en blijft een neen
Dus het is een neen en blijft een neen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 72 keer
- Contacteer:
Misschien de userbase knok ploeg even langs sturen...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Elite Poster
Geweld is de oplossing niet he, maar soms krijg je daar wel goesting in
Ik ben daarin een slechte verliezer. Als er gegronde redenen zijn dat ze het niet toestaat ben ik er volledig mee akkoord en kan ik mij daar bij neerleggen.
Maar deze keer is het gewoon de medemens een kloot afdraaien. Niet meer en niet min!
Ben mijn licht eens aan het opsteken op een juridisch forum, maar het probleem is dat ik maar +-5 weken meer heb voordat de boer Tarwe zaait. Dus ik vrees ervoor dat de tijd mijn grootste probleem zal zijn.
Dan toch maar een boorput waarschijnlijk...
Ik ben daarin een slechte verliezer. Als er gegronde redenen zijn dat ze het niet toestaat ben ik er volledig mee akkoord en kan ik mij daar bij neerleggen.
Maar deze keer is het gewoon de medemens een kloot afdraaien. Niet meer en niet min!
Ben mijn licht eens aan het opsteken op een juridisch forum, maar het probleem is dat ik maar +-5 weken meer heb voordat de boer Tarwe zaait. Dus ik vrees ervoor dat de tijd mijn grootste probleem zal zijn.
Dan toch maar een boorput waarschijnlijk...