Reclame achter pauzeknop (Telenet en SBS)

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

WalterB1 schreef: Ik heb nog nooit het ongenoegen mogen ervaren om rechtstreeks naar Amerikaanse televisie te kijken. Maar wat ik er over vernomen heb is dat de reclame daar extreem is in frequentie en dan ook nog van een uitzonderlijk laag niveau.
Ik wel. De eerste keer in 1986. Het was dan natuurlijk allemaal nieuw en tof, series die ver voorop liepen, reclamefilmpjes die grappig waren. We zijn ondertussen nog dikwijls terug geweest (laatste keer 2008) en als er geen CNN of BBC world was op TV om 's morgens of 's avonds even naar een nieuwsuitzending te kijken dan bleef de TV gewoon af.
Serie start.. paar minuten.. reclame ... introfilmpje van de serie... reclame... part 1 .. reclame... part 2 ... reclame enz. Een aflevering duurt 42 minuten en start op het uur (of half uur) de resterende 18 minuten zijn reclame. Tijdens het programma lopen regelmatig banners of een (te groot) deel van het scherm met reclame voor andere programma's en de aftiteling loopt maar over een stuk van het scherm, op de rest... reclame.

De pauzeknop reclame lijkt mij een ballonnetje voor wat er komen gaat. En de volgende keer weer een stapje verder.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@Heronic,
Enkel nog de V5 mini zonder HDD, en eventueel nog de V5 met HDD, in Proximus shops indien nog in stock.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Vicieuze cirkel he.
Hoe meer reclame, hoe meer kijkers afhaken, hoe meer reclame, ...
Vroeger kon je nog moeilijk meten of kijkers de reclame bekeken, en was er een soort stand-off; de reclamemakers betaalden voor reclame en de mensen gingen naar toilet of zapten weg.
Nu is dat allemaal meetbaar en komen de werkelijke waarden naar boven, en de reclamemakers zullen niet betalen voor mensen die zappen, pauzeren en vooruitspoelen, opnemen, etc etc...
Waardoor die vicieuze cirkel alleen nog maar sneller gaat.

Case in point: internetreclame.
In de early days betaalde een banner naargelang het aantal views, daarna naargelang het aantal clickthroughs, en nu is de shift bezig naar "welke van die clickthroughs bezorgen ons ook een actual sale?".

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

jackho schreef:@Heronic,
Enkel nog de V5 mini zonder HDD, en eventueel nog de V5 met HDD, in Proximus shops indien nog in stock.
Ik vond het al raar dat ik de gewone niet meer zag staan op de site.
Dan komen ze hier simpelweg niet binnen, het plan was nochtans volgend jaar voor Proximus te gaan maar als primaire decoder moet er een hdd in kunnen, kzal zelf wel bepalen hoe lang ik een opname laat staan...
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Laat ons hopen dat de oorzaak een komst van V6 is met harde schijf. Maar ik vrees ervoor. Zonder harde schijf is weer goedkoper te maken en minder software te schrijven. Dit bovenop de totale controle van de eindgebruiker.

Ja sedert we allen gestopt zijn met analoog kijken, hebben we al veel vrijheden opgegeven.

Dit alles omdat er geen concurrentie is in vlaanderen of belgie.

jackho
Elite Poster
Elite Poster

Als ze echter alle opnames op server moeten opslaan voor 60 dagen, en misschien in de toekomst nog veel meer dan 60 dagen, i.v.m. HDD-loze decoder,
en dus wegvallen van PVR opnames, dan zullen ze nog meer problemen krijgen met hun servers dan nu het geval is volgens mij, als je ziet hoeveel er nu al problemen melden omtrent hun nPVR opnames!!
Digital_007
Member
Member
Bedankt: 11 keer

Ik zie er anders ook wel voordelen in op voorwaarde dat opnames ook langer dan 60 dagen bewaard kunnen blijven en dezelfde functionaliteiten mogelijk zijn dan bij cpvr (bvb serieopname).

Enkele voordelen:
- opnames kunnen op alle decoders afgespeeld worden (vandaag niet mogelijk bij serieopname)
- alle decoders hebben zelfde mogelijkheden. 1HD stream per decoder is voldoende om alle functionaliteiten te hebben
- omwille van bovenstaande lijkt het me technisch mogelijk meer decoders te kunnen aansluiten dan vandaag
- decoder defect -> opnames opnieuw beschikbaar op nieuwe decoder
- lager verbruik

jackho
Elite Poster
Elite Poster

Dat serie opnames in nPVR ook zouden mogelijk worden in de toekomst, heb ik van een Proximus medewerker vernomen.
Dus wijst dit er nog meer op dat PVR wel degelijk zal wegvallen.
Er zijn nog bepaalde zenders die niet mogelijk zijn via nPVR maar naar verluid zou dit ook mogelijk worden.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Als Proximus PVR opnames wil vervangen door nPVR opnames dan zullen er volgende zaken moeten gebeuren om dat voor mij en velen aanvaardbaar te maken en dat is de bewaartermijn van 60 dagen (2 maanden) optrekken naar op zijn minst 6 maanden of zelfs 1 jaar, beter zou zijn onbeperkt maar dat zal waarschijnlijk technisch onmogelijk zijn en kunnen opnemen van alle zenders, TV replay zou op zijn minst 1 week moeten kunnen terug gaan in de tijd zoals dat bij Telenet het geval is want 36 uur is werkelijk te weinig.
Als deze zaken zullen gebeuren dan zou ik er nog kunnen mee leven want zoals nu de situatie is met die nPVR opnames (60 dagen als bewaartermijn en niet van alle zenders kunnen opnemen) is dat onaanvaardbaar. :x
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

De versie met HDD blijft blijkbaar nog beschikbaar voorlopig, de gehuurde decoder zou voorlopig nog met HDD blijven. Ik blijf er toch bij dat ik lokale opnamen wil kunnen blijven maken, alle de vrouw des huizes dan toch want zelf kijk ik amper.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Ik denk dat wie opnieuw enkele euro's per maand ophoest, wel zal kunnen 'ontsnappen' aan de reclame boodschappen en dit misschien zelfs wel overal en voor altijd ...

Was er immers ook vroeger al geen sprake van het feit dat je reclame blokken niet zou kunnen doorspoelen tenzij er voor betaald wordt ?
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”