Dat is plots een heel ander geluid ?petrol242 schreef:Wat die modem betreft, daar heb je gelijk in. Daar heb ik zelf ook geen probleem mee. Als die zijn werk doet, fijn, meer moet dat niet zijn.
Omdat het ook eerder een uitzondering is dat klanten (wat velen nog steeds lijken te verwarren met de enkeling hier op Userbase) een modem only nodig hebben. Moest Telenet beperkingen zoals DHCP configuratie, static mappings, ... mogelijk maken zou dit aantal zelfs nog sterk afnemen, maar dan hebben we het echt over hun router welke voor een beperkte groep inderdaad te weinig mogelijkheden biedt (en daar is het inderdaad terecht dat de klant de keuze heeft).petrol242 schreef:Maar je zegt er niet bij dat een stand alone modem eerder uitzondering dan de regel is.
Probeer je eens in de plaats van de provider te stellen... kan je je inbeelden hoeveel ellende men heeft gehad met de oude situatie waar iedereen maar wat aansloot maar dan uiteindelijk wel kwam klagen bij Telenet dat het niet werkte. Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal dat je als provider een oplossing zoekt die voor 95% van je klanten prima voldoet en die je vanop afstand kan beheren in geval van problemen. Spijtig genoeg is zo'n AIO niet altijd ideaal... je wireless staat dan bijvoorbeeld net waar je hem niet wil.petrol242 schreef:Het zijn juist de providers die destijds erachter hebben gezeten om modem en router in één geheel aan te bieden, vooral om ook draadloos te kunnen gaan vermoed ik. En dan is je eigen keuze als enduser toch wel heel beperkt hé.
Ik weet dat er periodes geweest zijn dat het minder vlot ging... maar mits de juiste motivatie (en dus niet zoals in deze discussie al vaker geschreven is, ik wil er één omdat het moet en omdat ik het wil) heb ik eigenlijk nooit een probleem geweten.petrol242 schreef:Je kan je niet voorstellen wat een miserie ik heb gehad bij Telenet om een modem-only te krijgen, want de router in hun toestel wou ik helemaal niet en dat om verschillende redenen. Velen zijn er in gelukt, velen ook niet. Mezelf bij de laatste groep te rekenen dus.
Dat zijn dan ook dingen die meestal niets met je modem en/of router te zien hebben.petrol242 schreef:Het is wel meer dan verbinding of geen verbinding. Of de rapste of veel bandbreedte. Het gaat er ook om wat de provider toelaat en wat niet.
Volledig akkoord... maar de vrije keuze van puur de modem staat dan toch wel heel ver achteraan op het lijstje... er zijn veel belangrijkere dingen.petrol242 schreef:Maar het is wel aan de politiek om toch enige regelgeving te scheppen die de consument tegen de zwaargewichten, zeker in België, te beschermen. En sommigen zullen me dit kwalijk nemen, maar het BIPT schiet wat dat betreft tekort. Prijsvorming en openheid van de providers is echt brak in dit land.
Mensen die geen argumenten hebben (en het willen omdat ze het willen) nemen de discussie niet ernstig... ik denk niet dat je mij dat kan verwijten. Als ik voel dat mensen beginnen te trollen en niet bijdragen (en na jaren van gezeur over een AIO plots komen vertellen dat ze een AIO willen) aan de discussie dan trek ik daar inderdaad m'n conclusies uit.petrol242 schreef:Ik vind het heel spijtig dat je de discussie niet ernstig vind, want wat mij betreft kan dit heel constructief zijn. Zolang we geen vooroordelen hebben over de gesprekpartners kan het een toffe bende zijn. Maar soms doe je uitspraken over die gesprekspartners die tot aan het kwetsend grenzen, terwijl je die mensen van haar nog pluim kent alsook hun (technische) achtergrond.
Ik ook... ik heb geen probleem met vrije keuze... alleen heb ik sterke twijfels of mensen verantwoordelijk en bewust kunnen omgaan met die keuze. Ik begrijp ook dat dat geen consequenties mag hebben voor zij die het wel kunnen... al wil ik die vrijheid dan opgeven als ze me toch geen toegevoegde waarde geeft (en voor mij is de modem keuze dat niet).petrol242 schreef:En ik herhaal het voor de laatste keer. Ik heb geen problemen dat mensen een huistoestel van de provider gebruiken.
Wat mij betreft zijn onze standpunten duidelijk... ze komen alléén niet overeen (en dat hoeft ook niet).