Draait inderdaad vlotter, spijtig is er geen sata poort beschikbaar zoals bij de banana pi.
Ik heb een in mijn bezit gehad maar die wilde niet opstarten, wat ik ook deed.
Ik heb deze terug gestuurd.
gm123 schreef:Ik heb er al eentje besteld. (...) openelec
Laat je weten wat het doet ?
Ik heb ook openELEC en de GUI is nét dat beetje laggy
Dat ligt volgens mij aan je netwerk, of je home server, .. want bij mij gaat het met de oude RPi gewoon snel hij speelt zelfs 3D 1080p af, en ja er zijn plaatsen waar ik tv en netwerk via powerline heb, verschrikkelijk loopt continue vast enz. Soms is het ook een beetje versie gebonden, maar de laatste 5.0 leek me toch perfect te werken.
iBood aanbod heeft oa Icefilms voorgeinstalleerd, een op z'n minst dubieuze add-on. Om deze add-on dan te gebruiken als verkoopsargument om winst te maken lijkt me ook niet zuiver.
heb ook een rpi2 met openelec erop maar kan iemand me zeggen waarom de rpi2 na een dag of 2 volledig uitvalt (alle lichtjes uit). er draait enkel kodi op laat hem altijd aan staan maar toch valt hij uit, wat vervelend is want moet steeds acherin de tv kast kruipen op de stekker even uit en terug in te steken
Misschien ligt het aan de power adapter? De nieuwe pi is zeer gevoelig voor spanning, ik ben ook moeten overschakelen naar de officiële rpi adapter wegens onstabiel. Sindsdien geen problemen meer..
Zie je ook een regenboog-vierkantje af en to rechtsboven? Want dit wijst op te weinig spanning.
neen in het begin had ik dat vierkantje , had ik met een usb kabel en adapter van een android telefoon, nu gebruik ik deze van aan apple ipad adapter. bestaat er een officiële power adapter?
Dat hij uitvalt is niet normaal, maar ik zou niet direct weten aan wat het ligt. Je kan je vraag altijd eens stellen op het openelec forum, dat heeft een subsectie voor de rpi.
Heeft je TV een USB poort? Hier steekt de rpi in de TV en die krijgt enkel spanning wanneer de TV aanstaat, kan misschien een oplossing zijn zodat je hem niet continu moet laten aanstaan. Werkt wel niet op alle TV's, hangt er vanaf hoeveel stroom de USB poort kan leveren.
De 500 mA adapters zijn niet altijd voldoende voor een RPi2 heb ik al gemerkt. Het probleem met de Apple adapters is dat die soms slechts meer stroom geven als er effectief iets van Apple aanhangt. Ik heb gewoon wat 2A adapters gekocht op Ebay.
Opgepast met goedkope laders van onbekende merken.
De elektronica laat meestal serieus de wensen over en zou ik zelfs als behoorlijk gevaarlijk omschrijven, laat staat 24/7 in het stopcontact.
als je echt geen risico's wil nemen
nuja zo lang je geen rainbow square ziet in de rechterbovenhoek zal het probleem wsl niet aan de power liggen, maar eerder hw fail
heb op een raspberry b+ een voeding van 550ma een een kort brol kabeltje dat ik nog had liggen. Werkt perfect en er zit zelfs nog een dvb-t stick in die een dikke watt trekt voor vliegtuigen te ontvangen, werkt ook perfect