Mortov Molotov schreef:2. En dan zijn er zaken die me dan weer enorm irriteren:
- MS die me een trechter in m'n muil duwt om vervolgens de Universal Apps er doorheen te persen. Had ik hierboven al vermeld; vul ik aan met het feit dat je op een offline account niet eens feedback kon geven op de insider preview; way to lure your users into universal store apps
Het eerste wat ik doe na installatie van 8.1 en/of windows 10 is dit:
Start Powershell in administrator mode.
Type: Get-AppXPackage -AllUsers | Remove-AppXPackage
Daarna open gpedit.msc
User configuration -> Administrative templates -> Windows components -> STORE
Turn off STORE
Hiermede zijn die irriterende APPS voor goed weg en komen er geen nieuwe bij.
Om windows 10 te testen heb ik het volgende gedaan:
Eerst met behulp van Snapshot
http://www.drivesnapshot.de/en/ een image van 8.1 gemaakt.
Dan de update gedaan.Zo kan ik binnen de 10 minuten weer terug naar mijn originele WIN8.1 via een snapshot restore.
Dikke 24 uur mee gespeeld en me gerealiseert waarom MS dit gratis weggeeft.
Na wat rondneuzen stel je vast dat MS zowat alles maar dan ook alles van u wil weten . Onvoorstelbaar wat je default allemaal doorstuurt. Je bent ook niet meer in controle van updates. Je geeft hun trouwens toestemming om te doen wat ze willen en dat gaan dan ze ook doen. Ze willen absoluut dat je hun APPS, CLOUD, Mail etc gebruikt en het is duidelijk waarom. Een OS verkopen ze 1 keer om de paar jaar terwijl mensen als Facebook, Twitter, Apple, Google en in het algemeen alle social media companies het hele jaar door grof geld verdienen en nieuwe inkomsten generen door info te verkopen t.b.v reclame. Kennis is macht. Daarom moet echter WINDOWS veranderen van een OS wat vooral door pro's gebruikt werd naar een Mannekesblad wat Jan met de pet aanspreekt Die zijn veelal niet in staat om het weerbericht op te zoeken via een browser en moeten daarvoor een "APP" hebben. Klein stom voorbeeld... Mensen die in Win 10 "Solitaire" willen spelen moeten dat nu via een APP doen en dat kost hen 10 dollar per jaar. (Tenzij ze slim genoeg zijn om de oude Games van Win 7 over te hevelen met een truukje)
Dus natuurlijk wil MS dat iedereen W 10 gebruikt. Ik las ergens dat zelfs de update naar WIN 10 werkt met gepirateerde versies .
http://www.forbes.com/sites/insertcoin/ ... o-pirates/
De verkoop van Win 8 was een flop. Dat zou W10 ook zijn als het niet gratis was. Dus beter proberen geld te verdienen op een manier wat anderen bewezen hebben dat het werkt.
Enfin na anderhalve dag gaat WIN10 er bij mij weer af. Het is me niet méér waard dan ik ervoor betaalde, namelijk NIKS.