Windows 10

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Windows 7 vs Windows 10
Systeem: Dell Latitude E6410, Intel Core i5-540M, Nvidia Quadro NVS 3100M, 500GB HDD, 8GB RAM

1. Disk Space
Inclusief Updates.
  • Windows 7: 33.3 GB
  • Windows 10: 18.1 GB
2. RAM gebruik
Idle.
  • Windows 7: 1.3 GB
  • Windows 10: 1.2 GB
3. Boot time
Seconden. Merk op: dit is geen SSD.
  • Windows 7: 42.9 seconden
  • Windows 10: 28.9seconden
Via ArsTechnica
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Windows 8.1 vs Windows 10
Systeem: Dell XPS 13 (2015), Intel Core i5-5200U, Intel HD Graphics 5500, 256GB SATA SSD, 8GB RAM

1. Disk Space
Inclusief Updates.
  • Windows 8.1: 23.9 GB
  • Windows 10: 15.6 GB
2. RAM gebruik
Idle.
  • Windows 8.1: 1.5 GB
  • Windows 10: 1.5 GB
3. Boot time
Seconden. Merk op: dit is een SSD.
  • Windows 8.1: 7.5 seconden
  • Windows 10: 10.2 seconden
Via ArsTechnica
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
THRene
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jun 2010, 00:09
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 7 keer

philippe_d schreef:pech ;)
Ook in 32 bit?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

De boot time ligt bij mij veel lager. Zal eens meten maar het zal niet veel meer zijn dan 8.1. of zelfs gelijk.

Verder: gisteren via mail link gekregen van een microsoft medewerker in het kader van het insider programma en dit om ja, een installatiemedium te maken op usb.

Dacht direct clean install uit te voer maar uiteraard ging de vlieger niet op. Dus maar weer vlug win 8 erop en de update gebeurde zonder problemen. Nu kan ik probleemloos een clean install uitvoeren.

Na een update, lukt de clean install perfect. Er wordt wel naar je license key gevraagd maar je kunt klikken op 'overslaan'. Uiteindelijk bleek na installatie dat WIN 10 toch geactiveerd is. De licentiesleutel voor win 8 werd afgelezen uit mijn BIOS en na de update van WIN10 zal deze versie van windows ook al aan mijn acount gekoppeld zijn.

Verder op alle vlakken een dikke duim voor windows. Heb al eens deze nieuwe win versie geëxploreerd en nog geen incompatibiliteiten met apps tegen gekomen, alles draait soepel en de interface is er zeker qua gebruiksvriendelijkheid en lay-out op vooruit gegaan. Het blijft natuurlijk even wennen maar zoals het spreekwoord zegt 'een kermis is een kleine geseling waard' ...
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik kon niet wachten tot ik de melding van dat tooltje kreeg om te kunnen upgraden. Ik heb dus zelf de iso op een DVD gebrand en zo de upgrade uitgevoerd. Alles verliep vlekkeloos. Nu heb ik op mijn C schijf ondertussen wel nog steeds die $Windows.~BT map staan (neemt 4,7GB) in. Ik vermoed dat ik die wel kan verwijderen nu? En wat met die 'Windows.old' map? Is die enkel nodig indien je terug een downgrade zou willen doen?

NVM: Google was my friend. Na een paar weken, als alles ok blijkt, zijn beide folders te deleten via schijfopruiming.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
bobsys1
Pro Member
Pro Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 25 mei 2010, 06:21
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Mortov Molotov schreef:2. En dan zijn er zaken die me dan weer enorm irriteren:
- MS die me een trechter in m'n muil duwt om vervolgens de Universal Apps er doorheen te persen. Had ik hierboven al vermeld; vul ik aan met het feit dat je op een offline account niet eens feedback kon geven op de insider preview; way to lure your users into universal store apps
Het eerste wat ik doe na installatie van 8.1 en/of windows 10 is dit:

Start Powershell in administrator mode.
Type: Get-AppXPackage -AllUsers | Remove-AppXPackage

Daarna open gpedit.msc
User configuration -> Administrative templates -> Windows components -> STORE
Turn off STORE

Hiermede zijn die irriterende APPS voor goed weg en komen er geen nieuwe bij.

Om windows 10 te testen heb ik het volgende gedaan:

Eerst met behulp van Snapshot http://www.drivesnapshot.de/en/ een image van 8.1 gemaakt.
Dan de update gedaan.Zo kan ik binnen de 10 minuten weer terug naar mijn originele WIN8.1 via een snapshot restore.
Dikke 24 uur mee gespeeld en me gerealiseert waarom MS dit gratis weggeeft.
Na wat rondneuzen stel je vast dat MS zowat alles maar dan ook alles van u wil weten . Onvoorstelbaar wat je default allemaal doorstuurt. Je bent ook niet meer in controle van updates. Je geeft hun trouwens toestemming om te doen wat ze willen en dat gaan dan ze ook doen. Ze willen absoluut dat je hun APPS, CLOUD, Mail etc gebruikt en het is duidelijk waarom. Een OS verkopen ze 1 keer om de paar jaar terwijl mensen als Facebook, Twitter, Apple, Google en in het algemeen alle social media companies het hele jaar door grof geld verdienen en nieuwe inkomsten generen door info te verkopen t.b.v reclame. Kennis is macht. Daarom moet echter WINDOWS veranderen van een OS wat vooral door pro's gebruikt werd naar een Mannekesblad wat Jan met de pet aanspreekt Die zijn veelal niet in staat om het weerbericht op te zoeken via een browser en moeten daarvoor een "APP" hebben. Klein stom voorbeeld... Mensen die in Win 10 "Solitaire" willen spelen moeten dat nu via een APP doen en dat kost hen 10 dollar per jaar. (Tenzij ze slim genoeg zijn om de oude Games van Win 7 over te hevelen met een truukje)

Dus natuurlijk wil MS dat iedereen W 10 gebruikt. Ik las ergens dat zelfs de update naar WIN 10 werkt met gepirateerde versies . http://www.forbes.com/sites/insertcoin/ ... o-pirates/
De verkoop van Win 8 was een flop. Dat zou W10 ook zijn als het niet gratis was. Dus beter proberen geld te verdienen op een manier wat anderen bewezen hebben dat het werkt.

Enfin na anderhalve dag gaat WIN10 er bij mij weer af. Het is me niet méér waard dan ik ervoor betaalde, namelijk NIKS.
Laatst gewijzigd door bobsys1 01 aug 2015, 11:10, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bij mij blijft hij toch mooi staan, want op gans Internet waar je ook ook terecht komt, worden er gegevens van je opgenomen zelf je typ gedrag .... tot het onvoorspelbare toe, dus waarom zou ik mij dan nog liggen meer druk te maken omdat MS dat ook doet.
Maar akkoord dat het niet altijd katholiek is en het eigenlijk niet zou mogen gebeuren, iedereen moet tenslotte voor zijn eigen uitmaken wat hij vindt dat voor hem nog door de beugel kan of niet.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Je kan bovendien ook zo goed als alles uitschakelen van tracking.
Via instellingen aan te passen. Ze hebben voor de privacy-gerelateerde zaken een mooie user interface gemaakt en niet weggestoken in de registry en dergelijke, dus ik kan ze in ieder geval niets kwalijk nemen. Elke instelling is bovendien goed uitgelegd.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Na enkele dagen moet ik toch tot de conclusie komen dat Windows 8 stabieler was, en dit op een Surface Pro 3. Je zou toch gaan denken dat als er een toestel is waar ze enorm uitgebreid op getest hebben, het toch wel de SP3 is. Grootste probleem is er met de drivers van de Ethernet interface van het docking station. Als je veel data verzet, crasht de hele TCP/IP stack van Windows. Na wat google blijkt het een gekend probleem te zijn en vond ik ook een work-around met een oudere driver. Maar zoiets verwacht je misschien van een oude PC maar toch zeker niet van hun parade-paardje. Verder heb ik ook al een BSOD gehad terwijl ik gewoon een film aan het bekijken was en verder niets.
Voor de rest wel nog wat bugs hier en daar, maar daar kan ik wel mee leven.
mipa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jul 2011, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

@ bobsys1: Microsoft is gewoon verplicht zijn zakenmodel te veranderen
want concurrent Google geeft het al lang gratis weg en daar lezen ze nog
eens in je mails ook. Wat dat kaartspelletje betreft: Ik heb (onder Win 8.1)
daarjuist in de store gekegen en daar zijn gewoon gratis alternatieven.
zoals "patience", een Windwos-klassieker. Met Win 10 gaat dat
alleen maar uitbreiden. Het afspelen van DVD's hebben ze'r ook
uitgeknikkerd: Gratis alternatieven zat.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Premium Member
Premium Member
Berichten: 703
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 50 keer

Heeft iemand anders ook problemen met youtube videos en chrome?

Bij mij skipt de audio enorm en speelt die in slow motion.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Tomby schreef: Bedoel je dat je na een Upgrade met een Product Key recovery tool zoals die Magical Jelly Bean dus wél gepersonalizeerde keys kreeg ? Da's wel vreemd dan, hier gewoon 3x dezelfde key gekregen, die je ook online overal vindt (google op '3V66T' )...
Blijkbaar krijgt iedereen toch een andere key...

Magical Jelly Bean is een fake app, met enkel adware tegenwoordig. Vroeger was het een goeie app...

Nu moet je met de VBS script je key achterhalen:

Code: Selecteer alles

Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
MsgBox ConvertToKey(WshShell.RegRead("HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\DigitalProductId"))

Function ConvertToKey(Key)
Const KeyOffset = 52
i = 28
Chars = "BCDFGHJKMPQRTVWXY2346789"
Do
Cur = 0
x = 14
Do
Cur = Cur * 256
Cur = Key(x + KeyOffset) + Cur
Key(x + KeyOffset) = (Cur \ 24) And 255
Cur = Cur Mod 24
x = x -1
Loop While x >= 0
i = i -1
KeyOutput = Mid(Chars, Cur + 1, 1) & KeyOutput
If (((29 - i) Mod 6) = 0) And (i <> -1) Then
i = i -1
KeyOutput = "-" & KeyOutput
End If
Loop While i >= 0
ConvertToKey = KeyOutput
End Function
Dan zul je zien dat je dus wel een nieuwe key krijgt bij elke aparte installatie :-\
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Ik zou MJB niet direct fake noemen. Slaagde er wel in van de W8 key te retrieven van mijn oude PCs. Wou het daarmee effen testen. Maar had idd ook wel de indruk dat je moest oppassen met adware of andere rommel. Op een van mijn PCs stond ineens PC Mechanic 15 op de desktop. MJB ga ik vooralsnog niet installeren op mijn SP3 (main machine).
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

bobsys1 schreef:Dus natuurlijk wil MS dat iedereen W 10 gebruikt.
Zelfs bij de Server familie moet alles ervoor wijken zodat de ontwikkelaars zich op het nieuwe platform kunnen focussen. Daarom betalen ze nu de klanten indien ze migreren van Windows 2003 naar 2012: http://www.theregister.co.uk/2015/07/28 ... igrations/

The good:
Ben van een paar zaken verrast tov de installatie van 8.1:
- sleutel ingeven is niet meer verplicht en we zijn van die belachelijke generieke installatiesleutels terug verlost
- je kan terug op een makkelijke manier een klassieke account aanmaken indien je geen Live ID wenst. Bij 8.1 moest je je daarvoor in bochten wringen door enkele onlogische keuzes te maken alvorens je de keuze kreeg.

The bad:
Van heel die kermis met die tegels en "levende" informatie ben ik nog niet overtuigd. Vroeger had ik mezelf geforceerd om met het 8.1 startmenu te leren werken, maar na talloze installaties van Classic Shell bij vrienden ben ik dit uiteindelijk ook gaan gebruiken.

Nog iets raar: de opties om het startmenu te tweaken blijven grijs tot wanneer je Windows geactiveerd hebt. :eek:

En dan the ugly:
Vroeger zag je visueel op welk deel van de bovenste balk van verkenner je kon klikken om een venster ergens naartoe te slepen. Nu hebben ze het deel daaronder dezelfde kleur gegeven, zonder een lijntje ertussen, waardoor het onmogelijk is om te zien waar je moet klikken om een venster vast te pakken. Je bent soms dus aan het zoeken waar je moet klikken omdat het deel eronder uiteraard niks doet als je probeert te slepen (zie hier het 3de grote screenshot met de pijltjes). EPIC FAIL! :bang:

Ik kijk de kat dus nog even uit de boom.
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

bobsys1 schreef:Daarom moet echter WINDOWS veranderen van een OS wat vooral door pro's gebruikt werd naar een Mannekesblad wat Jan met de pet aanspreekt Die zijn veelal niet in staat om het weerbericht op te zoeken via een browser en moeten daarvoor een "APP" hebben. Klein stom voorbeeld... Mensen die in Win 10 "Solitaire" willen spelen moeten dat nu via een APP doen en dat kost hen 10 dollar per jaar. (Tenzij ze slim genoeg zijn om de oude Games van Win 7 over te hevelen met een truukje)
Niks van aan, Solitaire is gratis en blijft gratis. Je kan geheel vrijwillig kiezen voor een betaling (per maand of per jaar), dat haalt de advertenties uit de app en wat meer munten na een uitdaging. Dat verdienmodel noemt men free to play, iets wat al een tijdje gaande is bij games. Sommige developers doen het goed, andere niet. Per jaar betalen is in mijn ogen onozel voor zo een spel. Een euro betalen voor adds te verwijderen zou me niet zoveel uitmaken (en er zal wel een manier komen om de adds te blokkeren in apps ook zonder betalen).
En ook bij apps heb je de keuze ze te gebruiken of niet.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Maglor schreef:Ik kon niet wachten tot ik de melding van dat tooltje kreeg om te kunnen upgraden. Ik heb dus zelf de iso op een DVD gebrand en zo de upgrade uitgevoerd. Alles verliep vlekkeloos. Nu heb ik op mijn C schijf ondertussen wel nog steeds die $Windows.~BT map staan (neemt 4,7GB) in. Ik vermoed dat ik die wel kan verwijderen nu? En wat met die 'Windows.old' map? Is die enkel nodig indien je terug een downgrade zou willen doen?

NVM: Google was my friend. Na een paar weken, als alles ok blijkt, zijn beide folders te deleten via schijfopruiming.
Ik heb gewoon de radicale manier gebruikt:
- opstarten vanaf usb stick
- via herstel > geavanceerd > cmd, diskpart gestart en nadien alles van c schijf verwijderd (diskpart > select disk 0 > clean).
- vervolgens weer gestart en windows 10 geïnstalleerd. Geen enkel probleem. Je hoeft zelfs geen nieuwe partitie te maken en deze te formatteren. Win install doet het allemaal voor u en windows.old en allerhande alle overbodige mappen heb je niet meer nodig. Scheelt pakje schijfruimte zeker op mijn 256 giga ssd.

Gewoon één vraagje. Is het bij alle win10 versies zo dat je op verschillende plaatsen de mogelijkheid krijgt om feedback te versturen ?

Thx voor jullie reacties
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 01 aug 2015, 19:36, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Die advertenties, dat zal snel geblocked worden, net zoals in browsers. Daar bestaan volgens mij geen illusies over.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

koenraaddeconinck schreef: Gewoon één vraagje. Is het bij alle win10 versies zo dat je op verschillende plaatsen de mogelijkheid krijgt om feedback te versturen ?

Thx voor jullie reacties
Jep, das normaal :) er is zelfs een feedback app voor algemene feedback en requests. Eigenlijk gewoon een wrapper voor feedback.windows.com en feedback.xbox.com.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Grom... :) Windows 8 pro, aangeschaft indertijd als upgrade van Windows 7. Kan geen upgrade uitvoeren naar 8.1 wegens telkens vastlopen bij het upgradeproces, ook Microsoft zijn upgrade tool kan het niet fiksen. Ok, dan maar de Windows 10 versie downloaden op USB, maar geen enkele productcode die ik heb werkt... Bij mij wordt die in elk geval telkens gevraagd.

Ik moet dus eerst windows 7 opnieuw installeren en dan upgraden naar 10. Wat een ***werk.
Amazor
Pro Member
Pro Member
Berichten: 424
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:50
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 60 keer

Kan je geen 8.1-ISO downloaden om hiermee geldig naar Windows 10 te gaan? Is misschien dan een half uur updates installeren i.p.v. 2 dagen bij Windows 7, alvorens dat Windows 10-iccoon terug tevoorschijn komt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: Telenet Internet Fiber 200
TV: Telenet (DC-AD2200 + CI+) /// TV Vlaanderen Basic+ (VU+ Duo 4K SE)
Fixed: Telenet FreePhone Europe /// WeePee Telecom (Gigaset C530 IP)
Mobile: Proximus Enterprise Mobile M (Xiaomi Poco F3) /// BASE 0
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Niks updates, met deze tool kan je gewoon forceren dat je direct naar de 10 kan :-)
http://tweakers.net/nieuws/104465/micro ... ceren.html
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Amazor, dat heb ik gedaan en wederom hetzelfde bij de 8.1 installatie: geen geldige productcode. Ik ben nu aan het rondprutsen in Windows 10 en denk dat ik gewoon terug naar de 7 ga. Om eerlijk te zijn werkt dat voor mij nog het beste. Ook Windows 10 loopt op deze laptop regelmatig vast tijdens het opstartproces, net zoals Windows 8.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Bij men vrouw mislukt het altijd en gaat terug naar de windows 7. De andere windows 8.1 geen problemen gekend. Ik vind het wel een verbetering vergeleken met den 8.1.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Na een paar mislukte Windows 7 updates naar Windows 10, uiteindelijk dan toch gelukt om de download in orde te krijgen zonder error codes!
Maar nu zie ik dat de 32 bit versie er opstaat van Windows 10 en vraag ik mij af of er een simpele manier is om over te gaan naar de 64bit versie ?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Nee, enkel herinstallatie.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dus kan ik gewoon via het "Windows 10 media creation tool" de optie 64bit kiezen en voor pc update kiezen ,
en moet ik vooraf niks wissen op de harde schijf van de voordien geïnstalleerde w10 32bit versie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dat zou moeten werken ja, een key werkt zowel voor 32 als 64-bit. Hij gaat zien dat er al een Windows 10 op staat en die key gewoon meenemen.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Via een upgrade van 32 bit naar 64 bit gaan (zonder clean install). Dat zou mooi zijn. Weet in elk geval zeker dat dit niet gaat met Win 7.
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Mijn laptop viel vroeger soms uit, nu niet meer (mss door het herformatteren, maar hij blijft vooral veel koeler) !
Had al eens een herinstallatie gedaan van Windows 7, maar dit hielp niet.

Bij de upgrade wel problemen gehad :administrator account is uitgeschakeld: utilman.exe overschreven met cmd.exe en de account weer ingeschakeld (en ook een pasw gereset van een account)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Na wat mislukte pogingen is het bij men vrouw gelukt, ze is er blij mee. Ik blijf nog een tijdje de kat uit de boom kijken. Ik heb deze ondertussen op men 7 jaar oude laptop staan en men vrouw haar pc.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

wat ik de laatste dagen (sinds de installatie van win 10 Pro) veel meemaak is dat het lettertype soms flou is, en dan na tijdje weer beter, soms grote pictogrammen, soms kleine, kom nergens aan want in de instellingen lettertype vergroten (of verkleinen) blijft maar korte tijd goed. laat ik de laptop (aangesloten aan monitor) enkele uren gerust dan kan het nadien weer anders zijn.
iemand een idee over de oorzaak?
grtz
b
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Is enkele pagina's geleden al aangehaald. Anti alias ergens afzetten, weet niet meer vanbuiten waar...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Poging 4... Terug eerst windows 7 er op zetten, en dan upgraden naar 10. Ik vind het ergens raar dat mijn productcodes van windows 7 en 8 niet aanvaard worden... Eigenlijk zelfs behoorlijk ambetant omdat er vroeg of laat toch eens een clean install moet gebeuren en je dan eerst een oud pakket op de pc moet zetten? Ik vind het ook vreemd dat je van 8 niet rechtstreeks kan upgraden naar 10, maar van 7 wel. Och ja, keuzes zeker?

Ok, ik installeerd windows 7, dien deze telefonisch te activeren (ook al raar) en dat lukt perfect. Ik doe nu de windows update en daar komt men alsnog een productcode vragen en deze blijkt nog steeds niet te werken... Diepe zucht. Dan blijft het windows 7. Simpel. :) Denk ook niet dat ik mijn andere pc's de upgrade ga laten doen.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Hier win10 automatisch geïnstalleerd op toshiba laptop (vanaf win 8.1)

De touchpad is ineens gestopt met werken dat moet ik nu nog uitzoeken.

Edit: mousepad werkt weer, aangezet via instellingen > apparaten > muis en touchpad > extra muisopties > Elan "starten"
nota: touchpad van Toshiba is blijkbaar van leverancier "Elan"

Edit: Numlock weer moeten aanzetten bij opstarten met

Open Registry Editor.
Go to the following Registry key:
HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Keyboard
Tip: You can access any desired Registry key with one click.
If you do not have this Registry key, then just create it.

Find the string value called "InitialKeyboardIndicators". In Windows 7, set its value data to 2. In Windows 8 and above, set its value to 80000002. This will turn on NumLock on the logon screen starting from the next boot.


Hiermee werk het nog niet !! de cijfers vervangen door 2 werkt ook niet

nu probeer ik nog iets anders:

http://www.thewindowsclub.com/numlock-s ... indows-7-8
Laatst gewijzigd door fvhbrugge 03 aug 2015, 00:28, in totaal 2 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Ik vind het ergens raar dat mijn productcodes van windows 7 en 8 niet aanvaard worden...
Het is dan ook Windows 10 en niet 7 of 8 :lol: Maar in princiepe heb jij geen productcodes nodig bij een upgrade.
Slafes schreef:Eigenlijk zelfs behoorlijk ambetant omdat er vroeg of laat toch eens een clean install moet gebeuren en je dan eerst een oud pakket op de pc moet zetten?
Zoals al 101 maal gepost is... eens je éénmaal een upgrade naar Windows 10 gedaan hebt is je hardware gekend bij Microsoft en moet je geen keys meer ingeven.
Slafes schreef:Ik vind het ook vreemd dat je van 8 niet rechtstreeks kan upgraden naar 10, maar van 7 wel. Och ja, keuzes zeker?
Zowel van Windows 7 en 8.1 kan je rechtstreeks upgraden... als je echt nog op Windows 8 zou zitten, tja.
Slafes schreef:Ok, ik installeerd windows 7, dien deze telefonisch te activeren (ook al raar) en dat lukt perfect.
Als jij hiervan een productkey hebt is dit zeker niet normaal en misschien de oorzaak van al je andere problemen bij de upgrade.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Goztow schreef:Is enkele pagina's geleden al aangehaald. Anti alias ergens afzetten, weet niet meer vanbuiten waar...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

dat weet ik ook, maar waarom gebeurt dat vanzelf ?
mvg
b.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Slafes schreef:Ik vind het ook vreemd dat je van 8 niet rechtstreeks kan upgraden naar 10, maar van 7 wel. Och ja, keuzes zeker?
Inderdaad, je moet eerst upgraden naar Windows 8.1 en dan pas kan je upgraden naar Window 10.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:Ik vind het ergens raar dat mijn productcodes van windows 7 en 8 niet aanvaard worden...
Het is dan ook Windows 10 en niet 7 of 8 :lol: Maar in princiepe heb jij geen productcodes nodig bij een upgrade.
Leg dan eens uit waarom deze bij mij WEL gevraagd wordt?
r2504 schreef:
Slafes schreef:Eigenlijk zelfs behoorlijk ambetant omdat er vroeg of laat toch eens een clean install moet gebeuren en je dan eerst een oud pakket op de pc moet zetten?
Zoals al 101 maal gepost is... eens je éénmaal een upgrade naar Windows 10 gedaan hebt is je hardware gekend bij Microsoft en moet je geen keys meer ingeven.
Wederom, zie vraag hierboven, ik krijg telkens de vraag om ze wel in te geven, ook al zit ik op een legitieme en geactiveerde windows 7! Ook al staat windows 10 erop en ga ik online komt de melding dat deze niet geactiveerd is.
r2504 schreef:
Slafes schreef:Ik vind het ook vreemd dat je van 8 niet rechtstreeks kan upgraden naar 10, maar van 7 wel. Och ja, keuzes zeker?
Zowel van Windows 7 en 8.1 kan je rechtstreeks upgraden... als je echt nog op Windows 8 zou zitten, tja.
Zie eerder bericht in dit topic waarom ik NIET kan upgraden naar windows 8.1!
r2504 schreef:
Slafes schreef:Ok, ik installeerd windows 7, dien deze telefonisch te activeren (ook al raar) en dat lukt perfect.
Als jij hiervan een productkey hebt is dit zeker niet normaal en misschien de oorzaak van al je andere problemen bij de upgrade.
Mogelijk eerder een probleem omdat ik van windows 7 naar windows 8 gegaan ben op die laptop, en niet zozeer een probleem bij een upgrade? Het is maar een idee hoor... De windows 8 productcode is trouwens een heel andere dan de windows 7 productcode.

Toch wel erg dat ik me moet verdedigen waarom een update niet lukt... Imho is en blijft het raar dat de windows 10 installatie naar een productcode vraagt terwijl dat bij anderen niet zo is en terwijl ik van een legitieme versie update. Dus het zou tof zijn dat mensen eens meedenken wat er kan foutgelopen zijn ipv kritiek te geven.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Slafes, wat bedoel je met vastlopen tijdens de upgrade van Windows 8 naar 8.1 ? Screen freeze, BSOD, een gewone foutcode, ... ? Lijkt me nuttig om dit eerst op te lossen (de kern van het probleem).

Misschien is je Windows 7 sleutel al gelinkt aan die Windows 8 upgrade, en verwacht de databank van Microsoft nu dat je maar vanaf 8.1 moet upgraden naar 10. Ik denk maar luidop...
Afbeelding
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Wel, bij het opstarten na de eerste update blokkeert de installatie gewoon, elke keer opnieuw, een x000 nog wat foutcode... De enige mogelijkheid wat het toestel dan doet is terugkeren naar de voorgaande installatie. (hetzelfde wat TiTanium beschrijft, maar dan met een andere update) Met de windows diagnostic tool werden een aantal upgrade fouten gerepareerd, maar hij blijft toch vastlopen. Ik heb die foutcode opgezocht en was niet de enige met dat probleem en de oplossingen werkten voor velen niet, oa ook niet voor mij. Dus zat er voor mij niet veel anders op dan gewoon testen wat zou werken of bij windows 8 blijven. Mijn enig oplossing, omdat upgraden van 8 naar 10 niet werkt dan maar gewoon clean de 10 er op gezet, maar komt steeds naar productcodes vragen en krijg die dus niet geactiveerd. Wat ik wel vreesde eigenlijk.

Bon, dan alles maar format, en windows 7 er terug op. Als ik nu de 10 er wil opzetten moet ik ook een productcode invullen. Zal nog eens alles updaten (jeej, 201 updates en 1,6 gig aan updates) en zal dan nog eens kijken als ik het update icoontje zie staan.

Ik had idd ook al zo'n donkerbruin vermoeden dat de laptop met zijn sleutel al geregistreerd stond met de 8... Nu ja, hij is ondertussen wel telefonisch geactiveerd geraakt, maar met de update naar 10 komt wederom het productcode venster te voorschijn.

We zien wel... :)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”