Windows 10

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Mortov Molotov schreef: - "start menu":
  • ° excuseer, maar wat ik nog altijd mis, is een pin to start menu van een klassieke desktop app; vb: ik heb een reeks .pdf documenten die ik graag snel bij de hand heb via een foxit of adobe reader (dat dus gepinned is op het start menu). (kunnen jullie nog volgen? Zoniet, post ik later evt. een screenie).
    ° verder probeert MS me nog altijd de universal (FKA modern/metro) apps door de strot te rammen
    ° enfin, eens ik dan toch op windows 10 zou overschakelen, installeer ik meteen classicshell
Adobe reader en foxit kan je toch perfect op het startmenu pinnen? Het hoeven geen apps te zijn. Gewoon documenten is wel nog te lastig inderdaad, sommige apps laten dit wel toe maar het zit er precies niet standaard in. Ik heb een groepje in mijn startmenu met enkele documenten die ik regelmatig gebruik, al merk ik dat ik nog steeds eerder gewoon de zoekfunctie gebruik om ze snel te openen.
Ik ben eigenlijk blij dat ik de moeite genomen heb in Windows 8 om met het nieuwe start menu te leren omgaan. Wat ik vaak gebruik staat pinned en is snel bereikbaar (als ik eens de zoekfunctie niet gebruik), al de rest is unpinned en staat dus niet in mijn zicht/weg.
Mortov Molotov schreef: - bureaublad:
  • ° ben nu al redelijk minimalistisch als het gaat over icons op m'n bureaublad, dus een viertal virtuele desktops is niet echt aan mij besteed
    ° ik was wel positief verrast over uitbreiding van aero snap
Hoewel ik het gewoon was vanuit Linux is het bij mij bij Windows nog niet echt ingebakken om te gebruiken. Ik probeer mezelf gewoon te maken om 1 te gebruiken voor werk en 1 voor ontspanning om die wat meer van elkaar te splitsen, maar of ik het effectief veel ga gebruiken valt nog af te wachten.
Mortov Molotov schreef: - Edge browser: mooi ding, maar ik zou m'n firefox extensions toch missen; voorlopig geen reden om te upgraden voor mij
Momenteel op een Surface Pro 3 in bruikleen is het de max van een browser vanwege de notities en de volledige integratie van OneNote. Echter met muis en toetsenbord gebruik ik het minder. Plugins komen er aan, maar ik hou het momenteel ook bij Firefox op dat vlak.
Mortov Molotov schreef: - De sinds Windows 8 maar blijvend aanslepende grap over wie nu de baas is in configuratieland: het klassieke control panel, dan wel de universal app PC settings (waarin nog steeds niet alle functies zijn opgenomen).
Het stoort me meer dat ze functies uit het gewone control panel weghalen nu ze in de universal app te vinden zijn. Alles is wel vlot terug te vinden in die app, maar het was tof geweest als dezelfde functies ook nog gewoon vanuit control panel beschikbaar waren. Of ik daar na een maand nog van ga wakker liggen is maar de vraag.
Mortov Molotov schreef: - Cortana: ik maak zelfs op m'n android geen gebruik van google voice. noem me ouderwets ;)
Werkt niet in België, en eerlijk gezegd is dat jammer. Sinds Cortana in bèta is staat mijn phone op USA en gebruik ik haar best wel vaak. Krachtige tool, maar dom dat je workarrounds moet gaan gebruiken om ze te gebruiken.
Mortov Molotov schreef: - DirectX 12: ok, dit zou me als gamer nog kunnen bekoren; maar dan moet er al een game worden uitgebracht dat onder DirectX 12 een substantiële meerwaarde biedt ivm DirectX 11; en dan zou dat spel me nog moeten interesseren ook :) - kan een reden zijn om te upgraden, maar dus niet voor meteen
Ik gebruik enkel de streaming vanaf men Xbox One. Leuke feature. Nu nog pc games naar Xbox One streamen en dat is ook compleet :).
Mortov Molotov schreef:° Refresh & Reset: vooral het feit dat je een eigen image kan maken voor refresh, was in Win8.x al interessant; maar helaas pindakaas: men vond het nodig om in Win10 bij het maken van zo'n image niet langer gebruik te maken van een install DVD of USB, maar van system files reeds aanwezig op je pc; stelt er zich nu niemand een vraag bij het probleem van geïnfecteerde systeembestanden? Ik bedoel: ik surf proper enzo, maar zelfs een admin is niet onfeilbaar, toch?[/list]
Volgens mij gebruiken ze hashes om de integriteit te controleren. Ik ben er vooral voor te vinden dat je een clean recovery image kan maken, ook van een OEM laptop. Dus dat herinstalleren zonder crapware eenvoudiger zal worden. Ook dat je updates en patches kan integreren, zodat je na een repair niet een paar honderd updates nog moet downloaden.
Mortov Molotov schreef:2. En dan zijn er zaken die me dan weer enorm irriteren:
- MS die me een trechter in m'n muil duwt om vervolgens de Universal Apps er doorheen te persen. Had ik hierboven al vermeld; vul ik aan met het feit dat je op een offline account niet eens feedback kon geven op de insider preview; way to lure your users into universal store apps
Dan gebruik je hun website, waar de insiders app behalve een andere interface niet echt meerwaarde tegenover bied: https://windows.uservoice.com/forums/26 ... uggestions
Mortov Molotov schreef: - MS die met veel poeha een terugkeer van het start menu en aero blurr aankondigt, "op vraag van vele gebruikers", terwijl de blurr zich beperkt tot het start menu (wat niet meteen de vraag was) en het start menu... wel zoals ik hierboven al vermeld heb... niet meteen is wat gevraagd werd; en overigens gebruikt wordt om Universal Apps doorheen je strot enz... (jullie zien dat ik me over één bepaalde feature nogal opjaag hé ;) )
Ik snap het probleem niet echt, je kan apps toch gewoon negeren? Zelfs uninstallen of lospinnen. Ze hebben al ergere crap meegeleverd met hun OS in het verleden dat niet was te uninstallen (of pas via omwegen zoals Windows features verwijderen en dan hopen dat niks anders stopt met werken).
Mortov Molotov schreef: - een beetje eyecandy: mag het nog? Komaan zeg, wat is dat met die witte frames voor de klassieke desktop software?! Zelfs Windows 8.x was beter dan dit! Van heinde en verre vragen gebruikers de terugkeer van aero glass; en dan is dit het resultaat?

Hoe moeilijk is het om, voor mijn part zelfs met een OS restart nadien, een aero glass theme te herintroduceren? Ik snap dat men Windows as snappy as possible wil maken, maar op een krachtige desktop PC kan dit er toch bij, niet?

En ten andere: als de gebruiker willens en wetens wat performance opoffert voor wat mooiere windows, dan is dat toch op haar/zijn verantwoordelijkheid, zeker? Kan er mij iemand (psycholoog) mij ff uitleggen waarom MS het daar zó verschrikkelijk moeilijk mee heeft?
Lig ik persoonlijk niet wakker van, maar als je het op hun feedback pagina zet zal ik het mee upvoten. Ze hebben in het verleden al bewezen dat ze daar wel degelijk naar luisteren en hier op in gaan (doen ze op Xbox al jaren trouwens, met succes).

Over de Windows Phone preview ben ik momenteel nog minder te spreken, al is hij sinds de laatste build een pak stabieler. Na de release van Windows 10 gaan ze het tempo daar wel opschroeven. Ik heb gisteren men Surface Pro 3 terug naar 8.1 gezet. Ik had steeds de error dat explorer.exe een crash gaf en de patch om dat op te lossen kwam niet binnen via Windows Update bij mij. Wel jammer, want nu wil ik Windows 10 er weer op zetten en insiders is nu afgesloten in aanloop naar de release. Wachten tot de 29e dus en dan hoop ik dat er een truukje is om hem onmiddelijk binnen te krijgen (want ze releasen hem in waves).

Heb nu onbedoeld enkel u gequote, maar vond de post zo al lang genoeg :-D
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Mortov Molotov schreef: - bureaublad:
  • ° ben nu al redelijk minimalistisch als het gaat over icons op m'n bureaublad, dus een viertal virtuele desktops is niet echt aan mij besteed
Nochtans, eens dat je dat gewoon bent. Ik gebruik 6 virtuele desktops (zonder icoontjes op de desktop). Nooit meer zoeken in de taakbalk waar je de laatste keer die userbase.be weer gelaten hebt :-) Op Ctrl-F2 natuurlijk!

Nee serieus, ik heb ook Windows 10 eens een half uur uitgetest maar ik denk dat ik het verdere debuggen aan jullie overlaat. Als dan iedereen naar Windows-13 overschakelt zal ik nog eens proberen. Voorlopig 7 dus (sinds vorige maand).
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb voorlopig nog geen uitnodiging gekregen om mijn Sony VAIO laptop die nu nog op Windows 8.1 draait up te graden naar Windows 10 maar als ik zo'n vermelding krijg dan ga ik nog niet direct op in want vooraleer ik zo'n upgrade doe moet ik eerst een aantal zaken weten en dat is of Windows Media Player en iTunes nog zullen aanwezig zijn en zo neen of die 2 programma's tenminste nog kan geïnstalleerd kan worden.
karp_p
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Windows 10 sinds deze ochtend op en running.
Geen installatie problemen gehad, enkel kaspersky was verdwenen....maar even opnieuw geïnstalleerd en alles was kompleet.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

apestaart schreef:Ik heb voorlopig nog geen uitnodiging gekregen om mijn Sony VAIO laptop die nu nog op Windows 8.1 draait up te graden naar Windows 10 maar als ik zo'n vermelding krijg dan ga ik nog niet direct op in want vooraleer ik zo'n upgrade doe moet ik eerst een aantal zaken weten en dat is of Windows Media Player en iTunes nog zullen aanwezig zijn en zo neen of die 2 programma's tenminste nog kan geïnstalleerd kan worden.
Windows 10 betekent namelijk het einde van Windows Media Center, maar blijkbaar zal men nog kunnen windows media player (classic?) gebruiken of je gebruikt VLCplayer, Bsplayer.

Ook nog dit betreffende updates die men niet kan weigeren
http://www.zdnet.be/nieuws/169881/blokk ... microsoft/
Laatst gewijzigd door Patje 29 jul 2015, 20:15, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Al op 2 laptops (eerste onder Win7 home, andere Win 7 Pro) proberen te upgraden naar Win 10 via DVD's gemaakt met de MediaCreationTool van Microsoft. Op beide systemen stopt de update tijdens de eigenlijke installatie (na alle voorbereidingsstappen) met de weinig zeggende melding: "Er is iets gebeurd. De installatie van Windows 10 is mislukt" Iemand enig idee waar ik verder moet zoeken?
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

karp_p schreef:Windows 10 sinds deze ochtend op en running.
Zonet ook de stap gezet... alles is prima verlopen.
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

iemand al problemen gehad met de Windows Store in Win 10?
Constant error 0x803F7003...
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Microsoft ligt plat :-)
Zelfs hun telefoon-activatie-systeem is onstabiel.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

"Windows 10 Home users will receive updates from Windows Update automatically when it’s available. Windows 10 Pro and Windows 10 Enterprise users will have the ability to postpone updates. The amount of time that Windows 10 Pro users can postpone updates is limited."

Da's mooi, eigenlijk. Nu kiezen we blijkbaar zelf ook al niet meer of we updates uberhaupt willen of niet.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

En terecht. Eindelijk wat uniformiteit tussen Windows systemen. En vooral qua beveiligingsupdates. Te veel mensen updaten niet vaak genoeg en lopen daarom hopeloos achter, met alle problemen vandien. En dan ook de imagoschade aan Windows. MS wilt met 10 een nieuwe start maken.

Bij Pro en Enterprise zou je de updates tot 90 dagen kunnen uitstellen om bv. eerst te testen op 1 systeem en eventuele aanpassingen door te voeren.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Eh, niks van. Eenmaal mijn systeem op punt komen daar slechts sporadisch updates op, in 1 sessie en niet "wanneer MS vindt dat het moet kunnen".
Nu gaan we't krijgen; daar gaat mijne firewall ns een serieus stokje voor steken zie...
IK beslis toch wel wat en wanneer er iets aan mijn toestel verandert, zeker.
If it ain't broken...

Er was nochtans een 3-tier systeem beloofd; de fast-track, de normal update track, en de slow track waar de admin zelf beslist.
Mortov Molotov
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 17 keer

ITnetadmin schreef:Eh, niks van. Eenmaal mijn systeem op punt komen daar slechts sporadisch updates op, in 1 sessie en niet "wanneer MS vindt dat het moet kunnen".
Nu gaan we't krijgen; daar gaat mijne firewall ns een serieus stokje voor steken zie...
IK beslis toch wel wat en wanneer er iets aan mijn toestel verandert, zeker.
If it ain't broken...

Er was nochtans een 3-tier systeem beloofd; de fast-track, de normal update track, en de slow track waar de admin zelf beslist.
Wat is er tegen updates asap installeren? Correct me if I'm wrong, maar een up to date systeem is toch één van de ankerpunten van pc beveiliging? (naast verstandig surfen, AV scanner, firewall,...)

Anyway, mss is dit dan wel iets voor jou? http://www.zdnet.be/nieuws/169881/blokk ... microsoft/
Van vele Nederlandstalige forumgangers wort de spellingchecker niet vaak bijgewerkd, waardoor de correctie van DT-fouten niet langer word ondersteunt ;)
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Dat Windows Update soms onprettige zaken doet zoals drivers updaten naar een horrorversie, tot daar aan toe. Maar al de rest - zeker de beveiligingsupdates - zou ik toch doorlaten.

Doet met trouwens aan dit artikel denken: https://tweakers.net/nieuws/104388/non- ... iging.html
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Kenw00t schreef:Dat Windows Update soms onprettige zaken doet zoals drivers updaten naar een horrorversie
Overdrijven we ook niet een beetje... volgens mij heeft zich dit éénmaal voorgedaan tijdens de insider preview ?
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

r2504 schreef:Overdrijven we ook niet een beetje...
Neen, updates van drivers of dergelijke kunnen soms een ramp zijn.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik spreek over Windows in het algemeen (dus ook de vorige versies) en niet over 10 specifiek. Aan de previews heb ik niet meegedaan, maar dat met die drivers is echt niet prettig, ook al valt het zelden voor.
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Als mijn systeem stabiel is, en achter een goeie firewall hangt, heeft dat (bijna) geen updates nodig.
Ik heb het nu niet over de "laat ons op alles klikken wat beweegt" user, maar in de handen van een ITer moet dat lukken.
Mijn oude XP bak is al jaren niet meer geupdate.

VMs, machines speciaal gebruikt voor oudere software of andere toestanden, hebben echt geen updates nodig. Dat werkt, dus if it ain't broken...

Verder gaat het om het principe; IK en IK alleen beslis wat er op mijn toestel gebeurt, geinstalleerd wordt, geupdate wordt, etc etc...

https://4sysops.com/archives/turn-off-a ... uild-9926/
Let the games begin ;-)
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Tja die link verwijst hoe updates helemaal uit te schakelen, wat ik nuttig zou vinden is een manier om updates zelf te kunnen kiezen gelijk het vroeger was.
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Uhu. Het is dan ook nog vroeg dag he; maar toch al een paar hacks om t af te zetten.
De meer gedetailleerde hacks komen hopelijk nog; of MS moest zijne staart nog intrekken.

Maar wat had MS dan verwacht van zijn userbase (no pun intended ;-) ) waarvan een heel aantal pro users en sysadmins nogal... control freaks... kunnen zijn.

Dit gaat nog backlash krijgen, dat beloof ik.

Home kan niks aan updates doen en Pro enkel tijdelijk deferren. En met updates bedoelen ze ook UI changes, applications, etc... Maw MS in total control van je user experience.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Als je zo kritisch bent op Windows 10 en blijkbaar ook zo gevoelig voor al dat soort grapjes, dan vraag ik me wel al af waarom je dan persé al op dag 1 wou upgraden naar Windows 10...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster

Ik? Updaten is nog niet aan de orde; preliminary research wel. En die heeft duidelijk al een paar lijken ontdekt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Hier ongetwijfeld nog mensen die al op minstens 2 machines een upgrade gedaan hebben... Vraag me af of jullie na de 2de upgrade ook al volgende mail kregen van Microsoft :
It looks like you've reached your device limit for installing apps and games from the Store on your Windows 10 device. If you want to install apps and games from the Store on another Windows 10 device, remove a device from the device list.
Kan me toch echt niet inbeelden dat je op max. 2 toestellen dezelfde apps mag installeren. Als ik trouwens zoek op die foutmelding, dan krijg ik oudere berichten dat ze de limiet verlaagd hebben van 81 naar 10 in Windows 10, maar toch nergens meldingen van slechts 2.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

oei oei ... wat hier gezegd wordt over updates dat grenst aan onkunde. Maakt niet uit hoe je je systeem gebruikt (geen USB sticks, dichtgetimmerde firewall, geen e-mail, whatever)

Er is daar overlaatst zelfs een studie over geweest hoe experts en non-experts daar tegenover staan. De échte beveiligings-experts die schreeuwen het van de daken dat security patches dé manier zijn om je systeem te beschermen tegen onkruid...

http://tweakers.net/nieuws/104388/non-e ... iging.html
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Tablet geupgrade gisteren tijdens de dag, no issues.
Oudere laptop van vriendin geupgrade gisteravond. Kon eerst niet activeren, bleek dat gewoon de activatieserver plat lag want na een uur of 3 vanzelf gefixed. En Kaspersky moeten updaten naar versie 2016 anders wilde hij niet draaien. Ook redelijk vlekkeloos verlopen dus.
Vanavond men laptop ook een upgrade geven.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Gisteren heb ik automatisch de laatste "Norton Internet security" versie (om compatibel te zijn met Windows 10) binnengekregen op mijn Windows 8.1 machine,
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Lang leve Win7... Ik was al niet zo'n fan van Win8 en als ik dit nu allemaal hoor van Win10 ???

'k Ben al blij dat ik ondertussen overgeschakeld ben naar OSX en in VMWare Fusion draai ik gewoon Win7 en dat kan nog lang duren als MS zo verder doet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

BertG3 schreef:als ik dit nu allemaal hoor van Win10 ???
En wat hoor je dan zoal allemaal ?

- Een slechte graphics driver die geinstalleerd werd (tijdens een beta periode)
- Activatie problemen (die enkele uurtjes nadien zichzelf oplossen)
- Hier en daar een probleem met oude software (waar dan meestal een update voor te vinden is)
- Updates die zelf installeren (omdat een Tweaker denkt het beter te weten)

... als ik dat allemaal hoor dan denk ik dat het een hele knappe prestatie is van Windows 10.

Is Windows 10 daarmee perfect of zelfs af... nee, maar tot op heden heb ik er alvast een goed gevoel bij.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Nog steeds geen melding van W10 op geen enkel toestel hier in huis .... :?
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Dat werkte voor mij wel :
While some may be fine with waiting, however, others are determined to get Windows 10 now. A Windows 10 thread (subreddit) on popular website Reddit explains how some users managed to force Windows 7 or Windows 8 to download the new Windows 10 even if the install app still says it will "notify you when ready."

If you're not willing to wait anymore for Windows 10 to become ready for your PC, here are a few steps you can take if you want to force the download.

First of all, go to "C:\Windows\SoftwareDistribution\Download" and delete all files in that location so that Windows Update can start clean. If you have installed Windows on a drive other than "C," replace "C" with the proper drive letter (for instance access "D:\Windows\SoftwareDistribution\Download" if your Windows is installed on "D").

From there on, tap the Windows key, type Windows Update, and click it to open it. Hit the Windows key again to bring up the command prompt and type "cmd." Instead of hitting Enter, however, right click and select "Run as Administrator." Next up, type "wuauclt.exe /updatenow" and again refrain from hitting enter. This command will make Windows Update check for updates.

Head back to the Windows Update window, select "Check for updates" on the left, and you should notice a status message that says "Checking for updates..." When you notice this message, go back to the command prompt where you typed the command without hitting Enter, and hit Enter now.

At this point, Windows Update should say that it's downloading the latest W
de koe zegt boe
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
BertG3 schreef:als ik dit nu allemaal hoor van Win10 ???
En wat hoor je dan zoal allemaal ?

- Een slechte graphics driver die geinstalleerd werd (tijdens een beta periode)
- Activatie problemen (die enkele uurtjes nadien zichzelf oplossen)
- Hier en daar een probleem met oude software (waar dan meestal een update voor te vinden is)
- Updates die zelf installeren (omdat een Tweaker denkt het beter te weten)

... als ik dat allemaal hoor dan denk ik dat het een hele knappe prestatie is van Windows 10.

Is Windows 10 daarmee perfect of zelfs af... nee, maar tot op heden heb ik er alvast een goed gevoel bij.
Ik moet BertG3 bijspringen want er zijn ook een aantal dingen die ik gehoord die mij niet aanstaan en dat is dat Windows Media Player niet meer aanwezig zal zijn en waarschijnlijk niet meer kan geïnstalleerd worden en ik betwijfel of ik nog gebruik kan maken van iTunes voor het synchroniseren van muziekbestanden naar mijn iPod.
In dat geval kan Windows 10 de boom in en zal ik dan maar bij mijn Windows 8.1 blijven want ik wil niet het risico lopen dat als iTunes niet kan geïnstalleerd worden dat ik mijn iPod in de vuilbak moet gooien. :x
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

karp_p schreef:Windows 10 sinds deze ochtend op en running.
Geen installatie problemen gehad, enkel kaspersky was verdwenen....maar even opnieuw geïnstalleerd en alles was kompleet.
Hallo,

Heb je deelgenomen aan het insider programma en de beta versies uitgetest ? Ik heb nog geen melding gekregen ondanks het feit dat het win-teken onderaan rechts in mijn taakbalk staat en ik een versie 'gereserveerd' heb. Ben misschien wat te ongeduldig .. ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

heb een paar postings erboven gepost hoe je de update kan forceren
de koe zegt boe
mauron
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

apestaart schreef: Ik moet BertG3 bijspringen want er zijn ook een aantal dingen die ik gehoord die mij niet aanstaan en dat is dat Windows Media Player niet meer aanwezig zal zijn en waarschijnlijk niet meer kan geïnstalleerd worden en ik betwijfel of ik nog gebruik kan maken van iTunes voor het synchroniseren van muziekbestanden naar mijn iPod.
In dat geval kan Windows 10 de boom in en zal ik dan maar bij mijn Windows 8.1 blijven want ik wil niet het risico lopen dat als iTunes niet kan geïnstalleerd worden dat ik mijn iPod in de vuilbak moet gooien. :x
Dat iTunes niet meer gebruikt zou kunnen worden is helemaal onjuist. iTunes werkte op de technical previews van Windows 10 al, dus daarover moet je je geen zorgen maken.

En Media Player: VLC is een veel beter (gratis) alternatief, en eigenlijk bijna een must op Windows 10 als je DVD playback wilt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

apestaart schreef:Ik moet BertG3 bijspringen want er zijn ook een aantal dingen die ik gehoord die mij niet aanstaan en dat is dat Windows Media Player niet meer aanwezig zal zijn en waarschijnlijk niet meer kan geïnstalleerd worden
De nieuwe media player noemt Groove (maar kan inderdaad geen fysieke DVD films afspelen - gebruik je dat trouwens ?)... maar toen ik gisteren problemen had met de drivers van m'n soundkaart (opgelost trouwens) en iets probeerde af te spelen kreeg ik plots de oude media player te zien ? Er zijn trouwens tal van alternatieven die veel beter zijn dan WMP.
apestaart schreef:en ik betwijfel of ik nog gebruik kan maken van iTunes voor het synchroniseren van muziekbestanden naar mijn iPod.
En waarom zou dat niet werken... of is dat gewoon paniekerig om je heen roepen zonder enig bewijs ?
apestaart schreef:In dat geval kan Windows 10 de boom in en zal ik dan maar bij mijn Windows 8.1 blijven
Je kan een Windows 10 terug uninstallen moest je echt grote problemen en terug willen naar je vorige versie.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Hier al 3 probleemloze upgrades achter de rug. 2 geforceerde (via ISO op DVD) op 2 oude machines, en daarnet mijn Surface Pro 3 waar Windows Update nu kwam melden dat Windows 10 klaar stond om te installeren.
Eigenlijk geen enkel probleem gehad, behalve die mail die na 2 installs kwam zeggen dat ik aan mijn device limit voor de Store zat. Dat lijkt ergens een server side quirk want op Tweakers melden sommigen dat ze het zelfs al na 1 install kregen.

PS: wel iets dat niet gebeurt en toch vrij belachelijk/gemakkelijk is : de app groepen uit je Windows 8 install gaan verloren in Windows 10. Hoe moeilijk was het nu om die groepen ook gewoon in je Windows 10 Start menu te hebben ?!
Laatst gewijzigd door Tomby 30 jul 2015, 11:30, in totaal 1 gewijzigd.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster

r2504, die Windows Media Player gebruik ik om muziekbestanden die op mijn harde schijf staan af te spelen en niet om DVD's te bekijken, daarvoor gebruik ik mijn DVD speler die op mijn TV aangesloten is en die kwestie van die iTunes is dat het onduidelijk is of iTunes nog kan gebruikt worden op Windows 10 dan is het normaal dat een mens "panikeert".
Ik hoop dat je gelijk hebt dat iTunes nog kan gebruikt worden.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:heb een paar postings erboven gepost hoe je de update kan forceren
Hier zie ik geen beweging in, of ik doe iets verkeerd .....

Edit: Yup nu is de download gestart :) ....... voorbereiden installatie, mislukt (enkele updates ontbreken) :(
Laatst gewijzigd door Patje 30 jul 2015, 12:34, in totaal 1 gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Prachtig dat er automatisch wordt geüpdatet voor Home gebruikers.
Ik denk dat dit een goede zaak is voor Windows: een consistente user experience + in het algemeen zeer waarschijnlijk beter beveiligde systemen.
Want als je de user alle macht geeft, dan zie je wat er gebeurt: mensen blijven bij Windows 8, terwijl 8.1 superieur is.

Power users met de Pro versie hebben dan weer wel meer macht in eigen handen.

Microsoft heeft zo vanaf Windows 8 vaak vreemde business keuzes gemaakt. Maar ik merk nu toch dat MS een duidelijkere visie heeft ontwikkeld met het uitbrengen van Windows 10. En ik denk dat we daar eens meer over moeten praten tov de details die hier besproken worden.

Er worden 16 installaties per seconde uitgevoerd; dat dit niet ten volle vlekkeloos verloopt is denk ik meer dan logisch. (http://www.neowin.net/news/microsoft039 ... -per-scond)
Dit is een erg grote operatie, zelfs voor een bedrijf als Microsoft. Meer cijfers om de omvang van deze operatie wat beter in te schatten: http://www.neowin.net/news/microsofts-w ... sed-10-tbs
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

r2504 schreef:
Kenw00t schreef:Dat Windows Update soms onprettige zaken doet zoals drivers updaten naar een horrorversie
Overdrijven we ook niet een beetje... volgens mij heeft zich dit éénmaal voorgedaan tijdens de insider preview ?
Ik heb op windows 7 ook al een update gehad die niet goed samen ging met mijn videokaart en bepaalde zaken brak. Ik heb die update verwijderd en de updates op manueel gezet. Niet elke update is goed voor je pc.

Ik deed gisteren 2 upgrades, maar de systemen gebruikten de zelfde windows 7 key. Bij de tweede pc gaf hij aan dat ik een ongeldige key had. Niet zo een groot probleem, ik heb een windows 10 key. Blijkbaar kan je die niet ingeven. Ik duw op de knop om een nieuwe key in te geven en heel het venster reageert niet meer. Het enige wat er gebeurt is het afspelen van een irritant windows geluidje elke keer ik in het venster klik. :bang: Ik heb het venster moeten sluiten met taakbeheer en heb windows 10 opnieuw geïnstalleerd met een geldige key.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”