Adobe reader en foxit kan je toch perfect op het startmenu pinnen? Het hoeven geen apps te zijn. Gewoon documenten is wel nog te lastig inderdaad, sommige apps laten dit wel toe maar het zit er precies niet standaard in. Ik heb een groepje in mijn startmenu met enkele documenten die ik regelmatig gebruik, al merk ik dat ik nog steeds eerder gewoon de zoekfunctie gebruik om ze snel te openen.Mortov Molotov schreef: - "start menu":
- ° excuseer, maar wat ik nog altijd mis, is een pin to start menu van een klassieke desktop app; vb: ik heb een reeks .pdf documenten die ik graag snel bij de hand heb via een foxit of adobe reader (dat dus gepinned is op het start menu). (kunnen jullie nog volgen? Zoniet, post ik later evt. een screenie).
° verder probeert MS me nog altijd de universal (FKA modern/metro) apps door de strot te rammen
° enfin, eens ik dan toch op windows 10 zou overschakelen, installeer ik meteen classicshell
Ik ben eigenlijk blij dat ik de moeite genomen heb in Windows 8 om met het nieuwe start menu te leren omgaan. Wat ik vaak gebruik staat pinned en is snel bereikbaar (als ik eens de zoekfunctie niet gebruik), al de rest is unpinned en staat dus niet in mijn zicht/weg.
Hoewel ik het gewoon was vanuit Linux is het bij mij bij Windows nog niet echt ingebakken om te gebruiken. Ik probeer mezelf gewoon te maken om 1 te gebruiken voor werk en 1 voor ontspanning om die wat meer van elkaar te splitsen, maar of ik het effectief veel ga gebruiken valt nog af te wachten.Mortov Molotov schreef: - bureaublad:
- ° ben nu al redelijk minimalistisch als het gaat over icons op m'n bureaublad, dus een viertal virtuele desktops is niet echt aan mij besteed
° ik was wel positief verrast over uitbreiding van aero snap
Momenteel op een Surface Pro 3 in bruikleen is het de max van een browser vanwege de notities en de volledige integratie van OneNote. Echter met muis en toetsenbord gebruik ik het minder. Plugins komen er aan, maar ik hou het momenteel ook bij Firefox op dat vlak.Mortov Molotov schreef: - Edge browser: mooi ding, maar ik zou m'n firefox extensions toch missen; voorlopig geen reden om te upgraden voor mij
Het stoort me meer dat ze functies uit het gewone control panel weghalen nu ze in de universal app te vinden zijn. Alles is wel vlot terug te vinden in die app, maar het was tof geweest als dezelfde functies ook nog gewoon vanuit control panel beschikbaar waren. Of ik daar na een maand nog van ga wakker liggen is maar de vraag.Mortov Molotov schreef: - De sinds Windows 8 maar blijvend aanslepende grap over wie nu de baas is in configuratieland: het klassieke control panel, dan wel de universal app PC settings (waarin nog steeds niet alle functies zijn opgenomen).
Werkt niet in België, en eerlijk gezegd is dat jammer. Sinds Cortana in bèta is staat mijn phone op USA en gebruik ik haar best wel vaak. Krachtige tool, maar dom dat je workarrounds moet gaan gebruiken om ze te gebruiken.Mortov Molotov schreef: - Cortana: ik maak zelfs op m'n android geen gebruik van google voice. noem me ouderwets
Ik gebruik enkel de streaming vanaf men Xbox One. Leuke feature. Nu nog pc games naar Xbox One streamen en dat is ook compleet .Mortov Molotov schreef: - DirectX 12: ok, dit zou me als gamer nog kunnen bekoren; maar dan moet er al een game worden uitgebracht dat onder DirectX 12 een substantiële meerwaarde biedt ivm DirectX 11; en dan zou dat spel me nog moeten interesseren ook - kan een reden zijn om te upgraden, maar dus niet voor meteen
Volgens mij gebruiken ze hashes om de integriteit te controleren. Ik ben er vooral voor te vinden dat je een clean recovery image kan maken, ook van een OEM laptop. Dus dat herinstalleren zonder crapware eenvoudiger zal worden. Ook dat je updates en patches kan integreren, zodat je na een repair niet een paar honderd updates nog moet downloaden.Mortov Molotov schreef:° Refresh & Reset: vooral het feit dat je een eigen image kan maken voor refresh, was in Win8.x al interessant; maar helaas pindakaas: men vond het nodig om in Win10 bij het maken van zo'n image niet langer gebruik te maken van een install DVD of USB, maar van system files reeds aanwezig op je pc; stelt er zich nu niemand een vraag bij het probleem van geïnfecteerde systeembestanden? Ik bedoel: ik surf proper enzo, maar zelfs een admin is niet onfeilbaar, toch?[/list]
Dan gebruik je hun website, waar de insiders app behalve een andere interface niet echt meerwaarde tegenover bied: https://windows.uservoice.com/forums/26 ... uggestionsMortov Molotov schreef:2. En dan zijn er zaken die me dan weer enorm irriteren:
- MS die me een trechter in m'n muil duwt om vervolgens de Universal Apps er doorheen te persen. Had ik hierboven al vermeld; vul ik aan met het feit dat je op een offline account niet eens feedback kon geven op de insider preview; way to lure your users into universal store apps
Ik snap het probleem niet echt, je kan apps toch gewoon negeren? Zelfs uninstallen of lospinnen. Ze hebben al ergere crap meegeleverd met hun OS in het verleden dat niet was te uninstallen (of pas via omwegen zoals Windows features verwijderen en dan hopen dat niks anders stopt met werken).Mortov Molotov schreef: - MS die met veel poeha een terugkeer van het start menu en aero blurr aankondigt, "op vraag van vele gebruikers", terwijl de blurr zich beperkt tot het start menu (wat niet meteen de vraag was) en het start menu... wel zoals ik hierboven al vermeld heb... niet meteen is wat gevraagd werd; en overigens gebruikt wordt om Universal Apps doorheen je strot enz... (jullie zien dat ik me over één bepaalde feature nogal opjaag hé )
Lig ik persoonlijk niet wakker van, maar als je het op hun feedback pagina zet zal ik het mee upvoten. Ze hebben in het verleden al bewezen dat ze daar wel degelijk naar luisteren en hier op in gaan (doen ze op Xbox al jaren trouwens, met succes).Mortov Molotov schreef: - een beetje eyecandy: mag het nog? Komaan zeg, wat is dat met die witte frames voor de klassieke desktop software?! Zelfs Windows 8.x was beter dan dit! Van heinde en verre vragen gebruikers de terugkeer van aero glass; en dan is dit het resultaat?
Hoe moeilijk is het om, voor mijn part zelfs met een OS restart nadien, een aero glass theme te herintroduceren? Ik snap dat men Windows as snappy as possible wil maken, maar op een krachtige desktop PC kan dit er toch bij, niet?
En ten andere: als de gebruiker willens en wetens wat performance opoffert voor wat mooiere windows, dan is dat toch op haar/zijn verantwoordelijkheid, zeker? Kan er mij iemand (psycholoog) mij ff uitleggen waarom MS het daar zó verschrikkelijk moeilijk mee heeft?
Over de Windows Phone preview ben ik momenteel nog minder te spreken, al is hij sinds de laatste build een pak stabieler. Na de release van Windows 10 gaan ze het tempo daar wel opschroeven. Ik heb gisteren men Surface Pro 3 terug naar 8.1 gezet. Ik had steeds de error dat explorer.exe een crash gaf en de patch om dat op te lossen kwam niet binnen via Windows Update bij mij. Wel jammer, want nu wil ik Windows 10 er weer op zetten en insiders is nu afgesloten in aanloop naar de release. Wachten tot de 29e dus en dan hoop ik dat er een truukje is om hem onmiddelijk binnen te krijgen (want ze releasen hem in waves).
Heb nu onbedoeld enkel u gequote, maar vond de post zo al lang genoeg