Academic Broadband

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
PeterM
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2004, 16:19

Aangezien de support van Academic Broadband niet erg snel is, zal ik mijn vragen hier maar stellen.

1) Hebben ze dag- en nachttarrief (zoals bij telenet het geval is)?
2) Volumepacks: wat kosten ze?
3) Er is nogal wat verwarring rondom het volume dat men krijgt. Sommige zeggen de effectieve 10gb andere zeggen 15gb (van Tiscali ADSL Go). Bij tiscali zelf is er geen 10gb abonnement te bespeuren.
4) Wat gebeurt er als je om een of andere reden (zoals bv. downloadvirus, dat altijd maar download) over je limieten gaat?
5) Zijn er nog extra omzetkosten buiten de éénmalige activatiekost?

En last but not least: is het aan te raden om over te gaan naar Academic Broadband, de financiën buiten beschouwing gelaten (zit nu bij Skynet ADSL Go) ?

PeterM
Gebruikersavatar
flamenca
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 05 jul 2003, 15:49
Locatie: Inbetween De Haan - Gent
Contacteer:

Ik heb dit al gevonden op http://www.academicbroadband.be/

Volwaardige ADSL-aansluiting

Technische fiche

* Type breedbandaansluiting: ADSL
* Maximale downloadsnelheid: 3,3 Mbps
* Maximale uploadsnelheid: 192 Kbps
* Maximaal datavolume per maand: 10 Gb
* Aantal mailboxen: 3 (met elke 3 adressen)
* Grootte mailbox: 20 Mb
* Persoonlijke webruimte: 100 Mb
* Vaste telefoonlijn nodig? Ja
* Kabelaansluiting nodig? Neen
* ADSL-modem nodig?: Ja


Voor de rest is er idd niet zo veel te vinden op die pagina...
flamenca
Fraggle
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 mei 2004, 18:59

PeterM schreef:Aangezien de support van Academic Broadband niet erg snel is, zal ik mijn vragen hier maar stellen.

1) Hebben ze dag- en nachttarrief (zoals bij telenet het geval is)?
2) Volumepacks: wat kosten ze?
3) Er is nogal wat verwarring rondom het volume dat men krijgt. Sommige zeggen de effectieve 10gb andere zeggen 15gb (van Tiscali ADSL Go). Bij tiscali zelf is er geen 10gb abonnement te bespeuren.
4) Wat gebeurt er als je om een of andere reden (zoals bv. downloadvirus, dat altijd maar download) over je limieten gaat?
5) Zijn er nog extra omzetkosten buiten de éénmalige activatiekost?

En last but not least: is het aan te raden om over te gaan naar Academic Broadband, de financiën buiten beschouwing gelaten (zit nu bij Skynet ADSL Go) ?

PeterM


1) Nope
2) Voorlopig nog geen volume-packs want
3) er is nog geen limiet wegens geen tellers (officieel 10 gb limiet)
4) idem vorige
5) Neen

't Is zeker aan te raden. Ik kom ook van Skynet adsl Go en de kwaliteit is bij beiden even goed (constant 350kb down/20kb up zonder haperingen). De overschakeling is ook zonder problemen gebeurd. 'k Heb geen moment zonder internet gezeten. Integendeel zelfs; de eerste twee dagen kon ik met zowel mijn skynet als mijn tiscali-abonemment inloggen :eek:

En voorlopig kunt ge dus nog profiteren van onbeperkte download he (en ze hebben precies helemaal geen haast om tellers te plaatsen).
'k Heb éénmaal +60 gig gedownload op een maand, en geen klachten gekregen. Voor de rest kom 'k normaal wel toe met 10 gig.

newsserver is wel text-only denk 'k, voor het geval ge da vaak zou gebruiken.
PeterM
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2004, 16:19

Newsservers gebruik ik niet, ben een brave klant die alles legaal koopt. :roll: :roll: :roll:

Bedankt om dit alles eens duidelijk te maken. Vooral van die limieten dan, dat zal de support mij wel 'vergeten' te zeggen zeker....
Het zint mij wel niet dat de support zo traag is, maar blijkbaar heeft niemand die nodig.
boeleke

Allez da ziet er dan nie slecht uit ;) (/me gaat downloaden :P)
Alleen rest nog de vraag hoe het zit als ze wel tellers zetten (extra tarief/volumepack/...)
Fraggle
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 mei 2004, 18:59

PeterM schreef:Het zint mij wel niet dat de support zo traag is, maar blijkbaar heeft niemand die nodig.


Voor de meeste support moet ge bij tiscali zijn zenne; Signpost kan u alleen helpen met vragen over betalingen en andere administratieve zever
PeterM
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2004, 16:19

boeleke schreef:Alleen rest nog de vraag hoe het zit als ze wel tellers zetten (extra tarief/volumepack/...)

Heb ergens gelezen dat het de tiscali tarieven zouden zijn (0.0009 € per overschreden MB) . Ik vraag me wel af hoe die dat kan weten, als er geen limieten zijn :?

Hier is de url: http://www.webhostingtalk.nl/showthread/t-59049.html

PeterM
Gast

Nog één vraagje voor Fraggle:
Kon jij nog op je skynet mailadres na de omschakeling naar A.B.. Bv. Om tijdelijke forwarders in te stellen voor mensen die het adres nog niet veranderd hebben.

BTW: Heb nu gevonden waarom er geen limiet is. Bij B2B accounts zoals Academic Broadband kan je het gewoon niet nakijken en wordt het dus ook niet aangerekend op de factuur. Is ook het eerlijkst, lijkt mij.

PeterM
Gast

En waarom zou B2B wel na te kijken zijn en B2C niet?
Gast

Anonymous schreef:En waarom zou B2B wel na te kijken zijn en B2C niet?


't is omgedraaid ;)
PeterM
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 dec 2004, 16:19

Anonymous schreef:En waarom zou B2B wel na te kijken zijn en B2C niet?

Weet niet, maar bij de volume meter kan je enkel inloggen met een @tiscali.be adres. B2B is @pro.tiscali.be.
Fraggle
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 02 mei 2004, 18:59

Anonymous schreef:Nog één vraagje voor Fraggle:
Kon jij nog op je skynet mailadres na de omschakeling naar A.B.. Bv. Om tijdelijke forwarders in te stellen voor mensen die het adres nog niet veranderd hebben.


Neen, skynet emailadres werkte niet meer. Op tijd nieuw mailadres doorgeven aan iedereen dus

PS: webruimte van skynet werkt wel nog steeds :-) Zelfs nu nog, 3 maanden na overschakeling
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

Je kan nu ook als ambtenaar bij de federale bij Academic Broadband gaan. Aangezien mijn vriendin erbij werkt. Ik met zeggen, overstap is zeer goed gegaan. Nu juist nog een aangetekende sturen naar Skynet dat ik opzeg. Van dat volume, ik heb een mail gestuurd gehad waar ik het verbruik kan zien, maar geen antwoord. Bijgevolg zal ik ook niet bijbetalen moest ik erover zitten. Maar weet er iemand die naam van die meter die je kan downloaden om te zien wat je verbruikt hebt, zo weet ik +/- wat ik verbruikt heb. Ik had het vroeger maar weet de naam niet meer.
Berghe
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 jan 2005, 14:05

juist antwoord gekregen:

Geachte ,

Momenteel kan u als business klant uw download-traffiek niet raadplegen.

Dit zal in de toekomst wel mogelijk zijn. U hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken hierover.

Wij controleren wel het verbruik van onze klanten, maar wij factureren u niet (tenzij bij overdreven download).



Met vriendelijke groeten,



Tiscali Communication Center,
Gebruikersavatar
Kokki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 nov 2004, 14:40
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

Ik heb dan weer een contract waar in staat dat de maximum capaciteit per maand 10 GB is (+0,90€/GB boven het maandelijks inbegrepen volume). Is wel een beetje tegenstrijdig want de titel is: "Contract voor Tiscali ADSL Go abonnement via A.B). Tiscali ADSL GO is 15 GB/maand. Dus is het nu 10 of 15?
Laat me even duidelijk zijn, ik heb een contract afgedrukt, maar ik heb het dus nog niet.

Groetjes.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”