Aangezien de support van Academic Broadband niet erg snel is, zal ik mijn vragen hier maar stellen.
1) Hebben ze dag- en nachttarrief (zoals bij telenet het geval is)?
2) Volumepacks: wat kosten ze?
3) Er is nogal wat verwarring rondom het volume dat men krijgt. Sommige zeggen de effectieve 10gb andere zeggen 15gb (van Tiscali ADSL Go). Bij tiscali zelf is er geen 10gb abonnement te bespeuren.
4) Wat gebeurt er als je om een of andere reden (zoals bv. downloadvirus, dat altijd maar download) over je limieten gaat?
5) Zijn er nog extra omzetkosten buiten de éénmalige activatiekost?
En last but not least: is het aan te raden om over te gaan naar Academic Broadband, de financiën buiten beschouwing gelaten (zit nu bij Skynet ADSL Go) ?
PeterM
Academic Broadband
- flamenca
- Pro Member
- Contacteer:
Ik heb dit al gevonden op http://www.academicbroadband.be/
Volwaardige ADSL-aansluiting
Technische fiche
* Type breedbandaansluiting: ADSL
* Maximale downloadsnelheid: 3,3 Mbps
* Maximale uploadsnelheid: 192 Kbps
* Maximaal datavolume per maand: 10 Gb
* Aantal mailboxen: 3 (met elke 3 adressen)
* Grootte mailbox: 20 Mb
* Persoonlijke webruimte: 100 Mb
* Vaste telefoonlijn nodig? Ja
* Kabelaansluiting nodig? Neen
* ADSL-modem nodig?: Ja
Voor de rest is er idd niet zo veel te vinden op die pagina...
flamenca
Volwaardige ADSL-aansluiting
Technische fiche
* Type breedbandaansluiting: ADSL
* Maximale downloadsnelheid: 3,3 Mbps
* Maximale uploadsnelheid: 192 Kbps
* Maximaal datavolume per maand: 10 Gb
* Aantal mailboxen: 3 (met elke 3 adressen)
* Grootte mailbox: 20 Mb
* Persoonlijke webruimte: 100 Mb
* Vaste telefoonlijn nodig? Ja
* Kabelaansluiting nodig? Neen
* ADSL-modem nodig?: Ja
Voor de rest is er idd niet zo veel te vinden op die pagina...
flamenca
PeterM schreef:Aangezien de support van Academic Broadband niet erg snel is, zal ik mijn vragen hier maar stellen.
1) Hebben ze dag- en nachttarrief (zoals bij telenet het geval is)?
2) Volumepacks: wat kosten ze?
3) Er is nogal wat verwarring rondom het volume dat men krijgt. Sommige zeggen de effectieve 10gb andere zeggen 15gb (van Tiscali ADSL Go). Bij tiscali zelf is er geen 10gb abonnement te bespeuren.
4) Wat gebeurt er als je om een of andere reden (zoals bv. downloadvirus, dat altijd maar download) over je limieten gaat?
5) Zijn er nog extra omzetkosten buiten de éénmalige activatiekost?
En last but not least: is het aan te raden om over te gaan naar Academic Broadband, de financiën buiten beschouwing gelaten (zit nu bij Skynet ADSL Go) ?
PeterM
1) Nope
2) Voorlopig nog geen volume-packs want
3) er is nog geen limiet wegens geen tellers (officieel 10 gb limiet)
4) idem vorige
5) Neen
't Is zeker aan te raden. Ik kom ook van Skynet adsl Go en de kwaliteit is bij beiden even goed (constant 350kb down/20kb up zonder haperingen). De overschakeling is ook zonder problemen gebeurd. 'k Heb geen moment zonder internet gezeten. Integendeel zelfs; de eerste twee dagen kon ik met zowel mijn skynet als mijn tiscali-abonemment inloggen
En voorlopig kunt ge dus nog profiteren van onbeperkte download he (en ze hebben precies helemaal geen haast om tellers te plaatsen).
'k Heb éénmaal +60 gig gedownload op een maand, en geen klachten gekregen. Voor de rest kom 'k normaal wel toe met 10 gig.
newsserver is wel text-only denk 'k, voor het geval ge da vaak zou gebruiken.
Newsservers gebruik ik niet, ben een brave klant die alles legaal koopt.
Bedankt om dit alles eens duidelijk te maken. Vooral van die limieten dan, dat zal de support mij wel 'vergeten' te zeggen zeker....
Het zint mij wel niet dat de support zo traag is, maar blijkbaar heeft niemand die nodig.
Bedankt om dit alles eens duidelijk te maken. Vooral van die limieten dan, dat zal de support mij wel 'vergeten' te zeggen zeker....
Het zint mij wel niet dat de support zo traag is, maar blijkbaar heeft niemand die nodig.
Allez da ziet er dan nie slecht uit (/me gaat downloaden )
Alleen rest nog de vraag hoe het zit als ze wel tellers zetten (extra tarief/volumepack/...)
Alleen rest nog de vraag hoe het zit als ze wel tellers zetten (extra tarief/volumepack/...)
PeterM schreef:Het zint mij wel niet dat de support zo traag is, maar blijkbaar heeft niemand die nodig.
Voor de meeste support moet ge bij tiscali zijn zenne; Signpost kan u alleen helpen met vragen over betalingen en andere administratieve zever
boeleke schreef:Alleen rest nog de vraag hoe het zit als ze wel tellers zetten (extra tarief/volumepack/...)
Heb ergens gelezen dat het de tiscali tarieven zouden zijn (0.0009 € per overschreden MB) . Ik vraag me wel af hoe die dat kan weten, als er geen limieten zijn
Hier is de url: http://www.webhostingtalk.nl/showthread/t-59049.html
PeterM
Nog één vraagje voor Fraggle:
Kon jij nog op je skynet mailadres na de omschakeling naar A.B.. Bv. Om tijdelijke forwarders in te stellen voor mensen die het adres nog niet veranderd hebben.
BTW: Heb nu gevonden waarom er geen limiet is. Bij B2B accounts zoals Academic Broadband kan je het gewoon niet nakijken en wordt het dus ook niet aangerekend op de factuur. Is ook het eerlijkst, lijkt mij.
PeterM
Kon jij nog op je skynet mailadres na de omschakeling naar A.B.. Bv. Om tijdelijke forwarders in te stellen voor mensen die het adres nog niet veranderd hebben.
BTW: Heb nu gevonden waarom er geen limiet is. Bij B2B accounts zoals Academic Broadband kan je het gewoon niet nakijken en wordt het dus ook niet aangerekend op de factuur. Is ook het eerlijkst, lijkt mij.
PeterM
Anonymous schreef:Nog één vraagje voor Fraggle:
Neen, skynet emailadres werkte niet meer. Op tijd nieuw mailadres doorgeven aan iedereen dus
PS: webruimte van skynet werkt wel nog steeds Zelfs nu nog, 3 maanden na overschakeling
Je kan nu ook als ambtenaar bij de federale bij Academic Broadband gaan. Aangezien mijn vriendin erbij werkt. Ik met zeggen, overstap is zeer goed gegaan. Nu juist nog een aangetekende sturen naar Skynet dat ik opzeg. Van dat volume, ik heb een mail gestuurd gehad waar ik het verbruik kan zien, maar geen antwoord. Bijgevolg zal ik ook niet bijbetalen moest ik erover zitten. Maar weet er iemand die naam van die meter die je kan downloaden om te zien wat je verbruikt hebt, zo weet ik +/- wat ik verbruikt heb. Ik had het vroeger maar weet de naam niet meer.
juist antwoord gekregen:
Geachte ,
Momenteel kan u als business klant uw download-traffiek niet raadplegen.
Dit zal in de toekomst wel mogelijk zijn. U hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken hierover.
Wij controleren wel het verbruik van onze klanten, maar wij factureren u niet (tenzij bij overdreven download).
Met vriendelijke groeten,
Tiscali Communication Center,
Geachte ,
Momenteel kan u als business klant uw download-traffiek niet raadplegen.
Dit zal in de toekomst wel mogelijk zijn. U hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken hierover.
Wij controleren wel het verbruik van onze klanten, maar wij factureren u niet (tenzij bij overdreven download).
Met vriendelijke groeten,
Tiscali Communication Center,
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb dan weer een contract waar in staat dat de maximum capaciteit per maand 10 GB is (+0,90€/GB boven het maandelijks inbegrepen volume). Is wel een beetje tegenstrijdig want de titel is: "Contract voor Tiscali ADSL Go abonnement via A.B). Tiscali ADSL GO is 15 GB/maand. Dus is het nu 10 of 15?
Laat me even duidelijk zijn, ik heb een contract afgedrukt, maar ik heb het dus nog niet.
Groetjes.
Laat me even duidelijk zijn, ik heb een contract afgedrukt, maar ik heb het dus nog niet.
Groetjes.