Mijn "oude" FB 7170 die hier achter een Sagem hangt en zelf de internetverbinding op zet en voor VOIP (3 providers) zorgt gedroeg zich vanmorgen zeer vreemd. Aangezien alles in een berging staat had ik eerst niets gemerkt, internet werkte zoals altijd. Mijn vrouw kwam plots zeggen dat alle LEDs van de FB aan't knipperen waren. Even gaan kijken.. inderdaad behalve de PWR/DSL en de WiFi knipperde alles. Na inloggen op de interface zag ik dat de drie VOIP providers niet actief stonden, de recente calls lijst was blanco.
The IT crowd indachtig even een warme herstart gedaan en even later idem. In de Sagem zag ik geen problemen (is alleen modem). Lijnwaarden en sync staan al maanden stabiel 40/10.
Dan de tweede mogelijkheid volgens de IT crowd (have you tried to switch it off and on again). FB zonder spanning gezet en een 5 tal minuten gewacht. Terug aangezet en alles was weer in orde zoals voorheen. Ook de call lijst was weer volledig.
Ik denk dat de FB zich spontaan gereset heeft vannacht want er stond enkel één nieuwe connectie in de logs (+ automatisch aanschakelen van WiFi vanmorgen).
Kan dit een warmte probleem zijn (FB was redelijk warm toen ik hem uitschakelde)?
Enig andere oorzaak?
Ik hoop met het activeren van vectoring deze setup (Sagem + FB7170) te vervangen door een nieuwe FB aangezien ik op de Px site dit te zien krijg:
Code: Selecteer alles
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 91,7 Mbps download - 9,5 Mbps upload
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload