Probleem Fritz 7170

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

Hi,

Mijn "oude" FB 7170 die hier achter een Sagem hangt en zelf de internetverbinding op zet en voor VOIP (3 providers) zorgt gedroeg zich vanmorgen zeer vreemd. Aangezien alles in een berging staat had ik eerst niets gemerkt, internet werkte zoals altijd. Mijn vrouw kwam plots zeggen dat alle LEDs van de FB aan't knipperen waren. Even gaan kijken.. inderdaad behalve de PWR/DSL en de WiFi knipperde alles. Na inloggen op de interface zag ik dat de drie VOIP providers niet actief stonden, de recente calls lijst was blanco.
The IT crowd indachtig even een warme herstart gedaan en even later idem. In de Sagem zag ik geen problemen (is alleen modem). Lijnwaarden en sync staan al maanden stabiel 40/10.
Dan de tweede mogelijkheid volgens de IT crowd (have you tried to switch it off and on again). FB zonder spanning gezet en een 5 tal minuten gewacht. Terug aangezet en alles was weer in orde zoals voorheen. Ook de call lijst was weer volledig.

Ik denk dat de FB zich spontaan gereset heeft vannacht want er stond enkel één nieuwe connectie in de logs (+ automatisch aanschakelen van WiFi vanmorgen).

Kan dit een warmte probleem zijn (FB was redelijk warm toen ik hem uitschakelde)?
Enig andere oorzaak?

Ik hoop met het activeren van vectoring deze setup (Sagem + FB7170) te vervangen door een nieuwe FB aangezien ik op de Px site dit te zien krijg:

Code: Selecteer alles

Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 91,7 Mbps download - 9,5 Mbps upload
Min.: 62,0 Mbps download - 5,7 Mbps upload
Enig nadeel, er zijn blijkbaar geen whiteliste FB's met 3 telefoonuitgangen
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

Wss FB defect (hitte?), heb dit verschillende keren meegemaakt dat opeens alle lichtjes beginnen branden en dan was het game over.
on4bam schreef:Enig nadeel, er zijn blijkbaar geen whiteliste FB's met 3 telefoonuitgangen
FB 7490?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer
Provider

Nope. 2 analoge telefoons 1 ISDN

BTW, hij werkt weer, dus niet kapot maar mogelijk toch "laatste benen". Nu ja, hij is dubbel en dik terugverdiend.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

on4bam schreef:Nope. 2 analoge telefoons 1 ISDN
Je kan ook een ATA client toevoegen aan de FB zo heb je meerdere analoge poorten, en dan zou je ook voor de fb7360 kunnen gaan bv (goedkoper).
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

't Is misschien de voeding die er ver aan is.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

on4bam schreef:Kan dit een warmte probleem zijn (FB was redelijk warm toen ik hem uitschakelde)?
Dat kan. FritzBoxen zijn inderdaad nogal warmtegevoelig
Het helpt soms wel als je deze verticaal kan opstellen (aan de muur bevestigen) in plaats van horizontaal (op een tafel). Dan is er toch meer circulatie door de verluchtings openingen ...
MarkDM schreef:'t Is misschien de voeding die er ver aan is.
Dat is ook een veel voorkomende oorzaak. Een nieuwe voeding kan veel ellende oplossen (mag iets over-gedimensioneerd zijn wat betreft vermogen)
on4bam schreef:Enig nadeel, er zijn blijkbaar geen whiteliste FB's met 3 telefoonuitgangen
Inderdaad. De 7170 was de laatste FB met 3 analoge poorten. Alles recentere FritzBoxen hebben maar één of maximaal 2 analoge poorten. Je kan er wel IP telefoons (of een ATA) op aansluiten, en DECT toestellen.
Of een kleine oude ISDN centrale gebruiken (zet de ISDN poort om naar 4-8 analoge toestellen)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

on4bam schreef:Hi,

Dan de tweede mogelijkheid volgens de IT crowd (have you tried to switch it off and on again).
Bedankt voor de kijktip :-) Ondertussen de hele serie uitgekeken en aardig wat gelachen.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”