Nintendo, Wii U

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Mijn kleinzoontje van 7 zaagt mijn oren af voor een Nintendo of een Wii U ...
Ik ben niet van de generatie van spelcomputers, geen idee waarover het gaat, en zelfs niet wat het verschil is :-( .

Eerste vraag is natuurlijk of dat al speelgoed is voor een kind van 7 ?
Misschien zitten hier jonge papa's / mama's die hierover een mening hebben.

Wat betreft kosten.
Is dat zo dat je een spelconsole koopt, en dan nog eens ieder spelletje apart moet kopen?
Wel duur speelgoed :(

Misschien heeft iemand wel een oude Nintendo of Wii?
Voor een kind van 7 moet dat natuurlijk niet het laatste en krachtigste toestel zijn?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Raspberry pi + retropie + draadloze xboxcontroller op usb + eens googlen naar emuparadise.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1374 keer
Bedankt: 508 keer

Wel, ik zou om te beginnen toch al eens de reclamefolders oid raadplagen of kijken op online shops wat er zoal bestaat, want het lijkt me dat je zelfs dat nog niet gedaan hebt (no offense).

Nintendo is een merk, en de Wii U is van Nintendo. Wel wordt door kinderen nogal vaak 'een Nintendo' gebruikt om te refereren naar de handheld consoles, zoals je vroeger ook de Gameboy had (ook van Nintendo overigens, en ook veel verschillende types van geweest). De eerste essentiële vraag gaat dus zijn: is het een console voor thuis op TV (zoals de Wii, Sony PlayStation 3 of 4, Microsoft XBox One...), of een handheld om mee te nemen (zoals de Nintendo 3DS, Sony PlayStation Vita...) ?

7 is zeker en vast een ok leeftijd voor dit soort toestellen. Ik ben een niet-meer-zo-jonge papa en mijn zoontje van net 5 amuseert zich al rot met verschillende Lego games op onze PlayStation 3, zelfs al zijn zijn handen nog wat te klein voor een PS3 controller. Een handheld is meestal wel meer gericht naar een jonger publiek dan een console. Ook heeft Nintendo ook wel meer de naam van kids vriendelijker te zijn, al ga je sowieso op elk platform zowel games hebben van 3+ als van 18+.

Wellicht is voor 7 jaar een handheld meest geschikt en dan kom je uit bij de Nintendo 2DS of 3DS. Een console voor TV is meestal toch wat moeilijker te bedienen (je moet ook de TV op de juiste input zetten e.d.) en bovendien gaan er dan wel vaker ruzies ontstaan over wie er nu de TV mag gebruiken (ik ga er effen van uit dat hij nog geen eigen tv heeft). Een handheld is ook handig om ergens mee naartoe te nemen, bvb saai familiefeest, in de auto bij lange rit, etc...

Het is inderdaad wel zo dat dit een dure aangelegenheid kan worden, aangezien elk spel gekocht moet worden. In het piraterij-tijdperk van vandaag verwachten blijkbaar velen dat alle content gratis moet zijn... Dat gezegd zijnde kun je oudere titels vaak aan soldenprijzen kopen, en dan heb je sowieso al zeker iets dat je in de toekomst nog cadeau kan geven mocht er voor de rest geen inspiratie zijn :D.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Heronic schreef:Raspberry pi + retropie + draadloze xboxcontroller op usb + eens googlen naar emuparadise.
Jij hebt duidelijk geen kleine kinderen :).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

zou je geen wii u aanraden. Ik heb de Wii, de Wii u, de xbox 360 en een playstation.

De wii u is de grootste zonde van het geld geweest van allemaal. Weinig games, relatief lage kwaliteitgames en veel te duur voor wat het maar is. Echt veel verschil tov de gewone wii is er niet. De console voor in je hand, word maar ondersteund voor een klein hand vol games.

De xbox 360 staat hier het meeste op.
de koe zegt boe
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:De console voor in je hand, word maar ondersteund voor een klein hand vol games.
En vooraleer Philippe helemaal in de war geraakt met handhelds: de controller van de Wii U heeft zijn eigen schermpje waardoor je hem in theorie ook standalone kan gebruiken. Dit slaat dus totaal niet op de 2DS of 3DS die in tegenstelling tot de Wii U wel vrij succesvol zijn. Ben het voor de rest eens over de Wii en Wii U. Wij hebben hier nog een Wii staan en de nieuwigheid was er toch rap van af. We hebben die wel nog van voor we kinderen hadden, dus misschien vinden zij het wel leuker... Jonge kinderen hebben sowieso meestal lagere eisen qua kwaliteit van de games.
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

op 2de hands smijten ze met de WII naar uwe *** :-)
Koop er een paar spelletjes bij, en je moet voor 75€ klaar zijn denk ik.
De gewqone WII was 10 jaren geleden een ware revelatie, en voor een 7 jarige best ok - als het niet de ganse dag is.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

johand schreef:De gewqone WII was 10 jaren geleden een ware revelatie
Holy crap, da's echt al tien jaar geleden..

Anyway, on topic.
Een 'echte' console zou ik niet echt kopen, dan inderdaad eerder iets à la RetroPie zoals aangehaald. Héél leuk maar misschien niet zo straightforward voor een zevenjarige. De aankoopprijs + kost per spel vind ik voor een console zelf gewoon te hoog, zeker voor wat een zevenjarige er gaat uithalen. Maar volgens mij als je de ROMs er al op zet bestaat er wel iets XMBC-achtig waarmee je games kan kiezen veronderstel ik?

Als je voor handhelds gaat een ander, misschien onorthodoxer voorstel: waarom geen smartphone als bv de Moto G of zo? Kost minder dan 200 euro als ik mij niet vergis en is volgens mij (correct me if I'm wrong) wel redelijk capabel om wat apps/games te draaien. Er is een gigantisch aanbod aan gratis spelletjes en zelfs de kost voor betalende apps is marginaal in vergelijking met DS/PSP/whatnot..
Je kan hierbij natuurlijk wel de vraag stellen hoe 'verantwoord' het is om een zevenjarige een smartphone/gsm te geven, maar uiteindelijk biedt het voor een lagere prijs meer functies. Bij mij hebben mijn ouders indertijd zelfs hetzelfde gedaan: ik kreeg geen Gameboy maar een Nokia 3510 (topmodel met kleurenscherm 8) ) en uiteindelijk is dat zo slecht nog niet geweest.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

De wii U is een doodlopend straatje en kan je echt als flop noemen. Grote kans is dat nintendo binnenkort de stekker eruit trekt en er geen fatsoenlijke spellen zijn. Om de kosten te drukken zou je een (2dehands) WII (zonder U) kunnen aanschaffen met bijhorende games. Voor de prijs van een kale Wii U heb je dan een Wii met 20games en zijn ze minstens tot hun tiende zoet. Tegen dan willen ze toch iets anders en zijn we nog verder.

Het is wel zo dat er tegenwoordig eerder gekeken wordt naar een tablet met iOS of Android voor spelletjes (veel lagere aanschafprijs, maar de kwaliteit van de spelletjes is ook niet te vergelijken). Duidelijke regels is wel belangrijk rond het gamen, en als je het samen kan doen dan wordt het meteen een sociaal gebeuren wat het extra educatief en ontplooiend maakt. Nintendo heeft hier toch wel belangrijke troeven met uitstekende familie en puzzle games. Voor een 7 jarige mag het eens wat anders dan schieten of racen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Tomby schreef:Wel, ik zou om te beginnen toch al eens de reclamefolders oid raadplagen of kijken op online shops wat er zoal bestaat, want het lijkt me dat je zelfs dat nog niet gedaan hebt (no offense)...
Inderdaad :(
Ik had al wat gegoogeld, maar zag door de bomen het bos niet in deze gamewereld ...
Tomby schreef:Nintendo is een merk, en de Wii U is van Nintendo. Wel wordt door kinderen nogal vaak 'een Nintendo' gebruikt om te refereren naar de handheld consoles, zoals je vroeger ook de Gameboy had (ook van Nintendo overigens, en ook veel verschillende types van geweest). De eerste essentiële vraag gaat dus zijn: is het een console voor thuis op TV (zoals de Wii, Sony PlayStation 3 of 4, Microsoft XBox One...), of een handheld om mee te nemen (zoals de Nintendo 3DS, Sony PlayStation Vita...) ?
Dat was kort en bondig een goede uitleg, de verschillende merken, de verschillende types (console, handheld) ...
butskristof schreef:Als je voor handhelds gaat een ander, misschien onorthodoxer voorstel: waarom geen smartphone als bv de Moto G of zo? Kost minder dan 200 euro als ik mij niet vergis en is volgens mij (correct me if I'm wrong) wel redelijk capabel om wat apps/games te draaien. Er is een gigantisch aanbod aan gratis spelletjes en zelfs de kost voor betalende apps is marginaal in vergelijking met DS/PSP/whatnot..
De keus is dus: console, handheld, of een (afgedankte) Smartphone :-)

Bedankt iedereen voor de tips en om Opa te introduceren in de wereld van de Games :-D .
Mijn 3 dochters (nu dertigers) speelden met de Barbies toen ze klein waren, misschien de reden waarom ik nooit met games te maken heb gehad ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik zit ook vol in doelgroep (kinderen van 7, 8 en 10 jaar).

Thuis hebben we een:
- Wii
- iPad mini
- Lenovo A8-50 tablet (zelf gekocht door de dochter van 10 met haar spaargeld)
- PC

Het meeste wordt er gespeeld op de tablets. Vooral Minecraft (daar zijn ze werkelijk zot van) en hier en daar nog wat andere al dan niet gratis spelletjes.
Op de Wii heb ik eigenlijk maar een handvol games, maar het meeste plezier hebben ze met 'Mario & Sonic op de Olympische spelen'. Een grote hoeveelheid minigames waar ze zich ook zoet mee kunnen houden.
Op (mijn) PC spelen ze af en toe ook: FIFA of Lego games.

Moest ik iets aanraden, zou ik ook de tablet kiezen. De spelletjes zijn er minstens even leuk op (voor een 7-jarige steekt het allemaal nog niet zo nauw) en het heeft nog extra mogelijkheden die een Wii niet heeft (internetten, skype, youtube, netflix,...).

Het is zeker geschikt voor kinderen van 7 jaar. Je zal ze enkel moeten in toom houden met goede afspraken. :)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

Dat dacht ik dus ook. Voor die leeftijd zou ik idd niet voor een 'klassieke' game-omgeving kiezen maar voor iets allround. Tablets zijn natuurlijk wel gemiddeld wat duurder.. Maar dan nog, het verschil in aanbod van gratis en goedkope apps maakt dan ook weer veel goed.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 30 keer

Het nadeel aan consoles en handhelds zijn het aankopen van nieuwe games, deze kunnen een hele dure aanbesteding zijn.
Als er vrienden van de kleinzoon een bepaald spel hebben dan zal hij inderdaad komen 'zagen' om dit ook te hebben.
Voor de handheld consoles kan de prijs per spel al gauw oplopen naar 30 euro, consoles zo'n 50 euro. Het is dus geen eenmalige aanbesteding.

Consoles in het algemeen:
Nintendo Wii/Wii U --> meest kindvriendelijke
Xbox en Playstation --> meer bedoeld voor mature spelers.
Pc games zijn vaak goedkoper dan consoles.

Tip voor als je een 3DS koopt er zit geen oplader in de doos :D
http://www.polygon.com/2015/1/14/754746 ... r-warranty
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Tomby schreef:
Heronic schreef:Raspberry pi + retropie + draadloze xboxcontroller op usb + eens googlen naar emuparadise.
Oh jawel, hij is bijna 5 en zijn favo game is fifa15 op de ps4 gevolgd door GTA5
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Zelfde ervaring hier: sinds de ipad zijn intrede gedaan heeft, wordt er naar de Nintendo handsets niet meer gekeken, of het moest zijn dat de ipad plat is :)
iPad heeft ook zijn nut bewezen om de maaltafels en de breuken te leren.
Nintendo Wii en Playstation komen nog wel op als er vriendjes op bezoek zijn.
Kinderen hebben geen tv op hun kamer, dus het gebruik van Wii en PS is sowieso beperkt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Kan anders ook wel +1 geven voor iPad. De onze hebben een 2 resp. 3 na upgrades door de mama en papa :). Je vindt echt heel veel educatieve games voor IOS, en verder is er ook een enorm aanbod van recreatieve games waarvan de prijs meestal maar een fractie is van wat je voor console games betaalt.
Nadeel is wellicht dat 2de hands iPads nog altijd vrij duur zijn, vermoed ik. In elk geval zou ik zeker niet voor minder dan een 3 gaan, want de 2 van ons zoontje is bijna niet vooruit te branden.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Mijn zusje is ook tijdje geleden van een Nintendo ds naar een 7.9" Android tablet overgestapt. Sindsdien ligt de ds in de schuif ergens...
johand
Premium Member
Premium Member

Ik heb nog een witte WII liggen waar ik een firmware heb opgezet zodat je er ook spelletjes vanop een USB harde schijf kan op spelen. ik weet niet of er nog 2 handsets bij zijn, maar die kan je nog los bijkopen.
50€ voor de WII en 10€/spelletje.
johand
Premium Member
Premium Member

sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Heronic schreef:
Tomby schreef:
Oh jawel, hij is bijna 5 en zijn favo game is fifa15 op de ps4 gevolgd door GTA5
GTA voor een 5 jarige? :eek:

Wij hebben al een tijd een WII U en het klopt dat je de spellen afzonderlijk moet kopen, maar als je wat uitkijkt hoeft dat geen 50€ het stuk te kosten.
Bij ons spelen ze bv wii u sports, dance en nog een spel met een 50-tal mini games. Mario kart zat er gratis bij.
En ze amuseren zich rot, afgewisseld met wat spelletjes op de iPad.

Als je voor een PS of xbox gaat, dan ga je nog een pak meer geld kwijt zijn.
Het toestel en de spellen daar zijn veel duurder.

Het klopt wel dat het aanbod van spellen bij WII U meer gericht is op kleinere kinderen dan op tieners en pubers en het aanbod wat minder is.
Op een wii U ga je geen tom clancy's ghost recon of gta, of van die dingen vinden, maar dat zijn ook geen spellen voor een kind, maar dat is mijn mening en daar doet thuis iedereen mee wil wat hij zelf wilt natuurlijk.

Maar zo een console blijft ook niet eeuwig meegaan en tegen dat ze 12, 13, .. 16 zijn willen ze toch iets anders.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

philippe_d schreef:Mijn kleinzoontje van 7 zaagt mijn oren af voor een Nintendo of een Wii U ...
Wat je koopt zal ieder geval zijn goesting moeten zijn. De kans is reëel dat hij dat gezien heft bij vriendjes en dat het hetzelfde moet zijn.

Maar niet onbelangrijk is om met zijn ouders te overleggen. Gebeurd wel vaak dat de grootouders en/of peters en meters met een (duur) cadeau afkomen terwijl de ouders hun kind daar liever niet mee zien spelen. Het speelgedrag word door zijn ouders nog altijd bepaald tenzij je de console enkel bij je thuis wil gebruiken natuurlijk. :cop:
road rebel
Premium Member
Premium Member

Het grote voordeel van de salon-consoles zoals een Wii (U) of xbox is toch het sociaal gebeuren. Op een handheld of tablet heb je die veel minder.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Dat is misschien zo voor grote mensen, maar voor kinderen ligt dat toch lastiger. Ik denk niet dat ma/pa-lief het leuk gaan vinden als de 7-jarige elke week met wat vriendjes thuis in het salon zullen komen spelen. Met de handhelds kunnen ze even sociaal zijn, denk ik, want die ondersteunen toch evenzeer multi-player ? Alleen gebeurt het dan op de speelplaats, slaapkamer, etc... met gedeelde schermen ipv 1 centraal scherm.
road rebel
Premium Member
Premium Member

Ik heb jet meer over als (groot)ouder meegamen met se (klein)kinderen.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”