[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)
Dat is wel de realiteit,een gezin waarbij de kinderen(of een ander persoon)veel Netflix kijkt,plus de ouders na hun werk s'avonds,daardoor kan de data inderdaad zonder dat men er erg in heeft sterk oplopen.Goztow schreef:Ik denk dat er sinds Netflix gewoon veel meer grootgebruikers zijn bijgekomen die niet eens weten dat ze grootgebruikers zijn.
[Post made via mobile device ]
Indien het voor een lift is dat ik denk kan je dat perfect opzeggen. Als ik het goed voorheb zijn dit redelijk duur lijnen. Via een safeline gsmmodule is de kost veel efficiënter. Je kan met veel goedkopere formules werken.Sinna schreef:Professioneel kan ik de Belgacom Classic niet opzeggen: er zit een liftlijn op.
[Post made via mobile device ]
Maar hier is het blijkbaar nog maar 128Kbps, een onwerkbare snelheid. Ze spreken elkaar al tegen in hun eigen voorwaarden.raf1 schreef:Dat blijkt inderdaad. Proximus heeft een gelijksoortig datalimieten-beleid ingevoerd:Lord Utopia schreef:Niemand garandeert iets.bron: voetnoot op http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ml#panel1bOnbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus. Enkel voor persoonlijk gebruik. Internet Comfort: als de klant 300 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus. Internet Maxi : als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus.
De vraag blijft natuurlijk hoe lang die volume packs nog gratis gaan zijn...
Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus. Enkel voor persoonlijk gebruik. Als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 128 Kbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus.
Dat kan je doen door slimme statistiek toe te passen en uw outlier niet mee te tellen.tonym schreef:Ik heb toch ook sterke bedenkingen bij het cijfer dat slechts 0,005% van
de Scarlet klanten met meer dan 300 GB. grootverbruiker zouden zijn.
Blijkbaar heeft Telenet zijn beleid wat aangepast en vond hij het nodig er mij 4 a 5 privé berichten rond te sturen daar. Ter hoogte van de sterretjes stond een nickname, maar geen zin die er bij te plaatsen (ook omdat ik niet weet of het een verwijt naar die gebruiker toe was of die gebruiker zelf is). Moet wel iemand van hier zijn daar ik Userbase niet vermeld heb.Vroeger telde het volume tussen 24 en 10 uur voor de helft mee.
Nu wordt er voor whoppa tussen 24 en 12 uur totaal NIETS meer aangerekend.
Met behoud van de volle 200Mbps.
Dan staar trouwens de Telemeter uit.
Ik kan het weten mijn broer heeft whoppa
Smalband is na 500GB in de piek 10Mbps en dit dagelijks tussen 12 en 24 uur.
Op userbase weten ze er geen bal van,'n stelletje koper prutsers vind je daar.De echte Telenetters kom je daar niet tegen.**** - **** raar koper soort.
De wijziging gaat ook maar pas in half juli...MClaeys schreef: De vraag blijft natuurlijk hoe lang die volume packs nog gratis gaan zijn...
Maar hier is het blijkbaar nog maar 128Kbps, een onwerkbare snelheid. Ze spreken elkaar al tegen in hun eigen voorwaarden.
Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus. Enkel voor persoonlijk gebruik. Als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 128 Kbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus.
Als je dat allemaal optelt 45,95 + 7.50 + 1.20 = 54.65lacer schreef:Als Proximus dat van plan zou zijn mogen ze wel een light abonnement invoeren alla Scarlet Trio of ex Snow, ik denk dat daar nog vraag na is.
Ik denk dat nu de goedkoopste oplossing deze is:
Proximux Internet Start + TV = 45,95 € (oude prijs) + eventueel Unlimited optie à 7,50 € met daarbij een VoIp oplossing gelijk Ovh à 1,20 €
Maar niet iedereen wil al die 75 à 80 TV kanalen.
Hoezo een pain in the ass? Op zich vallen de kosten goed binnen de perken te houden hoor. Probeer zoveel mogelijk dataverkeer weg te werken via peeringcontracten (neem een bnix, nl-ix, ams-ix, de-cix en linx en je zit 100% zeker goed). Partijen als facebook, google (YouTube) en netflix zitten op deze exchanges dus al het dataverkeer van/naar hun toe geraak je quasi gratis kwijt (gewoon één of meerdere 1Gbit/10Gbit poorten afnemen).lacer schreef:Toen ik begon met internet zo'n goeie 11 jaar geleden was de downloadlimiet bij Tele2 max 250 Mb voor het light abonnement, natuurlijk had je toen geen video streamingsdiensten en met foto's moest je al vlug opletten.
Maar heden ten dage met al die GB's of soms zelfs TB's aan down- en upload, cloud toestanden en Linux-ditro's zijn download limieten heel zeker een pain in the @$$.
We zullen meer betalen en daar zullen we niet onderuit kunnen.
In Taipei heb ik 3g unlimted voor slects 1000NTD / maand (25 euro omgeveer). In TPE heb je een chuanghua mobile counter. Meestal kies ik 2weken of een maand afhankelijk van de reisduur. Er komt mischien 30 minuten belwaarde bij , gebruik ik nooit omwille van LINE (WeChat variant)Sinister schreef:
Voor zover ik weet ken ik nog geen enkel land dat ongelimiteerd 3G/4G heeft, als je kan voorbeelden geven?
1. Niet iedereen kan zomaar een schotel zetten8balljunkie schreef:Als je dat allemaal optelt 45,95 + 7.50 + 1.20 = 54.65lacer schreef:Als Proximus dat van plan zou zijn mogen ze wel een light abonnement invoeren alla Scarlet Trio of ex Snow, ik denk dat daar nog vraag na is.
Ik denk dat nu de goedkoopste oplossing deze is:
Proximux Internet Start + TV = 45,95 € (oude prijs) + eventueel Unlimited optie à 7,50 € met daarbij een VoIp oplossing gelijk Ovh à 1,20 €
Maar niet iedereen wil al die 75 à 80 TV kanalen.
Tvvlaanderen Basic Light = 46.95 voor alles en heeft nog ruimte voor andere voip oplossingen
United telecom telefoon en internet + tvvlaanderen basic light = 39.99 + 12 = 51.99
Of United telecom zonder telefoon = 23.99 + 10 + 12 (tvvlaanderen) = 45.99 + voip naar keuze.
Misschien ook eens een moment of je TV nog echt moet hebben. De enigste personen die werkelijk veel TV kijken zijn kinderen.
Dus je betaalt abbo kosten + huur decoder voor er niet/amper naar te kijken, is het dan eigenlijk nog zijn geld waard???
Daar zeg je zoal iets. WS zitten die 0.005% hier.krisken schreef: PS : als 99.995% van de gebruikers onder de 300GB blijft, dan zal die 0.005% toch wel niet zoveel uitmaken hé? Op een klantenbestand van 1 miljoen klanten (!!!) wilt dit dus zeggen dat er op de kop af 50 klanten zijn die meer downloaden dan 300GB. Dus lijkt me echt pure onzin! En dan ga ik uit van een vrij groot klantenbestand (ik vermoed niet dat ze dr zoveel hebben).
Dat staat bij die voetnoot die over 5Mbps spreekt niet bij, dus is/was het onmogelijk te weten wanneer welke voorwaarden zouden tellen (of ik lees er over, dat kan ook).Lord Utopia schreef:De wijziging gaat ook maar pas in half juli...MClaeys schreef: De vraag blijft natuurlijk hoe lang die volume packs nog gratis gaan zijn...
Maar hier is het blijkbaar nog maar 128Kbps, een onwerkbare snelheid. Ze spreken elkaar al tegen in hun eigen voorwaarden.
En dit terwijl Scarlet noch Belgacom kosten heeft aan Netflix!sigma schreef:Het is overduidelijk dat het opnieuw instellen van een bedenkelijk lage limiet duidelijk de bedoeling heeft om diensten die door derden aangeboden worden (Netflix,...) en wegen op de in de inkomsten van Belgacom de pas af te snijden.
Ik denk dat Belgacom af wil het het principe wij leveren enkel nog volume en klanten streamen hun 'content'.krisken schreef: En dit terwijl Scarlet noch Belgacom kosten heeft aan Netflix!
waar haal je deze prijzen? Ik kan ze nergens op de proximus website terug vinden. Ik kan zelfs nergens enige referentie naar een unlimitted optie terug vinden.sinister schreef: Zodoende heb ik genoeg met Proximus internet start 25,5 + unlimited 7,5
Reality check:krisken schreef: Op een klantenbestand van 1 miljoen klanten (!!!) wilt dit dus zeggen dat er op de kop af 50 klanten zijn die meer downloaden dan 300GB. Dus lijkt me echt pure onzin! En dan ga ik uit van een vrij groot klantenbestand (ik vermoed niet dat ze dr zoveel hebben).