Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik denk dat er sinds Netflix gewoon veel meer grootgebruikers zijn bijgekomen die niet eens weten dat ze grootgebruikers zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Altijd grappig hoe ze met zulke zaken niet te koop lopen op Facebook en Twitter :lol:
Maar als het om extra smsjes gaat, zijn ze er als de kippen bij hoor, ja daar ligt iedereen op te wachten (maar data???) :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Goztow schreef:Ik denk dat er sinds Netflix gewoon veel meer grootgebruikers zijn bijgekomen die niet eens weten dat ze grootgebruikers zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Dat is wel de realiteit,een gezin waarbij de kinderen(of een ander persoon)veel Netflix kijkt,plus de ouders na hun werk s'avonds,daardoor kan de data inderdaad zonder dat men er erg in heeft sterk oplopen.
Zelf hier al ondervonden dat ik alleen 6 GB er gemakkelijk doorkrijg,op een dag,alleen met Netflix.

Ik wil er nog even op wijzen dat Proximus wel intresant kan zijn,als men over een Sociaal tarief kan beschikken,en daarbij de digicorder aankoopt.
Bij Scarlet kan men bij het Trio abo geen soc. tarief krijgen,alsook kan men de digcorder wel aankopen,maar die word wel nog altijd p/m in rekening gebracht.
Scarlet geeft wel soc. tarief op zijn internet plus vaste tel. formule,maar dan krijgt men geen dig. tv.

Op mijn Scarlet factuur (scarlet One 15/6)staat nog altijd duidelijk vermeld dat ik gewoon over onbeperkt internet beschik.
AdrIneX
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Hah ja inderdaad, mij om 9 uur wakker bellen om te vragen of we tevreden zijn met Scarlet en dan heel subtiel vragen of we geïnteresseerd zijn in hun mobiele diensten. Jammer dat ze mij niet gisteren of zo gebeld hadden.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Sinna schreef:Professioneel kan ik de Belgacom Classic niet opzeggen: er zit een liftlijn op.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Indien het voor een lift is dat ik denk kan je dat perfect opzeggen. Als ik het goed voorheb zijn dit redelijk duur lijnen. Via een safeline gsmmodule is de kost veel efficiënter. Je kan met veel goedkopere formules werken.

EDIT: wij gebruiken de SL6 module. En kan je een gewone telefoon op aansluiten of een intercom die steeds naar een vast geprogrammeerd nummer belt.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ahrand
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 13 keer

Hier ook weggegaan bij Telenet omdat het gezin (3 jonge tieners) Netflix begon te kijken en veel online gaming/youtube doet.
De limiet van Telenet was belachelijk, we stapten dan ook over op de belofte van onbeperkt internet en verbruiken nu tussen de 400 en 600GB per maand.
Ik zal bij de 0,005 % zitten zeker ? Zoals iedereen op dit forum ? :nono: Dat kan toch niet ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ach niet lang geleden was je volgens sommigen op dit forum steevast een downloader van illegaal materiaal als je meer dan 150GB per maand verbruikte. :twisted: :roll:
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

... maar dat was voor de opkomst van Netflix en andere legale streamingdiensten...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

raf1 schreef:
Lord Utopia schreef:Niemand garandeert iets.
Dat blijkt inderdaad. Proximus heeft een gelijksoortig datalimieten-beleid ingevoerd:
Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus. Enkel voor persoonlijk gebruik. Internet Comfort: als de klant 300 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 3 Mbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus. Internet Maxi : als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 5 Mbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus.
bron: voetnoot op http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ml#panel1b

De vraag blijft natuurlijk hoe lang die volume packs nog gratis gaan zijn...
Maar hier is het blijkbaar nog maar 128Kbps, een onwerkbare snelheid. Ze spreken elkaar al tegen in hun eigen voorwaarden.
Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus. Enkel voor persoonlijk gebruik. Als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 128 Kbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus.
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Ik heb toch ook sterke bedenkingen bij het cijfer dat slechts 0,005% van
de Scarlet klanten met meer dan 300 GB. grootverbruiker zouden zijn.

Als ik voor mijn eigen gezin met 4 aktieve internet gebruikers zie dat het
maandelijkse verbruik die grens van 300 GB.sterk benadert (zonder Netflix,
wel YouTube ed.) stel ik mij toch vragen bij de toekomst van TRIO ??? en
rekening houdend met de sterke toename van video streaming in de toekomst.

Ik ben dus zeer benieuwd naar de reacties na de ingang van deze limiet.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ben er vrij verwonderd van dat men bij Scarlet geen extra data kan inkopen,als ze toch een limiet stellen,kunnen ze daar terug mee beginnen ook(back to the past).
Mss is het uitsluitend de bedoeling om meer klanten naar Proximus te krijgen.
Toch zijn de limieten bij Telenet nog steeds veel strenger,vooral bij de whop,en zeker bij tv en internet (tesamen)abo.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

tonym schreef:Ik heb toch ook sterke bedenkingen bij het cijfer dat slechts 0,005% van
de Scarlet klanten met meer dan 300 GB. grootverbruiker zouden zijn.
Dat kan je doen door slimme statistiek toe te passen en uw outlier niet mee te tellen.
Stel dat ze hebben een marge genomen van 0 tot 500GB ofzo en iedereen daarboven telt niet mee, dan kan je komen aan 0,005%.
Maar we hebben geen zicht over hoe ze dit berekenen, dus is het maar veronderstellen.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Dat zou geen slimme statistiek maar bedrog zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Volgens mij zit de Telenet troll van hier ook op Tweakers.
Vroeger telde het volume tussen 24 en 10 uur voor de helft mee.
Nu wordt er voor whoppa tussen 24 en 12 uur totaal NIETS meer aangerekend.
Met behoud van de volle 200Mbps.
Dan staar trouwens de Telemeter uit.
Ik kan het weten mijn broer heeft whoppa
Smalband is na 500GB in de piek 10Mbps en dit dagelijks tussen 12 en 24 uur.
Op userbase weten ze er geen bal van,'n stelletje koper prutsers vind je daar.De echte Telenetters kom je daar niet tegen.**** - **** raar koper soort.
Blijkbaar heeft Telenet zijn beleid wat aangepast en vond hij het nodig er mij 4 a 5 privé berichten rond te sturen daar. Ter hoogte van de sterretjes stond een nickname, maar geen zin die er bij te plaatsen (ook omdat ik niet weet of het een verwijt naar die gebruiker toe was of die gebruiker zelf is). Moet wel iemand van hier zijn daar ik Userbase niet vermeld heb.

Relax, er zijn nog steeds 2 onbekenden hier in het verhaal van Scarlet :beerchug: .
1) Onduidelijk of ze effectief iets doen zodra je 300Gb voorbij gaat.
2) Of Scarlet One klanten ook beïnvloed worden (volgens mij en de facturen niet, maar die melding kan nog komen natuurlijk).
Laatst gewijzigd door MClaeys 07 jul 2015, 12:57, in totaal 1 gewijzigd.
jokke009
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 apr 2008, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Yes!
Just op tijd mijn installatie aanvraag (geplanned deze vrijdag) kunnen annuleren wegens dit.

Ben daarvoor 3 jaren lang klant geweest bij scarlet.

Maar in een wereld van vandaag: Clouddienst, google unlimited backups, Netflix, Steam (gta5 was 50+gb), Youtube HD, enz.. is dit achteruitgang. In veel landen kennen ze het limiet concept niet eens, zelfs op mobile data 3g/4g. Met limieten moet je weer 'zuinig' omgegaan alsof het water is? Kan niet wachten tot de chinezen hier hunnen infrastructuur uitrollen.

Ik zoek een alternatief. Dommel/Edp/united/internetbellen. Nog suggesties?

Joost
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Gewoon Proximus met de optie unlimited, bij mij start het pas na 600GB+ en dan kan ik volume bijklikken gewoon.
Is trouwens een mooi trukje om iedereen van Scarlet naar het moederbedrijf te laten migreren om dan uiteindelijk Scarlet op te doeken.
Dit is iets wat Proximus al lang van plan was na de overname, en heb dit ook uit interne bronnen vernomen.

Voor zover ik weet ken ik nog geen enkel land dat ongelimiteerd 3G/4G heeft, als je kan voorbeelden geven?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Als Proximus dat van plan zou zijn mogen ze wel een light abonnement invoeren alla Scarlet Trio of ex Snow, ik denk dat daar nog vraag naar is.
Ik denk dat nu de goedkoopste oplossing deze is:
Proximux Internet Start + TV = 45,95 € (oude prijs) + eventueel Unlimited optie à 7,50 € met daarbij een VoIp oplossing gelijk Ovh à 1,20 €
Maar niet iedereen wil al die 75 à 80 TV kanalen.

edit: typo
Laatst gewijzigd door lacer 06 jul 2015, 17:23, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Je zegt het zelf al, een light abonnement daar willen ze niet veel verbruik op, als je dat wel wilt moet je maar betalen voor hen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Toen ik begon met internet zo'n goeie 11 jaar geleden was de downloadlimiet bij Tele2 max 250 Mb voor het light abonnement, natuurlijk had je toen geen video streamingsdiensten en met foto's moest je al vlug opletten.
Maar heden ten dage met al die GB's of soms zelfs TB's aan down- en upload, cloud toestanden en Linux-ditro's zijn download limieten heel zeker een pain in the @$$.
We zullen meer betalen en daar zullen we niet onderuit kunnen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Met alle voip oplossingen op de GSM tegenwoordig heb ik geen vaste telefoon meer nodig.
Zodoende heb ik genoeg met Proximus internet start 25,5 + unlimited 7,5 en dan een MV abonnement van 15 eur 4 GB en ik ben gesteld of een IOM van mobistar.
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Het is duidelijk dat ze bij scarlet afwillen van "grootverbruikers". Daarnet had ik hen deze mail gestuurd:

ik las net op verschillende media dat jullie van plan zijn om een datalimiet in te voegen. Dé reden van mij om voor Scarlet te kiezen was juist omdat jullie als enige de mogelijkheid boden om digitale TV én limietloos internet aan te bieden.

Ik zie dit als "reden" staan: Volgens de gegevens waarover we beschikken, hebben de afgelopen 12 maanden minder dan 0,005% van onze klanten meer dan 300 GB verbruikt.

Sta me toe om te zeggen dat dit een van de slechtste redenen is die ik ooit heb gelezen. Ik hoop ten sterkste dat jullie deze limiet niet invoegen, of dat de veelverbruikers maandelijks een aanvaardbare toeslag kunnen betalen en hun internet kunnen blijven gebruiken zoals ze dat al jaren konden doen bij jullie. Indien dat niet het geval is dan zal ik mijn internetaansluiting bij een andere provider nemen.




en dit is het antwoord:

De informatie die u heeft ontvangen over het datalimiet dat zal worden ingevoerd is correct. Nadat er 300GB is verbruikt zal de downloadnsleheid worden verlaagd naar 3mbps. Helaas is het niet mogelijk om door middel van een toeslag uw snelheid te verhogen. Het staat u uiteraard vrij om uw abonnement stop te zetten omdat u het niet eens bent met deze datalimiet.

Wij hebben de opmerking ''Volgens de gegevens waarover we beschikken, hebben de afgelopen 12 maanden minder dan 0,005% van onze klanten meer dan 300 GB verbruikt'' erbij gezet om aan te geven dat de meeste klanten geen hinder zullen ondervinden van deze nieuwe datalimiet, dit is dan ook niet de reden voor het datalimiet. U kunt in Mijn Scarlet, bij Mijn Verbruik terugzien hoeveel internet u per maand verbruikt. U kunt dan zelf bepalen of u hinder zal ondervinden van deze nieuwe maatregel en in dat geval het abonnement stop wilt zetten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Indien u verder nog vragen heeft horen wij graag van u.


Ga de komende weken dus op zoek naar een andere provider...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

MClaeys schreef: De vraag blijft natuurlijk hoe lang die volume packs nog gratis gaan zijn...
Maar hier is het blijkbaar nog maar 128Kbps, een onwerkbare snelheid. Ze spreken elkaar al tegen in hun eigen voorwaarden.
Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus. Enkel voor persoonlijk gebruik. Als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 128 Kbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus.
De wijziging gaat ook maar pas in half juli...
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 352
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

lacer schreef:Als Proximus dat van plan zou zijn mogen ze wel een light abonnement invoeren alla Scarlet Trio of ex Snow, ik denk dat daar nog vraag na is.
Ik denk dat nu de goedkoopste oplossing deze is:
Proximux Internet Start + TV = 45,95 € (oude prijs) + eventueel Unlimited optie à 7,50 € met daarbij een VoIp oplossing gelijk Ovh à 1,20 €
Maar niet iedereen wil al die 75 à 80 TV kanalen.
Als je dat allemaal optelt 45,95 + 7.50 + 1.20 = 54.65
Tvvlaanderen Basic Light = 46.95 voor alles en heeft nog ruimte voor andere voip oplossingen
United telecom telefoon en internet + tvvlaanderen basic light = 39.99 + 12 = 51.99
Of United telecom zonder telefoon = 23.99 + 10 + 12 (tvvlaanderen) = 45.99 + voip naar keuze.

Misschien ook eens een moment of je TV nog echt moet hebben. De enigste personen die werkelijk veel TV kijken zijn kinderen.
Dus je betaalt abbo kosten + huur decoder voor er niet/amper naar te kijken, is het dan eigenlijk nog zijn geld waard???
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

lacer schreef:Toen ik begon met internet zo'n goeie 11 jaar geleden was de downloadlimiet bij Tele2 max 250 Mb voor het light abonnement, natuurlijk had je toen geen video streamingsdiensten en met foto's moest je al vlug opletten.
Maar heden ten dage met al die GB's of soms zelfs TB's aan down- en upload, cloud toestanden en Linux-ditro's zijn download limieten heel zeker een pain in the @$$.
We zullen meer betalen en daar zullen we niet onderuit kunnen.
Hoezo een pain in the ass? Op zich vallen de kosten goed binnen de perken te houden hoor. Probeer zoveel mogelijk dataverkeer weg te werken via peeringcontracten (neem een bnix, nl-ix, ams-ix, de-cix en linx en je zit 100% zeker goed). Partijen als facebook, google (YouTube) en netflix zitten op deze exchanges dus al het dataverkeer van/naar hun toe geraak je quasi gratis kwijt (gewoon één of meerdere 1Gbit/10Gbit poorten afnemen).
Maak dan nog wat leuke akkoorden met transitproviders en je kan het overige dataverkeer kwijt aan 2 euro/mbps (CoGent, Telia Sonera, Level3, NTT, ...).
En versta mij niet verkeerd : deze prijzen zijn vele malen goedkoper dan pakweg 10 jaar terug!

Uiteraard zijn er wel altijd bijvoorbeeld routers die afgeschreven moeten worden, net als andere facetten van je netwerk en uiteraard de grote kostprijs : loonkosten die je moet meetellen...

PS : als 99.995% van de gebruikers onder de 300GB blijft, dan zal die 0.005% toch wel niet zoveel uitmaken hé? Op een klantenbestand van 1 miljoen klanten (!!!) wilt dit dus zeggen dat er op de kop af 50 klanten zijn die meer downloaden dan 300GB. Dus lijkt me echt pure onzin! En dan ga ik uit van een vrij groot klantenbestand (ik vermoed niet dat ze dr zoveel hebben).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jokke009
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 apr 2008, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Sinister schreef:
Voor zover ik weet ken ik nog geen enkel land dat ongelimiteerd 3G/4G heeft, als je kan voorbeelden geven?
In Taipei heb ik 3g unlimted voor slects 1000NTD / maand (25 euro omgeveer). In TPE heb je een chuanghua mobile counter. Meestal kies ik 2weken of een maand afhankelijk van de reisduur. Er komt mischien 30 minuten belwaarde bij , gebruik ik nooit omwille van LINE (WeChat variant)
Japan had ik zo'n huurmodem. Kan wel in de emails duiken. De 4g is daar wel beperkt tot 10GB/maand. Maar de 3g die ik had was onbeperkt. De GPS is zelfs niet nodig op je phone voor google maps omdat er zoveel 3g antenna's zijn.
Moscow, werk-collega had ook zo'n brooddoos-actige bak. Maar geloof dat die 20gb was. I
Vooral in VS in aziatische landen zou ik dat verwachten met al die cloud diensten?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

8balljunkie schreef:
lacer schreef:Als Proximus dat van plan zou zijn mogen ze wel een light abonnement invoeren alla Scarlet Trio of ex Snow, ik denk dat daar nog vraag na is.
Ik denk dat nu de goedkoopste oplossing deze is:
Proximux Internet Start + TV = 45,95 € (oude prijs) + eventueel Unlimited optie à 7,50 € met daarbij een VoIp oplossing gelijk Ovh à 1,20 €
Maar niet iedereen wil al die 75 à 80 TV kanalen.
Als je dat allemaal optelt 45,95 + 7.50 + 1.20 = 54.65
Tvvlaanderen Basic Light = 46.95 voor alles en heeft nog ruimte voor andere voip oplossingen
United telecom telefoon en internet + tvvlaanderen basic light = 39.99 + 12 = 51.99
Of United telecom zonder telefoon = 23.99 + 10 + 12 (tvvlaanderen) = 45.99 + voip naar keuze.

Misschien ook eens een moment of je TV nog echt moet hebben. De enigste personen die werkelijk veel TV kijken zijn kinderen.
Dus je betaalt abbo kosten + huur decoder voor er niet/amper naar te kijken, is het dan eigenlijk nog zijn geld waard???
1. Niet iedereen kan zomaar een schotel zetten
2. Kostprijs schotel, decoder, kaart, ... ook meenemen in je kostprijs
3. Niet alle posten zijn beschikbaar via TVV (bvb regionale posten)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Sinister
Premium Member
Premium Member
Berichten: 584
Lid geworden op: 30 jun 2015, 10:49
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Sjah we zitten hier wel in Europa en niet in Azië, er is in Europa nog nergens een ongelimiteerd 3G/4G netwerk.
Overigens is er in de VS ook geen echte unlimited, die van AT&T knijpt uw lijn dicht na 2GB data tot 40 KBps
Dan TMobile die geven veel data, maar die hun ontvangst is zo belabberd dat je er niets mee bent, en na die 10 GB is het ook gedaan tot 40 KBps.
Onlangs nog live meegemaakt aan de oostkust van de VS, lopen trouwens al jarenlang rechtzaken tegen deze providers owv valse reclame.

Het gaat hier echter wel de goede richting uit met MV en IOM die al vanaf 4 GB voor 15 eur aanbieden.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

krisken schreef: PS : als 99.995% van de gebruikers onder de 300GB blijft, dan zal die 0.005% toch wel niet zoveel uitmaken hé? Op een klantenbestand van 1 miljoen klanten (!!!) wilt dit dus zeggen dat er op de kop af 50 klanten zijn die meer downloaden dan 300GB. Dus lijkt me echt pure onzin! En dan ga ik uit van een vrij groot klantenbestand (ik vermoed niet dat ze dr zoveel hebben).
Daar zeg je zoal iets. WS zitten die 0.005% hier.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Zulke uitlatingen horen thuis op hun Facebookpagina, dan heeft de rest er ook nog wat aan :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ga uw gang :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
sigma
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:20

Het is overduidelijk dat het opnieuw instellen van een bedenkelijk lage limiet duidelijk de bedoeling heeft om diensten die door derden aangeboden worden (Netflix,...) en wegen op de in de inkomsten van Belgacom de pas af te snijden.

Omdat klanten geen extra volume kunnen bijkopen is de blokkade van externe diensten waterdicht na het overschrijden van de limiet. Dit is geen discussie over volume en grootverbruikers maar is een ingreep die de commerciële belangen van Belgacom veilig moet stellen.

Het opnieuw instellen van limieten is een praktijk die zoals zo vaak in België het onmiddellijke gevolg is van het gebrek aan concurrentie in de markt.
Laatst gewijzigd door sigma 06 jul 2015, 19:05, in totaal 3 gewijzigd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Lord Utopia schreef:
MClaeys schreef: De vraag blijft natuurlijk hoe lang die volume packs nog gratis gaan zijn...
Maar hier is het blijkbaar nog maar 128Kbps, een onwerkbare snelheid. Ze spreken elkaar al tegen in hun eigen voorwaarden.
Onbeperkt volume: enkel voor persoonlijk gebruik conform de algemene voorwaarden van Proximus. Enkel voor persoonlijk gebruik. Als de klant 500 GB verbruikt heeft, wordt zijn internetsnelheid verlaagd tot 128 Kbps, tenzij hij gratis volume packs bestelt via MyProximus.
De wijziging gaat ook maar pas in half juli...
Dat staat bij die voetnoot die over 5Mbps spreekt niet bij, dus is/was het onmogelijk te weten wanneer welke voorwaarden zouden tellen (of ik lees er over, dat kan ook).
Swat, 5Mbps is nog werkbaar voor wat gesurf, en bij Proximus kan je data van 20Gb "kopen".

Ik kan me om eerlijk te zijn maar moeilijk inbeelden dat er op hun klantenbestand nog geen 50 mensen over de 300Gb zouden zitten. Dat er enkele extreme gevallen tussen zitten kan ik inkomen (die zullen er wel bij elke provider zijn).
We zien wel, bij Scarlet One staat het alvast nog niet op de factuur of is er geen brief toegekomen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

sigma schreef:Het is overduidelijk dat het opnieuw instellen van een bedenkelijk lage limiet duidelijk de bedoeling heeft om diensten die door derden aangeboden worden (Netflix,...) en wegen op de in de inkomsten van Belgacom de pas af te snijden.
En dit terwijl Scarlet noch Belgacom kosten heeft aan Netflix!
Netflix Streaming Services Luxembourg sarl (AS2906) zit op de ams-ix via het datacenter Telecity 5 met een 2x een 100 gigabit poort.
Belgacon International Carrier Services (AS6774) zit op de ams-ix via datacentra Vancis, Evoswitch en Nikhef met respectievelijk een 30gigabit, 30gigabit en 20gigabit connectie.
Netflix heeft een open peering policy, dus veel moeite moeten ze niet doen!
Zie ook https://openconnect.netflix.com/

En dan zwijg ik nog over de talrijke andere peeringplatformen waar BICS en Netflix op zitten zoals LINX (3x40gigabit), Netnod (2x100gigabit), ...

Prijzen voor ams-ix kan je overigens vinden op https://ams-ix.net/services-pricing/pricing
1Gbit poort = 500 euro ex btw per maand
10Gbit poort = 1000 euro ex btw per maand
100Gbit poort = 5000 euro ex btw per maand

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
sigma
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:20

krisken schreef: En dit terwijl Scarlet noch Belgacom kosten heeft aan Netflix!
Ik denk dat Belgacom af wil het het principe wij leveren enkel nog volume en klanten streamen hun 'content'.
Met wegen op inkomsten bedoel ik dus eerder dat klanten bijvoorbeeld geen TV en/of telefonie meer afnemen bij Scarlet. Hoe meer klanten dat doen hoe minder het zo succesvolle triple play model werkt.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Die 3Mbit smalbandsnelheid is veel lager dan de 12Mbit die ScarletOne had toen ik intekende.
mrvazil
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jul 2015, 17:02
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

sinister schreef: Zodoende heb ik genoeg met Proximus internet start 25,5 + unlimited 7,5
waar haal je deze prijzen? Ik kan ze nergens op de proximus website terug vinden. Ik kan zelfs nergens enige referentie naar een unlimitted optie terug vinden.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Start kost nu 27.50 euro (http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ernet.html)
Die optie vind ik niet zo direct maar klopt wel : kan je regelenn via de e-services voor 7.50 euro/maand.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef: Op een klantenbestand van 1 miljoen klanten (!!!) wilt dit dus zeggen dat er op de kop af 50 klanten zijn die meer downloaden dan 300GB. Dus lijkt me echt pure onzin! En dan ga ik uit van een vrij groot klantenbestand (ik vermoed niet dat ze dr zoveel hebben).
Reality check:
Proximus heeft 1.7 miljoen breedband lijnen (ik denk inclusief Scarlet).
Daarvan schat ik minder dan 100.000 bij Scarlet, dus 0.005% zijn hooguit 5 klanten :-D :-D :-D
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zo zie je maar wat voor overlast pakweg 5 klanten kunnen veroorzaken :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

zelfs met dubbel zoveel maakt het nog altijd niets uit
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”