r2504 schreef:Ik begrijp trouwens niet waarom al die gelukkige treinreizigers zich zo'n zorgen maken om iemand die voor z'n plezier in de file gaat staan

Congestie en vervuiling.
Dat jaloezieverhaal wordt er maar bijgetrokken zonder reden.
Ik heb zelf een firmawagen, maar ik ben er niet verknocht aan. Die staat nu geparkeerd aan het station van Mechelen, zodat ik met de trein kan rijden vanuit Mechelen.
Doorheen het jaar staat die in de garage thuis en neem ik de trein vlakbij.
Firmawagens zijn niet zozeer het probleem, ik ken heel wat mensen (waaronder ikzelf) die een firmawagen hebben, in de 5hoek werken en liever in de trein slapen, lezen, ... dan in de file te gaan staan.
Ik gaf het voorbeeld van de consultant met firmawagen die nooit andere mobiliteitsoplossingen zag dan zijn eigen wagen, tot hij intern werd. Dan is het OV plots wel goed

.
Om maar aan te geven dat mensen vaak niet verder kijken dan hun
neus portefeuille lang is.
Maar opnieuw: laten we gezellig verder doen, er is geen probleem, we moeten dus ook niet naar een oplossing zoeken

.
Wie is er dan naïef?
Overigens: dat zeg ik niet, hé.
Dat zegt AmCham (American Chamber of Commerce in Belgium).
DeStandaard 02/07/2015 - Amerikaanse bedrijven bezorgd over Belgische files
De leden van de Chamber, met onder andere ManpowerGroup, Caterpillar en Hewlett-Packard, maken zich steeds meer zorgen over de mobiliteit in België. ‘De files beginnen te wegen op de productiviteit van hun werknemers en op hun logistieke ketens’, zegt Claes. ‘Het is hoog tijd dat er oplossingen komen.’ De bedrijfswagen is daarbij voor AmCham geen heilige koe: ‘Die is er gekomen, veel later dan in andere landen, om de hoge belastingdruk te compenseren. Als een verschuiving kan helpen de congestie op te lossen, zijn we daar niet tegen.’
Zij die oplossingen zoeken zijn naïef, leven in een droomwereld.
Yeah right.
Het is natuurlijk veel gemakkelijker om suggesties af te knallen, dan om zelf met alternatieven te komen.
@verbinding Kempen-Antwerpen
Kempen bevat zoveel gemeenten dat ik u geen tips kan geven. Enkele binnenkoppers uit de Kempen in de provincie Antwerpen: Essen, Turnhout, Geel, Herentals, Heist-op-den-Berg, Lier, Nijlen, Mol met alvast een rechtstreekse aansluiting naar Antwerpen met de trein. Vanuit de gemeenten errond kan je dan eventueel met de auto tot in één van die gemeenten rijden om daar de trein te nemen. Een collega uit Nijlen rijdt met zijn firmawagen (een hele dikke zelfs, een 3reeks GT full option

) naar Lier, neemt daar de (rechtstreekse) trein naar Brussel Centraal en neemt dan de metro. OV krijgen wij volledig terugbetaald.