Men wilde de volledige kleurencombinatie zwart/geel invoeren zoals in Nederland, maar dat ligt net zoals de taxikleuren veel te gevoelig in dit land. Ik dacht nog dat ze als compromis de Duitse kleurencombinatie zwart/wit zouden nemen, maar dat is dan weer het "verkeerde" land om ideeën te halen zeker?heist_175 schreef:De Walen wilden geen zwart (link naar de Vlaamse kleuren: geel/zwart ), dus is het donkerrood geworden.
Trajectcontrole herkent geen gepersonaliseerde nummerplaten
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
DeStandaard 20/07/2010
Politiek op zijn bestDe discussie in de federale regering over de kleurencombinatie voor de nieuwe Europese nummerplaat sleept al lang aan. Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe wilde de traditionele rood-wit-combinatie graag vervangen door zwarte letters op een gele achtergrond. Maar die 'Vlaamse' kleurencombinatie botste op verzet bij enkele Franstalige regeringsleden.
Schouppe lanceerde nog een compromisvoorstel: zwarte letters op een gele achtergrond met een rood randje errond. Maar ook die 'Belgische' variant kreeg geen steun.
Uiteindelijk is dus gekozen voor de combinatie van letters in robijn (RAL 3003) op een witte achtergrond. Dat kleurencontrast moet volgens Schouppe samen met de grotere nummerplaat leiden tot 'een betere herkenning met het blote oog en met (digitale) camera's'.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
Een nummerplaat is een identificatiemiddel en geen sjakoche van Delvaux. Als je met 'understatement' op de baan wil, dan investeer je toch in de kleur en uitrusting van de wagen zelf ? Het is nu niet dat we allemaal verplicht zijn om met een grijze Trabant te rijden.ITnetadmin schreef:Voor een keer hadden ze groot gelijk. We mogen toch nog een klein beetje traditie overhouden. Europa is al eenheidsworst genoeg.
De kleuren zijn nochtans doorslaggevende factoren in de efficiëntie van die systemen.ITnetadmin schreef:Ik denk trouwens niet dat het hem hier om de kleur van de letters te doen is.
Experts betreuren 'communautaire optie' voor rood-wit boven zwart-geel
'Veiligheid helaas op tweede plaats'
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Nabij Wetteren komt er nog een trajectcontrole, op die trage prutsbaan naar Zottegem.
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-oost ... -a2380181/
Deze baan is een 2x 1 baan tot in Zottegem, en dan heb je van die pipo's die 50 rijden waar je 70 mag, tot grote frustratie van wie op een normale snelheid wil doorrijden, en inhalen op die baan mag niet. Zo is het geen wonder dat dit een gevaarlijke baan is en daar heeft de overheid zelf voor gezorgd.
Het strafste is het kostenplaatje:
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-oost ... -a2380181/
Deze baan is een 2x 1 baan tot in Zottegem, en dan heb je van die pipo's die 50 rijden waar je 70 mag, tot grote frustratie van wie op een normale snelheid wil doorrijden, en inhalen op die baan mag niet. Zo is het geen wonder dat dit een gevaarlijke baan is en daar heeft de overheid zelf voor gezorgd.
Het strafste is het kostenplaatje:
Laat ons niet lachen, 120k voor twee camera's, een server en wat software ....De server en twee camera's kosten 120.000 euro, waarvan 50.000 euro betaald door de Vlaamse overheid. De camera's worden opgehangen aan verlichtingspalen langs de weg.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Inderdaad... en daarna plaats je dan een Kassa-Kassa systeem.ub4b schreef:Zo is het geen wonder dat dit een gevaarlijke baan is en daar heeft de overheid zelf voor gezorgd.
Oorzaken oplossen, nee... daar doen we niet aan mee in Belgie
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
@kostenplaatje
Misschien is dat inclusief onderhoud en opvolging van de beelden?
Als je zoiets in een begroting inschrijft, veronderstel ik dat je meteen alle kosten meeneemt, dus ook de bemanning/verwerking?
@50-70
Voorbijsteken over een volle lijn is wel gevaarlijk en verboden.
Ik zie niet goed in waarom de overheid "er zelf voor gezorgd" heeft? Verbodsborden negeren is toch niet iets dat de overheid uitlokt?
Ik begrijp uw frustratie als er iemand "te traag" voor u rijdt, maar daarom mag je toch nog niet voorbijsteken?
In Mechelen hebben ze de R6 verlengd van de veiling tot aan de steenweg tussen Putte en Mechelen.
Op dat verlengstuk mag je maar 70km/h, en is er bijna overal een volle lijn geschilderd.
Tot hiertoe zijn er weinig ongevallen, maar iedereen rijdt daar 100+ en steekt de brave burger die 70 doet voorbij.
Zet daar trajectcontrole en dat rijgedrag stopt vanzelf .
Dit kon de overheid voorkomen door de verlenging op dezelfde manier in te richten als de R6 die er al langer ligt: 2 rijvakken in elke richting, met een middenberm.
Misschien is dat inclusief onderhoud en opvolging van de beelden?
Als je zoiets in een begroting inschrijft, veronderstel ik dat je meteen alle kosten meeneemt, dus ook de bemanning/verwerking?
@50-70
Voorbijsteken over een volle lijn is wel gevaarlijk en verboden.
Ik zie niet goed in waarom de overheid "er zelf voor gezorgd" heeft? Verbodsborden negeren is toch niet iets dat de overheid uitlokt?
Ik begrijp uw frustratie als er iemand "te traag" voor u rijdt, maar daarom mag je toch nog niet voorbijsteken?
In Mechelen hebben ze de R6 verlengd van de veiling tot aan de steenweg tussen Putte en Mechelen.
Op dat verlengstuk mag je maar 70km/h, en is er bijna overal een volle lijn geschilderd.
Tot hiertoe zijn er weinig ongevallen, maar iedereen rijdt daar 100+ en steekt de brave burger die 70 doet voorbij.
Zet daar trajectcontrole en dat rijgedrag stopt vanzelf .
Dit kon de overheid voorkomen door de verlenging op dezelfde manier in te richten als de R6 die er al langer ligt: 2 rijvakken in elke richting, met een middenberm.
-
- Premium Member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
- Bedankt: 53 keer
Ken je de weg? Indien wel, zou je weten dat de weg recentelijk opnieuw is geasfalteerd en hertekend. De overheid "heeft er zelf voor gezorgd" om een gewone steenweg, waar men ook kan inhalen, om te vormen tot een lange baan waar er twee dubbele volle lijnen in het midden zijn. Inhalen is dus nu onmogelijk, maar was dat vroeger niet.@50-70
Voorbijsteken over een volle lijn is wel gevaarlijk en verboden.
Ik zie niet goed in waarom de overheid "er zelf voor gezorgd" heeft? Verbodsborden negeren is toch niet iets dat de overheid uitlokt?
Ik begrijp uw frustratie als er iemand "te traag" voor u rijdt, maar daarom mag je toch nog niet voorbijsteken?
Dus ja, de overheid heeft deze situatie gecreëerd.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 5339
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Er zijn zo veel plaatsen waar men de bedenker van het 'concept' met foto, naam en toenaam zou moeten afficheren langs de weg. Zo zotte ideeen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Klopt, en enkel ter hoogte van Zottegem zijn er twee baanvakken .... dus de traagste prutser verpest het voor iedereen op het stuk waar ze die pakezels gaan zetten.Nicopara schreef:Ken je de weg? Indien wel, zou je weten dat de weg recentelijk opnieuw is geasfalteerd en hertekend. De overheid "heeft er zelf voor gezorgd" om een gewone steenweg, waar men ook kan inhalen, om te vormen tot een lange baan waar er twee dubbele volle lijnen in het midden zijn. Inhalen is dus nu onmogelijk, maar was dat vroeger niet.@50-70
Voorbijsteken over een volle lijn is wel gevaarlijk en verboden.
Ik zie niet goed in waarom de overheid "er zelf voor gezorgd" heeft? Verbodsborden negeren is toch niet iets dat de overheid uitlokt?
Ik begrijp uw frustratie als er iemand "te traag" voor u rijdt, maar daarom mag je toch nog niet voorbijsteken?
Dus ja, de overheid heeft deze situatie gecreëerd.
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dan kan je nog blij zijn dat het geen flitspalen zijn, maar trajectcontrole .
Als je dan een tijd achter een bompa tegen 50 hebt gereden, kan je dat goedmaken door een stukje 120 te rijden.
Zolang je maar niet gemiddeld te snel hebt gereden over het ganse traject.
In Frankrijk hebben ze bepaalde trajectcontroles moet veranderen.
Ze hadden die eerst aan de péageterminals gehangen, maar gegeven de soms mega-files aan die terminals, kon je rustig 150 knallen, de wachttijd aan de péage zelf maakte dat je gemiddeld toch niet te snel hebt gereden.
Nu plaatsen ze die "eind camera's" op 1km of meer VOOR de péageterminal
Als je dan een tijd achter een bompa tegen 50 hebt gereden, kan je dat goedmaken door een stukje 120 te rijden.
Zolang je maar niet gemiddeld te snel hebt gereden over het ganse traject.
In Frankrijk hebben ze bepaalde trajectcontroles moet veranderen.
Ze hadden die eerst aan de péageterminals gehangen, maar gegeven de soms mega-files aan die terminals, kon je rustig 150 knallen, de wachttijd aan de péage zelf maakte dat je gemiddeld toch niet te snel hebt gereden.
Nu plaatsen ze die "eind camera's" op 1km of meer VOOR de péageterminal
- Kenw00t
- Elite Poster
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
In dit geval is het wel zo dat de overheid al jaren bezig is met de voorbereiding van een oplossing. Het echte probleem is dat er een handvol huisjes op die baan te dicht staan voor een verbreding naar de geplande 2x2 en dus onteigend moeten worden. Plus nog eens het feit dat je hier als NIMBY voor de minste scheet naar de RvS kan trekken en alles met 10 jaar vertragen. In Nederland hebben ze dat soort situaties met een bepaalde wet kunnen verhinderen, maar ik weet niet meer juist hoe.r2504 schreef:Oorzaken oplossen, nee... daar doen we niet aan mee in Belgie
Ik had vroeger familie wonen op die baan, en die hebben een enorme voortuin omdat de reservatiestrook er ligt. Enkelen hebben zich daar echter niet aan gehouden...
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... aten.dhtmlFederaal minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) is niet van plan te stoppen met de uitreiking van gepersonaliseerde nummerplaten omdat Vlaamse verkeerscamera's die niet herkennen.
-
- Premium Member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 29 keer
Tussen een letter en een cijfer moet verplicht een koppelteken.butskristof schreef:En zeker als je er nog een aantal 1'en tussenzet, dan is er helemaal niemand meer die je nog kan identificeren..
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heeft er niemand "ONBEKEND", "ONGELDIG", "UNKNOWN", "INVALID", ... of zo ? Lijkt me ook wel leuk om op een PV te zien staan
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
decat schreef:meon schreef:Wat is jouw nummerplaat?
- Wel, nr plaat.
Ik vind het eigenlijk nog wel grappig.
Liever dit dan de HIHIHI en HAHAHA dat rondrijden.
MP3 - [4 cijfers/letters random] Lijkt mij ook nog wel een leuke/flauwe parodie op de CD platen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Op vakantie eentje zien rijden met nr-plaat "pornstar"
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
In de week 000-OO gezien.
Nu, je ziet vaak ook combinaties waarvan ik denk: leg je daar nu echt 1000, of ondertussen 2000 euro voor op tafel?
Nu, je ziet vaak ook combinaties waarvan ik denk: leg je daar nu echt 1000, of ondertussen 2000 euro voor op tafel?
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Voor sommige mensen is het uiterlijk vertoon van de wagen nu eenmaal erg belangrijk en onderdeel van hun sociale validatie. Daarnaast bepaalt het ook mee de gepercipieerde hierarchische positionering in de maatschappij van het wegverkeer waar, zoals u weet uit de praktijk, art. 10 van de Grondwet niet van toepassing is. De nummerplaat maakt daar deel van uit, en dat bedrag is vaak nog een van de goedkopere uitgaveposten in dat verband.Slafes schreef:In de week 000-OO gezien.
Nu, je ziet vaak ook combinaties waarvan ik denk: leg je daar nu echt 1000, of ondertussen 2000 euro voor op tafel?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Toch leuk dat mensen daarvoor geld geven? Zoveel geld al meer in de schatkist... Voor mijn part mogen ze er 5000 euro voor vragen, denk dat er dan nog steeds velen dat gaan betalen, want als je na ar de auto's kijkt waar dit op hangt is dit nog altijd maar een klein % van de aanschafprijs.
-
- Premium Member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 29 keer
Het vreemde is dat de overheid eerst de beste combinaties heeft aangeboden voor duizend euro first come first served. Nadien zagen ze dat het populair was een verhoogden ze de prijs naar 2000. Omgekeerde logica
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Als je een monopolie bezit is dat de correcte logica. Heel slim zelfs: eerst aan goedkope prijs slijten zodat er zeker een aantal gaan toehappen, daarna de prijs fors verhogen want vanaf dan ga je altijd mensen hebben "die niet willen onder doen voor X" en dus ook zo'n plaat moeten hebben. De stagiair die dat bedacht heeft is wellicht al twee keer negatief geëvalueerd wegens te slim.Bababa schreef:Het vreemde is dat de overheid eerst de beste combinaties heeft aangeboden voor duizend euro first come first served. Nadien zagen ze dat het populair was een verhoogden ze de prijs naar 2000. Omgekeerde logica
Op zich wel. De vraag is natuurlijk of dat geld ook goed besteed wordt. Die inkomsten lijken mij bijvoorbeeld uitstekend om in verkeersveiligheid geïnvesteerd te worden. Jammer dat de overheid, zoals zo vaak, niet transparant is over hoe ze deze inkomsten aanwendt.Tim.Bracquez schreef:Toch leuk dat mensen daarvoor geld geven? Zoveel geld al meer in de schatkist...
Laatst gewijzigd door CCatalyst 06 apr 2017, 17:05, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Goh, ik heb die hier ook al op rammelkarren zien hangen... Het is dus niet exclusief voor de dikke bakken, al zal het merendeel daar wel te vinden zijn.Tim.Bracquez schreef:Toch leuk dat mensen daarvoor geld geven? Zoveel geld al meer in de schatkist... Voor mijn part mogen ze er 5000 euro voor vragen, denk dat er dan nog steeds velen dat gaan betalen, want als je na ar de auto's kijkt waar dit op hangt is dit nog altijd maar een klein % van de aanschafprijs.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3202
- Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
- Bedankt: 451 keer
Tja dat is een andere discussie uiteraardCCatalyst schreef: Op zich wel. De vraag is natuurlijk of dat geld ook goed besteed wordt. Die inkomsten lijken mij bijvoorbeeld uitstekend om in verkeersveiligheid geïnvesteerd te worden. Jammer dat de overheid, zoals zo vaak, niet transparant is over hoe ze deze inkomsten aanwendt.
@Slafes: Inderdaad, ik vraag me af stel dat je dit nu nog duurder maakt, dus exclusief... dat het mogelijks zelfs beter verkoopt. Want nu zie je er toch al wat rijden, maar als het exclusiever is zullen sommige mogelijk véél meer willen betalen.
Ze hadden beter de eerste 1000 keuzes via een veiling ofzo moeten laten verlopen zoals ze in Abu Dhabi doen
-
- Premium Member
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 29 keer
Dat slaat echt helemaal op niets. Veel logischer was om per periode in schijven te werken: eerste keus voor 10000 euro, een maand nadien de tweede keus voor 7500 etc.CCatalyst schreef:Als je een monopolie bezit is dat de correcte logica. Heel slim zelfs: eerst aan goedkope prijs slijten zodat er zeker een aantal gaan toehappen, daarna de prijs fors verhogen want vanaf dan ga je altijd mensen hebben "die niet willen onder doen voor X" en dus ook zo'n plaat moeten hebben. De stagiair die dat bedacht heeft is wellicht al twee keer negatief geëvalueerd wegens te slim.Bababa schreef:Het vreemde is dat de overheid eerst de beste combinaties heeft aangeboden voor duizend euro first come first served. Nadien zagen ze dat het populair was een verhoogden ze de prijs naar 2000. Omgekeerde logica
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Inderdaad die 1000€ was echt een koopje, bijna gratis eigenlijk. Vergelijk maar eens met de inschrijvingstax en de jaarlijkse verzekeringskost.
De 1e keuze moest inderdaad minstens 10.000€ geweest zijn.
Met 10 x minder gepersonaliseerde platen evenveel inkomsten, maar 10x minder onkosten !!
De 1e keuze moest inderdaad minstens 10.000€ geweest zijn.
Met 10 x minder gepersonaliseerde platen evenveel inkomsten, maar 10x minder onkosten !!
- heist_175
- Elite Poster
- Berichten: 13045
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De laagste piek"Waar het aantal aanvragen daarvoor schommelde tussen de 360 en de 740 per maand, daalde dat vanaf december 2015 tot 100 à 200 per maand. De hoogste piek van aanvragen (979 per maand) in april 2014 staat in schril contrast met de laagste piek (102) in november 2016.
Misschien hebben gewoon alle patsers ondertussen al hun eigen nummerplaat ?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik ga er ook één bestellen met als tekst "ERROR"... maakt niet uit of ze die kunnen lezen of niet
-
- Elite Poster
- Berichten: 6659
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 386 keer
Nummerplaat NULL maakt wellicht de meeste kans om aan boetes/trajectcontrole te ontsnappen.
Die NULL plaat werd overigens geregistreerd korte tijd nadat dit artikel uitkwam.
Die NULL plaat werd overigens geregistreerd korte tijd nadat dit artikel uitkwam.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Wat zou de boete zijn als je er een captcha van maakt?
https://pics.me.me/captchalicense-plate ... 948282.png
https://pics.me.me/captchalicense-plate ... 948282.png
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dit kon ik zo meteen vinden... geen idee of het actueel is;
Nu als je een echte snelheidsduivel bent is 180 euro misschien het risico waardhet rijden met een niet-ingeschreven voertuig;
het beschadigen van een nummerplaat, waardoor die niet of minder goed leesbaar wordt;
het rijden met een afgedekte nummerplaat; of
het rijden met een verkeerde nummerplaat.
Immers, in al die gevallen bemoeilijkt de chauffeur bewust de identificatie van het voertuig. Op overtredingen van de tweede graad staat een geldboete van 20 tot 250 euro bij onmiddellijke inning (maal 6). De rechter kan de boete verdubbelen bij herhaling van de feiten binnen de 3 jaar, en hij kan een verval van het recht op sturen uitspreken.