Toch geen afschaffing roaming in EU?

Nieuws omtrent telecom
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

http://www.standaard.be/cnt/dmf20150515_01682466

Het ziet er niet echt goed uit, telco lobbygroepen zullen hun bezigheid gehad hebben. :-(
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bwahahah, als compromis zou elke burger *jaarlijks* 50 minuten, 50 smskes en 100MB data aan nationaal tarief krijgen.
For real???
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ongelooflijk hé! Zo vrijgevig! Ik kan mij niet voorstellen hoe iemand dat ooit zou opkrijgen...
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

ITnetadmin schreef:Bwahahah, als compromis zou elke burger *jaarlijks* 50 minuten, 50 smskes en 100MB data aan nationaal tarief krijgen.
For real???
En nationaal tarief wilt voor mij niet noodzakelijk zeggen "binnen uw bundel".
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

En nationaal tarief buiten bundel zou met behoud van huidige tarieven nog eens kunnen betekenen dat uw belminuten, sms'en en data duurder uitkomen dan met het huidig EU roaming tarief.

Kortom, al wie buiten bundel nationaal een hoger tarief heeft dan:
- 0.23 cent/minuut om te bellen
- 0.07 cent/sms
- 0.24 cent/MB

Vooral voor de eerste twee zijn er nogal wat tarieven die buiten de bundel nationaal duurder zijn.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Ondertussen betaal ik nog steeds 0.50 cent per minuut om naar een NL nummer te bellen vanuit België met MV. :-(

(en 20 cent per sms)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Zoal ik al altijd zei dat er niet veel zou veranderen !!!!
Je zag zo al in nederland hoe de operatoren aan het foefelen waren, moest de wet erdoor gekomen zijn, dan nog ging je geen profijt doen.
Het beste is en blijft een prepaidkaartje kopen van het land zelf en investeren in een mobile hotspot.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Lycamobile: http://www.lycamobile.be/nl/geen-roaming-kosten

Voor mensen die veel naar het buitenland reizen misschien interessant in een DualSim ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ook geen oplossing

Kan ik mijn data bundel gebruiken in de 17 Lycamobile landen? Indien niet, hoe zal Data gebruik worden aangerekend?
Je kunt helaas geen gebruik maken van je huidige datategoed,
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Volgens mij zal je verbruik per MB aangerekend worden of zal je gebruik moeten maken van een All-In-One bundel...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

The usual he, ter plaatse een lokaal lycamobile kaartje kopen.

Laatst nog last mee gehad, blijkt dat in de UK prepaid bundels a la lyca geen internationale nummers kunnen bellen of sms'en. Je mag je prepaid bundel (althans degene die ik had) enkel opgebruiken aan nationale nummers.
Nog nooit meegemaakt; geld is toch geld, dat de internationale tarieven hoger zijn tot daaraan toe, maar dat het gewoon niet gaat... Dan denk ik soms dat we als Belgische consument echt niet mogen klagen qua bescherming bij momenten...

Enne, om te bewijzen dat het geen gelukstreffer was, de keer daarvoor had ik een EE kaartje met knak hetzelfde probleem.
Gelukkig dat iemand in een echte winkel (kaartjes gekocht in straatstalletjes) wist wat er aan de hand was, of ik had me zot gezocht.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

ITnetadmin schreef:The usual he, ter plaatse een lokaal lycamobile kaartje kopen.

Laatst nog last mee gehad, blijkt dat in de UK prepaid bundels a la lyca geen internationale nummers kunnen bellen of sms'en. Je mag je prepaid bundel (althans degene die ik had) enkel opgebruiken aan nationale nummers.
Nog nooit meegemaakt; geld is toch geld, dat de internationale tarieven hoger zijn tot daaraan toe, maar dat het gewoon niet gaat... Dan denk ik soms dat we als Belgische consument echt niet mogen klagen qua bescherming bij momenten...

Enne, om te bewijzen dat het geen gelukstreffer was, de keer daarvoor had ik een EE kaartje met knak hetzelfde probleem.
Gelukkig dat iemand in een echte winkel (kaartjes gekocht in straatstalletjes) wist wat er aan de hand was, of ik had me zot gezocht.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Die 10 euro bundel is toch te doen qua prijs ?

All In One 10

120 Minuten
500 SMS
150 MB Data
Geldigheid 30 Dagen
€10
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

maar data niet te gebruiken in het buitenland staat duidelijk vermeld.
Lyca heeft een probleem je kan meer 1x per 30 dagen een databundel kopen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Klopt Proximusboyke, je had het reeds aangegeven. Ik denk alleen dat velen de hoop niet wouden opgeven. ;-)
Nu daarentegen lijken we (nog) een stap verder van een nochtans niet meer dan logische evolutie.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door iRockabizzydilly 15 mei 2015, 18:29, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

De miserie qua roaming is idd data. Telefoontjes en smsen zijn allang het probleem niet meer (hoewel nog duur). Het is data dat *super*duur is, en waarmee je alles kan (bv skype ipv telefoneren, whatsapp ipv sms, gps, etc etc).
Het is dus data dat het grote pijnpunt is.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Als je wist dat europa de tarieven wou handteren van de basisprijzen op thuisfront.
Als je ziet de de basisprijzen kunstmatig de hoogte werden geduwd dan wist je meteen dat het een scheet in een fles zou worden.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Eigenlijk is dit de flater van de EU. Groots uitpakken met deze plannen en als het puntje bij paaltje komt trekken ze zicht terug.
Ik vond het een goede zaak dat dit in de running stond want de prijzen die ze hanteren zijn echt wel schandalig.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ze hebben gewoon gezien dat het toch niks geen oplossen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Hoe bedoel je?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

in de wet stond der dat ze niet meer mochten vragen dan de standaardtarieven.
Wat begonnen de nederlandse providers te doen (ik heb dat ergens aangetoond, paar maand geleden maar vind het niet meer terug)
de prijzen kunstmatig hoog te maken van de standaardtarieven.
bvb 0.23€ voor een smsje.
maw de smskes zouden terug duurder worden.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

De maximale tarieven voor roaming worden gereguleerd door de EU, maar lokale maximale tarieven - als die er al überhaupt zijn - worden nog steeds gereguleerd door lokale telecomregulatoren. Staat ook ergens in het wetsvoorstel van commissie voor de Europese roaming. Dat betekent dus inderdaad dat momenteel niets de providers tegen houdt om de verloren inkomsten ergens anders te recupereren, zijnde de lokale tarieven omhoog trekken. Dan krijg je inderdaad een scheefgetrokken tariefstructuur.

In principe heeft de commissie meer macht dan lokale telecomregulatoren, maar ik denk dat lokale maximumtarieven moeilijker zijn af te dwingen en ook erg landafhankelijk zijn. Daarnaast is het ergens logisch dat de Europese commissie bekommert is om Europese belangen en lokale initiatieven hun ding laat doen. Of misschien is dit de volgende stap?

In Nederland zijn ze inderdaad aan het terugkrabbelen en de prijzen omhoog aan het trekken. Maar hier ons eigen Belgenlandje moet ik zeggen dat de concurrentie nog altijd voor beweging zorgt, niet veel maar duurder is het ook nog niet echt geworden (op prijs volgens gebruik na dan).

Wat ik wél altijd komisch vindt hoe dat ze allen de kat uit de boom kijken, ook in Nederland. Één provider zakt met de prijs, de rest volgt binnen de week. Precies of er zijn op voorhand afspraken gemaakt. :D Dit is het meest van toepassing op providers of mno's met een eigen netwerk, de mvno's zijn iets minder hevig om achterna te gaan.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

EU schaft roamingtarieven in 2017 af

De Europese Commissie, het Europees Parlement en de Europese Raad hebben overeenstemming bereikt over het afschaffen van roamingtarieven. Dat gebeurt in juni 2017. Vanaf volgend jaar april is het maximale roamingtarief voor MB's op 5 eurocent gezet.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/103966/eu-sc ... 17-af.html
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Zo betaal je binnenkort minder als je in het buitenland bent, dan in het binnenland.
Plots kan je een abo afsluiten in Frankrijk, om in België total loss te gaan :).
Daar hebben alle mobiele telco's schrik van.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

niet vergeten dat ze al een paar keer een datum hebben gezegd voor de afschaffing.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1199
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 41 keer

+1 De datum blijft maar verplaatsen in de toekomst

Ps: ik drukte zonet op de knop "Blokkeer" op het bericht van Proximusboyke. Dit per ongeluk, maar kan het blijkbaar niet terug deblokkeren. Geen idee van wat effect dit nu heeft :-)
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik vergelijk het altijd met de tabakindustrie.
Er zitten zo een machtige bedrijven in die gaan blijven lobbyen .
Zal van de ene naar andere vertraging gaan.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

r2504 schreef:EU schaft roamingtarieven in 2017 af

De Europese Commissie, het Europees Parlement en de Europese Raad hebben overeenstemming bereikt over het afschaffen van roamingtarieven. Dat gebeurt in juni 2017. Vanaf volgend jaar april is het maximale roamingtarief voor MB's op 5 eurocent gezet.

Bron: http://tweakers.net/nieuws/103966/eu-sc ... 17-af.html
heist_175 schreef:Zo betaal je binnenkort minder als je in het buitenland bent, dan in het binnenland.
Plots kan je een abo afsluiten in Frankrijk, om in België total loss te gaan :).
Daar hebben alle mobiele telco's schrik van.
Ff voor de duidelijkheid, het gaat over 5cent extra dan het binnenlandse tarief. Of maw, ze kunnen alle standaardprijzen nog wat verhogen. Consument krijgt niets en de providers zorgen dat hun winst minstens stabiel blijft.

Veel geblaat en weinig wol dus...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Druk eens op "bedankt", dan zou de "blokkeer" knop moeten weggaan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Roaming will be banned in 2017, and from April 30, 2016, surcharges for roaming will be capped at a maximum of €0.05 per minute for calls, €0.02 for SMSs and €0.05 per megabyte for data.
http://www.politico.eu/article/telecoms ... l-reached/
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dit lees ik nu op telecompaper

Er is een voorlopig akkoord bereikt tussen de Europese Raad, het Europees Parlement en de Europese Commissie over het schrappen van retail roaming tarieven in de 28 EU-lidstaten per 15 juni 2017.


volgens mij is voorlopig niet gelijk aan definitief en is nog niks zeker en niets bindend
Laatst gewijzigd door proximusboyke 30 jun 2015, 15:29, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Goede regeling lijkt me. De consument geniet een enorm groot voordeel, maar het verbruik wordt toch binnen de perken gehouden.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

heist_175 schreef:Zo betaal je binnenkort minder als je in het buitenland bent, dan in het binnenland.
Plots kan je een abo afsluiten in Frankrijk, om in België total loss te gaan :).
Daar hebben alle mobiele telco's schrik van.
Gaat dit wel werken? Want dan krijg je toch verkeer tussen +33 en +32, wat niet onder roaming valt, maar onder internationale gesprekken? Of heb ik het verkeerd? Tenzij natuurlijk iedereen in België overstapt :)
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Schandalig dat dit alweer uitgesteld werd. Dat ze maar beginnen met het afschaffen van de SIM-kaarten, zoals Apple al even van plan was, dan pas kan de bal aan het rollen gaan als je meerdere accounts kan instellen die elk hun eigen nut hebben via custom rulesets.
Afbeelding
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

driesve schreef:
heist_175 schreef:Zo betaal je binnenkort minder als je in het buitenland bent, dan in het binnenland.
Plots kan je een abo afsluiten in Frankrijk, om in België total loss te gaan :).
Daar hebben alle mobiele telco's schrik van.
Gaat dit wel werken? Want dan krijg je toch verkeer tussen +33 en +32, wat niet onder roaming valt, maar onder internationale gesprekken? Of heb ik het verkeerd? Tenzij natuurlijk iedereen in België overstapt :)
Je hebt gelijk. Groot verschil tussen roamen en internationale sms'en/gesprekken.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Tweakers.net 08/07/2015 - Providers mogen in uitzonderingsgevallen roamingkosten blijven rekenen na 2017
Providers mogen in uitzonderingsgevallen toch extra kosten in rekening brengen voor roaming na het afschaffen van de roamingkosten in juni 2017. Dat blijkt uit de definitieve tekst van de regelgeving die de Raad van Ministers online heeft gezet.
Het in rekening brengen van extra kosten mag alleen als providers de kosten niet kunnen dekken als mensen roamen op hun netwerk, staat te lezen in de tekst. Als een provider niet uit de kosten komt, kan het met alle benodigde informatie naar de nationale telecomautoriteit stappen en daar toestemming vragen om extra kosten te rekenen. Op die manier mag een provider roaming kostendekkend maken. Winst maken op roaming is ondanks de uitzondering nog steeds verboden.
Als je iets van boekhouden kent, is het niet al te moeilijk om "kostendekkend" creatiever in te vullen :)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Klopt, eerst met veel poeha aankondigen dat roaming niet meer bestaat vanaf 2017, maar als je de kleine lettertjes leest... Ongelofelijk hoe die lobby zaken gedaan krijgt, nochtans gaat het over een gigantisch aantal mensen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Vergeet niet dat voor veel operatoren hun gigantische melkkoe geslacht wordt. Natuurlijk doen zij er alles aan om te voorkomen/beperken dat ze inkomsten missen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Dat begrijp ik, maar anderzijds is het vooral een melkkoe die er nooit mocht geweest zijn in mijn ogen. Eigenlijk zouden ze blij moeten zijn dat ze het zo lang hebben kunnen "melken". De wereld globaliseert, dus dit is ook 1 van de logische gevolgen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Klopt, ik deel je mening. Maarja, niemand is blij als ze in hun portefeuille zitten :P
Synman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 jun 2013, 21:29
Locatie: Massemen (Wetteren) Belgium
Bedankt: 12 keer

Was deze week bij de EU commisie. De roaming gaat weg. Heb tevens gewaarschuwd dat de termination fees dan niet mogen omhoog gaan of anders zou het nog duurder kunnen worden.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”