Versatel alway more ADSL max 25-35 kb/sec

Plaats reactie
CableT3
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 maa 2004, 15:51
Locatie: Belgie / Gent

Sinds ik mijn versatel abbo always more ADSL heb ben ik nog nooit boven de 55kb/sec geraakt via http://speedtest.versateladsl.be
overdag is dat steeds +-28kbsec nooit hoger
Gebruik zelf een speedtouch home modem in expert mode
Volgens Belgacom technieker staat mijn profiel op 1.1mbits&256kbit upload.
Heb een ticket geopen via helpdesk maar hier nog geen feedback van gekregen.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben? en is dit reeds opgelost bij jullie.

Als dat zo blijft doorgaan zou dat wel triestig zijn hoor. :twisted:
Always have a bright look at life
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Doe eens een speedtest van userbase.be
CableT3
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 maa 2004, 15:51
Locatie: Belgie / Gent

Hierbij alle snapshots van mijn modem configuratie via speedtest adslbox of versateladsl.... altijd dezelfde snelheid rond de 25-35 kb/sec

http://home.versateladsl.be/vt648990/
Always have a bright look at life
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

CableT3 schreef:Hierbij alle snapshots van mijn modem configuratie via speedtest adslbox of versateladsl.... altijd dezelfde snelheid rond de 25-35 kb/sec

http://home.versateladsl.be/vt648990/


Denk dat de conclusie dan ook eenvoudig is... er is gewoon een probleem bij Versatel. Je testen met Skynet geven duidelijk aan dat het probleem alvast niet in je PC zit... dus indien je effectief sync hebt op 1.1 Mbit, moet je toch een 100 a 120 KByte/s halen.

Was Versatel ook geen provider die unlimited gaf :roll:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die laatste test, via skynet .. ik neem aan dat je daarbij fysiek op een andere lijn zijt gaan aansluiten? Als je op de juiste waarden synchroniseert (1,1 mbps, 256 kbps down) kan het nog steeds zijn dat het de lijn zelf is die nergens op trekt en dus de schuldige is ...

Maar in het verleden (zie ook een aankondiging van mij een hele tijd geleden) is al gebleken dat ze de VP's pas upgraden na klachten van performantieverlies, dus je zal in elk geval dit probleem bij Versatel moeten melden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Als je op de juiste waarden synchroniseert (1,1 mbps, 256 kbps down) kan het nog steeds zijn dat het de lijn zelf is die nergens op trekt en dus de schuldige is ...


Mag je er niet vanuit gaan dat je sync hebt op 1.1 Mbps... dat hij dat ook geeft (als de capaciteit er natuurlijk is langs de andere kant) ?
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1182
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Lijkt me inderdaad een serieus probleem langs Versatel hun kant ... ik heb al weken snelheden @ 110Kb/s zonder problemen. Probeer eens te bellen ... bespreek de situatie grondig en laat je zomaar niet afschepen door de helpdesk. (bel de technische helpdesk) Vraag je dossiernummer en spreek een datum af wanneer je mag terugbellen en doe dit ook ... Blijven bellen tot het opgelost is!
CableT3
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 maa 2004, 15:51
Locatie: Belgie / Gent

Beste,

Onze technische dienst buigt zich over uw snelheidsprobleem. We laten u zo snel mogelijk iets weten. Het dossiernummer is TF061135.

Heb reeds gebeld naar de techinsche dienst 17/12 , ze gingen het onderzoeken en terugbellen nog steeds niets gehoord.

Als er iemand anders problemen heeft & belt naar technische dienst vraag eens de status van mijn ticket aub!
Dan spaar ik mij de kosten 0900-nr uit.

Heb hier ook nog een Speedtouch home USB liggen (groene vis)
Weet er soms iemand of het mogelijk is deze te gebruiken voor Versatel adsl PPPoA?
Always have a bright look at life
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Natuurlijk ondersteunt deze Versatel PPPoA (de Speedtouch USB ondersteunt namelijk PPPoA én PPPoE).
CableT3
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 maa 2004, 15:51
Locatie: Belgie / Gent

Yeeeehaaaaa alle problemen zijn opgelost
Versatel heeft ergens een upgrade gedaan na enkele klachten

Surf nu aan full speed
Always have a bright look at life
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”