Nu wil ik toch eens weten welke subsidies... Ik weet dat er hiaten zijn in de huidige regelingen. Er zijn mensen die bvb een haard en standplaats toelage krijgen. Dat vermindert gradueel en op een bepaald moment valt dat compleet weg waardoor je door een verhoging van je loon enkele jaren minder verdient. Dat heb ik ook nooit eerlijk gevonden en ook moeten ondergaan. Ook de belastingsschijven of studietoelagen. Verdien je 1 euro te veel etc... Maar er zijn ook omgekeerde oneerlijkheden. Wil je bvb lenen krijg je met je 3000 euro netto een veel betere lening dan iemand met een lager loon. Dit kan zelfs enkele duizenden euro verschil opleveren. Je brengt immers meer op bij de bank, en nu is het niet meer zo het lonendl, maar hoe meer geld je hebt en hoe meer je op een termijnrekening kon stoppen hoe meer het op bracht. Alles is niet zo zwart wit zoals hier wordt geschreven. Het verschil om te leven tussen 1350 euro en zelfs maar 1500 euro is voor veel mensen het verschil tussen leven of overleven. Geef de lonen van 1350* euro een auto en tankkaart van de firma en ze zullen hier ook blij mee zijn, maar voor de laagste jobs, en het is hier al gezegd, worden zo'n extralegale voordelen niet voorzien hoor. Kort samengevat, de belastingdruk moet omlaag, maar het geven van cadeaus/loon in de vorm van auto's voor iedereen mag ook best stoppen. Geen enkel ander land doet dit op de manier dat ze in Belgiê doen.Dima_2005 schreef:BTW: iemand die dan 1500€ verdient zal rijker zijn dan de persoon die 2000€ verdient door alle subsidies ed! Eerlijk? Niet echt.
*Die 1350 euro minimumloon is ook relatief he, vaak vinden laaggeschoolden jobs aan de kassa als deeltijdse job en dan is dat geen 1350 euro meer natuurlijk. Of werkt men door omstandigheden (bvb ik neem alles aan, als ik maar werk heb) in de beschutte werkplaats en verdient men ook het minimumloon met daarbovenop idioot lage extra vergoedingen voor nacht en weekendwerk. (ik heb daar gewerkt)