Goh, moet ik eerlijk zijn? Ik zie hier in en rond Leuven anders behoorlijk wat blauw op straat en zie er toch veel meer dan vroeger die aan de kant staan geflankeerd door politiewagens (uit het verkeer geplukt). Van de week nog een wit bestelwagentje gezien die aan de kant gezet werd door een motard, heb het live kunnen volgen.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vorige week nog een lichte bestelwagen en een andere wagen die uit het verkeer werden geplukt... Ook boetes voor bellen achter het stuur worden veelvuldig gegeven... Trouwens, in Leuven communiceert de politie op zijn facebookpagina gewoon hoeveel er werden gecontroleerd op snelheid en op alcohol. Hier zijn er toch wekelijks meerdere controles op alcohol en snelheid. De controles worden trouwens allemaal aangekondigd op de website van de lokale politie.
Wil je weten waar je op een alcohol- of snelheidscontrole kan stoten? Of waar onze verkeerspolitie je (brom)fiets, boorddocumenten of gordeldracht controleert? Let wel, het gaat hier om aangekondigde acties, je kan eender welk moment gecontroleerd worden in Leuven.
Vandaag zijn er geen aangekondigde controles is Leuven.
Goh ja, er zal altijd wel iets te vinden zijn he, zo ben ik zelf niet te voor flitskastjes op de snelweg, het maakt de snelweg er niet veiliger op, in tegendeel, maar roodlicht flitsers vind ik bijvoorbeeld wel nuttig.
Langs de andere kant, ik hoorde ook van mensen die echt de ramptoerist uithangen die met opzet in een ongevalsfile gaan aanschuiven om te gaan kijken. Het is en blijft gevaarlijk en eigenlijk zouden ze beter overal een middenberm voorzien met wat groen van een meter of 2 hoog zodat niemand de andere kant kan zien.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)