Community project: Userbase barbecue
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Het werd de laatste tijd met de nodige regelmaat aangehaald: "het zou wel leuk zijn om samen een Userbase barbecue te organiseren". Hierbij een poging om er een community project van te maken.
Opdat het project zou kunnen doorgaan, hebben we een aantal engagementen nodig. Eens deze engagementen zijn aangegaan, zullen we officieel lanceren. Je kan een engagement aangaan door me via privaat bericht te contacteren. In ieder geval moet je bereid zijn om me je naam en GSM-nummer te bezorgen voor een persoonlijk contact, indien je dit evenement mee wil helpen organiseren. Deelname kan "anoniem", hoewel daar op de dag zelf natuurlijk weinig van over blijft . Wij sluiten a priori niemand uit van deelname* maar bij te groot succes kunnen we uiteraard beslissen om het aantal deelnemers te beperken.
[*] aantal verwachte deelnemers: je kan stemmen in de poll om aan te geven of je al dan niet zou deelnemen. Dit is puur indicatief maar geeft ons wel een idee van de grootteorde. Gelieve hier dus waarheidsgetrouw op te antwoorden. Niet vergeten dat we een deelname in de kosten gaan moeten vragen
[*] plaats: wie zou bereid zijn om dit evenement te "hosten"? Vereisten zijn om een open ruimte te hebben waar toch wel wat volk op kan passen met liefst ook een oplossing in geval van slecht weer. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een boerderijtje of zoiets. We kunnen je eventueel wel een kleine vergoeding geven voor een aantal nevenkosten die je zou hebben
[*] koks: ik las dat er wel wat amateur-BBQkoks op het forum zijn dus dat komt wel goed, denk ik. Graag bevestiging van wie wil aan de barbecue staan
[*] nevenactiviteiten: ideeën zijn welkom. Al dan niet educatief
[*] prijs: we zullen een forfait vaststellen per deelnemer dat zo klein mogelijk zal zijn. Er wordt geen enkel winstbejag nagestreefd. Betalende nevenactiviteiten zullen facultatief zijn maar wel op voorhand te reserveren en te betalen. Inschrijvingen zullen minstens 10 dagen op voorhand moeten bevestigd en voldaan worden, kwestie van voor geen al te grote verrassingen te staan. In geval van niet volledig gebruikt budget zal het saldo worden teruggestort, tenzij de deelnemer beslist dit te schenken voor de werkingskost van Userbase (anonieme afhandeling)
* Uitgezonderd de systematische trolls, die enkel mogen komen indien ze een ezelspak aan hebben dat past bij hun ezelshoedje
Opdat het project zou kunnen doorgaan, hebben we een aantal engagementen nodig. Eens deze engagementen zijn aangegaan, zullen we officieel lanceren. Je kan een engagement aangaan door me via privaat bericht te contacteren. In ieder geval moet je bereid zijn om me je naam en GSM-nummer te bezorgen voor een persoonlijk contact, indien je dit evenement mee wil helpen organiseren. Deelname kan "anoniem", hoewel daar op de dag zelf natuurlijk weinig van over blijft . Wij sluiten a priori niemand uit van deelname* maar bij te groot succes kunnen we uiteraard beslissen om het aantal deelnemers te beperken.
[*] aantal verwachte deelnemers: je kan stemmen in de poll om aan te geven of je al dan niet zou deelnemen. Dit is puur indicatief maar geeft ons wel een idee van de grootteorde. Gelieve hier dus waarheidsgetrouw op te antwoorden. Niet vergeten dat we een deelname in de kosten gaan moeten vragen
[*] plaats: wie zou bereid zijn om dit evenement te "hosten"? Vereisten zijn om een open ruimte te hebben waar toch wel wat volk op kan passen met liefst ook een oplossing in geval van slecht weer. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een boerderijtje of zoiets. We kunnen je eventueel wel een kleine vergoeding geven voor een aantal nevenkosten die je zou hebben
[*] koks: ik las dat er wel wat amateur-BBQkoks op het forum zijn dus dat komt wel goed, denk ik. Graag bevestiging van wie wil aan de barbecue staan
[*] nevenactiviteiten: ideeën zijn welkom. Al dan niet educatief
[*] prijs: we zullen een forfait vaststellen per deelnemer dat zo klein mogelijk zal zijn. Er wordt geen enkel winstbejag nagestreefd. Betalende nevenactiviteiten zullen facultatief zijn maar wel op voorhand te reserveren en te betalen. Inschrijvingen zullen minstens 10 dagen op voorhand moeten bevestigd en voldaan worden, kwestie van voor geen al te grote verrassingen te staan. In geval van niet volledig gebruikt budget zal het saldo worden teruggestort, tenzij de deelnemer beslist dit te schenken voor de werkingskost van Userbase (anonieme afhandeling)
* Uitgezonderd de systematische trolls, die enkel mogen komen indien ze een ezelspak aan hebben dat past bij hun ezelshoedje
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Lokaal van een jeugdbeweging huren ofzo
Helaas geen locatie ter beschikking en steeds bereid te helpen als het niet te ver rijden is want heb een hekel aan het verkeer
Helaas geen locatie ter beschikking en steeds bereid te helpen als het niet te ver rijden is want heb een hekel aan het verkeer
Veel beter zoGoztow schreef:* Uitgezonderd de systematische trolls, die enkel mogen komen indien ze een Piñatapak aan hebbendat past bij hun ezelshoedje
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
- Bedankt: 210 keer
Wie was dat met zijn oklahoma bbq?
Wil wel komen en bakken, hangt natuurlijk wel wat af van datum en plaats.
Wil wel komen en bakken, hangt natuurlijk wel wat af van datum en plaats.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- honda4life
- Elite Poster
Weet je, ik wil gerust wel eens horen bij de jeugdbeweging waar ik nog wel wat contacten met heb, huren voor 25€ is mogelijk.
Dan moet je er wel regio Waasland bijnemen wat niet zo centraal gelegen is.
Verder gasBBQ waar toch voor een 14-tal personen op geroosterd kan worden volgens het boekske.
Verder gasBBQ waar toch voor een 14-tal personen op geroosterd kan worden volgens het boekske.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- honda4life
- Elite Poster
Uiteraard, maar ik vrees dat je realistisch moet zijn ook.
Mensen zeggen veel, maar effectief doen draait meestal anders uit in de praktijk helaas.
Mensen zeggen veel, maar effectief doen draait meestal anders uit in de praktijk helaas.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
De pol optie 'ja, als de datum past' zou eigenlijk moeten zijn 'ja als de datum en plaats past'. Ik zou denken dat je op 1/3e tot de helft van de ja stemmen kan rekenen als zoiets georganiseerd wordt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Gent lijkt mij ideaal.honda4life schreef:Weet je, ik wil gerust wel eens horen bij de jeugdbeweging waar ik nog wel wat contacten met heb, huren voor 25€ is mogelijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Ik heb neen geantwoord, uit ervaring weet ik dat zo'n dingen zeer moeilijk te organiseren zijn als het voor mensen is vanuit gans Vlaanderen. Op mijn eigen forum met net geen 1600 leden lukt het ook nooit en eindigen we steevast met zeer veel mensen die interesse hebben maar dan toch niet opdagen.
Op andere fora waar ik lid van ben en waar er forum meetings zijn komen ook maar een handvol mensen opdagen. Begrijpelijk natuurlijk. Gent werd hier als ideaal aangehaald, maar Leuven - Gent is mij al veel te ver eigenlijk.
De beste oplossing is: je stelt gewoon een dag voor en een locatie, en wie wilt komen betaalt op voorhand en voor de rest niet te veel poespas om maken. De enige manier dat werkt en dan hoef je ook geen mega grote locatie te voorzien, een tuin met maximum 15 zitplaatsen is dan voldoende.
Op andere fora waar ik lid van ben en waar er forum meetings zijn komen ook maar een handvol mensen opdagen. Begrijpelijk natuurlijk. Gent werd hier als ideaal aangehaald, maar Leuven - Gent is mij al veel te ver eigenlijk.
De beste oplossing is: je stelt gewoon een dag voor en een locatie, en wie wilt komen betaalt op voorhand en voor de rest niet te veel poespas om maken. De enige manier dat werkt en dan hoef je ook geen mega grote locatie te voorzien, een tuin met maximum 15 zitplaatsen is dan voldoende.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Er zijn reeds een aantal leuke projecten geweest waarbij we zelfs met een aantal (privé verzoek) naar de Ardennen reden om iemand zn verjaardag te vieren. Ook de meetings bij Philippe thuis, Gent (WeePee), Evere (Level3 datacenter, WeePee) waren steeds zeer interessant en nu nog hoor ik mensen van daar. Om nog maar te zwijgen van het bezoekje aan Belgacom NOC...
Qua activiteiten : ARDF initiatie?
Qua activiteiten : ARDF initiatie?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Kunnen we geen camera's verbieden dan... anders moet ik me vermommenGoztow schreef:Deelname kan "anoniem", hoewel daar op de dag zelf natuurlijk weinig van over blijft .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Naar het schijnt zouden er pinata pakjes voorhanden zijn...r2504 schreef:Kunnen we geen camera's verbieden dan... anders moet ik me vermommen
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Ik wil wel komen maar Gent lijkt me niet het centrum van Vlaanderen.
Tis beter dat dit in Vlaams-Brabant wordt georganiseerd, zo kunnen de mensen van Limburg ook komen.
Hou eerst een poll, daarna diegene die willen komen moeten op voorhand betalen.
Tis beter dat dit in Vlaams-Brabant wordt georganiseerd, zo kunnen de mensen van Limburg ook komen.
Hou eerst een poll, daarna diegene die willen komen moeten op voorhand betalen.
-
- Elite Poster
Tja, de klassiekers he.
Oost vlaanderen is te ver voor Limburg, Limburg te ver voor West en Oost vlaanderen, dus je zit met Antwerpen of Vlaams Brabant als optie.
Dan nog ns een locatie vinden die ook regenoplossingen heeft en dichtbij een station is.
En daarna nog ns een datum vinden die voor genoeg mensen werkt.
Uiteraard hou je dan maar een handvol gegadigden over aan het einde van de rit.
Oost vlaanderen is te ver voor Limburg, Limburg te ver voor West en Oost vlaanderen, dus je zit met Antwerpen of Vlaams Brabant als optie.
Dan nog ns een locatie vinden die ook regenoplossingen heeft en dichtbij een station is.
En daarna nog ns een datum vinden die voor genoeg mensen werkt.
Uiteraard hou je dan maar een handvol gegadigden over aan het einde van de rit.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Maar vooral: ik heb alleen een groot bakkes op't internet, in't echte leven ben ik te verlegen HAHA
(ik = selder hé, voor dat iemand denkt dat ik iemand anders bedoel )
(ik = selder hé, voor dat iemand denkt dat ik iemand anders bedoel )
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Heronic
- Elite Poster
Selder zou het dan geen goed idee zijn je laptop mee te brengen en text2speech te gebruiken?
En daarbij het beste medicijn tegen verlegen zijn : bier!
En daarbij het beste medicijn tegen verlegen zijn : bier!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Is die barbecue wel groot genoeg?
En mag er alcohol gedronken worden daar?
Is er parking voor mensen die met de auto komen?
Lijkt me wel een leuke locatie. En als je ergens een grote partytent kunt vinden als sponsoring, kun je daar perfect onder als het wat minder weer is.
En mag er alcohol gedronken worden daar?
Lijkt me wel een leuke locatie. En als je ergens een grote partytent kunt vinden als sponsoring, kun je daar perfect onder als het wat minder weer is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Het antwoord daarop zou moeten zijn;Dima_2005 schreef:En mag er alcohol gedronken worden daar?
Ja en nee ofwel nee en ja... (doordenkertje?)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Dima, de bbq is zeker groot genoeg. Afgelopen week net nog eentje met 15 man gedaan. De bbq is bijna 2,5 op 1m daar. Grote vuilzakken en tafels in de buurt. Parking op 100m en alcohol no Problem.
Partytent wil ik gerust sponsoren als de datum past, drank ook trouwens ...
Partytent wil ik gerust sponsoren als de datum past, drank ook trouwens ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Als er genoeg volk is val je ook niet op vorige zaterdag gemerkt .r2504 schreef:Kunnen we geen camera's verbieden dan... anders moet ik me vermommenGoztow schreef:Deelname kan "anoniem", hoewel daar op de dag zelf natuurlijk weinig van over blijft .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Die locatie lijkt me echt ideaal. Min of meer centraal gelegen in het land.
Als er nu nog iets te doen zou zijn als (leerzame) activiteit in het Antwerpse, zou het helemaal top zijn.
Lol, cursus autowassen door mij. Al heeft dit best weinig met IT te maken ^^
Als er nu nog iets te doen zou zijn als (leerzame) activiteit in het Antwerpse, zou het helemaal top zijn.
Lol, cursus autowassen door mij. Al heeft dit best weinig met IT te maken ^^
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Waarom eigenlijk?r2504 schreef:Kunnen we geen camera's verbieden dan... anders moet ik me vermommen
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Deel van't meubilair
Ik hou niet van sociale media dingen die hun eigen leven gaan... trouwens alle postings hier zijn puur m'n eigen opinie.
-
- Elite Poster
Lees: graag achter een scherm hangen en overal iets over te zeggen hebben maar bang om publiek op te treden? Ik zeg altijd: ik gedraag me hier niet anders dan in het echt, kwestie van niet in afronten te vallen.
Kleine bemerking, publieke bbq? Stel nu dat er op dezelfde dag als die van jullie 5 gezinnen hetzelfde idee hebben? Ik weet niet, lijkt me dan toch minder evident en ik denk dat op een publieke plek partytenten zetten ook niet overal toegelaten is?
Kleine bemerking, publieke bbq? Stel nu dat er op dezelfde dag als die van jullie 5 gezinnen hetzelfde idee hebben? Ik weet niet, lijkt me dan toch minder evident en ik denk dat op een publieke plek partytenten zetten ook niet overal toegelaten is?
-
- Deel van't meubilair
99% gebruikt hier een nickname... dus zo anders is het niet.Slafes schreef:Lees: graag achter een scherm hangen en overal iets over te zeggen hebben maar bang om publiek op te treden?
In het echt zeg ik ook altijd mijn idee (en net zoals hier is dat niet altijd juist).Slafes schreef:Ik zeg altijd: ik gedraag me hier niet anders dan in het echt, kwestie van niet in afronten te vallen.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
kwestie van de die-hard-ge-proeft-het-verschil's een blinde test te kunnen laten doen....
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Ne goeien BBQ is met houtskool he. Met gas mis je toch die smaak. Verder proef ik niet veel verschil, maar *dat* toch net wel.
Zijn er geen hybrides, die met gas de houtskool opwarmen zodat je niet meer hoeft te vloeken met papier en twijgjes, en eenmaal de houtskool klaar is gewoon daarop bakken?
Zijn er geen hybrides, die met gas de houtskool opwarmen zodat je niet meer hoeft te vloeken met papier en twijgjes, en eenmaal de houtskool klaar is gewoon daarop bakken?
- Heronic
- Elite Poster
Als we met genoeg volk zijn waarom dan niet gewoon speenvarken?
- Geen gezeul met bbq's.
- Valt zeer goed mee van prijs.
- Zeer lekker.
- Niemand behalve de traiteur die moet zweten.
- Iets wat je maar zelden tegenkomt omdat het enkel kan voor grotere groepen. (Ik toch)
- Geen gezeul met bbq's.
- Valt zeer goed mee van prijs.
- Zeer lekker.
- Niemand behalve de traiteur die moet zweten.
- Iets wat je maar zelden tegenkomt omdat het enkel kan voor grotere groepen. (Ik toch)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
De DIY diesel-houtskool hybrides zijn ook wel de moeite en niet zo veel werk. Ook geen gevloek met papier en twijgjes.ITnetadmin schreef:Ne goeien BBQ is met houtskool he. Met gas mis je toch die smaak. Verder proef ik niet veel verschil, maar *dat* toch net wel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Ik bak alles op een Barbecook vuurschaal:tb0ne schreef:Er moet toch minstens een gasbbq, een traditionele bbq, een smokey joe en een big green egg zijn denk ik.
1. de binnenste vuurschaal waar je de kolen op legt staat op drie bakstenen zodat daaronder het aanmaakhout ligt, dit is uit eigen tuin, gedroogde takjes van druivelaar en haag
2. in de vuurschaal gooi ik halve zak kolen uit den action (nog geen euro aan kolen), altijd zeer goed resultaat
3. ik steek de takken op drie punten in de fik met een gasbrander uit den action
4. dan 15 minuten in gang laten trekken zonder gasbrander en als de rook er uit is, vlees er op
Ik let wel continu op aanbranden en zaken die dreigen aan te bakken leg ik op buitenrand, en swap dan met zaken die wel veel warmte nodig hebben om goed te doorbakken zoals kippebouten.
Dus ja mijn BBQ routine met deze vuurschaal is ondertussen erg goed en op de schaal kan toch wel wat vlees
Voor groenten heb ik verschillende stoomkokers, gezonder kan het niet want geen extra vetten. Die gaan altijd eerst aan. Afwerking zoals frietjes op het einde. Patatten in den oven ook ruimschoots op voorhand, mijn vriendin maakt ook een lekkere aardappelbereiding met kruiden.
-
- Elite Poster
Je bant dus meteen mensen met een bepaalde religieuze afkomst en vegi-aanhangers?Heronic schreef:Als we met genoeg volk zijn waarom dan niet gewoon speenvarken?)
Ik weet niet of ik nu applaus moet geven of dit afkeuren.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
de vraag was waarom niet, daarom dus niet.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...