Ik heb nieuw speelgoed!
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Is als ik het goed voorheb water en shockproof/valproof tot 1 a 2 meter en volgens mij ook sterker dan de speelgoedversie Dus ik snap zijn aankoop wel
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Idd dan begrijp ik het wel een beetje, maar toch vind ik het jong om een kind al met zo iets te laten "prullen".
Die beseffen toch niet goed waarom zoiets dient of heb ik het mis als ik dat zeg ?
Die beseffen toch niet goed waarom zoiets dient of heb ik het mis als ik dat zeg ?
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Je hebt het mis hoor, kinderen zijn tegenwoordig best snel mee met zo'n dingen. Mijn dochter was 7 toen ze haar eerste camera kreeg en dat ging prima. Uiteraard gaan ze nog niet spelen met iso waarden of sluitertijd, but you get the picture.
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Onze zoon is nog geen 5 jaar en weet verdorie al zeer goed hoe hij met de iPad foto's moet nemen. Enige dat ze nog niet beseffen is dat elke foto wat geheugen opsoupeert en je dus geen 100x hetzelfde moet gaan trekken .
- TiTanium
- Moderator
We leven in een digitaal technologisch tijdperk en die klein mannen kennen dat snel, den tijd van boomhutten bouwen, in bos spelen, etc... is spijtig genoeg aan het verdwijnen.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Klopt. Hier is het van de tablet naar de TV, via de PlayStation en soms de Wii.
(niet dat ík dat goedkeur, maar ik ben niet alleen natuurlijk...)
(niet dat ík dat goedkeur, maar ik ben niet alleen natuurlijk...)
ooh. shiny.
- TiTanium
- Moderator
Hier gelukkig niet, ze hebben wel een eigen pc en daar stopt het ook. Ze zitten beide in een jeugdbeweging en beide doen ze ook nog aan sport. Ik wil niet dat mijn kinderen mijn schoonbroer zijn zoon achter na gaat. Heel de dag gamen gamen gamen, als er dan iets te doen is, is het altijd dik tegen zijn goesting want dan moet em zijn game missen. En op tijd en stond al discussies aangaan terwijl iedereen zit te eten om naar huis te gaan want zijn maten wachten...
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
De zoon van mijn zus heeft op zijn 4 jaar een gewone camera gekregen. Canon something.
Met zijn 5jaar heeft ie van mij een statief gekregen. Apetrots.
Dat gaat heel goed.
Dit WE heb ik hem een oude laptop gegeven, 12 jaar oud en W7 draait er nog op .
Zo kan ie leren met een pc werken, met een muis werken (oog-hand coördinatie). Zijn mama zal er wel op toezien dat zijn dag niet bestaat uit spelen etc.
Maar de wereld is digitaal. Met een pc kunnen werken is even essentieel als lezen, schrijven, hoofdrekenen. Hoe communiceer je met de school, met de overheid, ...
Sidenote: ik geef zulke cadeaus altijd in overleg. Mijn dochter was net 2 jaar geworden als ze met Kerstmis een fototoestel kreeg.
Ja, hallo. Laten we niet onnozel doen. Het toestel ligt ergens in een kast te vergaan. Ruim 2 jaar, die beseft totaal niet wat het is en wat het doet.
Alles op zijn tijd, maar dat is wel vroeger dan in onzen tijd
Met zijn 5jaar heeft ie van mij een statief gekregen. Apetrots.
Dat gaat heel goed.
Dit WE heb ik hem een oude laptop gegeven, 12 jaar oud en W7 draait er nog op .
Zo kan ie leren met een pc werken, met een muis werken (oog-hand coördinatie). Zijn mama zal er wel op toezien dat zijn dag niet bestaat uit spelen etc.
Maar de wereld is digitaal. Met een pc kunnen werken is even essentieel als lezen, schrijven, hoofdrekenen. Hoe communiceer je met de school, met de overheid, ...
Sidenote: ik geef zulke cadeaus altijd in overleg. Mijn dochter was net 2 jaar geworden als ze met Kerstmis een fototoestel kreeg.
Ja, hallo. Laten we niet onnozel doen. Het toestel ligt ergens in een kast te vergaan. Ruim 2 jaar, die beseft totaal niet wat het is en wat het doet.
Alles op zijn tijd, maar dat is wel vroeger dan in onzen tijd
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 38 keer
even ter verduidelijking..
de reden dat wij voor deze camera gekozen hebben.
- kost bijna evenveel als een 'speel' camera (70€ tov 99€)
- waterdicht
- kan tegen een stootje
- kinderfunctie voor gemakkelijke bediening
beter dat de dochter daar mee speelt dan met mijn Canon.
vb
https://scontent-bru.xx.fbcdn.net/hphot ... 4605_o.jpg
zo heeft zij ook al jaren een tablet. Waar ze films kan op zien en spelletjes spelen.. aankoop voor de tablet was bijna even duur als een dvd speler in de wagen.
O ja ze doet ook sport en gaat naar de scouts
de reden dat wij voor deze camera gekozen hebben.
- kost bijna evenveel als een 'speel' camera (70€ tov 99€)
- waterdicht
- kan tegen een stootje
- kinderfunctie voor gemakkelijke bediening
beter dat de dochter daar mee speelt dan met mijn Canon.
vb
https://scontent-bru.xx.fbcdn.net/hphot ... 4605_o.jpg
zo heeft zij ook al jaren een tablet. Waar ze films kan op zien en spelletjes spelen.. aankoop voor de tablet was bijna even duur als een dvd speler in de wagen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Dat ieder zijn kind eens opvoed hoe hij wil! Ik kreeg mijn eerste fototoestel pas op men twaalfde, met 1 rolletje dus moest nog zuinig zijn ook
Daar kan nog een toffe hobby uit groeien, lijkt me dus geen slecht cadeau .
Chapeau voor het pushen van sport en beweging, ik zie te vaak dat men ze voor het gemak voor tv zet met een blik cola, en dan verschieten dat ze onhandelbaar zijn...
Daar kan nog een toffe hobby uit groeien, lijkt me dus geen slecht cadeau .
Chapeau voor het pushen van sport en beweging, ik zie te vaak dat men ze voor het gemak voor tv zet met een blik cola, en dan verschieten dat ze onhandelbaar zijn...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Ik weet dat kinderen technoboys zijn. En ben er zeker niet tegen. Denk dat als je op userbase zit, wellicht je kinderen meer technische zaken geeft.
Alleen al beeld van een statief groter dan het kind deed me lachen
Alleen al beeld van een statief groter dan het kind deed me lachen
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Een telescopisch (van 30 tot 120 cm) regelbaar statief is ideaal want die gaat mee met de groei van het kindmgo72 schreef:Effe een praktische vraag:
Koop je een statief op de groei? Of is het raadzaam om maar 30 cm groter dan hun lichaamslengte te kopen
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Hij is er heel inventief mee. Als hij niet over de draad kan kijken, neemt ie zijn statief op de langste stand, stelt de timer in op 10 sec, steekt het statief omhoog en pats.mgo72 schreef:Alleen al beeld van een statief groter dan het kind deed me lachen
Een foto van de kippen of het konijn, zonder afsluitdraad erbij.
Buiten was Musti op mijn smartphone of tablet, kijkt mijn dochter nooit TV, we hebben geen TV-aansluiting.
Spelen met duplo, poppen, boekjes, ... of in de zandbak.
Tegen de zomer hoop ik een speelhuis/tuig rechtgezet te hebben: PDF p62 model-H + p70 aanbouwschommel 6haken. Geen idee hoe lang papa gaat zwoegen en puzzelen om haar speelgoed recht te zetten.
@nieuw speelgoed:
Husqvarna 320
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Voila daar zit het eerste opvoedingsprobleem al!!!!! #chirorules #moehahahaha #konhetnietlatenTim H. schreef:
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Bwoah, na 83 pagina's was ik er op aan't wachten
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Mij hebben ze altijd verteld dat God een DJ is en dat Elvis nog altijd springlevend is .... en op de koop toe hebben zeAnD schreef:Mij hebben ze altijd gezegd dat de chiro is ontstaan door de nazi's, ik weet niet of het waar is.
mij altijd verteld dat het VNJ is ontstaan uit het Trotskisme .... ik weet niet of het waar is.
Alle gekheid op een stokje @AnD, hopelijk heb je dat niet op school geleerd ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Merida Big Nine 300.
Er moeten enkel nog klikpedalen op en dan wordt het lekker daggeren in de modder.
[ Post made via mobile device ]
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- AnD
- Elite Poster
Trek het maar in het belachelijke, een kameraad van me heeft me dit gezegd.Bssoft schreef:Mij hebben ze altijd verteld dat God een DJ is en dat Elvis nog altijd springlevend is .... en op de koop toe hebben zeAnD schreef:Mij hebben ze altijd gezegd dat de chiro is ontstaan door de nazi's, ik weet niet of het waar is.
mij altijd verteld dat het VNJ is ontstaan uit het Trotskisme .... ik weet niet of het waar is.
Alle gekheid op een stokje @AnD, hopelijk heb je dat niet op school geleerd ?
Hij wou vroeger bij de chiro gaan, maar zijn grootvader was daar volledig tegen,
die man had de oorlog meegemaakt dus zal er toch waarheid inzitten.
[ Post made via mobile device ]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Asjeblieft zeg...
Het enige dat wat 'vreemd' was dat net nà de tweede wereldoorlog het uniform bij de Chiro werd ingevoerd en dat was toevallig een donkerbruin hemd. Dat zal toen bij vele mensen misschien de wenkbrauwen hebben doen fronsen. Ik denk echter niet dat je toen, in volle repressie nota bene, zou kunnen beweren dat dit een nazi-beweging of 'uitgevonden' was door de nazi's.
Het enige dat je sommige chirogroepen kan 'verwijten' is dat ze wat misschien wat vlaamsgezinder zijn, maar dat is nog allemaal met een serieuze korrel zout te nemen. Het is nog altijd het VNJ niet he.
BTW, de Chiro als organisatie is opgericht in de jaren '30.
Het enige dat wat 'vreemd' was dat net nà de tweede wereldoorlog het uniform bij de Chiro werd ingevoerd en dat was toevallig een donkerbruin hemd. Dat zal toen bij vele mensen misschien de wenkbrauwen hebben doen fronsen. Ik denk echter niet dat je toen, in volle repressie nota bene, zou kunnen beweren dat dit een nazi-beweging of 'uitgevonden' was door de nazi's.
Het enige dat je sommige chirogroepen kan 'verwijten' is dat ze wat misschien wat vlaamsgezinder zijn, maar dat is nog allemaal met een serieuze korrel zout te nemen. Het is nog altijd het VNJ niet he.
BTW, de Chiro als organisatie is opgericht in de jaren '30.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Volledige uitleg + vervolg: https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... Gg&cad=rja1. De oorsprong
De historische wortels van Chiro zijn de katholieke patronaten, die naar Frans voorbeeld in België vanaf 1850 ontstonden3. De patronaten waren, zoals verscheidene andere katholieke sociale werken, uitingen van liefdadigheid en morele bekommernis vanwege de burgerij voor de volksmassa. Zij waren een opvoedingsinitiatief voor volkskinderen en hun activiteiten waren samen te vatten in drie werkwoorden: bidden, spelen en leren. Zij werden opgericht door leden van Sint-Vincentiusgenootschappen, de parochiegeestelijkheid, kloosterlingen en vrome dames. De meeste patronaten werkten op parochiale basis. Elke zondag werd een dagvullend programma voorzien, zodat controle op de zondagsplicht en bescherming tegen "de gevaren" van de vrije tijd mogelijk waren. Ondanks de vele discussies op verschillende katholieke en sociale congressen kwam het nooit tot een standaardisatie van de patronaatsmethode.
Om dit zoeken naar meer eenheid en de onderlinge contacten te bevorderen werd bijvoorbeeld in 1889 de Union des Patronages de Bruxelles et de ses Faubourgs en in 1896 het Verbond der Katholieke Jongenspatronaten van Antwerpen opgericht. Hun respectieve tijdschriften Nos Oeuvres en Bondsberichten werden in 1914 aanvaard als de officiële organen van de patronaten van het aartsbisdom Mechelen4. Bij die gelegenheid werd de titel van de Antwerpse periodiek gewijzigd in Het Katholiek Patronaat. Kardinaal Mercier toonde zijn belangstelling door het benoemen van kanunnik Laenen tot inspecteur van de patronaten
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
de giro
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Moderator
- Contacteer:
't Kan altijd hé dat ze wielrennen op een zondag
Ahja Chiro of Scouts (of KSA, KLJ, ...) 't is één pot nat uiteindelijk. En de ene jeugdbeweging is de andere niet. Dat Chiro Vlaamsgezind is klopt, maar dit is te verklaren door hun oorsprong te bekijken. Scouts is een internationaal iets, Chiro is ontstaan in Vlaanderen en that's it (althans, als we niet naar die paar Chirogroepen kijken in Kongo).
Laten we met zn allen blij zijn dat er nog jongeren zijn die zich engageren voor zulke zaken
Ahja Chiro of Scouts (of KSA, KLJ, ...) 't is één pot nat uiteindelijk. En de ene jeugdbeweging is de andere niet. Dat Chiro Vlaamsgezind is klopt, maar dit is te verklaren door hun oorsprong te bekijken. Scouts is een internationaal iets, Chiro is ontstaan in Vlaanderen en that's it (althans, als we niet naar die paar Chirogroepen kijken in Kongo).
Laten we met zn allen blij zijn dat er nog jongeren zijn die zich engageren voor zulke zaken
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
iemand een hollandse rekening geopend als 'nieuw speelgoed'?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Hier draait het er meer om wat er op de plaats zelf is. Ik woon in een klein dorp met enkel een KLJ, een dorp verder is er een Chiro. Ja hallo, logisch dat je dan naar de KLJ gaat. Van de 'roots' denk ik dat veel al vervaagd is ondertussen, of toch zeker in onze regio. Wij zijn ook een 'katholieke' jeugdbeweging, maar buiten een jaarlijkse mis is dat er eigenlijk echt niet aan te merken hoor..
Ik kan natuurlijk niet spreken voor regio's waar er verschillende jeugdbewegingen dichter bij elkaar zitten, maar dan nog zou het mij verbazen moest er écht nog veel van die 'achtergrond' over blijven..
Tien jaar lid ondertussen, twee jaar leiding en vanaf volgend jaar hoofdleiding. Nog geen moment spijt van gehad en ik zou het voor geen geld van de wereld gemist willen hebben in mijn kinder-/jeugdtijd.
Ik kan natuurlijk niet spreken voor regio's waar er verschillende jeugdbewegingen dichter bij elkaar zitten, maar dan nog zou het mij verbazen moest er écht nog veel van die 'achtergrond' over blijven..
Tien jaar lid ondertussen, twee jaar leiding en vanaf volgend jaar hoofdleiding. Nog geen moment spijt van gehad en ik zou het voor geen geld van de wereld gemist willen hebben in mijn kinder-/jeugdtijd.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Respect voor jongeren die nog leiding willen zijn of het nu chiro scouts of een sporttak is.
Ik denk nu niet dat die vallen over het politieke gedachtegoed.
Ik denk nu niet dat die vallen over het politieke gedachtegoed.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
-
- Moderator
- Contacteer:
In de chiro waar ik zat was er toch altijd bij de opening (14u) een klein stukje gebed. Ook voor het groot kamp begon was er een gebedsdienst. En dit is nu nog steeds zo.
Ik 15 jaar chiro gedaan (6 jaar tot 21 jaar) waarvan 3 jaar leiding. Achteraf nu en dan nog eens ingesprongen om vervangend leiding te doen (bvb tijdens examens). Hoewel ik woonde in Merelbeke, ben ik altijd naar de chiro van Melle gegaan daar er ook kennissen zaten daar...
Ik 15 jaar chiro gedaan (6 jaar tot 21 jaar) waarvan 3 jaar leiding. Achteraf nu en dan nog eens ingesprongen om vervangend leiding te doen (bvb tijdens examens). Hoewel ik woonde in Merelbeke, ben ik altijd naar de chiro van Melle gegaan daar er ook kennissen zaten daar...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Nieuw speelgoed...
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 29 keer
En hier ligt net het probleem.krisken schreef:In de chiro waar ik zat was er toch altijd bij de opening (14u) een klein stukje gebed. Ook voor het groot kamp begon was er een gebedsdienst. En dit is nu nog steeds zo.
Scouts -> katholiek
Als een moslim of een vrijzinnige wilt aansluiten en dan een gebedje moet doen = MOORD EN BRAND.
Aangezien een jeugdbeweging een VZW is, geldt de regel dat er een alternatief mag zijn met dezelfde voorwaarden/voordelen
Het zelfde verschil voor Katholieke scholen en Gemeenschap scholen.
Soms gaan die organisaties daar heel ver in. Bv in een mortuarium waar een kruis hangt, moet volgens de regels elke andere religie ook vertegenwoordigd worden.
- AnD
- Elite Poster
Dat hoort bij de Belgische cultuur, hier zijn de mensen vooral katholiek (opgevoed), alhoewel men minder naar de kerk gaat.
Het is misschien grof gezegd, maar zo is het.
Als ik morgen bijvoorbeeld in een moslimland een vereniging opstart die de katholieke waarden vertegenwoordigd dan mag je er zeker van zijn dat dat niet lang zal duren en als je een gebouw neerzet waar een kruis aan hangt dan zal dat ook niet lang rechtstaan.
Het is misschien grof gezegd, maar zo is het.
Als ik morgen bijvoorbeeld in een moslimland een vereniging opstart die de katholieke waarden vertegenwoordigd dan mag je er zeker van zijn dat dat niet lang zal duren en als je een gebouw neerzet waar een kruis aan hangt dan zal dat ook niet lang rechtstaan.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Nah, zo'n dingen zijn er bij ons al heel lang uitgegaan. We hebben wel op kamp nog een mis, maar die is eerder speels ingekleed voor de leden. Verder hebben we op kamp voor het eten ook wel een 'gebed' en 's avonds bezinning, maar beide zijn eigenlijk al van zo lang ik me kan herinneren niet meer op echt geloof gericht. Bij de bezinning wordt er gewoon een verhaal verteld of lied gespeeld met ietwat moraal.
Blijkbaar dus toch niet zo gangbaar als ik dacht.
Blijkbaar dus toch niet zo gangbaar als ik dacht.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
En dan ook nog on topic: na positieve reacties hierboven ook een iFixit 54-bit Driver Kit. Altijd handig om een set te hebben met de meest gangbare schroevendraaiers, zeker om op kot te leggen voor noodgevallen. Ziet er heel netjes en degelijk uit.
Zo mijn MacBook Pro na twee jaar kunnen openvijzen (ik had geen Pentalobe-schroevendraaiers) en eens wat stof verwijderd. 't Was de moeite .
Zo mijn MacBook Pro na twee jaar kunnen openvijzen (ik had geen Pentalobe-schroevendraaiers) en eens wat stof verwijderd. 't Was de moeite .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 24 keer
hoi
ik hem een raspberry PI2 + case gekocht bij paradigit Omdat ik thuis nog voedingsadapters had liggen dacht ik aanvankelijk dat het niet nodig was om eentje te bestellen, maar nu blijkt toch dat 5V 1.2A te zwak is en ik dus minstens 2A nodig heb. vind je die spullen ook in de winkel of enkel via websites?
ik hem een raspberry PI2 + case gekocht bij paradigit Omdat ik thuis nog voedingsadapters had liggen dacht ik aanvankelijk dat het niet nodig was om eentje te bestellen, maar nu blijkt toch dat 5V 1.2A te zwak is en ik dus minstens 2A nodig heb. vind je die spullen ook in de winkel of enkel via websites?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik heb er nog 1 liggen van 2A.
mijn Pi2 komt van mycom en is een euro of 2 goedkoper (en gratis thuisgeleverd) dus beter googelen volgende keer;)
Maar eigenlijk heb langs 1 kant al spijt en had ik liever de odroid c1 gekocht.. is krachtiger als de pi2 en heeft dezelfde prijs
Hoewel openelec/kodi ook verassend goed draait..veeel beter dan op pi1
mijn Pi2 komt van mycom en is een euro of 2 goedkoper (en gratis thuisgeleverd) dus beter googelen volgende keer;)
Maar eigenlijk heb langs 1 kant al spijt en had ik liever de odroid c1 gekocht.. is krachtiger als de pi2 en heeft dezelfde prijs
Hoewel openelec/kodi ook verassend goed draait..veeel beter dan op pi1
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Te zwak voor wat? De regulator van de rpi is ook softwarematig begrensd op 750 mA (als ik me goed herinner), moest je dit nog niet hebben gedaan kan je dit verhogen tot maximum 1.2A door het volgende lijntje in de /boot/config.txt file toe te voegen:bartman schreef:hoi
Code: Selecteer alles
max_usb_current=1
Openelec draait inderdaad als een trein op de rpi2, ik verschoot er ook van!