![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Een telescopisch (van 30 tot 120 cm) regelbaar statief is ideaal want die gaat mee met de groei van het kindmgo72 schreef:Effe een praktische vraag:
Koop je een statief op de groei? Of is het raadzaam om maar 30 cm groter dan hun lichaamslengte te kopen
Hij is er heel inventief mee. Als hij niet over de draad kan kijken, neemt ie zijn statief op de langste stand, stelt de timer in op 10 sec, steekt het statief omhoog en pats.mgo72 schreef:Alleen al beeld van een statief groter dan het kind deed me lachen
Voila daar zit het eerste opvoedingsprobleem al!!!!! #chirorules #moehahahaha #konhetnietlatenTim H. schreef:
O ja ze doet ook sport en gaat naar de scouts
Mij hebben ze altijd verteld dat God een DJ is en dat Elvis nog altijd springlevend is .... en op de koop toe hebben zeAnD schreef:Mij hebben ze altijd gezegd dat de chiro is ontstaan door de nazi's, ik weet niet of het waar is.
Trek het maar in het belachelijke, een kameraad van me heeft me dit gezegd.Bssoft schreef:Mij hebben ze altijd verteld dat God een DJ is en dat Elvis nog altijd springlevend is .... en op de koop toe hebben zeAnD schreef:Mij hebben ze altijd gezegd dat de chiro is ontstaan door de nazi's, ik weet niet of het waar is.
mij altijd verteld dat het VNJ is ontstaan uit het Trotskisme .... ik weet niet of het waar is.
Alle gekheid op een stokje @AnD, hopelijk heb je dat niet op school geleerd ?
Volledige uitleg + vervolg: https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... Gg&cad=rja1. De oorsprong
De historische wortels van Chiro zijn de katholieke patronaten, die naar Frans voorbeeld in België vanaf 1850 ontstonden3. De patronaten waren, zoals verscheidene andere katholieke sociale werken, uitingen van liefdadigheid en morele bekommernis vanwege de burgerij voor de volksmassa. Zij waren een opvoedingsinitiatief voor volkskinderen en hun activiteiten waren samen te vatten in drie werkwoorden: bidden, spelen en leren. Zij werden opgericht door leden van Sint-Vincentiusgenootschappen, de parochiegeestelijkheid, kloosterlingen en vrome dames. De meeste patronaten werkten op parochiale basis. Elke zondag werd een dagvullend programma voorzien, zodat controle op de zondagsplicht en bescherming tegen "de gevaren" van de vrije tijd mogelijk waren. Ondanks de vele discussies op verschillende katholieke en sociale congressen kwam het nooit tot een standaardisatie van de patronaatsmethode.
Om dit zoeken naar meer eenheid en de onderlinge contacten te bevorderen werd bijvoorbeeld in 1889 de Union des Patronages de Bruxelles et de ses Faubourgs en in 1896 het Verbond der Katholieke Jongenspatronaten van Antwerpen opgericht. Hun respectieve tijdschriften Nos Oeuvres en Bondsberichten werden in 1914 aanvaard als de officiële organen van de patronaten van het aartsbisdom Mechelen4. Bij die gelegenheid werd de titel van de Antwerpse periodiek gewijzigd in Het Katholiek Patronaat. Kardinaal Mercier toonde zijn belangstelling door het benoemen van kanunnik Laenen tot inspecteur van de patronaten
En hier ligt net het probleem.krisken schreef:In de chiro waar ik zat was er toch altijd bij de opening (14u) een klein stukje gebed. Ook voor het groot kamp begon was er een gebedsdienst. En dit is nu nog steeds zo.
Ik 15 jaar chiro gedaan (6 jaar tot 21 jaar) waarvan 3 jaar leiding. Achteraf nu en dan nog eens ingesprongen om vervangend leiding te doen (bvb tijdens examens). Hoewel ik woonde in Merelbeke, ben ik altijd naar de chiro van Melle gegaan daar er ook kennissen zaten daar...
Te zwak voor wat? De regulator van de rpi is ook softwarematig begrensd op 750 mA (als ik me goed herinner), moest je dit nog niet hebben gedaan kan je dit verhogen tot maximum 1.2A door het volgende lijntje in de /boot/config.txt file toe te voegen:bartman schreef:hoi
ik hem een raspberry PI2 + case gekocht bij paradigit Omdat ik thuis nog voedingsadapters had liggen dacht ik aanvankelijk dat het niet nodig was om eentje te bestellen, maar nu blijkt toch dat 5V 1.2A te zwak is en ik dus minstens 2A nodig heb. vind je die spullen ook in de winkel of enkel via websites?
Code: Selecteer alles
max_usb_current=1