Decielensysteem positieve beoordelingen

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Goztow schreef:Als je hovert over de afbeelding onder "nuttige posts" die onder je naam staat, dan krij jeh et aantal positieve beoordelingen die je kreeg te zien.
Dat wist ik dus nog niet. :-)
Goztow schreef:We wensen dat ook niet als een vergelijkingsmiddel te organiseren en in die zin zullen we dat ook niet doen, denk ik.
Dat is ook niet de bedoeling van mijn vraag. Ik zou de persoonlijke stats dan ook enkel voor de gebruiker zelf zichtbaar maken. Competitie of leaderboards lijken me zinloos.

Ik zag nu gewoon in het userdashboard een lijst van 100 eigen berichten die beoordeeld werden door anderen. Ik dacht gewoon: "ha, ze zullen indertijd snel snel een query in elkaar gestoken hebben, misschien kunnen ze er de totalen en/of verhouding ook nog bijzetten". Het lijkt me gewoon een logisch vervolg daarvoor, anders zie ik ook niet in waarom die pagina daar staat.
TiTanium schreef:Volgens mij is dat net het belangrijkste van deze functie dat mensen iets in de verf kunnen zetten of blokkeren.
Juist, maar dat "in de verf zetten" zie je enkel als je het onderwerp al aan het lezen bent, en dan nog wel op de juiste pagina. Mijn bedoeling van mijn eerste vraag is om een pagina te maken waar de best beoordeelde berichten van heel userbase komen te staan. Ik heb onlangs nog een onderwerp ontdekt waar de startpost volledig in het groen stond wegens nuttige bijdrage, maar die kende ik dus nog niet. Jammer, want de inhoud is zodanig interessant dat ik die jaren geleden wel al kon gebruiken. Alles is niet altijd even gemakkelijk terug te vinden op dit forum...
Afbeelding
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Die topics verdienen misschien een sticky om ze zo in de verf te zetten :D
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Querietje bijgevoegd in het user dashboard. https://userbase.be/forum/ucp.php?i=kar ... rdashboard

De negatieve totalen hebben weinig zin omdat die echt maar gelinkt zijn aan het blokkeren van een post.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt!

Maar toch nog een vraag; in het gebruikerspaneel staat nu:
Kenw00t heeft 168 positieve beoordelingen gekregen
Maar door te hoveren over die balk zie ik het volgende:
168 van mijn posts werden gewaardeerd door de andere gebruikers
Een van de twee zinnen klopt dus niet, aangezien een bericht meerdere beoordelingen kan krijgen. Het zou straf zijn dat dit toevallig gelijk uitkomt (dus voor elk nuttig bericht zou ik exact 1 positieve beoordeling hebben gekregen).
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew

Enkel de positieve beoordelingen worden meegenomen. De blokkeer knop dient enkel nog om individuele posts tte blokkeren.

In een niet zo ver verleden waren 'bedankt' en 'blokkeer' een duimpjes systeem met positieve en negatieve 'likes'. Dit werd nogal misbruik en toen is op aansturen van de community en in het bijzonder user Gent32m het systeem herzien.

Zie https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=25&t=38719
[Afbeelding Post made via mobile device ]
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Da's niet wat ie bedoelt.

168 positieve beoordelingen kan gerust op pakweg 100 posts zijn, want een post kan meer dan 1 positieve beoordeling gekregen hebben.
168 positief beoordeelde posts kan slaan op meer dan 200 positieve beoordelingen, want elke post kan er meer dan 1 hebben.

Hij vraagt zich dus af welke van de 2 bovenstaanden juist is; zijn het 168 positieve beoordelingen, of 168 positief beoordeelde posts?

Goztow
userbase crew
userbase crew

Het zijn het aantal positieve beoordelingen. Als 1 post 2 keer positief wordt beoordeeld, dan komt dat in het totaal aantal als 2 te zitten. Het is een kwestie van omschrijving.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster

ITnetadmin snapt wat ik bedoel. Dan is de omschrijving bij de balkjes gewoon fout en vervalt bij deze eigenlijk ook mijn vraag aangezien het hier dus over een foutieve interpretatie gaat. Als je de omschrijving bij de balk kan corrigeren, hoeft die info ook niet meer in het gebruikerspaneel te staan.
Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Eh, sommigen onder ons zitten soms op een tablet en data verkregen door erover te hoveren is niet zo ideaal.

Goztow
userbase crew
userbase crew

Het weghalen uit dashboard ga ik nu ook niet doen :P. Maar ik zal bij gelegenheid eens de hover-tekst aanpassen.

Als ik het goed begrijp, zou je graag willen weten welk percentage van je posts ooit een positieve beoordeling kregen?
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”