Generation Connect: wat kan er verbeterd worden?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Dat kan ik zien, bedankt iRockabizzydilly :)

Wel spijtig dat ze het afvoeren, gelukkig dat ik het nog heb ;) Misschien komen ze met een alternatief, de site is in "migratie"...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Sorry voor de verkeerde link, is gefixed!
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Pff de nieuwe website van Proximus staat online, maar ik zie geen enkel prepaid tarief meer waarbij je nog deftig kan surfen of maw Proximus voorziet geen alternatief meer voor GC...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Als proximus dat niet meer voorziet dan stap je naar de concurrentie? Mobile Vikings bijvoorbeeld.......als je een simkaart besteld dan stuur ik je graag een invite code (daarmee krijg ik gratis belwaarde ;-))
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik heb al MV dus ik kan mezelf die 150 vikingpunten cadeau doen. :-D Ik gebruik GC in mijn mobile wifi omdat Proximus betere data dekking biedt (toch daar waar ik het voornamelijk gebruik). Maar het heeft voor mij geen nut om 2x voor hetzelfde netwerk te betalen ;)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Misschien dat ze begin oktober wel afkomen met wat nieuwe abonnementen/prepays. Zou in ieder geval geen kwaad kunnen..
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik heb dan blijkbaar gemist dat de smart+ 25 met 2 GB data is tegenwoordig?
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Bestaande klanten blijven GC behouden, kreeg ik via persoonlijk bericht via Twitter. Na verloop van tijd zal dit zodanig uitgehold zijn zodat je toch nog moet overstappen.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Vaganzza schreef:Ik heb dan blijkbaar gemist dat de smart+ 25 met 2 GB data is tegenwoordig?
Inderdaad. Ze zitten zelf een beetje vast met hun hogere abonnementen. Wie neemt er nu nog Smart+ 35?! Geeft amper voordelen tov Smart+ 25.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Werkelijke Proximus Generation (dis)connect nu dus :-)
Jammer dat die blogpost ook niet meer te vinden is.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

ik vind het spijtig dat generation connect van proximus niet meer bestaat, je kan deze niet meer krijgen.
ik vind spijtig dat proximus geen formule meer geeft zoals mobiel vikings of mobistar daar heb je voor 15 euro 3 GB mobiel internet.
ik heb deze laaste 2 getest op ons buitenverblijf camping molenzijdseheide te merksplas maar ik daar met proximus steeds H of H+ maar met mobistar of vikings geraakte ik niet verder dan Edge.

hoeveel kan je bellen met 20 euro herladen op generation connect ?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

@murdock

Met €20 herladen kan je niets meer bellen want het bestaat niet meer..
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

Sinds wanneer? Heb nog vorige week herladen?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

PS: Mobistar is 4GB aan data voor 15 euro sinds vorige week :)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 805
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 37 keer
Contacteer:

I know. Die 10 MB roaming was handig voor me.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

mgo72 schreef:Sinds wanneer? Heb nog vorige week herladen?
Met 20 euro aan krediet op Generation Connect kan je 80 minuten bellen.
jnsvr schreef:Met €20 herladen kan je niets meer bellen want het bestaat niet meer..
Tenzij je grandfathered in bent, dan blijf je van die formule genieten.
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik ben ook al zeer lang generation connect klant, maar denk ook te switchen naar internet on mobile.
Enkel die 10MB roaming die oploopt tot 100MB ging ik missen maar nu zie ik net dat je bij internet on mobile de optie "Travel Data Daily 100MB" kunt activeren voor 5€/dag!
Afbeelding

Lijkt me een ideale vervanging voor de roaming bonus van generation connect! :banana:
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

Vaganzza schreef:PS: Mobistar is 4GB aan data voor 15 euro sinds vorige week :)
waar ik niks kan meedoen want ik zit steeds op onze camping op edge, dus mobistar trekt op niks
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

pm schreef:Ik ben ook al zeer lang generation connect klant, maar denk ook te switchen naar internet on mobile.
Enkel die 10MB roaming die oploopt tot 100MB ging ik missen maar nu zie ik net dat je bij internet on mobile de optie "Travel Data Daily 100MB" kunt activeren voor 5€/dag!
Afbeelding

Lijkt me een ideale vervanging voor de roaming bonus van generation connect! :banana:
ik heb internet on mobile uit getest met een nieuw nummer want ik kan niet terug keren moest het slecht zijn omdat GC niet meer bestaat.
nog een geluk ik het zo heb gedaan want ik had niet eens deftig internet, zowel binnen als buiten edge. ook mobile vikings heb ik getest maar ik had een nummer nodig om over te zetten en heb toen mijn mobistar nummer laten overzetten. maar ook slecht internet.
ik moet nu wel zeggen dat de camping alles proximus is en je vast internet en telefoon kan krijgen. Ook staat er een mast van proximus op het terrein.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

meon schreef:
mgo72 schreef:Sinds wanneer? Heb nog vorige week herladen?
Met 20 euro aan krediet op Generation Connect kan je 80 minuten bellen.
jnsvr schreef:Met €20 herladen kan je niets meer bellen want het bestaat niet meer..
Tenzij je grandfathered in bent, dan blijf je van die formule genieten.
deze 80 minuten bellen, is dat naar alle netwerken ? ik en mijn vrouw hebben beiden generation conneckt en vanaf pasen herladen we die iedere maand tot november, dan is dat gedaan, omdat we toch alle dagen zijn en het camping seizoen dan gedaan is. want thuis bellen we toch naar alle vaste lijnen en gsm zoveel we willen voor 7,50 per maand.
dus als ik herlaad kan ik nog steeds bellen. als je het niet gelooft dan maak ik eens een foto van my proximus.
ik snap niet jij zegt dat je met 20 euro herladen niks meer kan, ik blijf GC behouden, het bestaat niet meer voor nieuwe klanten.
de nieuwe herlaad kaarten zijn duur vind ik, je krijgt maar 2 GB als je herlaad voor 50 euro
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

meon schreef:
mgo72 schreef:Sinds wanneer? Heb nog vorige week herladen?
Met 20 euro aan krediet op Generation Connect kan je 80 minuten bellen.
jnsvr schreef:Met €20 herladen kan je niets meer bellen want het bestaat niet meer..
Tenzij je grandfathered in bent, dan blijf je van die formule genieten.
grandfathered wat wil je daarmee bedoelen ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

murdock schreef:deze 80 minuten bellen, is dat naar alle netwerken ?
Correct, dat is ATAN (any time, any network), binnen België.
murdock schreef:grandfathered wat wil je daarmee bedoelen ?
Ik ken de Nederlandse term niet, maar: http://www.wikiwand.com/en/Grandfather_clause
A grandfather clause (or grandfather policy) is a provision in which an old rule continues to apply to some existing situations while a new rule will apply to all future cases.
Maw, het principe dat je van afspraken uit het verleden nog steeds gebruik kan maken, ook al zijn ze niet meer actueel beschikbaar.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

pm schreef: Lijkt me een ideale vervanging voor de roaming bonus van generation connect! :banana:
5 euro per dag is gewoon duur in mijn ogen.

Bij mij is GC nog steeds met autoreload, krijg dus nog steeds die bonus, al mogen ze wel eens met een alternatief komen. Het bestaat nu toch al een aantal jaren (en inmiddels zelfs niet meer) zonder update/alternatief.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

De update is dat ze GC afgevoerd hebben... Verwacht dus niet te veel meer.

Je vindt 5 euro voor 100MB te duur, maar betaalt zelf wel omgerekend 50 euro (= (20 - 15) x 10) om diezelfde 100MB op te bouwen (en dan nog gespreid over 10 maanden + slechts de helft aan binnenlandse data)... Niet echt logisch om te zeggen dat je dat dan duur vindt.

Voor mensen die maar sporadisch roaming nodig hebben, is dat een mooi aanbod waarbij ook nog eens je belwaarde goed aangewend kan worden.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb vandaag de switch gedaan van generation connect naar internet on mobile zou me een 160 euro op jaar basis moeten besparen.
Voor roaming vind ik 5 euro voor 100MB toch niet erg duur hoor als je kijkt naar de andere consumenten aanbiedingen in België en ik heb nog een simkaart liggen van de provider Three uit de UK (met de "Feel at Home" roaming optie) als ik voor een langere periode op reis ga (kost me dan 25£ voor 3GB + éénmalig 25 euro om het simkaartje hier te pakken te krijgen (simkaartje is ook maar 3x te herladen als je enkel de roaming optie gebruikt en niet in de UK komt)).

Belangrijkste blijft 4GB voor 15€ :beerchug: begint eindelijk toch een klein beetje schot in de zaak te komen...
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

internet on mobile is inderdaad goedkoper, maar spijtige van de zaak is hun mobiel internet bij mobistar op niks trekt.
ook al is GC duurder ik kan niks anders dan er bij te blijven, want op de plaats ik het gebruik heb ik met mobistar en base daar Edge.
ik vind ook proximus eens met een alternatief mogen komen, ze moeten steeds de concurentie aangaan, maar waarom dan ook zo geen formule maken zoals internet on mobile, waar je voor 15 euro 3GB krijgt? mag nog met een abonnement zijn van me.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

MClaeys schreef:
pm schreef: Lijkt me een ideale vervanging voor de roaming bonus van generation connect! :banana:
5 euro per dag is gewoon duur in mijn ogen.

Bij mij is GC nog steeds met autoreload, krijg dus nog steeds die bonus, al mogen ze wel eens met een alternatief komen. Het bestaat nu toch al een aantal jaren (en inmiddels zelfs niet meer) zonder update/alternatief.
ik herlaad deze nog steeds zelf iedere maand manueel, vanaf november tot Pasen herlaad ik niet omdat ik dan geen mobiel internet gebruik.
Ze mogen inderdaad eens met een alternatief komen, ik snap het niet goed, dat ze niet willen concurreren met de andere aanbieders.
spijtig ik op de plaats waar ik mobiel internet nodig heb, met mobistar maar edge heb,want anders bleef ik daar ook bij. nu kan ik niet anders dan proximus te gebruiken want daar hebt ik steeds H of H+
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

murdock het is niet omdat het op die plaats niet goed is dat het op niks trekt.
Ik doe veel testen en eerlijk mobistar is veruit de beste, ook al geef ik da nie graag toe
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Vaganzza schreef:Je vindt 5 euro voor 100MB te duur, maar betaalt zelf wel omgerekend 50 euro (= (20 - 15) x 10) om diezelfde 100MB op te bouwen (en dan nog gespreid over 10 maanden + slechts de helft aan binnenlandse data)... Niet echt logisch om te zeggen dat je dat dan duur vindt.
De per dag is er mij te veel aan en maakt het duur. Als ik een week in het buitenland ben is dat 7 x 5 euro ook al gebruik ik misschien maar een paar MB per dag om even snel iets te zoeken of een mail te lezen.

Ik weet dat ze het gaan afvoeren, ik verwacht ook geen update van het abonnement, ik hoopte alleen dat men ondertussen met iets vergelijkbaar was gekomen. Tijd dat roaming data is afgeschaft :), dan is dat probleem er niet meer en kan ik perfect naar iets anders.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

proximusboyke schreef:murdock het is niet omdat het op die plaats niet goed is dat het op niks trekt.
Ik doe veel testen en eerlijk mobistar is veruit de beste, ook al geef ik da nie graag toe
voor mij is proximus beter hoor. ik hoor veel klagen over mobistar met slecht bereik enzzz.
ik heb het nog niet grondig uit getest en ga dit zeker eens doen op andere plaatsen, ga eens proximus en mobistar vergelijken.
ik heb vorige weekend mobiel vikings vergeleken en bij mijn schoonouders in huis had ik met proximus 4G en met vikings Edge.
ook volgens test aankoop is proximus beter
http://www.test-aankoop.be/hightech/gsm ... ral-snel/6
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

MClaeys schreef:
Vaganzza schreef:Je vindt 5 euro voor 100MB te duur, maar betaalt zelf wel omgerekend 50 euro (= (20 - 15) x 10) om diezelfde 100MB op te bouwen (en dan nog gespreid over 10 maanden + slechts de helft aan binnenlandse data)... Niet echt logisch om te zeggen dat je dat dan duur vindt.
De per dag is er mij te veel aan en maakt het duur. Als ik een week in het buitenland ben is dat 7 x 5 euro ook al gebruik ik misschien maar een paar MB per dag om even snel iets te zoeken of een mail te lezen.

Ik weet dat ze het gaan afvoeren, ik verwacht ook geen update van het abonnement, ik hoopte alleen dat men ondertussen met iets vergelijkbaar was gekomen. Tijd dat roaming data is afgeschaft :), dan is dat probleem er niet meer en kan ik perfect naar iets anders.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die roaming bundel cumuleert als je op tijd een nieuwe dag activeert, maar zoals ik ook al zei: voor sporadisch gebruik (dus af en toe een dag in het buitenland) is dit een zeer goede oplossing. Voor langere periodes is een andere oplossing beter idd. Maar wie weet komen ze ook met andere roaming bundels. Maar dan nog kan je voor 60 EUR/jaar 1,2 GB roaming aankopen ofwel voor 12 dagen om aan dezelfde prijs als Proximus te komen (en per maand 2GB data meer te kunnen verstoken). Zo kan je ook de rekening maken ;)

Van Proximus verwacht ik in het kort niet veel verandering, ze pushen abonnementen voor mij veel te arrogant door. Zo arrogant, in mijn ogen, dat ze blind zijn voor een deftig prepaid aanbod en dat zal hun zuur opbreken. Zeker nu het Mobistar netwerk beter is dan hen (wat ze ook niet willen inzien). Maar dat is puur mijn visie als simpele mens, ik heb Mobistar lang afgebroken voor hun netwerk (check posts op ub maar, ben dus zeker geen "fan" van eender welk netwerk) maar je ziet: het kan snel veranderen :)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Volgens mij is er hier wat verwarring over de roaming bonus van Generation Connect...
Per herlading van 20 euro krijg je 10MB roaming data wat maximaal kan optellen tot 100MB (na 10 herladingen van 20€), bij verdere herladingen blijft dit dus hangen op 100MB. Gebruik je deze 100MB op zul je terug 10 herladingen moeten uitvoeren van 20€ om naar de maximale 100MB roaming limiet te gaan...

Op zich zeker niet slecht om erbij te krijgen voor het heel sporadisch bezoeken van onze buurlanden, maar eens opgebruikt is het wel gedaan voor enkele maanden.
murdock
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 okt 2008, 23:22
Twitter: murdockdeechte
Locatie: zottegem
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 5 keer

beter netwerk zou ik niet zeggen, indien mobistar beter zou zijn dan zouden ze op alle plaatsen toch tenminste 3G aanbieden.
ik ben nu niet merk gebonden en kies altijd prijs kwaliteit, maar in mijn situatie is proximus beter en ik hoop echt dat zeer snel veranderd.
als de dag komt ik op ons buitenverblijf 3G ontvang van mobistar dan ga ik ook over op internet on mobile.
zoals hier word gezegd wil proximus enkel abonnementen nog verkopen, in plaats van ook eens herlaadkaarten aan te bieden zoals mobistar doet met hun formule internet on mobile.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik zeg niet dat Mobistar overal de beste is, net zo min dat Proximus dat is. Persoonlijke situaties kunnen altijd anders zijn, maar ik rij geregeld in grote stukken van Vlaanderen rond en het is echt indrukwekkend hoe Mobistar verbeterd is ten opzichte van een jaar geleden. Ik spreek dus over gemiddeld en in mijn persoonlijke situaties waar ik vaak zit veruit als beste. Maar je moet regelmatig toch blijven checken bij de anderen, dat is zeker :)
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb ieder geval een Mobistar kaartje aangevraagd internet on mobile... Ik heb mijn generation connect al even niet meer opgeladen omdat het fel verouderd is en duur uitkomt voor hier.
Generation connect is 20€, op het moment zit zelfs mobile vikings niet meer in pole position (€15 /maand voor 2GB)...
Voor mensen die betere verbinding hebben met Px hoop ik dat ze toch een echte verbetering uitbrengen dat de concurrentie kan aangaan. Mijn tab waar deze inkomt is ook 4G compatible.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Met de Mobistar miserie die ik op het werk zie, no way dat dat er bij mij ooit in komt... Of ze zullen een hele dikke inhaalbeweging moeten maken maar ik zie ze eerder achteruit gaan.
Gelukkig zit eigen werkgever bij Proximus, nog nooit last van gehad. Voor privé kijk ik al een tijdje richting Base, maar het is er nog niet van gekomen.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik heb dit op het moment voor met proximus. Regelmatig robotstem of irritant geluid tijdens het gesprek. Als ik terugval op H, heb ik het gevoel van edge te hebben. Op het moment niet zo heel te vrede. Performance en aanbod stelt me wat teleur... Er zal echt verbetering nodig zijn...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Ik ben altijd fan geweest van Generation Connect maar de laatste tijd zijn ze inderdaad niet meer zo mee en blijven ze maar pushen om tot een abo over te gaan, blijft momenteel wel nog mijn eerste keuze ook gezien mijn omstandigheden.

Heb mij wel een Mobistar SIM kaartje besteld om gewoon eens te proberen wat het hier geeft gezien de eerste 250MB gratis want ik zoek eigenlijk wel een goedkoper alternatief maar het is niet echt dringend.

*snip*
foutje: GC is NIET capped op 25Mbps dl tov de abo's
Laatst gewijzigd door JoskeVermeulen 22 mei 2015, 15:36, in totaal 1 gewijzigd.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
Gebruikersavatar
pm
Premium Member
Premium Member
Berichten: 526
Lid geworden op: 21 maa 2004, 20:13
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb ook eerst de gratis simkaart met 250MB getest op het werk en daarna thuis en in beide gevallen was het dezelfde snelheid of beter (had ik niet verwacht daar ik Mobistar enkele jaren geleden had getest en ze er ver onder zaten tegenover Proximus).
Daar mijn 2 belangrijkste locaties in orde zijn kwa ontvangst heb ik de switch gemaakt, zou dus zeggen aan iedereen bestel hun gratis simkaartje en test het eens uit, Mobistar is op verschillende locaties beter geworden tegenover enkele jaren geleden. (zal natuurlijk niet overal zijn)
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 22 keer

JoskeVermeulen schreef: foutje: GC is NIET capped op 25Mbps dl tov de abo's
Volgens hun site krijgt iedereen toegang tot 50Mbps
http://www.proximus.be/nl/id_cr_pxnetwo ... twerk.html
Alle klanten genieten van een 4G-snelheid tot 50Mbps downlink. Wilt u genieten van ultrasnel 4G (50 Mbps – max: 129 Mbps)? Kies dan voor een van de volgende tariefplannen: Proximus Smart+ 45, 55, 65, 75 of 90, Bizz Smart XL 40, 60, 75, 100, Intense, Europe (voor smartphones) of Mobile Internet Comfort, Favorite of Pro (voor laptop).

Bij mijn speedtest blijf ik echter wel steeds steken tussen 24.5-25Mbps.. zal eens buiten moeten proberen, maar verwacht geen verschil..
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”