Proximus duwt klant met prijsverhoging naar bundels

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

mac_donaldo schreef:Maar niet op hun aanrekening.
Ze krijgen meer volgens proximus voor dezelfde prijs.
Waarom blijf je halsstarig het zonlicht ontkennen

http://www.proximus.be/nl/id_cr_warnlan ... ingen.html
Klanten die TV Replay al activeerden betalen voor hun Pack vanaf 1 juni dus 3 euro per maand minder.
Is dat minder betalen of niet.
Ik weet niet hoe het verwoordt moet worden, zodat iedereen het begrijpt.
Je moet minder betalen.
De factuur is lager.
Er staat lager bedrag op de factuur.

Divide et impera
> sommigen betalen meer
> sommigen betalen evenveel
> sommigen betalen minder
En niet heel het klantenbestand komt in opstand.
Plus in persberichten kan je ook warm en koud blazen. Conflict in de kiem gesmoord.
Marketing +1
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Ik lees toch iets anders.ER KOMT IETS BIJ ZONDER MEERPRIJS.Dat is heel wat anders dan 3 euro in mindering brengen op aanrekening.

En nu komt er weer iets extra bij deze Packs, zonder meerprijs: vanaf 1 juni is TV Replay gewoon inbegrepen bij deze Packs. Klanten die TV Replay al activeerden betalen voor hun Pack vanaf 1 juni dus 3 euro per maand minder.

Als je TV replay niet wil,krijg je geen 3 euro vermindering op je aanrekening,je krijgt er TV replay gratis bij vanaf 1 juni.
Laatst gewijzigd door mac_donaldo 07 mei 2015, 14:40, in totaal 2 gewijzigd.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Lord Utopia schreef:
Als ik in mijn omgeving kijk zie ik veel "oudere" mensen zonder internet maar met digitale TV van Telenet en nog een analoge telefoonlijn van Proximus. Deze hebben ook allemaal prijs.
om te besparen kan je dan een Pack nemen bij Proximus, niet? Bovendien heb je dan maar één factuur, wat ideal is voor oudere mensen.
Dit is allemaal veel eenvoudiger gezegd dan gedaan. Veel mensen hebben zelfs nog analoge TV van "Coditel" en een telefoon van "den RTT".

Vaak is de bekabeling in de oude huizen niet geschikt (telefoon in de gang, keuken, salon en TV in de woonplaats...) en moet je niet afkomen met een kabeltje erbijleggen ('t is nog maar 10 jaar geleden vers behangen...)

Er zijn ook vaak geen stopkontakten in de buurt van de telefoon en mag men niet zomaar nog wat "bakskes" zetten...

Ik spreek van ervaring met een grote familie en nog een pak nonkels en tantes,... van ouder dan 75.
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

heist_175 schreef:
mac_donaldo schreef:Maar niet op hun aanrekening.
Ze krijgen meer volgens proximus voor dezelfde prijs.
Waarom blijf je halsstarig het zonlicht ontkennen
Ik zal het jou gemakkelijk maken,ik wil TV replay niet,krijg ik dan ook 3 euro korting op mijn aanrekening vanaf 1 juli.
Gebruikersavatar
tijs.vandenvester
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 okt 2013, 11:26
Locatie: 52DEN0
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 10 keer

Volgens mij werkt er hier iemand bij de concurrentie...

Klanten die TV Replay hebben, betalen minder. Klanten die het niet hebben, krijgen het er gratis bij. Niet slecht denk ik dan.
Afbeelding
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

AndRo555 schreef:... maar van alle klanten die VDSL kunnen krijgen bij Proximus kan 80% 30Mbps of meer krijgen. En dat is denk ik wel een realistisch cijfer.
Proximus maakt geen onderscheid in prijs tussen vdsl en niet vdsl hoor, je bewering zegt dus niet veel ...
Ook adsl2+ klanten gaan 27,5 betalen ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

tijs.vandenvester schreef:
Klanten die TV Replay hebben, betalen minder. Klanten die het niet hebben, krijgen het er gratis bij. Niet slecht denk ik dan.
Die kunnen TV replay beter nu opzeggen ,dan besparen ze 6 euro extra over mei en juni :wink:
Daarna krijgen ze het toch gratis.
Laatst gewijzigd door mac_donaldo 07 mei 2015, 15:18, in totaal 1 gewijzigd.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

tijs.vandenvester schreef:Volgens mij werkt er hier iemand bij de concurrentie...
Zijn sig bevestigt dat. Iemand anders zou zulke informatie daar nooit plaatsen. :lol:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

fredo66 schreef:
AndRo555 schreef:... maar van alle klanten die VDSL kunnen krijgen bij Proximus kan 80% 30Mbps of meer krijgen. En dat is denk ik wel een realistisch cijfer.
Proximus maakt geen onderscheid in prijs tussen vdsl en niet vdsl hoor, je bewering zegt dus niet veel ...
Ook adsl2+ klanten gaan 27,5 betalen ...
Dat is het punt niet.
Het gaat erom dat je bij Telenet (bijna) altijd 30/3 haalt. Terwijl je bij proximus een 80% kans hebt om 30/4 of meer te halen. Dat er niet overal VDSL ligt is naast de kwestie, want Telenet ligt er ook niet overal. Puur de vergelijking en kans die je hebt om een bepaalde snelheid te halen als technologie x (kabel en VDSL) beschikbaar is op jouw adres.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Eigenlijk is dat net wel het punt. Ik denk dat er meer plaatsen zijn waar je momenteel technisch 30/3 kan halen met Telenet dan dat je op diezelfde plaatsen 30 kan halen met Proximus. In landelijke gebieden heeft telenet daarop duidelijk een voorsprong.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
mac_donaldo
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 135
Lid geworden op: 14 apr 2015, 10:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

fredo66 schreef:Eigenlijk is dat net wel het punt. Ik denk dat er meer plaatsen zijn waar je momenteel technisch 30/3 kan halen met Telenet dan dat je op diezelfde plaatsen 30 kan halen met Proximus. In landelijke gebieden heeft telenet daarop duidelijk een voorsprong.
Naast Belgacom is Telenet een centrale partij op de Belgische markt voor BB en SBB, die
vooral in het Vlaamse deel van het land dekking biedt. Eind 2012 bedient Telenet in totaal
2,867 miljoen huishoudens, dat wil zeggen 98 % van de Vlaamse huishoudens
Waarvan halverwege 2013 - 1100 FTTH.
En 550.000 FTTLA
marc_1956
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 feb 2015, 14:33

Dus als ik het goed versta: huidige mensen met Internet Overal: Start, Comfort, Max pack (+ Proximus TV + Vaste lijn) moeten niets extra betalen en krijgen die TV Replay functie gratis dus. Vond dat verschrikkelijk dat je altijd voor die extra functies moet betalen. Wel nadelig voor mensen die geen volledige bundel hebben bij Proximus.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 15 keer

Voor nieuwe functies moet je altijd betalen, op termijn worden de meeste wel gratis/goedkoper.
Wie wat geduld (1-2 jaar) heeft kan wel een paar eurotjes uitsparen :wink:
Kijk nu naar de TV-gids op je TV, ooit moest je daarvoor betalen terwijl het vandaag vanzelfsprekend is dat die gratis is.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Bwa, digitale tv sinds 2005 en nooit moeten betalen voor een tv gids.
Vind die extra's wel goed. Geeft ergens wel een meerwaarde tov scarlet voor zij die die meerwaarde willen betalen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 25 keer

Ik vind niet dat we moeten klagen. Zeker niet omdat we we er tv replay er gewoon gratis bij krijgen. Wat zou er gebeuren met het mobiel volume van internet overal? Zou dit hetzelfde blijven? Vind dat maar wat krap (500mb).


Sent from my iPhone using Tapatalk
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Volume gaat blijkbaar omhoog en smallband wordt bruikbaar.

Net mail gehad:
Proximus schreef:Nu Proximus zowel mobiele als vaste telecomdiensten aanbiedt onder één naam, willen we er meer dan ooit voor zorgen dat u geniet van een uitstekende telecomervaring aan uitstekende voorwaarden.

Een optimale ervaring dankzij onze meest recente Packs

Momenteel heeft u uw telecomproducten nog niet gegroepeerd in een Pack of beschikt u nog over een oudere Pack-formule.

Wist u dat u met onze recente Packs van heel wat extra voordelen kunt genieten:
• gratis bellen met een vaste lijn na 17 uur ;
• gratis toegang tot 13 miljoen Proximus Wi-Fi Hotspots wereldwijd en tot Cloud ;
• tv-kijken waar u wilt, zelfs op tablet of smartphone ;
• en vanaf 1 juni, de optie TV Replay, waarmee u tot 36 uur kunt terugkeren in uw tv-gids, zonder prijsverandering.

Daarentegen zullen de prijzen van oudere Pack-formules, producten buiten Pack en sommige gesprekskosten vanaf 1 juli wel evolueren. Klik hier voor meer info. Dit is dus misschien wel het moment bij uitstek om over te schakelen op een nieuw Proximus Pack.

Onbeperkt internet

Video's, films en series worden meer en meer via internet bekeken. Hierbij wordt meer internetvolume verbruikt dan u denkt. Daarom willen we u graag beter informeren. Vanaf 1 juli zal u vanaf 300 (Comfort) of 500 GB (Maxi) een melding ontvangen en zal uw surfsnelheid beperkt worden tot 3 (Comfort) of 5 Mbps (Maxi). Via MyProximus kunt u echter vlot en gratis extra volume bijbestellen zodat u weer aan volle snelheid kunt surfen.

Wilt u weten welke oplossing het best bij u past?

Wij bekijken dit graag samen met u op het nummer 0800 22 800 of in een Proximus-verkooppunt. Of klik hier voor meer informatie.

Met vriendelijke groeten,
Het Proximus-team
[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Uiteindelijk zijn het 2dezelfde ;)
TN duwt de mensen zo hard mogelijk naar hun 3packs Px doet het nu ook...
Px werkt jaar en dag met hun softlimiet van 500GB, TN doet het nu ook... (hetzij op een andere manier/werkwijze)
TN verhoogt hun verlaagde snelheid naar 5 en dan naar 10Mbps, Px heeft dit eindelijk ook verhoogd want die 128Kbps...
Geen van de 2 zal hun prijzen laten dalen, integendeel het ga volgens mij verder stijgen, hetgeen ze dan doen is gaan bekvechten voor de extraatjes waarmee ze gaan smijten en die voor hun een druppel op een hete plaat is.
Beide vissen ze in de zelfde vijver en zal alleen de kleinere speler meer en meer den dupe van worden.
Voor mij is het 1 niet beter dan het ander!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

fredo66 schreef:Eigenlijk is dat net wel het punt. Ik denk dat er meer plaatsen zijn waar je momenteel technisch 30/3 kan halen met Telenet dan dat je op diezelfde plaatsen 30 kan halen met Proximus. In landelijke gebieden heeft telenet daarop duidelijk een voorsprong.
Inderdaad, dat denk ik ook. Echter zijn er ook een hele hoop plekken waar je gewoon 50/4 haalt met Proximus en 30/3 met Telenet. Ik gok dat er zelfs meer plekken zijn (nu met vectoring in zone 2) waar je met Proximus meer haalt dan Telenet dan dat er plekken zijn waar je minder haalt dan Telenet.

mac_donaldo schreef:
fredo66 schreef:Eigenlijk is dat net wel het punt. Ik denk dat er meer plaatsen zijn waar je momenteel technisch 30/3 kan halen met Telenet dan dat je op diezelfde plaatsen 30 kan halen met Proximus. In landelijke gebieden heeft telenet daarop duidelijk een voorsprong.
Naast Belgacom is Telenet een centrale partij op de Belgische markt voor BB en SBB, die
vooral in het Vlaamse deel van het land dekking biedt. Eind 2012 bedient Telenet in totaal
2,867 miljoen huishoudens, dat wil zeggen 98 % van de Vlaamse huishoudens
Waarvan halverwege 2013 - 1100 FTTH.
En 550.000 FTTLA
Huishoudens + telenet + FFTH => one does not compute.
conexio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
Locatie: Rivierenland
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 15 keer

Zou Telenet op termijn zijn Basic Internet ook niet verhogen naar 50/4 , nu (bijna) iedereen in zone 1 en 2 50/4 kan krijgen?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Wat met smallband voor Start?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

mac_donaldo schreef:Ik lees toch iets anders.ER KOMT IETS BIJ ZONDER MEERPRIJS.Dat is heel wat anders dan 3 euro in mindering brengen op aanrekening.

En nu komt er weer iets extra bij deze Packs, zonder meerprijs: vanaf 1 juni is TV Replay gewoon inbegrepen bij deze Packs. Klanten die TV Replay al activeerden betalen voor hun Pack vanaf 1 juni dus 3 euro per maand minder.

Als je TV replay niet wil,krijg je geen 3 euro vermindering op je aanrekening,je krijgt er TV replay gratis bij vanaf 1 juni.
TV Replay+ die nu € 7/maand kost zal dan voortaan € 5/maand kosten, dus een prijsverlaging van € 2/maand. :-D
clvictor
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:53
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Voor Internet Start is dat een prijsverhoging van 7,8%.
Dat vind ik zonder meer schandalig.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Dat is inderdaad schandalig maar als je niet akkoord gaat met deze gang van zaken dan zal je je conclusies moeten uittrekken.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Wat met smallband voor Start?
Ja, dat zou ik ook eens willen weten
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

apestaart schreef:Dat is inderdaad schandalig maar als je niet akkoord gaat met deze gang van zaken dan zal je je conclusies moeten uittrekken.
Tjah telenet als alternatief ? 25,5€/intenet en weeral activatiekosten betalen.
Andere providers zijn pakken duurder.
Gebruikersavatar
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1739
Lid geworden op: 07 jun 2006, 07:47
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

TiTanium schreef:Uiteindelijk zijn het 2dezelfde ;)
TN duwt de mensen zo hard mogelijk naar hun 3packs Px doet het nu ook...
Px werkt jaar en dag met hun softlimiet van 500GB, TN doet het nu ook... (hetzij op een andere manier/werkwijze)
TN verhoogt hun verlaagde snelheid naar 5 en dan naar 10Mbps, Px heeft dit eindelijk ook verhoogd want die 128Kbps...
Geen van de 2 zal hun prijzen laten dalen, integendeel het ga volgens mij verder stijgen, hetgeen ze dan doen is gaan bekvechten voor de extraatjes waarmee ze gaan smijten en die voor hun een druppel op een hete plaat is.
Beide vissen ze in de zelfde vijver en zal alleen de kleinere speler meer en meer den dupe van worden.
Voor mij is het 1 niet beter dan het ander!
Volgens mij is dit de enige goede conclusie uit het ganse verhaal, en is dit iets dat we al wisten.
Eerst groot lawaai over Telenet, door de Proxi/koperpaar fanboys, over de prijsverhoging.
Daarna groot lawaai over Proximus door de Telenet fanboys.
Uiteindelijk weet je op voorhand dat er niet veel verschillen zullen zijn en dat de één de ander zal volgen.
Er zijn een paar kleine verschillen in specificaties, met kleine verschillen in prijs.
Sommigen vinden hun gading bij de één van beiden, en sparen een paar euro per maand of per jaar uit.
Anderen zijn tevreden met veel minder, en besparen meer euro's.

En wat hebben wij geleerd vandaag?....
Sinterklaas bestaat niet !
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Ook bij onze noorderburen bestaat deze trend:
http://tweakers.net/nieuws/102968/xs4al ... enten.html
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb van Scarlet een voorstel gekregen(via de vaste tel.),om over te stappen naar Trio,gratis(omdat ik al heel lang klant ben,zeker al van voor Scarlet nog niet bij Proximus was).Ik was bij de eerste klanten die destijds internet en vaste telefoon in een pack hadden,en dat was ook een One pack.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Flink wat meer particuliere klanten en een sterke dollar die de afhandeling van internationaal telefoonverkeer een boost gaf. Die elementen bezorgden de telecomgroep in het eerste kwartaal de sterkste omzetgroei in jaren.
http://www.tijd.be/ondernemen/telecom/P ... 4-3128.art
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Wat betekend 'flink wat meer particuliere klanten'?.Is het mogelijk dat deze toch komen van Telenet,terwijl de trouwe Telenet klanten dan meer diensten afnemen bij hun provider?
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

fluppie schreef:Ik heb van Scarlet een voorstel gekregen(via de vaste tel.),om over te stappen naar Trio,gratis(omdat ik al heel lang klant ben,zeker al van voor Scarlet nog niet bij Proximus was).Ik was bij de eerste klanten die destijds internet en vaste telefoon in een pack hadden,en dat was ook een One pack.
Niet twijfelen, bellen via voip en je kan je uitgespaarde centen maandelijks zien cumuleren!
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fluppie schreef:Wat betekend 'flink wat meer particuliere klanten'?.Is het mogelijk dat deze toch komen van Telenet,terwijl de trouwe Telenet klanten dan meer diensten afnemen bij hun provider?
De 16.000 ex-Snow klanten die overgegaan zijn naar Scarlet Trio?
  • - Dit zijn 16.000 particuliere klanten.
    - Dit zijn 16.000 nieuwe internet klanten
    - Dit zijn 16.000 nieuwe TV klanten
    - Dit zijn 16.000 extra vaste telefonie klanten (vandaar de toename aantal vaste lijnen, waar de trend normaal dalen is)
Hoewel de Snow klanten onrechstreeks reeds klant waren van Proximus, zaten ze statistisch niet in het Proximus klantenbestand? Nu ze bij Scarlet zitten, zijn ze wel meegeteld.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Die 16.000 staan vermeld in het verslag maar is een veel grotere verschuivng
Belgacom showed a strong net customer gain for its two main brands Proximus and Scarlet. With the firstquarter
still partially benefiting from the year-end promotions, strengthened by a positive rebranding effect,
Proximus saw a strong customer uptake. Scarlet’s customer base too was boosted, successfully attracting 16,000
former Snow customers to its Trio offer. As a result, the customer base for all the main products grew firmly in the
first-quarter of 2015:

o + 65,000 TV subscriptions, increasing the total TV customer base to 1,657,000
o + 48,000 Fixed Internet lines, increasing the total Internet customer base to 1,788,000
o + 5,000 Fixed Voice Lines, leading to a total of 2,836,000 lines
o + 63,000 Mobile Postpaid cards, with the total Postpaid customer base end-March at 4,209,0005
o - 44,000 Mobile Prepaid cards, decreasing the total customer base to 1,508,000
First quarter 2015 included 13,000 multiple set-top boxes
dat zijn dus +65.000 tv abonnenees min 13.000 multiples en 16.000 snow dat geeft toch nog 38.000 netto klanten erbij

ten opzichte van exact een jaar geleden: 115.000 min 16.000 snow dat is 99.000 netto erbij (multiples al in mindering gebracht)

Tergelijkertijd verloor telenet 3.900 klanten (maart 15- december 14) en 26.600 klanten op een jaar (som van analoog en digitaal)


Voor belgacom is dat natuurlijk voor gans belgie - hoe de verdeling vlaanderen-brussel-wallonie ligt dat weten we natuurlijk niet
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

heist_175 schreef:
.... met de promo van €7 die iemand hier eens gepost had :banana: :bdaysmile:
Dat is het nu juist, teveel hadden onterecht een promo gekregen waaronder ikzelf en nu gaan ze het door de prijsverhogingen recupereren :lol:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

Die promo maakt toch niets uit. Dat is verrekend in het marketingbudget en de klanten die onterecht gebruik hebben gemaakt, zal wel beperkt zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hier een filmpje,in verband met deze zaak,(van kanaal Z) ook het BIPT komt aan het woord.
Het topic begint na een 4 min 5 sec.
Ik kon het filmje niet vinden,om het apart te posten,sorry daarvoor.

http://kanaalz.knack.be/nieuws/z-nieuws ... 68833.html
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

In deze video (05:06) laat men blijken dat voor een 3P Telenet zo'n 63,94 Euro kost, Proximus 66,57 Euro en TV Vlaanderen daar tussenin zit met 65,98 Euro.
Telenet de goedkoopste ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het BIPT denkt dat Mobistar,binnen enkele maanden al,op de kabel zal zijn,dit zou betekenen dat ze de groothandelstarieven vlugger gaan verlagen,dan voorzien.
Wat mij wel verwonderd is dat men alleen over de kabel spreekt,en niet over VDSL.Daar zou ook nog wel een provider mogen bijkomen met een triple play aanbod,vind ik.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

Hoe komen ze feitelijk aan die prijzen in de reportage? Want die kloppen totaal niet met het aanbod van de drie operatoren.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

Inderdaad de prijzen lijken me totaal verzonnen te zijn

Het duidt wel het niveau van kanaal Z aan: snel en goedkoop gemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”