Die 16.000 staan vermeld in het verslag maar is een veel grotere verschuivng
Belgacom showed a strong net customer gain for its two main brands Proximus and Scarlet. With the firstquarter
still partially benefiting from the year-end promotions, strengthened by a positive rebranding effect,
Proximus saw a strong customer uptake. Scarlet’s customer base too was boosted, successfully attracting 16,000
former Snow customers to its Trio offer. As a result, the customer base for all the main products grew firmly in the
first-quarter of 2015:
o + 65,000 TV subscriptions, increasing the total TV customer base to 1,657,000
o + 48,000 Fixed Internet lines, increasing the total Internet customer base to 1,788,000
o + 5,000 Fixed Voice Lines, leading to a total of 2,836,000 lines
o + 63,000 Mobile Postpaid cards, with the total Postpaid customer base end-March at 4,209,0005
o - 44,000 Mobile Prepaid cards, decreasing the total customer base to 1,508,000
First quarter 2015 included 13,000 multiple set-top boxes
dat zijn dus +65.000 tv abonnenees min 13.000 multiples en 16.000 snow dat geeft toch nog 38.000 netto klanten erbij
ten opzichte van exact een jaar geleden: 115.000 min 16.000 snow dat is 99.000 netto erbij (multiples al in mindering gebracht)
Tergelijkertijd verloor telenet 3.900 klanten (maart 15- december 14) en 26.600 klanten op een jaar (som van analoog en digitaal)
Voor belgacom is dat natuurlijk voor gans belgie - hoe de verdeling vlaanderen-brussel-wallonie ligt dat weten we natuurlijk niet