joostieke schreef:Haha.. da's toch te gek om te geloven? Dat ze hun site niet updaten om een toevloed van nieuwe klanten te vermijden!
Ik zei, groot gebruikers he. Wat zou je liever hebben, 50 klanten die 20gb account nemen ( en deze zelf niet tot de max gebruiken ) of 10 klanten die 100gb afnemen ( en met meer kans dat ze wel hun max halen ). Die 50 kleingebruikers = meer voordelig. Ik heb de toestand gezien met Telenet hun redenering in het verleden vs grootgebruikers en vele isp's delen die mening. En genoeg mensen in dit forum hebben gezien wat een effect een toevloed van grootgebruikers heeft op je netwerk als je fup of unlimited of hoge volumns toelaat op je netwerk, wanneer je nog een klein isp bent ... idd, maanden van snelheidsproblemen, en een reputasie die niet erg goed meer is.
Denk je dat ze van dag op dag ineens hun netwerk capasiteit kunnen uitbreiden. Nee hoor, dat heeft altijd tijd nodig. Er zijn in dit forum genoeg voorbeelden van het effect & providers die maanden geplaagt zijn omdat ze te veel mensen binnenkregen die afkwamen op de volumns.
Je kan gelijk hebben, mechien doen ze de moeite niet om hun website te updaten uit onkunde, of mechien doen ze het omdat ze slim genoeg zijn om vooruit te plannen.
En je punt 2 ... no offence, maar het is al een paar keer voorgevallen dat de info out of date is, zelf bij deze grote providers.
Punt 3 ... so. hoeveel isp's zijn er waar de verschillende interne diensten weten wat de andere interne diensten doen. Niet veel ...
Ik ben nog liever optimist & mis dan er vanuit te gaan dat iedere nieuwe isp direct bemant is met onbewame mensen ...