Telenet Digicorder inhome IP address

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
mxbad
Starter
Starter

Mijn Telenet Digicorder is via een AC-bridge verbonden met mijn Telenet modem (zie bijlage).
Tot voor kort gebruikte ik een CISCO WUMC710 als AP, maar gezien deze regelmatig zijn verbinding verliest met het basissation heb ik een Buffalo AirStation 1300 gekocht.
Alle toestellen (TV, Blu Ray speler, PS3) die via netwerkkabel verbonden zijn met dit AP, krijgen een IP-adres (192.168.0.xxx), behalve de Telenet Digicorder. Deze geeft correct alle instellingen weer, maar geen inhome IP-adres. Toen ik de WUMC710 als AP gebruikte, deed dit probleem zich niet voor.
Bijkomende info: DHCP en NAT zijn uitgeschakeld op de router (dient enkel als wireless AP).
DHCP en DNS functies worden geleverd door mijn Telenet-modem.
Wat kan de reden zijn dat de digicorder geen inhome IP-adres krijgt via de Buffalo (en wel via de WUMC710)?
Bijlagen
Home Network.JPG
Robert Ford
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
Bedankt: 102 keer

Heeft dat Buffalo ding iets van logs? Eventueel een reset van je digicorder?
mxbad
Starter
Starter

De enige informatie in het log bestand betreft DHCP request (renewals) en authentificatie van de gebruiker.
Ik heb na de vervanging van het AP alle netwerkcomponenten gereset (begonnen met modem en geëindigd met de digicorder).
Wanneer ik de digicorder terug aansluit op de WUMC710, krijgt de digicorder onmiddellijk een inhome IP-adres.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

Misschien iets met het VTP protocol dat die Buffalo niet ondersteund?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Access point isolation... al heeft het er normaal niets mee te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”