Hallo iedereen,
Ik heb een probleem met een Win7 PC (met Wireless N Adapter en onboard LAN) in mijn thuis netwerk (Telenet Modem/Router) zowel op de wifi verbinding als de vaste. In het netwerk zitten nog een paar macs, pcs & smartphones/TV (via de Wifi) waarbij er geen probleem is met de download snelheid (50Mbps) enkel de ene Win7 PC haalt een download speed van amper 9Mbps. Ook de LAN snelheid naar de NAS is zeer traag 1Mbps. Het systeem heeft ook deze symptomen in veilige modus met netwerkmogelijkheden. Ik heb totaal geen idee meer wat de oorzaak kan zijn van dit probleem, en ik probeer een volledige reinstall te vermijden. Hopelijk heeft iemand nog een suggestie om te proberen. Alvast bedankt!
Download snelheid & LAN speed laag, Upload Ok
-
- Starter
Ik heb de automatische update via device manager gedaan en alles was up-to-date. De wifi driver dateer wel al van 2010. 

-
- Starter
updates zijn gebeurt, al dateren die van 2010 ook op de website van de fabrikant. geen wijziging nog steeds een zeer lage downspeed.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Van een Linux (vb Ubuntu) Live DVD of Usb stick opstarten op dit apparaat en dan eens een speedtest doen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik ga ervan uit dat je dezelfde resultaten ook haalt op LAN? (zie openingspost)
Wifi drivers zullen geen impact hebben op uw LAN-prestaties.
Firewall?
Antivirus?
Brakk browser?
Wat zijn de specs van die W7 pc? Misschien is ie gewoon te traag
?
Heb je gelijktijdig nog andere processen draaien die veel bandbreedte slurpen?
Wifi drivers zullen geen impact hebben op uw LAN-prestaties.
Firewall?
Antivirus?
Brakk browser?
Wat zijn de specs van die W7 pc? Misschien is ie gewoon te traag

Heb je gelijktijdig nog andere processen draaien die veel bandbreedte slurpen?
-
- Starter
Ik heb ondertussen een nieuwe SSD gestoken, en dan maar eens win7 opnieuw geinstalleerd om alle antivirus/adware/malware stuff uit te sluiten. Na updaten drivers nog steeds dezelfde issue zowel op LAN als op Wifi
Het gaat om een Hexacore i7 (van eind 2011) met 12GB ram op een Asus Sabertooth X58 board. Realtek LAN
De LAN is verbonden met een powerline thingy dus dat zou het ook kunnen zijn. Maar dan zou de TP Link Wireless N Adapter ook problematisch zijn omdat die even traag is.
Kan er een issue zijn met de telenet router?
Het gaat om een Hexacore i7 (van eind 2011) met 12GB ram op een Asus Sabertooth X58 board. Realtek LAN
De LAN is verbonden met een powerline thingy dus dat zou het ook kunnen zijn. Maar dan zou de TP Link Wireless N Adapter ook problematisch zijn omdat die even traag is.
Kan er een issue zijn met de telenet router?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Testen doe je ALTIJD met een UTP kabel rechtstreeks op de modem aangesloten !
Wireless, powerline, ... testen zijn totaal waardeloos (tenzij de snelheid van die dingen wel testen).
Wireless, powerline, ... testen zijn totaal waardeloos (tenzij de snelheid van die dingen wel testen).