Mijn FreeVoipDeal account gehackt?

Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

Vanmorgen viel ik zonder crediet op mijn FreeVoipDeal account.
Tijdens het bijladen eens mijn "call list" bekeken, en tot mijn verbazing staan er een 10-tal gesprekken op naar buitenlandse nummers die ik niet ken (+42, +381, +68, +96).
Freevoipdeal.PNG
Deze gesprekken werden allemaal gevoerd op dezelfde dag, tussen 01:06 en 01:18, en staan niet in mijn FritzBox logs

Dus blijkbaar is mijn FreeVoipDeal account gebruikt, maar niet via mijn FritzBox?
Gelukkig geen grote bedragen (2 à 3 EUR), maar toch verontrustend :-(
Ik zal eens via FreeVoipDeal Helpdesk proberen te weten te komen vanuit welke IP's deze gesprekken gevoerd werden.

Gezien ik er telkens maximaal 10 EUR belkrediet opzet, kan ik nooit veel geld kwijtspelen.

Lesson learnt: kijk af en toe eens je call logs na :wink: .
Laatst gewijzigd door philippe_d 26 jan 2015, 13:03, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: titel gewijzigd :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer
Provider

Of heb je een te zwakke wachtwoord ;)?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

In mijn logs staat niets.
Ik heb pas bijgeladen en het geld staat er nog.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

jos123 schreef:Of heb je een te zwakke wachtwoord ;)?
Ja, dat moet ik wel toegeven :-(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

De vraag in de topic titel is dan misschien allicht: "Werd Philippe gehackt?" :lol: :lol:
Mogelijks kan een moderator de topic titel aanpassen? :wink:
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Hopelijk heb je niet overal hetzelfde passwoord D:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Paar maand geleden heb ik identiek hetzelfde voorgehad bij FreeVoipDeal. Wachtwoord was de eerste keer vrij makkelijk, maar naar mijn mening niet eenvoudig (8 karakters, combinatie van kleine letters, hoofdletters en cijfers). Ik heb nadien het wachtwoord veranderd naar een 16-karakters wachtwoord en dat houd het tot hiertoe...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

philippe_d schreef:Ik zal eens via FreeVoipDeal Helpdesk proberen te weten te komen vanuit welke IP's deze gesprekken gevoerd werden.
En wie beweert dat je bij Dellmont géén service krijgt, moet zijn mening herzien :-) :
  • Ik heb FreeVoipDeal (Dellmont) gecontacteerd i.v.m. deze kwaadwillige oproepen.
  • Ik heb binnen de 4 uur antwoord gekregen. Hun advies was om onmiddellijk paswoorden te wijzigen.
  • En last but not least, ze hebben de gesprekken terugbetaald op mijn belkrediet.
Dear Customer,

Please change your password and email address on the account directly and to make sure your details are safe. Please also do this for your SIP device.

Is number 325660xxxx yours? If it is not, please delete it under Settings on your MyAccount immediately!

We refunded the credit that has been used.

Kind regards,
Customer service
De grote ISP's kunnen hier nog iets van leren :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer
Provider

Afbeelding

Volgende keer een beter wachtwoord gebruiken, eventueel via een password manager werken (e.g. LastPass, 1Password, ..)?
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Vraag is alleen in hoeverre zijn die dingen betrouwbaar... Heb ik dikwijls mn vragen bij.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

@krisken: Je kan ipv van LastPass ook iets lokaal gebruiken zoals KeePass, dat vind ik persoonlijk ook iets betrouwbaarder :)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Ik zat daar ook aan te denken alleen is er dan nog één probleemke ... ik log ook in vanop andere locaties/pc's op websites. Dus dat zal het niet makkelijker maken :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

krisken schreef:Ik zat daar ook aan te denken alleen is er dan nog één probleemke ... ik log ook in vanop andere locaties/pc's op websites. Dus dat zal het niet makkelijker maken :-)
Database op USB stickje zetten (of Dropbox, maar dan is het niet beter dan LastPass (Alhoewel er nog een extra passwoord opstaat))
Ik heb het op mijn USB staan :)
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Provider

Heb het ook al meegemakt, bij mij was het de firmware bug van de frtizbox. Ook goede service gekregen van Freevoipdeal.
Afbeelding
TypischBelgisch
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 maa 2010, 12:45
Provider

krisken schreef:Ik zat daar ook aan te denken alleen is er dan nog één probleemke ... ik log ook in vanop andere locaties/pc's op websites. Dus dat zal het niet makkelijker maken :-)
Iemand ervaringen met Safe-In-Cloud voor deze problematiek ?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”