Mijn FreeVoipDeal account gehackt?

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

Vanmorgen viel ik zonder crediet op mijn FreeVoipDeal account.
Tijdens het bijladen eens mijn "call list" bekeken, en tot mijn verbazing staan er een 10-tal gesprekken op naar buitenlandse nummers die ik niet ken (+42, +381, +68, +96).
Freevoipdeal.PNG
Deze gesprekken werden allemaal gevoerd op dezelfde dag, tussen 01:06 en 01:18, en staan niet in mijn FritzBox logs

Dus blijkbaar is mijn FreeVoipDeal account gebruikt, maar niet via mijn FritzBox?
Gelukkig geen grote bedragen (2 à 3 EUR), maar toch verontrustend :-(
Ik zal eens via FreeVoipDeal Helpdesk proberen te weten te komen vanuit welke IP's deze gesprekken gevoerd werden.

Gezien ik er telkens maximaal 10 EUR belkrediet opzet, kan ik nooit veel geld kwijtspelen.

Lesson learnt: kijk af en toe eens je call logs na :wink: .
Laatst gewijzigd door philippe_d 26 jan 2015, 13:03, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: titel gewijzigd :)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Of heb je een te zwakke wachtwoord ;)?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16261
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer
Recent bedankt: 10 keer

In mijn logs staat niets.
Ik heb pas bijgeladen en het geld staat er nog.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

jos123 schreef:Of heb je een te zwakke wachtwoord ;)?
Ja, dat moet ik wel toegeven :-(
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

De vraag in de topic titel is dan misschien allicht: "Werd Philippe gehackt?" :lol: :lol:
Mogelijks kan een moderator de topic titel aanpassen? :wink:
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

Hopelijk heb je niet overal hetzelfde passwoord D:
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Paar maand geleden heb ik identiek hetzelfde voorgehad bij FreeVoipDeal. Wachtwoord was de eerste keer vrij makkelijk, maar naar mijn mening niet eenvoudig (8 karakters, combinatie van kleine letters, hoofdletters en cijfers). Ik heb nadien het wachtwoord veranderd naar een 16-karakters wachtwoord en dat houd het tot hiertoe...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18369
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 20 keer
Provider

philippe_d schreef:Ik zal eens via FreeVoipDeal Helpdesk proberen te weten te komen vanuit welke IP's deze gesprekken gevoerd werden.
En wie beweert dat je bij Dellmont géén service krijgt, moet zijn mening herzien :-) :
  • Ik heb FreeVoipDeal (Dellmont) gecontacteerd i.v.m. deze kwaadwillige oproepen.
  • Ik heb binnen de 4 uur antwoord gekregen. Hun advies was om onmiddellijk paswoorden te wijzigen.
  • En last but not least, ze hebben de gesprekken terugbetaald op mijn belkrediet.
Dear Customer,

Please change your password and email address on the account directly and to make sure your details are safe. Please also do this for your SIP device.

Is number 325660xxxx yours? If it is not, please delete it under Settings on your MyAccount immediately!

We refunded the credit that has been used.

Kind regards,
Customer service
De grote ISP's kunnen hier nog iets van leren :wink: .
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 566
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Afbeelding

Volgende keer een beter wachtwoord gebruiken, eventueel via een password manager werken (e.g. LastPass, 1Password, ..)?
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Vraag is alleen in hoeverre zijn die dingen betrouwbaar... Heb ik dikwijls mn vragen bij.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

@krisken: Je kan ipv van LastPass ook iets lokaal gebruiken zoals KeePass, dat vind ik persoonlijk ook iets betrouwbaarder :)
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik zat daar ook aan te denken alleen is er dan nog één probleemke ... ik log ook in vanop andere locaties/pc's op websites. Dus dat zal het niet makkelijker maken :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
euromusic
Plus Member
Plus Member
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 feb 2013, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 9 keer

krisken schreef:Ik zat daar ook aan te denken alleen is er dan nog één probleemke ... ik log ook in vanop andere locaties/pc's op websites. Dus dat zal het niet makkelijker maken :-)
Database op USB stickje zetten (of Dropbox, maar dan is het niet beter dan LastPass (Alhoewel er nog een extra passwoord opstaat))
Ik heb het op mijn USB staan :)
snakeboots
Plus Member
Plus Member
Berichten: 196
Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
Locatie: Vottem
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heb het ook al meegemakt, bij mij was het de firmware bug van de frtizbox. Ook goede service gekregen van Freevoipdeal.
Afbeelding
TypischBelgisch
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 maa 2010, 12:45

krisken schreef:Ik zat daar ook aan te denken alleen is er dan nog één probleemke ... ik log ook in vanop andere locaties/pc's op websites. Dus dat zal het niet makkelijker maken :-)
Iemand ervaringen met Safe-In-Cloud voor deze problematiek ?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”