adres in adresbalk na automatische forward

Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Heykes,

Ik heb met <meta http-equiv="Refresh" CONTENT=> een automatische forward gedaan van het oude adres naar het nieuwe maar in de adresbalk blijft het oude adres staan.
De forward gebeurt correct dus dat deel is ok.
Doe ik iets verkeerd of is dat normaal en kan je dat oplossen?

Dankie om dit te willen lezen en nog meer als je een oplossing zou kennen! ;-)

P.
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Bij mijn weten zijn er maar 2 manieren om een redirect te doen aan de kant van de client. En dat is met zo een meta-tag en met javascript.

Code: Selecteer alles

<script language="JavaScript">
window.location="http://domein.be/page.html";
</script>


Ik heb net hier die meta-redirect eens geprobeerd en die werkt hier feilloos. Het goeie adres komt in de adresbalk.
Kan je anders eens een link geven naar die pagina, dan kunnen we zelf eens gaan kijken.

Cheers
Afbeelding
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Ik vermoed dat er gebruik gemaakt wordt van URL Cloaking. Je website draait dus binnen frames.

Je kan best even proberen redirecten via Javascript, maar dan ervoor zorgen dat het parentwindow wordt geredirect en niet het huidige window:

Code: Selecteer alles

<script language="Javascript">
window.top.location = "http://mijnnieuwdomein.be/";
</script>
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

Hi guys,

Geweldig dat jullie zo snel reageren; het 'window.top.location' script was DE oplossing zoals ik het graag had gewild.
Een paar dagen geleden heb ik hier nog een vraag gepost om een nieuw venster te kunnen openen en van daar kende ik dat 'window.open' script al, maar dan blijft er idd dat oude venster staan.

Is dat ook omwille van die URL cloaking dat in de adresbalk het adres van het frame blijft staan?
Ik heb bij iedere pagina <link rel="start" href=> staan met een verwijzing naar de domeinnaam. De bedoeling was om ervoor te zorgen dat indien iemand de site bij zijn favorieten wil zetten hij terechtkomt op de index pagina en geen andere.
Is er een andere manier om dat op te lossen?

Tnx,
P.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Het is idd omwille van die cloaking dat de URL blijft staan. Binnen frames zie je enkel maar de URL van het hoofdframe.

Als ik mij niet vergis wordt die <link rel="start" href=> enkel gebruikt door Search Engines, niet door de browser.

Probeer onderstaand script eens (ik heb het niet kunnen testen, dus het kan zijn dat ik ergens een tikfoutje heb gemaakt...):

Code: Selecteer alles

<script language="javascript">
var shouldComeFrom = "http://www.host.xx/MijnWebsite";
var indexPage = "index.html";

if (!document.referrer == "")
{
   if (document.referrer.length < shouldComeFrom.length)
   {
      window.location.href = indexPage;   
   }
   else
   {
      if (!(document.referrer.substring(0, shouldComeFrom.length).toLowerCase() == shouldComeFrom.toLowerCase()))
      {
         window.location.href = indexPage;
      }
   }      
}
else
{
   window.location.href = indexPage;
}
</script>


Wanneer de referrer leeg is (de gebruiker heeft bijvoorbeeld op één van zijn favorieten geklikt), dan wordt hij teruggestuurd naar de index-pagina (dit script zet je dus op alle pagina's behalve de index pagina zelf natuurlijk).
Een extraatje dat ik er heb bijgezet is het onmogelijk maken van een externe link naar één van jouw pagina's (tenzij index).

In de variabele ShouldComeFrom vul je de URL in waar je website gehost wordt (dit is dus niet jouw domeinnaam).
Wanneer er op een pagina gekomen wordt, en de referrer blijkt niet van jouw website te komen, dan stuur je de bezoeker ook naar de index-pagina.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

khsw schreef:Wanneer de referrer leeg is (de gebruiker heeft bijvoorbeeld op één van zijn favorieten geklikt)


Of de proxy filtert die... wat sommige bedrijven wel eens doen om interne hosts te beschermen (al vind ik het op zich wel wat paranoia).
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Die blijven dan op de homepage steken, dan gaan ze terug sneller aan het werk :wink:
Gebruikersavatar
Krekkie
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 03 apr 2004, 14:27

Dan mag er toch een waarschuwing komen dat indien de referrer leeg is, de site niet werkt. In mijn browser heb ik referrer logging gedisabled. Niet uit paranoia, maar gewoon omdat ik vind dat een site niet hoeft te weten vanwaar ik kom.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Peterken kan ook altijd een cookie zetten voor die session, en op basis daarvan de gebruiker verder laten gaan.
Cookies zou ik in dit geval echter compleet afraden, je zit reeds binnen frames (URL cloaking), en dan zijn de meeste browsers een pak strikter wat privacy betreft. Mocht je een dynamische website hebben (PHP, ASP, ASP.NET, ...), dan kan je een P3P header toevoegen, wat dit probleem grotendeels oplost.

Gewoon een melding op de homepage lijkt me inderdaad het simpelste.
Plaats reactie

Terug naar “Development”