philippe_d schreef:Toevallig op de
Proximus site gezien:
- Internet Start: Maximum download snelheid2 : 50 Mbps3
- Internet Comfort: Maximum download snelheid2 : 70 Mbps3
- Internet Maxi: Maximum download snelheid2 : 70 Mbps3
Uw downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van de afstand tussen het aansluitingspunt en de centrale, uw computerinstallatie en de binnenbekabeling. Enkel als deze 3 optimaal zijn, kunt u genieten u van de maximale snelheid.
Eigenlijk zou de proximus beter zeggen "Uw downloadsnelheid thuis hangt voornamelijk af van onze willekeur".
Die snelheden zijn mooi, maar uiteindelijk mag uw lijn nog zo goed zijn als ze wilt, als ze geen goesting hebben om u sneller te laten gaan dan beperken ze het gewoon, zelfs met een internet maxi abo.
Ik syncte op 50Mbps maar snelheid was beperkt door PPPoE (lijnwaarden waren perfect volgens helpdesk), nadat ik gebeld heb hebben ze de sync verlaagd naar 30Mbps ... ik ben misschien al te lang klant om van deze snelheden te mogen genieten (en als je belt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd).
fredo66 schreef:Dat Proximus geen cap gebruikt, ook niet op de goedkoopste internetformule, zag ik juist als een belangrijk voordeel tov Telenet (tenminste voor die minderheid van de potentieële klanten die een downloadsnelheid kunnen halen van meer dan 50).
Als dat weg valt is dat toch wel jammer ... Ik vraag me dan ook af of ze daarmee niet wat in eigen voet gaan schieten ...
Eigenlijk gebruiken ze wel een cap, want :
Details over de snelheid van uw internetabonnement
Uw telefoonnummer
-
Uw internetabonnement
Internet Overal Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 63,4 Mbps download - 5,5 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload
Uw downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack.
En zoals hierboven geshreven: ik syncte met perfecte waarden op 50Mbps maar er was PPP limitatie op de snelheid, en na het bellen, ... sta ik op 30 Mbps.
Dus met perfecte lijnwaarden verplicht syncen aan 30mbps, dat noem ik wel een cap.
...