Ondertussen heb ik al een week geen internet en er komt nog altijd geen einde in zicht. Op het moment wacht ik geduldig op een test modem van edpnet, omdat ze kennelijk de resultaten van mijn eigen modems niet vertrouwen. Voor dit privilege moet ik de portkosten betalen.
Mijn vigor modem logs geeft een fout aan op het niveau van de pppoe: PADO packet timeout. Op beide modems brandt de DSL LED, maar niet de internet connectie LED. Belangrijk is ook dat de storing spontaan opdook, de huidige aansluiting heeft nu al 4 jaar zonder veel problemen gewerkt.
Wat is nu de kans dat de storing wel degelijk aan mij ligt, eerder dan EDP of Belgacom? Ik heb het gevoel dat EDP de policy hanteert dat de consument in fout is tot het tegengestelde het enige alternatief is.
Stel dat het probleem wel degelijk de installatie is (oxidatie?), hoe kan een consument dat detecteren? Ik heb geen meetapparatuur en heb geen zin om de minimum 150eur interventie kosten te riskeren mocht dit het geval zijn.
[
![Afbeelding](http://userbase.be/forum/images/phone.png)