Ik sync, EDP niet.

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
beef
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik zit momenteel in een pijnlijke heen en weer met de EDP helpdesk. In het kort: mijn bbox3 en vigor geven VDSL sync (8d profiel, Showtime), de EDP helpdesk zegt dat ze van hun kant geen sync detecteren.

Ondertussen heb ik al een week geen internet en er komt nog altijd geen einde in zicht. Op het moment wacht ik geduldig op een test modem van edpnet, omdat ze kennelijk de resultaten van mijn eigen modems niet vertrouwen. Voor dit privilege moet ik de portkosten betalen.

Mijn vigor modem logs geeft een fout aan op het niveau van de pppoe: PADO packet timeout. Op beide modems brandt de DSL LED, maar niet de internet connectie LED. Belangrijk is ook dat de storing spontaan opdook, de huidige aansluiting heeft nu al 4 jaar zonder veel problemen gewerkt.

Wat is nu de kans dat de storing wel degelijk aan mij ligt, eerder dan EDP of Belgacom? Ik heb het gevoel dat EDP de policy hanteert dat de consument in fout is tot het tegengestelde het enige alternatief is.

Stel dat het probleem wel degelijk de installatie is (oxidatie?), hoe kan een consument dat detecteren? Ik heb geen meetapparatuur en heb geen zin om de minimum 150eur interventie kosten te riskeren mocht dit het geval zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Voor alle duidelijkheid:

Als alle twee de BBox3 en de Vigor sync geven maar GEEN ppoe dan ben je hoogst waarschijnlijk op een verkeerde poort aangesloten op de ROP of indien een appartement ben je op een ander paar aangesloten!

Dan is een tussenkomst van een technieker nodig.

Er zijn nog wel een paar andere omstandigheden waarom je wel Sync krijgt en geen PPoe maar die zijn uiterst zeldzaam.

Dit natuurlijk als je wel degelijk met de 2 TOESTELLEN hebt getest!
beef
Starter
Starter

Bedankt voor de info!

Natuurlijk heb in dit getest met de twee verschillende toestellen. Wat is het alternatief misschien? :)

redman
Elite Poster
Elite Poster

En ook nog ongeacht de PPPoE,

De klant heeft sync op zijn twee toestellen maar Edpnet meet geen sync....
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Probeer eens de Proximus test PPPoE account?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
beef
Starter
Starter

Is dat nog steeds test@SKYNET / test ?

Want in dat geval werkt het niet nee.

Edit: @PROXIMUS werkt ook niet

dior dna
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 7 keer

in alle geval ... EDPnet met BBox3 kan werken (althans voor mijn connectie)
beef
Starter
Starter

Voor de duidelijkheid, mijn setup + edpnet heeft ongeveer een jaar gewerkt. Vorige week viel het internet gewoon plots uit.

krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Kan prima raden wat er gebeurd is : een nieuwe aansluiting op xdsl in jouw buurt en de technieker heeft in de KVD zitten knoeien... Meer dan eens meegemaakt jammer genoeg.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
beef
Starter
Starter

Bedankt voor de reacties!

Ik heb telefonisch contact gehad met EDP en ze hebben bij belgacom een technische ingreep aangevraagd.

De KVD is aan 250m en de LEX een straat verder, maar de koper bekabeling is er slecht aan toe. Er lijken vaker belgacom techniekers de straat open te breken, dus het accidenteel KVD geknoei lijkt me inderdaad realistisch. Met een beetje geluk sluiten ze mij gelijk aan op een beter koperpaar. :angel:
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Waarna uw buur miserie heeft en het spelleke opnieuw begint... :lol:
beef
Starter
Starter

Na al bijna een week zonder nieuws. Ik heb nogmaals contact opgenomen, deze keer zeggen ze dat Belgacom niet reageert en op de interventie aanvraag. Geen idee wat ik nog verder kan doen. Aankaarten bij de Ombudsdienst van EDP lijkt mee ook niet echt nuttig.

Even de algemene voorwaarden doornomen. Omdat het probleem bij het inbelpunt is, is edpnet niet in gebreken. Bij wie moet ik nu gaan klagen, Belgacom?

redman
Elite Poster
Elite Poster

Je bent geen klant bij Proximus/Belgacom, je bent klant bij Edpnet dus een Belgacom helpcenter zal je nooit verder helpen...

Ik had sowieso dat geen week laten rusten, elke dag terug bellen en als ze het niet willen oplossen bij edpnet, dan zou ik overstappen...

Dat Belgacom niet reageert op vragen / interventie van Edpnet is juist bullshit, daar hangen zware sancties van het BIPT voor Belgacom als ze dat niet doen.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

Dit verhaal doet me een beetje denken aan mijn recente contacten met EDPnet.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het geen toeval is dat de helpdesk de laatste tijd serieuze steken laat liggen.Waar EDPnet vroeger alles in het werk stelde om snel tot een oplossing te komen, kan dat nu toch helemaal niet meer gezegd worden. Als de klant niet zelf keer op keer initiatief neemt (en dikwijls hetzelfde verhaal keer op keer moet doen) dan gebeurt er gewoon niets.

Vooral wanneer ze moeten escaleren naar Proximus, is het problematisch. Volgens mij is dat een bewuste strategie, want wellicht hangt er een kost aan interventies van Proximus.

Ik ben al lang klant, maar de laatste tijd heb ik het wel gehad. Van zodra ik een oplossing gevonden heb voor mijn mailboxen, ben ik er weg.
beef
Starter
Starter

Ik heb even mijn huiswerk gemaakt en blijkbaar zou ik onmiddellijk gecontracteerd moeten worden als de reparatie ticket werd ingegeven in het systeem. Dit wordt ten minste zo vermeld in de BIPT besluiten.

Oftewel is er een serieuze storing in het systeem, of EDP heeft het nog niet ingegeven.

krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tip : Twitter!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

We volgen deze topic hier sinds vorige week, en we volgen jouw ticket mee op. Dat is ook de reden waarom er vorige week beslist is om een repair aan te vragen. We zullen intern hier even navragen op helpdesk waarom er nog geen reactie/duidelijkheid is over die repair. Komen er op terug.
internet, fiber & telephony
beef
Starter
Starter

Bedankt om dit op te volgen!

Na telefonisch gesprek blijkt dat belgacom de interventie wel degelijk vorige week heeft doorgevoerd, maar zonder contact op te nemen. De interventie lijkt gewerkt te hebben en EDP meet nu ook sync, maar er is nog steeds geen internet. Een EDP test login en test-modem zouden uitsluitsel moeten bieden.
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 98 keer

krisken schreef:Tip : Twitter!
Zelfs gewoon de term twitter vermelden blijkt effect te hebben :p
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ook al eens gehad met Dommel vroeger, een gebuur in hetzelfde appartementsgebouw die een dsl of telefonie dienst had aangevraagd en plots had ik geen internet meer. De Belgacom technieker had m'n koperpaar simpelweg gebruikt in zowel de centrale en dan ook gewisseld met de interne kabel in het gebouw.
Resultaat : 1ste interventie door Belgacom, geen oplossing en nog steeds geen sync, en ook nooit de technieker gezien noch gehoord!
Pas bij de 2de interventie aanvraag door Dommel belde een technieker me op en kwam die verifiëren in m'n toenmalig appartement of er sync was na z'n aanpassingen. Hij gaf ook de fouten van z'n collega toe.

De aftakking van de hoofdkabel naar de appartementen in dat gebouw is sowieso een warboel, dus ik begrijp de technieker wel, maar dat is geen reden om zomaar zonder deftig te testen een andere klant 'af te sluiten'. Wellicht was er geen kiestoon op m'n lijn vanwege de RAW copper.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
beef
Starter
Starter

Het werkt!

Ik kreeg spoedig een test account en de dag erna een test modem. Zelfs met de test login wou er geen internetconnectie zijn op beide de bbox3/T en vigor modems.
De fritzbox testmodem heeft magisch pixiedust in zijn configuratie steken, want die blijkt nu wel te werken! :beerchug:

Dit weekend eens proberen te achterhalen of ik het toch nog aan de praat krijg met de bbox3 en de vigor.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”