WeePee down?

lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Gewoon als er zo een panne is dit duidelijk op hun site vermelden of een speciale pagina aanmaken met vermelding
matbring
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 aug 2009, 18:26

Probleem is dat ook hun site ( en nog erger ook de klantentool ) onbeschikbaar waren tijdens de storingen.
Anders zou je de inkomende gesprekken bv nog kunnen doorschakelen naar je GSM nummer.
Dat kon nu ook niet !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zelfs met een werkende klantentool zou dat ook niet lukken.
Wants als hun switch eruit ligt, dan kunnen de gesprekken ook niet doorgeschakeld worden (zo'n doorschakeling gebeurt toch ook op de switch neem ik aan) ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Forwarding gebeurd idd op switchniveau, dus zou inderdaad niet lukken...

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Niet dat ik er last van heb maar volgens mijn logfiles kon mijn server de laatste drie nachten ook weer enkele keren niet registreren bij Weepee.
Zijn er nog die dit merken in hun logfiles ?
De eerste keer was op 20/02 (start van deze thread), dan 27/2 en daarna iedere nacht.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Op FB zijn er idd nog zo verhalen

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Om 19u24 lag weepee volgens mij ook plat...ben nog geen 24u klant en al prijs..nog wat aan het testen en kreeg op de fax foutmelding te horen ...
Belde met mijn telenetlijn naar mijn weepeenr en daar was er een boodschap dat mijn telnr niet bestond ????

Dacht al dat mijn Fritzbox gecrasht was en ik hem moest opnieuw laten opstarten....

Nu kreeg ik iets na middernacht van de Fritzbox een soort pushbericht van een voicemail met wav in bijlage...is niet duur weepee maar de laatste tijd precies nogal wat miserie mee, of zijn dit de gevolgen van het weepe-tv verhaal, die ook van heel korte duur was ?
VoiceMail: New message 1 in mailbox 32514xxxxx
Postvak IN
x

VoiceMail Service <[email protected]>
Bijlagen19:24 (7 uur geleden)

aan mij
Engels
Nederlands Bericht vertalen
Uitschakelen voor: Engels
Dear xxx:

You received a 0:30 long message (number 1) in mailbox 3251xxxxxx from "0516xxxxx" <0516xxxxx>, on Monday, March 02, 2015 at 07:24:02 PM !

You can listen to it by opening the included attachement, or dialing 1930 with your phone !

Your VoiceMail Service
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
PeterP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 23 nov 2014, 09:04
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Dankzij het laatste berichte van krisken eens op hun facebook pagina gaan kijken.
Daar staat nu toch wat uitleg en verontschuldigingen.
https://www.facebook.com/WeePeeTelecom

Voor laroyj :
Gisteren en deze nacht is alles hier normaal gebleven.

Gisteren mijn ligne sip van OVH geinstalleerd. Alles werkend zonder problemen.
De klantentool of manager van OVH is wel een warboel.
Voip : Weepee, Callingcredit, Voiptiger Gsm : Proximus
Loc 1: PX start 60/4+BBOX3 + C530IP + RL500 + C530H + E630H + C610H
Loc 2: TN basic 50/5+HGW + C610IP + RL500 + 2xE630H + 3xC620H
Loc 3: PX start 60/4+BBOX3 + USG + US48-500 + UCM6102 + RL500 + GXP2160 + N510IP + 4xR650H + 2N Helios IP Vario
Wifi: UAP-AC-L + 2xUAP-AC-LR + UAP-AC-M
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

..maar zoals ze zelf op hun facebookpagina schrijven...Onze technische mensen stellen alles in het werk om de verder geplande netwerkaanpassingen in de volgende dagen door te voeren met geen of minimale impact op de dienstverlening. We excuseren ons voor het ongemak in deze uitzonderlijke situatie....

..dat kan dus mss per region/zone anders zijn...ik heb een nr in de zone Roeselare, panne was ook maar van korte duur van 19u24 tot +- 20u , wel raar dat de klantentool ook niet meer werkte dan...het loginscherm kwam niet op, enkel de grijze achtergrond en het logo Openlazio en daar bleef het hangen...
en wanneer je belde naar je nr een boodschap dat het telefoonnr niet in gebruik was...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Pannes gebeuren, Murphy's lawn ?.
Een korte onderbreking is voor mij geen reden voor een andere provider. Ik neem en onderga de korte pannes, klanten kunnen altijd terugbellen. En zo frequent gebeurt dit ook niet.
Om meteen over te stappen naar OVH die dan nog een buitenlandse firma is, liever niet als ik een kleine Belgische onderneming kan steunen. Die (balansen zeggen weinig) het zo slecht niet doet in deze moeilijke tijden.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

staat ook maar een faxserver op voor mij dus en pas klant...bedoeling om het nu wat te evalueren ...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

timmermc schreef:Pannes gebeuren, Murphy's lawn ?.
Om meteen over te stappen naar OVH die dan nog een buitenlandse firma is, liever niet als ik een kleine Belgische onderneming kan steunen.
Ik hoop dat die gazon er ni te veel mee te maken heeft :angel:
Belgische ondernemingen steunen, allemaal goed en wel, maar niet als de rekening X5 is, de support nihil (ttz, als ze er zijn is het top, maar ze werken daar precies part-time) en de downtimes altijd maar langer worden (4 x halve dag ondertussen op 1 jaar ?)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik ben nu al ongeveer 4 jaar klant bij weepee en ben eigenlijk altijd zeer tevreden geweest van de kwaliteit & support indien nodig... Wel enkel voor mijn vaste lijnen thuis. Als ze natuurlijk vanaf nu iedere vrijdag vanaf 14u plat gaan wordt het wat minder interessant... :)

(grote) bedrijven die moeten rekenen op hun bereikbaarheid zou ik het nu niet meteen aanraden gezien de (recente) downtimes... Op het werk hebben we een destiny trunk, support is daar zeer goed & uptime/kwaliteit ook.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

En geen communicatie, je moet dus via een forum uitvinden dat er een probleem is.
En er is geen fallback (forward naar GSM, standaard op voicemail, ...)

pffft
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Er is wel communicatie, maar via te weinig kanalen. Ze communiceren af & toe via facebook en via Twitter waren er geregeld updates tijdens de downtime. Ideale zou zijn (zoals bij edpnet) een afzonderlijke blogspot website & een update via mail.

Vooral naar hun resellers toe zou er duidelijke info moeten worden gestuurd zodat zij hun klanten kunnen informeren. Ik ben vrij zeker dat dit nu helaas niet het geval is...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Gebruikersavatar
guntherstassen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 feb 2011, 20:16
Locatie: Sint-Truiden
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer
Contacteer:

Als reseller krijgen we wel achteraf een PDF-document met de redenen van uitval en hoe lang.. maar daar blijft het ook bij.
Geen info gekregen op het moment van de panne zelf.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”