Ik ben recent overgeschakeld van BBOX2 naar BBOX3. Een poging tot historiek van de problemen:
decoder V3 gaf error 5 bij connectie met BBOX3. Met BBOX 2 werkte hij perfect.
BGC heeft decoder V3 laten omruilen naar V4
Terug error 5, 1 maal erin geslaagd de firmware voor decoder te downloaden maar dan blijft hij hangen op 'WELKOM' (TV), software starten (decoder). Na een tijd verschijnt op TV 'decoder niet bruikbaar'
Verschillende zaken geprobeerd samen met helpdesk BGC:
rechtstreekse ethernet verbinding
scart i.p.v. HDMI
Factory reset decoder & modem
Verschillende acties aan BGC zijde door de experts / 2e lijn (kaarten resetten / updates / ...)
Ontelbare andere pogingen waarvan ik me de details niet herinner
Uiteindelijk zijn we er in geslaagd om de decoder te laten doorstarten door enkel de decoder UTP (rechtstreekse connectie) te verbinden, andere UTP los van modem
Nu loopt de decoder elke keer vast als ik hem opstart ('WELKOM' (TV), software starten (decoder)). Hij begint ook elke keer met P100, P101 etc. wat me niet normaal lijkt (of is dit wel zo voor V4 decoder?)? Wanneer ik mijn 2 UTP kabels voor netwerk loskoppel, start decoder wel.
Netwerk topologie (met BBOX2 werkte dit perfect, maar poorten TV en netwerk waren daar gescheiden):
1 UTP naar WiFi acces point
1 UTP naar switch met
WiFi acces point
Bakje voor internet connectie thermostaat
Verbinding met aantal UTP stopcontacten waar voorlopig niets op zit
Verbinding naar switch met:
desktop
printer
NAS
Het zou toch niet mogen dat de decoder niet start omdat er op de modem op andere poorten een aantal 'huis-tuin-en-keuken' componenten verbonden zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken,
Kristof
Belgacom TV decoder V4 in combinatie met BBOX3
- lacer
- Elite Poster
- Berichten: 2635
- Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Gebruik je een vast ip-adres in beide accespoints of connenteren ze via dhcp ?
Of misschien een of ander toestel in je netwerk ?
Of misschien een of ander toestel in je netwerk ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
-
- Plus Member
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 00:10
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Ben je zeker dat er geen meerdere DLNA/UPNP servers op je netwerk aanwezig zijn? In de BBOX3 zit een DLNA/UPNP server . dit zorgt ervoor dat decoder wordt gevonden in het netwerk. Als er nog een toestel is waar DLNA/UPNP actief staat kan dit problemen geven die jij nu hebt.
Dit verklaard ook dat uw decoder wel werkt als deze alleen op het netwerk staat.
Ik zou eerst beginnen zoeken in je NAS. Koppel deze eens af en kijk dan eens of decoder opstart.
Dit verklaard ook dat uw decoder wel werkt als deze alleen op het netwerk staat.
Ik zou eerst beginnen zoeken in je NAS. Koppel deze eens af en kijk dan eens of decoder opstart.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Ik dacht dat DLNA standaard uit stond bij de BBOX3 ?
Is dit in de bbox2 dan ook zo dat er een DLNA/UPNP server in zit, die zorgt dat decoder wordt gevonden in het netwerk,
of gaat dit dan op een andere manier bij de bbox2 ?
Is dit in de bbox2 dan ook zo dat er een DLNA/UPNP server in zit, die zorgt dat decoder wordt gevonden in het netwerk,
of gaat dit dan op een andere manier bij de bbox2 ?
-
- Starter
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04 jun 2014, 23:06
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Het heeft in ieder geval te maken met de acces points. Als ik deze uitschakel, is er geen probleem.lacer schreef:Gebruik je een vast ip-adres in beide accespoints of connenteren ze via dhcp ?
Of misschien een of ander toestel in je netwerk ?
Ze hebben een vast IP adres en hun DHCP is uitgeschakeld. In de DHCP instellingen zit een andere range (192.168.1.100-150) van toegelaten adressen dan in de BBOX3 (192.168.1.1-63), maar ik zie alleen niet in hoe die range invloed kan hebben als de DHCP server van de AP niet actief is. Ik heb nu dezelfde range ingevuld als de BBOX3 en test voort, to be continued.
Wel lastig dat iets in je netwerk ervoor kan zorgen dat de decoder niet meer osptart.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Gelukkige is het toch deze keer niet te wijten aan een bbox3 bug
Als ik het goed begrijp werkte het nochtans wel, zonder deze verandering die je nu gedaan hebt, met de bbox2 vroeger.
Als ik het goed begrijp werkte het nochtans wel, zonder deze verandering die je nu gedaan hebt, met de bbox2 vroeger.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Dat is geen kwestie van kieskeurig.
Bij een B-box2 (TV mode bridged) kunnen jouw AP's de decoders niet beïnvloeden, gezien het LAN netwerk gescheiden is.
Bij een B-box3 (TV mode routed) zitten de decoders op het lokale netwerk:
Bij een B-box2 (TV mode bridged) kunnen jouw AP's de decoders niet beïnvloeden, gezien het LAN netwerk gescheiden is.
Bij een B-box3 (TV mode routed) zitten de decoders op het lokale netwerk:
- DHCP pool LAN = 192.168.1.[2-63]
DHCP pool STB = 192.168.1.[64-100]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.