Nieuwe benaming Proximus _Auto_FON
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Dat werkt natuurlijk wel, want hetgeen daar beschreven staat is toch wat je hier uitlegt
daar wordt het uitgelegd voor BB, WP , Tablet, maar dat komt toch op het zelfde neer.
Alleen is het probleem dat bbox3 het auto_fon netwerk niet uitzendt.
daar wordt het uitgelegd voor BB, WP , Tablet, maar dat komt toch op het zelfde neer.
Alleen is het probleem dat bbox3 het auto_fon netwerk niet uitzendt.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Voor de vraag op de andere pagina, ja wij hebben hier een BBOX3 Sagem. Die zend enkel Proximus_Fon uit geloof ik. BTW waarom is het niet meer mogelijk om de FON uit te zetten? Ik zou graag zelf willen beslissen of deze nu aan staat of niet en proximus moet dat niet beslissen. Ik erger mij daar aan..
Vraagje zou het kunnen dat die proximus fon eventueel voor vertraging kan zorgen en confllicten heeft met bv een wireless bridge?
Vraagje zou het kunnen dat die proximus fon eventueel voor vertraging kan zorgen en confllicten heeft met bv een wireless bridge?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
Uiteraard: als er iemand via jouw FON en modem surft, neemt die bandbreedte en airtime, maar alleen op 2.4GHzXtralecherus schreef: Vraagje zou het kunnen dat die proximus fon eventueel voor vertraging kan zorgen
nee dus, want de WiFi bridge werkt op 5GHz; de FON op 2.4GHz, dus conflicten zullen er niet zijn, maar wel eventueel een beperking van bandbreedte naar de WANen confllicten heeft met bv een wireless bridge?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Neen, enkel ongebruikte bandbreedte wordt ter beschikking gesteld van Fon. Je eigen internetverkeer heeft altijd voorrang.Xtralecherus schreef:Vraagje zou het kunnen dat die proximus fon eventueel voor vertraging kan zorgen en confllicten heeft met bv een wireless bridge?
Verstuurd vanaf mijn Xperia Tablet Z met Tapatalk
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Dit werkt dus echt niet bij mij...stijnkoppelmans schreef:Jep, dat kan! Is mij gelukt in ieder geval. Gewoon met m'n persoonlijke email adres login en pw. Profiel geïnstalleerd en nu overal automatisch verbinden.
[ Post made via mobile device ]
Kan met mijn e-mailadres en wachtwoord inloggen op mijn Fonera (FON_FREE_INTERNET) en ik kan vlot surfen op PROXIMUS_FON's, maar ik moet telkens opnieuw inloggen...
PROXIMUS_AUTO_FON is zo iets als TelenetWiFree neem ik aan? Dat werkt nl. perfect op iPhone en iPad (certificaatje installeren) en op Mac (straight out-of-the-box)...
Maar de automatische FON-spot van Proximus geeft een 'timeout van het verzoek'-melding op mijn Mac en 'geen verbinding mogelijk met...'-melding op iPhone/iPad...
Iemand een oplossing?
-
- Starter
Dat lijkt niet meer te werken met Android 6.0 Marshmallow. Het werkte met Lollipop voor mij.-KoeKe- schreef:Voor mijn Android device gebruik ik de instellingen volgens DieseLDieseL schreef:EAP-methode: TTLS
Phase 2-verificatie: MSCHAP of MSCHAPV2
Identiteit: <je Fon username> (inclusief de suffix @proximusfon.be)
Anonieme identiteit: [email protected]
Wachtwoord: <je Fon wachtwoord>
Heeft u een oplossing? Bedankt!
-
- Starter
Probleem gevonden, denk ik:
https://code.google.com/p/android/issue ... 188867#c29
Tweet daarover naar Proximus:
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
wel vreemdlacer schreef:Bij het neuzen op de support pagina's van proximus kwam ik op het volgende:http://support.nl.proximus.be/app/answe ... a_id/15429Met een pc of Mac
U moet zich de eerste keer handmatig verbinden. Daarna zal uw toestel zich automatisch verbinden zodra u in de buurt komt.
Verbinden met een gesloten netwerk (bv. PROXIMUS_AUTO_FON) U hebt een pc met Windows 8.1 (of hoger) nodig om te kunnen surfen op een gesloten Wi-Fi Hotspot. Als u een Mac of een oudere versie van Windows hebt, dan kunt u enkel een verbinding maken met een open netwerk.
Ga na of wifi op uw toestel is geactiveerd en zoek de beschikbare netwerken.
Selecteer een gesloten wifinetwerk dat het woord Fon bevat (bv. PROXIMUS_AUTO_FON).
Klik op Verbinding maken.
Voer uw login en wachtwoord voor Wi-Fi Hotspots in. Klik daarna op Ok.
Klik nog eens op Verbinding maken.
Vanaf nu zal uw toestel zich automatisch verbinden zodra u in de buurt komt van een gesloten netwerk (bv. PROXIMUS_AUTO_FON).
Dus Proximus_Auto_Fon kan men al niet gebruiken met Mac, Windows 7 en Linux
PC met win 8.1
selecteren van proximus_fon en je krijgt een login browserscherm waarbij je UID (fon mail adres) en fon-pw kan ingeven = werkt perfect
selecteren van proximus_auto_fon en je krijgt in het wifi connectie scherm 2 invulvelden waarbij je exact dezelfde info invoert en dit proces herhaalt zich eeuwig, een connectie komt niet tot stand. Is dit misschien beperkt tot PX klanten only?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Heb je geen "advanced opties", waarbij je enkele dingen kunt instellen, zoals: WPA2 (enterprise) / EAP / TTLS ?bruma schreef:selecteren van proximus_auto_fon en je krijgt in het wifi connectie scherm 2 invulvelden waarbij je exact dezelfde info invoert en dit proces herhaalt zich eeuwig, een connectie komt niet tot stand. Is dit misschien beperkt tot PX klanten only?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
op de proximus auto fon geraak ik ook niet ingelogd met mijn internet free fon login omdat ik ook zo'n FM bakje heb... via mn Proximusfon login lukt het wel...dus idd, enkel voor proximus klanten...ergens normaal ook he...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 80 keer
waarom is dit normaal?
proximus_fon is het kanaal voor de proximussers on the road en is in afspraak met foneria het fon kanaal
dit nu herdopen tot proximus_auto_fon en de foneriagebruikers uitsluiten om zoals de proximusklanten automatisch in te loggen is wel bij het haar gegrepen
ff foneria op de hoogte brengen dat hun afspraken niet gevolgd worden.
proximus_fon is het kanaal voor de proximussers on the road en is in afspraak met foneria het fon kanaal
dit nu herdopen tot proximus_auto_fon en de foneriagebruikers uitsluiten om zoals de proximusklanten automatisch in te loggen is wel bij het haar gegrepen
ff foneria op de hoogte brengen dat hun afspraken niet gevolgd worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
tja jonge...ze hebben mij ook bij mijn pietje want mijn fonera staat al een paarjaar op mijn telenet verbinding...anderzijds is er toch vorig jaar zoiets geweest ivm met de telenet digicorders die niet meer zouden werken dat de verkoper maar gedurende beperkte tijd de bruikbaarheid van zijn toestellen dient te garanderen...
de fonera's zijn idd ook ng van een vorige generatie en vallen daar ook onder vermoed ik..mss lukt het met de nieuwste versie...
Hou je ons op de hoogte wat fonera Spain je antwoord ?
de fonera's zijn idd ook ng van een vorige generatie en vallen daar ook onder vermoed ik..mss lukt het met de nieuwste versie...
Hou je ons op de hoogte wat fonera Spain je antwoord ?
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Hoe stel je best je android telefoon in om automatisch verbinding te maken met een FON spot ?
Ik heb de my proximus app ingesteld + de wifi hotspots app maar toch wil mijn gsm geen automatische verbinding maken met de hotspots als ik dan manueel verbinding maak, krijg ik niet altijd het proximus logo in de linker bovenhoek van het drop down menu en kan dus niet op het internet.
Ik heb de my proximus app ingesteld + de wifi hotspots app maar toch wil mijn gsm geen automatische verbinding maken met de hotspots als ik dan manueel verbinding maak, krijg ik niet altijd het proximus logo in de linker bovenhoek van het drop down menu en kan dus niet op het internet.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
toevallig gisteren geprobeerd
ofwel installeer je hun app & dan log je automatisch in op proximus fon
ofwel log je in op proximus autofon met deze instellingen :
Eap methode : ttls
phase2 verificatie : mschap
identiteit : [email protected]
anonieme identiteit : leeg laten
wachtwoord : uw fon wachtwoord
ofwel installeer je hun app & dan log je automatisch in op proximus fon
ofwel log je in op proximus autofon met deze instellingen :
Eap methode : ttls
phase2 verificatie : mschap
identiteit : [email protected]
anonieme identiteit : leeg laten
wachtwoord : uw fon wachtwoord
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
bij mij werkt het nochtans als volgt op mijn android phone Galaxy S4:
- EAP-methode: TTLS
- Phase 2-verificatie: MSCHAP
- Identiteit: (inclusief de suffix @proximusfon.be) (je belgacom Fon username)
- Anonieme identiteit: [email protected] (dan word je Fon username niet in clear text doorgestuurd)
- Wachtwoord: je belgacom Fon wachtwoord
- EAP-methode: TTLS
- Phase 2-verificatie: MSCHAP
- Identiteit: (inclusief de suffix @proximusfon.be) (je belgacom Fon username)
- Anonieme identiteit: [email protected] (dan word je Fon username niet in clear text doorgestuurd)
- Wachtwoord: je belgacom Fon wachtwoord
-
- Starter
Proximus heeft het eindelijk opgelost. Ik heb een beetje moeten insisteren.patriiiiiiiiiick schreef:Probleem gevonden, denk ik:
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
zijn fon gebruikers eigenlijk toegelaten op de proximus_auto_fon accesspoints, want ik kan bv op de open zonder probleem, .. indien ik een bestand download groter dan 3~5MB wordt de lijn wel onderbroken. Maar op de proximus_auto_fon access points kan ik voor de één of andere rede nooit connecteren, niet met laptops, android, ..
Instellingen zijn:
Instellingen zijn:
Code: Selecteer alles
WPA2-EAP,TTLS,MSCHAPv2
anonymous identity: niks
identity: <[email protected]>
password: <password>
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Alle FON gebruikers (behalve zij die een business fon hebben, learned that the hard way) moeten in principe toegang krijgen tot alle fon hotspots. Anders breek je het principe van fon.
-
- Moderator
Inderdaad, maar daar gaat het niet over.
Alle FON gebruikers hebben toegang tot alle fon hotspots, inbegrepen de "PROXIMUS_FON" Hotspots.
Dus inloggen via de FON Webportal.
De vraag is of de FON gebruikers ook toegang hebben tot PROXIMUS_AUTO_FON (inloggen via EAP).
Ik denk dat het antwoord negatief is, en alleen Proximus internet klanten, en Proximus mobiele klanten via EAP kunnen inloggen ...
Alle FON gebruikers hebben toegang tot alle fon hotspots, inbegrepen de "PROXIMUS_FON" Hotspots.
Dus inloggen via de FON Webportal.
De vraag is of de FON gebruikers ook toegang hebben tot PROXIMUS_AUTO_FON (inloggen via EAP).
Ik denk dat het antwoord negatief is, en alleen Proximus internet klanten, en Proximus mobiele klanten via EAP kunnen inloggen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dan mogen ze dat wss zelfs geen "fon" noemen, want dat zal dan wel een trademark violation zijn.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Juist ingesteld se, zo te zien is de snelheid wel veel hoger dan de gewone fon. Ik heb 14.24 down en 4.91 up. Ik vind het alvast netjes.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Afaik zit er geen limiet op, want met de gsm haal ik 30Mbps wat ongeveer de max is van de 2.4GHz radio icm smartphone. Veel beter dan de magere 2Mbps snelheden van TN WiFree.TiTanium schreef:Juist ingesteld se, zo te zien is de snelheid wel veel hoger dan de gewone fon. Ik heb 14.24 down en 4.91 up. Ik vind het alvast netjes.
- TiTanium
- Moderator
Ik zit hier op het moment nog op een 70/20 verbinding. Misschien dat dat daardoor lager gacapt wordt?
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
-
- Elite Poster
Die test was op een 70/10 DLM lijn. Met een bbox3 en de gewone FON. Toen was er nog geen auto_fon op de 3, terwijl de wifi van de 2 veel trager is (en 14Mbps nog vrij deftig is).
- TiTanium
- Moderator
Ik heb een bbox 3/S. Ik heb nog geen DLM actief, maar ga het opvolgen of dit invloed heeft op mijn snelheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
zit er nog een max devices limiet op die proximus_fon of proximus_auto_fon?
vroeger "kon" je nog via de e-services de default 2 in een 4 veranderen als je meer dan 2 "gasten" wou toegang geven tot je "gast" netwerk...
anders wel ... als 2 wifi toestellen autoconnecten (maar niet authorizen?) op je _fon... dan werd je er als 3de altijd "afgegooid"... van leuk een hotspot...oh max 2 klanten toegelaten...en dat zijn dan auto-idle devicen
gisteravond nog eens een fon simple 2412A model uit de kast gehaald...
rechtsstreeks aan computer of raspberry pi geen probleem
connecteer ik het aan m'n dlink green 8poort gigabit.... dan weigert ie de link (lampje brand niet op dlink)
andere netwerkkabels getest...
m'n laptop is nochtans ook gigabit
vroeger "kon" je nog via de e-services de default 2 in een 4 veranderen als je meer dan 2 "gasten" wou toegang geven tot je "gast" netwerk...
anders wel ... als 2 wifi toestellen autoconnecten (maar niet authorizen?) op je _fon... dan werd je er als 3de altijd "afgegooid"... van leuk een hotspot...oh max 2 klanten toegelaten...en dat zijn dan auto-idle devicen
gisteravond nog eens een fon simple 2412A model uit de kast gehaald...
rechtsstreeks aan computer of raspberry pi geen probleem
connecteer ik het aan m'n dlink green 8poort gigabit.... dan weigert ie de link (lampje brand niet op dlink)
andere netwerkkabels getest...
m'n laptop is nochtans ook gigabit
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
Inderdaad, want de identificatie gebeurt via de SIM kaart, en alleen de PXM kaarten worden door PXM herkend, alle andere dienen zich via de portal te identificeren.philippe_d schreef: De vraag is of de FON gebruikers ook toegang hebben tot PROXIMUS_AUTO_FON (inloggen via EAP).
louter toeval, want FON en AUTO-FON zijn gewoon 2 verschillende SSID's die via dezelfde GRE-tunnel bij PXM getermineerd worden. En dan zal de WiFi- of DSL-snelheid de limiterende factor zijn.TiTanium schreef:Juist ingesteld se, zo te zien is de snelheid wel veel hoger dan de gewone fon.
yep, de b-box3 laat max 16 clients op de FON en 16 op de AUTO-FON SSID's associëren (wat betekent dat er nu eigenlijk 32 FON-gebruikers via jouw b-box3 ingelogd kunnen zijn.skynetbbs schreef: zit er nog een max devices limiet op die proximus_fon of proximus_auto_fon?
-
- Elite Poster
Nogal vreemd, want ik kan gewoon op de AUTO_FON door mijn gegevens in te vullen, zonder SIM. Zowel op PC/Mac als op gsm.flupke19 schreef:Inderdaad, want de identificatie gebeurt via de SIM kaart, en alleen de PXM kaarten worden door PXM herkend, alle andere dienen zich via de portal te identificeren.philippe_d schreef: De vraag is of de FON gebruikers ook toegang hebben tot PROXIMUS_AUTO_FON (inloggen via EAP).
-
- Moderator
Niet helemaal correct. Er zijn 2 mogelijkheden om via EAP in te loggen:flupke19 schreef:Inderdaad, want de identificatie gebeurt via de SIM kaart, en alleen de PXM kaarten worden door PXM herkend, alle andere dienen zich via de portal te identificeren.
- - met een Proximus SIM kaart (Verbinden via: selecteer Simkaart)
- met je Proximus fon login ([email protected]) en wachtwoord (Verbinden via: selecteer Gebruikersnaam en wachtwoord)
bron: https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... tspot.html