Daarom ben ik op zoek naar een goeie tablet en puur op basis van kwaliteit/mogelijkheden lijkt het richting de iPad Air 2 te gaan, maar iOS is een beetje dubbel gevoel voor mij...
iOS is fijn stabiel en alles gaat vlot, grote applicatie-base van kwalitatieve apps (op Android is bvb nog steeds geen Penultimate, Paper by 53, Outline+, ...) en uiteraard heb ik een hele bagage aan gekochte apps die ik niet meteen de vuilbak in wil gooien. Helaas vind ik 799 euro wel héél erg veel voor een tablet. (Air 2 64 GB met 4G).
Maar op Android vind ik geen toestel dat kwalitatief hier tegenop kan, tenzij ik iets over het hoofd zie?
Zaken waar ik naar kijk:
- Bouwkwaliteit (stevigheid)
- Fantastisch scherm (gelamineerd display, hoge resolutie IPS, ...)
- Precieze, snelle digitizer (meeste tablets zijn goed genoeg voor vingers, maar niet voor gebruik met een stylus zoals m'n Adonit Jot Pro voor bvb handgeschreven notities)
- Autonomie (M'n 5-jaar-oude iPad gaat nog steeds 8+ uur gebruik mee en houdt met gemak 2 weken standby-tijd uit)
- Performantie (ik haat haperingen, als ik ik in flipboard een pagina omdraai mag dat geen hikjes geven)
- Lange/aanvaardbare software-ondersteuning
- 3/4G
- 4/3-verhouding-scherm
- Toekomstgericht (64-bit cpu? 3 GB RAM?)
- 32 GB of meer basisgeheugen (excl. SD-kaart)
Bovenstaande staat los van eender welke prijs, maar de kans is klein dat dat boven de iPad-prijs zal komen denk ik
Zijn er toestellen die de vergelijking op deze manier doorstaan? Nu, of in de pijplijn van fabrikanten?