Autodeuren weigeren automatisch te openen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 110 keer
- Bedankt: 102 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Sinds de meeste van die dingen gewoon op 433Mhz werken moet je niet ver zoeken.
Ergens een defect apparaat dat continu uitzendt of stoort op deze frequentie is genoeg.
Eventueel kan het ook kwaad opzet zijn (jammer ofzo). Heb dit zelf ook eens meegemaakt ergens.
Dacht toen ook dat batterij plat was, maar op een andere locatie werkte dit toen weer wel.
Ergens een defect apparaat dat continu uitzendt of stoort op deze frequentie is genoeg.
Eventueel kan het ook kwaad opzet zijn (jammer ofzo). Heb dit zelf ook eens meegemaakt ergens.
Dacht toen ook dat batterij plat was, maar op een andere locatie werkte dit toen weer wel.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
433MHz? 70cm band? Een radioamateur in de buurt (hoewel net die mannen wel een licentie hebben om zelfbouw antennes te maken wat anders absoluut niet mag)
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Heel veel afstandsbedieningen werken tegenwoordig in de 800 MHz... zoals ook die van mijn wagen.
Heb er ooit ook een keertje last van gehad toen er in de buurt een bouwkraan stond.
Heb er ooit ook een keertje last van gehad toen er in de buurt een bouwkraan stond.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Niet helemaal hetzelfde, maar toch gelijkaardig: sinds enkele weken hebben we thuis een alarminstallatie. We gebruiken onder meer magneetcontacten op de ramen die draadloos hun signaal doorzenden naar de bedieningsklavieren (ontvangers zitten hier in). Al van in het begin krijgen we een foutmelding 'RF Jam'. Waarschijnlijk ook ergens een apparaat in huis/bij de buren dat op dezelfde frequentie werkt en voor storing zorgt. Het blijft wel vreemd daar deze frequentie normaal is gereserveerd voor alarmsystemen..
Op zich werkt het systeem nog zoals het moet, we hebben voorlopig de meldingen uitgeschakeld. Misschien toch eens contact opnemen met iets al bipt?
Op zich werkt het systeem nog zoals het moet, we hebben voorlopig de meldingen uitgeschakeld. Misschien toch eens contact opnemen met iets al bipt?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Ze zijn hier 2 huizen verder aan't bouwen, als ze langskomen met de camion met materiaal en de chauffeur begint af te laden met z'n draadloos kraantje krijg ik mijn garagepoort niet open of slaat mijn wagen vast (met de sleutel op het contact)
Verschillende keren meegemaakt, het vastslaan met sleutel in contact kan ik zelf niet eens nabootsen met de reservesleutel.
Verschillende keren meegemaakt, het vastslaan met sleutel in contact kan ik zelf niet eens nabootsen met de reservesleutel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Andersom kan soms ook.
Ik duw op het knopje van mijn afstandsbediening om de auto open te doen: gaan er twee auto's open.
Wel maar één keer meegemaakt. Dat wel.
Ik duw op het knopje van mijn afstandsbediening om de auto open te doen: gaan er twee auto's open.
Wel maar één keer meegemaakt. Dat wel.
-
- Deel van't meubilair
Dit heeft niets met bucht te maken... het vermogen dat uit je afstandsbediening komt is zo enorm klein dat het niet veel vraagt om weggedrukte te worden.Dima_2005 schreef:Misschien rijden ze allemaal met eenzelfde soort buchtauto rond?
Zoiets is dan ook meestal gewoon onbewust.MClaeys schreef:Een jammer lijkt me nogal vergezocht wie gaat er nu zo iets jammen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ne flauwe plezante die er 40€ voor over heeft... http://www.jammerfromchina.com/products ... adius.htmlMClaeys schreef:Een jammer lijkt me nogal vergezocht wie gaat er nu zo iets jammen
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 98 keer
Zeker dat Obama niet in de buurt was ?
Kan trouwens ook een harmonische frequentie zijn. Zoals al gezegd, de zenders in sleutels hebben echt niet veel nodig om overstemd te worden...
Kan trouwens ook een harmonische frequentie zijn. Zoals al gezegd, de zenders in sleutels hebben echt niet veel nodig om overstemd te worden...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Vroeger, toen mensen hun autodeuren nog gewoon openden en sloten met een sleutel in het portier, gebeurde zoiets niet. Conclusie: niet elke vooruitgang is positief te noemen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Logisch. Als je geen computer hebt, dan kan die ook niet vastlopen. In tegenstelling tot de auto die ze wel hadden en waarvan de deuren wel open gingen met de sleutel.
-
- Elite Poster
Jack Daniels, waren dat diezelfde auto's die liters brandstof konden slurpen dat het een lieve lust was?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
yep, en die "zuinige" van nu zouden misschien nog minder verbruiken zonder al die overbodige electronica.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Moderator
- Contacteer:
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Mitsubischi is zeker geen buchtauto,het is een Japanner(en die zijn prijs/kwaliteit)dus altijd zeer degelijk gemaakt.Dima_2005 schreef:Misschien rijden ze allemaal met eenzelfde soort buchtauto rond?
(bv. iets oudere Mitsubishi's hebben er enorm veel last van: niet opengaan/niet dichtgaan)
Het feit dat er nog wel een aantal iets oudere modellen rond rijden bewijst al wat.
Alleen het service v/d garage kan verschillen.
Enkele jaren geleden kreeg ik op een dag een tel. van mijn huisarts.Ik ben hem gaan halen aan een bezine station,hij reed met een Nissan ZX (een sportwagen) na het tanken ging hij binnen,bij de uitbater.Tegelijk kwam er eenzelfde auto tanken,maar een ander kleur(ook een Nissan ZX,die vrij zeldzaam zijn).Toen hij na zijn gesprek met de uitbater(en het vertrek v/d andere ZX) aan zijn wagen kwam,kon hij niet meer binnen,ondanks de sleutels in het contakt v/d auto zaten! Ik heb hem naar huis gevoerd,en hij kon zijn consultatie beginnen.De garage heeft het probleem binnen de 5 min opgelost.Maar dit geeft bedenkingen,vooral dan bij de zeer dure auto's.
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 81 keer
Euh, ook bij Japanners kan je even goed een "maandag morgen" auto hebben. Trouwens, mijn eigen ervaring met Mitsubischi is ook niet positieffluppie schreef:... het is een Japanner(en die zijn prijs/kwaliteit)dus altijd zeer degelijk gemaakt ...
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Dus die meneer ging tanken, terwijl de sleutels nog in zijn auto lagen? Sjans dat dat hier Amerika niet is.fluppie schreef:[...]ondanks de sleutels in het contakt v/d auto zaten!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
??? Waarom? vooroordelen zijn nooit goedselder schreef:Dus die meneer ging tanken, terwijl de sleutels nog in zijn auto lagen? Sjans dat dat hier Amerika niet is.fluppie schreef:[...]ondanks de sleutels in het contakt v/d auto zaten!
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Joe de Mannen
- Elite Poster
misschien is die andere met de verkeerde auto vertrokken
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
Conclusie: die Nissan is dus uitgerust met een benzinedop zonder sleutel?
-
- Deel van't meubilair
Wees gerust... daar geraak je nergens mee. Als de sleutel (die je nergens moet insteken) niet vlakbij de auto is gaat die niet ver rijden.Kenw00t schreef:BMW 5 in de stad liet draaien om binnen in een bank geld af te halen...
-
- Elite Poster
Zou het in zo'n geval van goede burgerzin getuigen om de motor stil te leggen en de deuren op slot te doen?
-
- Moderator
- Contacteer:
Mijn Citroën Berlingo zijn klep om te tanken is inderdaad vergrendeld met de centrale vergrendeling, maar als ik ga tanken moet ik ook nog de sleutel gebruiken voor de effectieve tankdop hoorKenw00t schreef:Zijn er dan nog zoveel wagens waar je de benzinedop dan nog met sleutel moet openen? Bij de meeste moderne wordt de klep toch mee vergrendeld met de centrale vergrendeling?
Deze morgen nog erger gezien: madam die BMW 5 in de stad liet draaien om binnen in een bank geld af te halen...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Dat is ook een beetje logisch hé krisken.
Die wagen verdubbeld in waarde na een tankbeurt.
Stel je voor dat ze de tank terug leeg zouden trekken...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Niet zo bij zéér recente BMW's, daar kan je perfect mee rijden zonder dat de sleutel erin steekt. HIj moet uiteraard wel gestart zijn als de sleutel in de buurt is hé, en eens ie stilvalt heb je ook sleutel nodig.r2504 schreef: Wees gerust... daar geraak je nergens mee. Als de sleutel (die je nergens moet insteken) niet vlakbij de auto is gaat die niet ver rijden.
Maar je kan er perfect 100'en kilometers mee doen zonder dat de sleutel in de buurt is.
-
- Moderator
- Contacteer:
Je vergeet de waarde van de antenne en de papieren die in de wagen liggeneternum schreef:Dat is ook een beetje logisch hé krisken.
Even serieus : eigenlijk wel vrij tevreden van die wagen. Zit tenminste recht in mn wagen ipv half te liggen. Is wel prettig om over alle andere voertuigen heen te kunnen kijken
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 43 keer
En vooral niet vergeten dat andere berlingo-bezitters ook je wagen kunnen openen en starten in geval je jouw sleutels kwijt bent
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-tern ... -a2152308/
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-tern ... -a2152308/
-
- Elite Poster
Jaren geleden zag ik het regelmatig. Bv. aan een slager te Erpe-Mere waar je belegde broodjes kon kopen. Auto voor de deur met draaiende motor in en dan aanschuiven voor belegd broodje. In Lebbeke aan geldautomaat. Auto voor geldautomaat met draaiende motor en chauffeur die geld ging afhalen. Als je betrapt wordt door de politie, dan krijg je een boete wegens aanleiding geven tot diefstal. En dat de motor zelfs niet moet draaien heeft een kameraad van mij ondervonden. Die was uitgestapt om een krant te kopen. Autodeur niet op slot en sleutel in het contact. Toen hij buitenkwam zat er iemand aan het stuur van zijn auto netjes te schrijven. Bleek een agent te zijn die hem een bekeuring gaf.Kenw00t schreef:Deze morgen nog erger gezien: madam die BMW 5 in de stad liet draaien om binnen in een bank geld af te halen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Klopt,die doet dit meestal,een Dokter heeft daar weinig oog naar,naar het schijnt.Ik moet er wel bijvertellen dat Wachtebeke een niet zo drukke gemeente is.selder schreef:Dus die meneer ging tanken, terwijl de sleutels nog in zijn auto lagen? Sjans dat dat hier Amerika niet is.fluppie schreef:[...]ondanks de sleutels in het contakt v/d auto zaten!
Mss ook even in de gaten houden.als er bij U een huisarts binnenkomt.
-
- Moderator
- Contacteer:
Zwijg ervan, dat is hier inderdaad dagelijks in Borgerhout (werkplaats)...powaq schreef:Waar ik woon, Borgerhout, is dat constant die draaiende motoren voor de bakker etc (incl dubbel parkeren natuurlijk). Echt degoutant. Politie doet er niets aan.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Joe de Mannen
- Elite Poster
hier in onze landelijke gemeente stond er onlangs zo ene bij de post, ik had goesting om z'n auto een blokske verder te gaan zetten
J.
J.