beveiligingsettings van de modem santis50

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
marcusd
Starter
Starter

hallo,

ik wens mijn draadloze modemverbinding te beveiligen, maar met de paginas van belgacom geraak ik er toch niet uit.
ik heb de santis50 draadloze modem.
ik worstel al met het eerste item "wep" activeren
in het voorbeeld staat het dat je 13 groepen van codes van steeds 2 tekens moet maken, met koppeltekens ertussen
als je die koppeltekens er niet plaatst geeft de modem software foutmelding
maar hoe moet je het dan moet op je usb wep key ??
daar heb je de mogelijk om enkel 26 tekens erin te zetten, dus die koppeltekens moeten er zeker niet bij
als je dit doet, heb je helemaal geen verbinding met je modem.
hoe kan ik eruit geraken, al 2 avonden dat ik erop zoek.
kan iemand mij hiermede helpen a.u.b. ?
bedankt,

marc
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

je moet tekens uit de hexadecimale tekenreeks nemen (0-9 en a-f) de reeks op de router moet dezelfde zijn als die op de kaart.
Voor de veiligheid zou ik eens herstarten na deze instelling.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
marcusd
Starter
Starter

Dank je wel,

Maar moet ik die koppeltekens tussen de reeksen plaatsen of niet ????
Kleine letters, hoofdletters ??
Het probleem is dat ik geen contact meer heb met de router na wijzigingen.

Marc
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sommige software vraagt dat je de keys ingeeft in ASCII, andere dan weer in HEX (vandaar dat de lengte soms anders is ook). Misschien kan je op het web wel een tooltje vinden dat de conversie voor je doet.

Wat betreft jou hex key... je schrijft zelf dat hij een fout geeft bij het niet ingeven van het koppelteken... tja, dan lijkt het mij nogal evident. Hoofd of kleine letters maken meestal niet uit in HEX. (in Windows vrees ik echter dat je ASCII zal moeten ingeven).

Oh ja... router instellingen doe je best vanaf een wired PC... dan heb je dat probleem niet (tak afzagen waar je zelf opzit :)

Heb je trouwens geen ondersteuning voor WPA ?
marcusd
Starter
Starter

ja, intussen heb ik het ook gedaan via mijn laptop en WIRED
ik moet allicht die koppeltekens er tussen zetten, anders gaat het niet.
Van zodra dit gedaan verbreekt uiteraard de draadloze verbinding met mijn desktop, wat logisch is.
Dan doe ik een rechtermuisklik op het icoontje van het netwerk, en dan kan je de instellingen voor de USB-adapter inzetten.
En ik denk dat het hier misloopt, bvb je kan key #1 inzetten, daar heb je 26 posities voor, als ik dan diezelfde eerder aangemaakte code bij de router intyp zonder die koppeltekens gaat het ook niet.
Moet ik nog iets anders wijzigen aan die instellingen ??
Ik heb ook als eens geprobeerd de SSID maar daar loopt het ook spaak met de draadloze verbinding.
Allemaal niet echt simpel hé ...
Marc
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”