Op de site staat 50Mbps down en 4Mbps up. Het kan natuurlijk zijn dat je te ver van een aansluitpunt woont. Wel ik woon er naast en haal maar 10 down en 2 up.
Eigenaardig genoeg was dit een jaar geleden sneller. Dit was dan iets van 17 down en 4 up. Dit is gewoon de lijn dichtknijpen wat men nu doet,
Is er iets wat ik daar tegen kan doen ?
Men komt de geadverteerde snelheid niet na bij belgacom.
- thomasv
- Premium Member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
- Locatie: Regio Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Helaas kan je er weinig aan doen.
Op hun website staat inderdaad 50Mbps, maar er staat ook zo een mooi sterretje naast, die dan weer verwijst naar een tekst in kleine lettertjes
Dat je snelheid voorheen trager was, is echter vreemd. Werk je via Wi-Fi of via de kabel? Zijn er werken in je straat? Welke router gebruik je (Bbox 2-3)?
Traag internet kan aan heel wat factoren liggen, dus niet meteen concluderen dat Proximus je lijn dichtknijpt. Eens bellen naar Proximus kan ook al heel wat ophelderen (als je de juiste persoon aan de lijn krijgt tenminste).
Op hun website staat inderdaad 50Mbps, maar er staat ook zo een mooi sterretje naast, die dan weer verwijst naar een tekst in kleine lettertjes
Dat je snelheid voorheen trager was, is echter vreemd. Werk je via Wi-Fi of via de kabel? Zijn er werken in je straat? Welke router gebruik je (Bbox 2-3)?
Traag internet kan aan heel wat factoren liggen, dus niet meteen concluderen dat Proximus je lijn dichtknijpt. Eens bellen naar Proximus kan ook al heel wat ophelderen (als je de juiste persoon aan de lijn krijgt tenminste).
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
- thomasv
- Premium Member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
- Locatie: Regio Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Voer eens de speedtest uit op de website van Proximus: http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspee ... ectie.html
Geef daar je nummer in en je abonnement type. Post je resultaat hier op het forum.
Als dat niet helpt, zijn er nog tal van mogelijke oorzaken die ik met je kan bespreken betreffende je Wi-Fi verbinding, maar post even de resulaten van de speedtest eerst
Geef daar je nummer in en je abonnement type. Post je resultaat hier op het forum.
Als dat niet helpt, zijn er nog tal van mogelijke oorzaken die ik met je kan bespreken betreffende je Wi-Fi verbinding, maar post even de resulaten van de speedtest eerst
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
Uw internetabonnement
Internet Overal Start
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 27,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Min.: 15,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 27,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Min.: 15,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Men is dus wel degelijk op de hoogte dat de snelheid niet is wat ze adverteren.
op speedtest haal ik dit:
Internet Overal Start
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 27,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Min.: 15,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 27,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Min.: 15,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Men is dus wel degelijk op de hoogte dat de snelheid niet is wat ze adverteren.
op speedtest haal ik dit:
Laatst gewijzigd door tekuro 24 jan 2015, 11:12, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13591
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Kan je een speedtest doen op speedtest.telenet.be MET aansluiting per kabel en TV uit, ajb?
Als je een bbox2 hebt, dan kan je ook vdsltool gebruiken om een betere diagnose te stellen. Je kan deze hier vinden: http://hierzo.net/?part=vdsl2tool
Ik vermoed dat je op een repair profiel bent teruggevallen en dat 17 / 4 terug mogelijk moet zijn indien een probleem wordt opgelost. VDSLtool zou hier meer info over moeten geven.
Als je een bbox2 hebt, dan kan je ook vdsltool gebruiken om een betere diagnose te stellen. Je kan deze hier vinden: http://hierzo.net/?part=vdsl2tool
Ik vermoed dat je op een repair profiel bent teruggevallen en dat 17 / 4 terug mogelijk moet zijn indien een probleem wordt opgelost. VDSLtool zou hier meer info over moeten geven.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
Inderdaad. Maar dan moet je niet adverteren 50 down en 4 up.
Ik kan nooit meer dan 2 up krijgen en in het beste geval 27.2 down ( maar het is altijd 15.1)
dit is misleidende reclame : http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ernet.html
Ik kan nooit meer dan 2 up krijgen en in het beste geval 27.2 down ( maar het is altijd 15.1)
dit is misleidende reclame : http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ernet.html
- thomasv
- Premium Member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
- Locatie: Regio Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Probeer inderdaad eerst een met de kabel.
Zijn de waarden dan wél hoger, dan ligt het heel waarschijnlijk aan je Wi-Fi verbinding. Je zal dan eens een ander kanaal moeten proberen bijvoorbeeld, eentje met minder interferentie.
Zijn de waarden dan wél hoger, dan ligt het heel waarschijnlijk aan je Wi-Fi verbinding. Je zal dan eens een ander kanaal moeten proberen bijvoorbeeld, eentje met minder interferentie.
Laatst gewijzigd door thomasv 24 jan 2015, 11:22, in totaal 1 gewijzigd.
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 4954
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Gebruik eens een bbox2 met netwerkkabel, draadloos kunnen er gemakkelijk vertragingen optreden, bijvoorbeeld als de buurman ook wifi gebruikt.tekuro schreef:Ik hebruik nu (net als toen!) een bbox2 met wifi.
- thomasv
- Premium Member
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
- Locatie: Regio Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 52 keer
Zoals ik al zei, er staan kleine lettertjes op die paginatekuro schreef:Inderdaad. Maar dan moet je niet adverteren 50 down en 4 up.
Ik kan nooit meer dan 2 up krijgen en in het beste geval 27.2 down ( maar het is altijd 15.1)
dit is misleidende reclame : http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ernet.html
"De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. "
Naast de typfout staan er toch wel enkele variabelen in waar je mee moet rekening houden dus.
iPhone 12 Pro — iPad (9th Gen) — Apple TV 4K (2nd Gen) — MacBook Pro
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
=> TOT 50Mbpstekuro schreef:Inderdaad. Maar dan moet je niet adverteren 50 down en 4 up.
Ik kan nooit meer dan 2 up krijgen en in het beste geval 27.2 down ( maar het is altijd 15.1)
dit is misleidende reclame : http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ernet.html
En 27.2Mbps ga je nooit halen over de wifi van een bbox2.De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. De gecommuniceerde snelheden op het 3G-netwerk hangen af van de kwaliteit van het 3G-bereik; deze kwaliteit is afhankelijk van de nabijheid van een antenne, obstakels tussen het toestel en de antenne, de kwaliteit van het toestel.
Ik heb eindelijk die vdsl tool aan de praat gekregen. Blijkbaar woon ik toch verder van zo een punt als eerst gedacht. Ik had namelijk op een kaart gezien dat er zo een punt vlak naast mij stond.
http://www.9lives.be/forum/redirect-to/ ... rod.ru%2F
Het kan zijn dat men dit nog zal plaatsen. En men is daar bovendien bezig een appartement aan het zetten dus het kan zijn dat dit voor binnen kort is
http://www.9lives.be/forum/redirect-to/ ... rod.ru%2F
Het kan zijn dat men dit nog zal plaatsen. En men is daar bovendien bezig een appartement aan het zetten dus het kan zijn dat dit voor binnen kort is
Code: Selecteer alles
**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
download upload
Line: 16552 kbps 2048 kbps
Modem max: 38948 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 31978 kbps 6700 kbps Estimated!
Profile: 8d
Line length: 505 m Estimated!
Training margin: 21.3 dB
Attenuation: 18.5 dB
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Het is eveneens niet zo dat als je een ROP kast (aansluitpunt) recht over je deur hebt, dat je ook op die kast bent aangesloten hoor...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
inderdaad de mijnen staat naast de deur.
Enkele weken geleden werken uitgevoerd en hebben iedereen dan op die rop gestoken met uitzondering van de 5 huizen die het dichtst bij de rop staan Op dat vlak is telenet dan terug beter.
Enkele weken geleden werken uitgevoerd en hebben iedereen dan op die rop gestoken met uitzondering van de 5 huizen die het dichtst bij de rop staan Op dat vlak is telenet dan terug beter.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP