Men komt de geadverteerde snelheid niet na bij belgacom.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
tekuro
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jul 2007, 20:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Op de site staat 50Mbps down en 4Mbps up. Het kan natuurlijk zijn dat je te ver van een aansluitpunt woont. Wel ik woon er naast en haal maar 10 down en 2 up.
Eigenaardig genoeg was dit een jaar geleden sneller. Dit was dan iets van 17 down en 4 up. Dit is gewoon de lijn dichtknijpen wat men nu doet,

Is er iets wat ik daar tegen kan doen ?
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Helaas kan je er weinig aan doen.

Op hun website staat inderdaad 50Mbps, maar er staat ook zo een mooi sterretje naast, die dan weer verwijst naar een tekst in kleine lettertjes ;)

Dat je snelheid voorheen trager was, is echter vreemd. Werk je via Wi-Fi of via de kabel? Zijn er werken in je straat? Welke router gebruik je (Bbox 2-3)?

Traag internet kan aan heel wat factoren liggen, dus niet meteen concluderen dat Proximus je lijn dichtknijpt. Eens bellen naar Proximus kan ook al heel wat ophelderen (als je de juiste persoon aan de lijn krijgt tenminste).
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
tekuro
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jul 2007, 20:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vroeger was het sneller 17 down 4 up

Ik hebruik nu (net als toen!) een bbox2 met wifi.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Voer eens de speedtest uit op de website van Proximus: http://www.proximus.be/nl/id_cr_intspee ... ectie.html

Geef daar je nummer in en je abonnement type. Post je resultaat hier op het forum.

Als dat niet helpt, zijn er nog tal van mogelijke oorzaken die ik met je kan bespreken betreffende je Wi-Fi verbinding, maar post even de resulaten van de speedtest eerst :)
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
tekuro
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jul 2007, 20:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Uw internetabonnement
Internet Overal Start
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max: 27,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Min.: 15,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max: 27,2 Mbps download - 2,0 Mbps upload
Min.: 15,1 Mbps download - 2,0 Mbps upload


Men is dus wel degelijk op de hoogte dat de snelheid niet is wat ze adverteren.

op speedtest haal ik dit:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door tekuro 24 jan 2015, 11:12, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Ja dat ontkennen ze toch ook niet?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Kan je een speedtest doen op speedtest.telenet.be MET aansluiting per kabel en TV uit, ajb?

Als je een bbox2 hebt, dan kan je ook vdsltool gebruiken om een betere diagnose te stellen. Je kan deze hier vinden: http://hierzo.net/?part=vdsl2tool

Ik vermoed dat je op een repair profiel bent teruggevallen en dat 17 / 4 terug mogelijk moet zijn indien een probleem wordt opgelost. VDSLtool zou hier meer info over moeten geven.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
tekuro
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jul 2007, 20:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Inderdaad. Maar dan moet je niet adverteren 50 down en 4 up.
Ik kan nooit meer dan 2 up krijgen en in het beste geval 27.2 down ( maar het is altijd 15.1)

dit is misleidende reclame : http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ernet.html
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Probeer inderdaad eerst een met de kabel.

Zijn de waarden dan wél hoger, dan ligt het heel waarschijnlijk aan je Wi-Fi verbinding. Je zal dan eens een ander kanaal moeten proberen bijvoorbeeld, eentje met minder interferentie.
Laatst gewijzigd door thomasv 24 jan 2015, 11:22, in totaal 1 gewijzigd.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

tekuro schreef:Ik hebruik nu (net als toen!) een bbox2 met wifi.
Gebruik eens een bbox2 met netwerkkabel, draadloos kunnen er gemakkelijk vertragingen optreden, bijvoorbeeld als de buurman ook wifi gebruikt.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

tekuro schreef:Inderdaad. Maar dan moet je niet adverteren 50 down en 4 up.
Ik kan nooit meer dan 2 up krijgen en in het beste geval 27.2 down ( maar het is altijd 15.1)

dit is misleidende reclame : http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ernet.html
Zoals ik al zei, er staan kleine lettertjes op die pagina :)

"De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. "

Naast de typfout staan er toch wel enkele variabelen in waar je mee moet rekening houden dus.
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja maar, kom je voor hulp of om te klagen? Of beide? ;)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

tekuro schreef:Inderdaad. Maar dan moet je niet adverteren 50 down en 4 up.
Ik kan nooit meer dan 2 up krijgen en in het beste geval 27.2 down ( maar het is altijd 15.1)

dit is misleidende reclame : http://www.proximus.be/nl/id_cr_int/par ... ernet.html
=> TOT 50Mbps
De opgegeven snelheden hangen af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van de computerinstallatie en van de binnenbekabeling. Om deze snelheiden te bereiken heeft de klant een VDSL-aansluiting nodig. De gecommuniceerde snelheden op het 3G-netwerk hangen af van de kwaliteit van het 3G-bereik; deze kwaliteit is afhankelijk van de nabijheid van een antenne, obstakels tussen het toestel en de antenne, de kwaliteit van het toestel.
En 27.2Mbps ga je nooit halen over de wifi van een bbox2.
tekuro
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 11 jul 2007, 20:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb eindelijk die vdsl tool aan de praat gekregen. Blijkbaar woon ik toch verder van zo een punt als eerst gedacht. Ik had namelijk op een kaart gezien dat er zo een punt vlak naast mij stond.
http://www.9lives.be/forum/redirect-to/ ... rod.ru%2F
Het kan zijn dat men dit nog zal plaatsen. En men is daar bovendien bezig een appartement aan het zetten dus het kan zijn dat dit voor binnen kort is :)

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  16552 kbps        2048 kbps
Modem max:             38948 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        31978 kbps         6700 kbps Estimated!
Profile:               8d
Line length:           505 m Estimated!
Training margin:       21.3 dB
Attenuation:           18.5 dB
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

DLM kan je eventueel nog verhogen naar 20/2 of 25/2 Mbps, wat je ook uit het resultaat kan zien van je internetsnelheid
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Het is eveneens niet zo dat als je een ROP kast (aansluitpunt) recht over je deur hebt, dat je ook op die kast bent aangesloten hoor...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

inderdaad de mijnen staat naast de deur.
Enkele weken geleden werken uitgevoerd en hebben iedereen dan op die rop gestoken met uitzondering van de 5 huizen die het dichtst bij de rop staan :twisted: Op dat vlak is telenet dan terug beter.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”