Telenet wordt duurder vanaf 01/2015

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

eternum schreef:[off-topic]
Of een paar satirische gazettekes lezen Allah "Charlie Hebdo".
Dat schiet ook op.
[/off-topic]
Proficiat...

Nu al "eikel-van-het-jaar"-award gewonnen... :bang:
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Ziggo kondigt relatief lichte prijsverhogingen aan



Door Joost Schellevis, woensdag 7 januari 2015 17:51, 260 reacties, 37.117 views • Feedback


Kabelaar Ziggo verhoogt op 1 maart de prijzen van verschillende diensten. Dat heeft de provider bekendgemaakt. Vooral de pakketten met televisie en internet maar zonder telefonie stijgen in prijs. Tegelijkertijd worden sommige zenderpakketten goedkoper.

De tarieven van de alles-in-1-pakketten stijgen op 1 maart elk met een euro; zo wordt het laagste pakket 45,95 euro per maand, terwijl dat 44,95 euro was. De tv+internet-pakketten, waarbij telefonie niet is inbegrepen, stijgen harder in prijs, namelijk met 2,55 euro. Zo wordt het goedkoopste pakket 42,50, waar dat nu 39,95 is. Het duurste pakket, met een downloadsnelheid van 180Mbit/s, wordt 62,50 euro per maand, waar dat 59,95 was. Ook SamenCompleet en GewoonGoed stijgen licht in prijs.

Tegelijkertijd dalen de prijzen van verschillende zenderpakketten. Zo kosten HBO, Film1 en Sport1 straks een halve euro minder per maand: 14,95 euro, terwijl dat nu nog 15,50 euro per maand is. Het standaardpakket wordt echter wel vijftig eurocent duurder, terwijl ook het pakket met Turkse zenders een euro stijgt. Daar staat tegenover dat het Hindi-pakket 1,55 euro goedkoper wordt en het Gay Lifestyle-pakket 55 cent.

De tarieven voor telefonie stijgen ook: Telefonie Z1 wordt 1,55 euro duurder en kost straks 11,50 euro per maand. Ook de prijzen van de onbeperkt bellen-pakketten stijgen met een euro. Wie geen onbeperkt bellen-pakket heeft, betaalt een eurocent meer per minuut. Ook het starttarief stijgt met een eurocent.

Volgens Ziggo zijn de prijsverhogingen nodig omdat de kosten van investeringen zijn gestegen. "Een deel van deze hogere kosten berekenen wij door aan onze abonnees", aldus de telecomprovider. Wie het er echter niet mee eens is, kan zijn abonnement per 1 maart opzeggen.

Toen de Belgische telecomprovider Telenet onlangs zijn prijzen verhoogde, braken flinke protesten uit. Een petitie tegen de verhogingen werd 120.000 keer onderschreven.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laroyj schreef:Het duurste pakket, met een downloadsnelheid van 180Mbit/s, wordt 62,50 euro per maand, waar dat 59,95 was.
Hun prijzen stijgen dan wel... maar voor de prijs van hun duurste pakket heb je bij TN slechts een Whop !
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ben akoord dat men altijd de prijs v/h totaal pakket moet bekijken,niet de prijs v/d verhoging alleen,en die dan vgl met een provider als Telenet bijv.Het word ook in Nederland duurder blijkbaar,maar daar heeft men ten minste echt nog wel de keuze tussen een aantal andere mogelijkheden.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Alle internetabo's bij Telenet zijn gehandicapt.
Van zware handicap tot lichte handicap : basic wordt al onwerkbaar na 100 gb, dat hogere na 150 gb, en dat zwaarste ook na te veel gebruik
zie ik hier veelvuldig schrijven.... Eigenlijk een schande dat men hiervoor "volle pot" tarieven voor hanteert.... De dagen dat je op "smalband" (Dit is een term uitgevonden door Telenet om klanten meer te kunnen aanrekenen) terechtkomt zou men eigenlijk moeten verrekenen pro rata en terugbetalen op het einde van de maand.
Dit is mijn mening
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er is ook een abbo internet plus tv,en die heeft ook maar 100 gb,bij Telenet(49,7€).Die GB komt nu meer te sprake,gewoon omdat Netflix op de markt gekomen is.Ik heb gezien(hier thuis) dat het mogelijk is 6gb per dag te gebruiken,met Netflix.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Inderdaad. Vroeger kwam ik met 100GB ruim toe per maand. Nu wordt ik verplicht met Netflix om een duurder Telenet abonnement te nemen.
Verwacht dus maar niet dat Telenet de limieten zal doen stijgen of afschaffen van zijn internetabonnementen.
Ofwel betaal je 10 euro bij voor 'limietloos' internet om netflix te kunnen draaien.
Ofwel schakel je over op play van Telenet als alternatief wat ook 10 euro kost.
Is een win-win situatie voor Telenet.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Avenger 2.0 schreef: Verwacht dus maar niet dat Telenet de limieten zal doen stijgen of afschaffen van zijn internetabonnementen.
.
Waarom niet ????????????????? Waarvoor moet ik dan voor mijn huidig internet 1 euro/maand meer betalen voor die zogenaamde "grote netwerf"

Dit valt toch niet uit te leggen???? Enkel betalen, maar niet de vruchten ervan plukken... Ik denk dat de mensen dit niet zullen blijven pikken....
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

@Avenger 2.0 U bent Telenet klant,wat is het beste volgens U ? Netflix of Play??
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ze zijn beide anders...
Netflix vult dagelijks aan, redelijk wat keus, veel oude aanbiedingen, eigen series zijn goed.
Play heeft extra zenders, films en series in aanbod, een week terug programma's bekijken.
Kortom ze hebben beide hun voor -en nadelen. Ik heb netflix, had ervoor Rio. En blijf bij netflix
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ik vind persoonlijk Play het geld niet waard. Weinig aanbod films en series in vergelijking met netflix. Men doet er namelijk alles aan om u Play More aan te praten, wat wel een stuk beter aanbod heeft. Verder zou de 7 dagen terugspoel wel zijn geld waard zijn moest je op medialaan zenders kunnen verder spoelen. Spijtig genoeg nog steeds niet mogelijk. Voor mij dus terug Netflix.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ok,toch goed om te weten.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer
Contacteer:

Ziggo=UPC --> = ? Telenet ?

Ziggo verhoogt snelheden alles-in-1-abo's voor zakelijke klanten
Door Joost Schellevis, woensdag 14 januari 2015 08:36, 122 reacties, 24.564 views • Feedback
Submitter: carnager

Op 1 maart verhoogt Ziggo de snelheden voor zakelijke klanten met een alles-in-een-pakket. Ondernemers kunnen dan maximaal een downloadsnelheid van 200Mbit/s en een uploadsnelheid van 40Mbit/s halen. Daar staat tegenover dat de pakketten iets duurder worden.

De Office Basis ZZ1- en ZZ2-pakketten krijgen beide een hogere download- en uploadsnelheid, terwijl het ZZ3-pakket enkel een hogere uploadsnelheid krijgt. Het ZZ1-pakket gaat naar een downloadsnelheid van 60Mbit/s en een upload van 10Mbit/s, waar dat nu nog 50Mbit/s om 5Mbit/s is. Het ZZ2-pakket gaat van 100Mbit/s down en 10Mbit/s up naar een downloadsnelheid van 130 megabit per seconde en een uploadsnelheid van 30 megabit per seconde. Het ZZ3-pakket blijft een downloadsnelheid behouden van 200Mbit/s, terwijl de uploadsnelheid wordt verdubbeld van 20 naar 40Mbit/s.

Daar staat tegenover dat de tarieven van de pakketten elk met een euro stijgen; vanaf 1 maart kosten de pakketten respectievelijk 46, 56 en 66 euro. Ook gaan de internationale tarieven voor bellen omhoog, evenals het onbeperkt-bellenabonnement. Dat abonnement kost nu nog 10 euro per maand, maar vanaf 1 maart is dat 12,50 euro. Ook de tarieven die klanten per minuut en per gesprek betalen voor telefonie stijgen, van 7 naar 8 eurocent. De kosten van veel betaal-tv-pakketten dalen juist.

Eerder kondigde Ziggo al prijsverhogingen voor consumenten aan. Volgens Ziggo zijn de prijsverhogingen het gevolg van gestegen kosten, onder andere door inflatie. Wie de hogere abonnementstarieven niet wil betalen, kan zijn abonnement tot 1 maart zonder problemen opzeggen, belooft Ziggo.

De maximale uploadsnelheid van 40Mbit/s voor zakelijke klanten is fors hoger dan die van thuisgebruikers, die maximaal met 18Mbit/s kunnen uploaden. De maximale downloadsnelheid van 200Mbit/s was al hoger dan de 180Mbit/s die privéklanten maximaal kunnen afnemen. Binnenkort begint Ziggo met proeven voor een 'veel hogere' internetsnelheid.
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

http://www.hln.be/hln/nl/4125/Internet/ ... ngen.dhtml *

Telenet geeft geen korting aan zeurende klanten? Ze liegen dat ze geel zien. :)

* hetzelde artikel staat ook op andere newssites, niet zagen dat ik nu net die van hln neem.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Dat is toch een suppervriendelijke mens hé !!!
Hij springt in de bres omdat de mensen teveel moeten betalen bij telenet
Hij springt in de bres als mensen geen korting krijgen en anderen wel.
Benieuwd hoe hij in de bres gaat springen voor mensen die overschakelen naars dsl en merken dat hun internet nauwelijks werkt als ze tv kijken :banana:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Ja, want dat is het geval bij alle dsl connecties...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Telenet geeft geen korting aan zeurende klanten? Ze liegen dat ze geel zien. :)
Ze kunnen die moeilijk officieel toegeven want dan hangt morgen iedereen aan de telefoon.
proximusboyke schreef:Benieuwd hoe hij in de bres gaat springen voor mensen die overschakelen naars dsl en merken dat hun internet nauwelijks werkt als ze tv kijken
Iedere provider heeft inderdaad z'n problemen... het gras hoeft niet altijd groener te zijn aan de andere kant maar het is wel fijn als er iemand eindelijk eens wat druk zet op zo'n grote speler (van de politiek of andere consumenten organisaties moeten we alvast niet veel verwachten).
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 346
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

"Dat is toch een suppervriendelijke mens hé !!!
Hij springt in de bres omdat de mensen teveel moeten betalen bij telenet
Hij springt in de bres als mensen geen korting krijgen en anderen wel."


Alle lof voor die man !!!!

van de politiek hoef je niks te verwachten, er is geen concurrentie, het bipt laat ons in de steek....

Telenet's klantenbestand is net als een woekerende etterbuil die langzaam onderhuids aan het openbarsten is :angel:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

kaarsenbril schreef:er is geen concurrentie
Ik heb geen enkel Telenet-product en toch heb ik internet, tv en telefonie. Misschien moet je toch eens naar de oogarts en een nieuwe bril kopen en de kaarsen vervangen door LED-lampen.

Alle lof voor wie Telenet écht een peer stooft door een schotelantenne te plaatsen en/of een VDSL2-verbinding te nemen!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Die man heeft naar de letter v/h wetboek wel gelijk denk ik.Een bedrijf moet al zijn klanten gelijk behandelen,en ze allen op de hoogte brengen van Acties/promoties e.d..Telenet geeft nu,de klanten die aan de tel.lijn klagen een vermindering,terwijl mss 80% van hun klanten daar geen weet van heeft.
Raf1,bedankt voor het compliment.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Daar gaat het mij niet om.
Maar waar ik een punt wil maken is :

Zal hij de mensen helpen die van een kale reis terug komen ( want die gaan er ongetwijfeld zijn) of gaat hij ze laten stikken.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

raf1 schreef:Alle lof voor wie Telenet écht een peer stooft door een schotelantenne te plaatsen
... en daarmee duurder uit is dan TN (op basis van de officiele apparatuur op de providers hun website).

En dan spreek ik nog niet over het trekken van extra coaxen, aankopen van cardsharing toestellen, extra installatie kosten, ...
raf1 schreef:of een VDSL2-verbinding te nemen!
Dat lijkt me een meer een terecht alternatief (maar zeker niet altijd evenwaardig).
SCIFOFLUX
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 jul 2013, 10:12
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Schotelantenne plaatsen is ook niet zo fraai in huis of ergens. Mensen denken ook dat het terug naar de prehistorie is.
Ik spreek wel van de man in de straat niet.
Zondag heeft iemand 3 straten verder een schotel antenne gezet aan zijn voorgevel. Echt mooi is dat nu ook niet. Kan ik ook zeggen over de kabel die bovenaan loopt van telenet.

DSL kan een waardig alternatief zijn als ze een 70/6 profiel halen. In mijn wijk is dat het geval en hebben ze vectoring erbij. Oké het is 120 maar 70. Maar jan met de pet op merkt geen verschil!

Mensen die een tragere DSL variant hebben moeten helaas bij Telenet blijven. Zo is dat helaas bij mijn schoonouders. Die krijgen een 20/2 profiel. En daar zit niet zo direct verbetering in te komen.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

fluppie schreef:denk ik.Een bedrijf moet al zijn klanten gelijk behandelen,en ze allen op de hoogte brengen van Acties/promoties e.d..Telenet geeft nu,de klanten die aan de tel.lijn klagen een vermindering,terwijl mss
Maar als men dit af doet als een commerciële geste voor trouwe klanten gaat die regel al niet meer op, want ze gaan geen enkel bedrijf verplichten een commerciële geste voor al haar klanten te doen. Dat die klanten er zelf om moeten vragen is bijzaak.
raf1 schreef:
kaarsenbril schreef:er is geen concurrentie
Ik heb geen enkel Telenet-product en toch heb ik internet, tv en telefonie. Misschien moet je toch eens naar de oogarts en een nieuwe bril kopen en de kaarsen vervangen door LED-lampen.
Hier ook al enkele jaren geen enkel Telenet product meer, maar we hebben dan wel het geluk dat onze snelheid op VDSL op 60Mbps a 70Mbps ligt. Moest ik ergens wonen en daar < 50Mbps krijgen zonder zicht op verbetering (eerste jaar was het bij ons ook slechts 12Mbps maar we wisten dat er werken gingen gebeuren), dan zou ik (weliswaar tegen mijn zin) toch ook voor Telenet gaan. Al hangt dat dan weer af van gebruiker tot gebruiker, mijn ouders zouden met ADSL-snelheden nog tevreden zijn met hun gebruik.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Een "beetje" eerlijk naar klanten toe mag toch? Indertijd met de SD digicorder toch gezien? Bellen, geen korting krijgen, een vlammende mail sturen, een jaar gratis digicorder en 8,35 euro korting er bovenop krijgen. Andere mensen kregen dit niet, in tegendeel, Telenet dekte zich in omdat men te veel klagers kreeg toen het op verschillende fora kwam te staan.

Ik vind dat niet normaal. Iedereen een gelijke korting geven of de prijzen niet verhogen had hen in dit geval veel miserie bespaard.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Ik vind dat niet normaal. Iedereen een gelijke korting geven of de prijzen niet verhogen had hen in dit geval veel miserie bespaard.
We zijn het alvast niet gewoon in onze cultuur... we verwachten een eerlijke prijs die we dan zonder morren betalen. Als je als bedrijf echter een sfeer creeerd waarbij je klanten constant de indruk krijgen bedrogen te worden dan zorg je zelf voor een klimaat waar het normaal zal worden om af te dingen (en dan moet je ook niet klagen dat je op die manier in de pers komt).
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Als ze dat aanklagen gaan ze veel werk hebben om klachten in te dienen !!
want dsl krijgt de ene 20/20 de andere 70/10 en moeten ook evenveel betalen.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Dan zou je ook aan Proximus/Base/Mobistar minder moeten betalen omdat je in een boerengat woont met enkel 2G?
Of dan zou je Telenet minder moeten betalen omdat je op een iets drukkere node zit die 's avonds maar 155Mbps haalt ipv 160?

Over al de services geldt dat ze die aanbieden aan snelheden tot xx Mbps of tot 150Mbps op een 4G netwerk. Er wordt nergens iets gegarandeerd. En als je daar niet mee akkoord ga dan spring je over op een alternatief, zij het Proximus, Telenet, SkyDSL, B.lite, 5 euro 3GB Lycamobile pakketten, IPoAC, ... Of je neemt geen internet.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Er is een verschil tussen een drukke node of "maar" 155 halen van de 160 en een sync van 20/2 of zelfs nog miserabele ADSL snelheden krijgen als maximum terwijl een groot deel (lees: happy-few) een 70/X sync haalt. Gewoon omdat Proximus zijn netwerk niet klaar heeft om iedereen min of meer deftige waarden te kunnen geven die respectabel zijn anno 2015.

Iedereen die geen 30/X haalt dient verplicht een serieuze korting te krijgen op diegenen die 30-40-50-60-70-80-90/x krijgen. Dat zou getuigen van eerlijkheid en respect voor de klanten.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En wat met degene die 90/x kunnen halen, maar die dit niet nodig hebben en blij zijn met 10/1? Zij moeten meer betalen omdat ze toevallig hogere snelheden kunnen verkrijgen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Dat is niet relevant. Je gaat een overeenkomst aan met Proximus/OLO voor een internetabonnement met tot 30Mbps snelheid. Je weet op voorhand dat dat tot is en geen gegarandeerde snelheid. Men is dan ook vrij om de volgende maand al van provider te wisselen. Daar er geen jaar of tweejaar contracten niet meer zijn.

In jouw redenering zou Telenet mij ook fikse korting moeten geven omdat ik maar 5Mbps kan halen als ik aan mijn 301e GB van die maand begin?
Nee, je hebt immers dat abonnement afgenomen met tot 160Mbps en een FUP tussen de 300 en de 1500GB. Ik ben dan ook zo vrij om over te stappen op iets anders. Dit Telenet Probleem is exact hetzelfde als het Proximus probleem.

Jij verwacht toch ook geen serieuze korting op de wegenbelasting omdat jij in een boerengat zou wonen met slechte wegen (Laag Px profiel) en maar heel af en toe op de betere wegen (Fon ergens anders) te komen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:Dat is niet relevant. Je gaat een overeenkomst aan met Proximus/OLO voor een internetabonnement met tot 30Mbps snelheid. Je weet op voorhand dat dat tot is en geen gegarandeerde snelheid.
Gelukkig verkoopt men in het cafe geen pintjes "tot 33 cl"... voor als de serveerster teveel morst tegen ze aan je tafel is.

Ik denk niet dat je dat zou aanvaarden... maar in Telecom kan blijkbaar alles.

Laat mensen betalen voor hun profiel... niet voor "theorie" !
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik zou dit zelfs durven uitbereiden naar profiel EN dataverkeer. Pak nu, puur theoretisch en om makkelijk te rekenen, dat Proximus 1 euro/Mbit vraagt. Dan zou ik 70 euro moeten betalen en mijn ouders 20Mbit. Puur omdat ik op een sneller profiel zit dan zij. Echter heb ik aan 100GB genoeg, net als zij. Waarom moet ik dan meer betalen?

Vergeet niet dat je met 1Mbps (!!) makkelijk tot 250 a 300GB/maand kan halen in realiteit (in theorie zelfs meer). Dus stel je dat even voor bij pakweg 50Mbps.

Voor de rest ga ik helemaal akkoord met bovenstaand.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Dat weet ik allemaal, ik wil gewoon zeggen ge kunt altijd een reden vinden om in de aandacht te komen en proces aan te doen.
Ik heb al dingen gezien die al 3 a 4 jaar oud zijn waarmee ze nu schermen, om voortdurend in de aandacht te kopen.
Telenet zal niet plooien ook al gaan er duizenden klanten weg.
Laatst gewijzigd door proximusboyke 20 jan 2015, 18:51, in totaal 1 gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Als iedereen gelijk heeft waarom dan niet betalen voor :

Profiel of cap?
Dan mag jij Krisken 70 halen en er niet voor willen betalen. Betaal dan voor 20 en krijg dan ook 20?
Zolang ik geen 50Mbps kan halen blijf ik bij scarlet. Dat is mijn manier om hiermee om te gaan.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Wat die schotelantennes betreft,ik rijd regelmatig voorbij een huis,waarbij de antennes(twee) gewoon in het gras staan,en dat vind ik dan wel weer een mooi gezicht(maar dat is niet overal mogelijk natuurlijk).
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

krisken schreef:En wat met degene die 90/x kunnen halen, maar die dit niet nodig hebben en blij zijn met 10/1? Zij moeten meer betalen omdat ze toevallig hogere snelheden kunnen verkrijgen?
Simpel dan iedereen 10/1 gecapt en zo betaald iedereen gewoon voor wat men krijgt. De gulden middenweg dus.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 724
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 90 keer

http://userbase.be/nieuws/6-telecom/971 ... heid-vdsl2
http://userbase.be/nieuws/6-telecom/895 ... net-overal
http://userbase.be/nieuws/telecom/807-b ... rnet-start
Afbeelding

Mensen vergeten precies dat ze tot 2012 wel extra moesten bijbetalen voor een hogere snelheid bij alle providers. Willen jullie dan echt terug naar dit systeem?
Laatst gewijzigd door Fallschirmjaeger 20 jan 2015, 19:33, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Sommige zaken evolueren zo snel dat je het verleden amper met het heden kan vergelijken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Fallschirmjaeger schreef:http://userbase.be/nieuws/6-telecom/971 ... heid-vdsl2
http://userbase.be/nieuws/6-telecom/895 ... net-overal
http://userbase.be/nieuws/telecom/807-b ... rnet-start
Afbeelding

Mensen vergeten precies dat ze tot 2012 wel extra moesten bijbetalen voor een hogere snelheid bij alle providers. Willen jullie dan echt terug naar dit systeem?
Neen, we willen dat ze mee gaan met hun tijd en dit aangehaald punt zou hierbij helpen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”